• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Zomertrip inclusief LSD op Ozora

Pante

Belezen gebruiker
Hallo allen. Na wat jaren meekijken op dit forum en anderen vond ik het eens tijd om zelf een bijdrage te leveren. Bovendien is het een lekker druilerige vrijdagavond en heb ik wel zin om wat van me af te schrijven.

Even in het kort; ik heb de afgelopen jaren al redelijk wat ervaringen met allerlei middelen opgedaan. Het is, zoals denk ik bij de meesten, begonnen met alcohol en hier en daar wat wiet. Na de eerste keer MDMA op mijn 18e begon ik het wel erg interessant te vinden wat allerlei stoffen met je bewustzijn doet en ben ik er meer in gaan verdiepen (onder andere door er zelf mee te experimenteren :rolleyes: ). Hierin zijn er ook wel momenten geweest waarin ik het op misbruik leekm; bijvoorbeeld een tijd lak hebben aan de 3-maanden regel, amfetamine gebruiken om studiewerk te doen en drugs gebruiken om negatieve stemmingen te maskeren. Ik heb echter het idee dat ik het over het algemeen goed onder controle heb weten te houden en heb erg veel geleerd uit m'n ervaringen. Hieronder vallen ook talloze ervaringen met psychedelica, waarvan één plaatsvond op Ozora afgelopen jaar.

Ik zal eerst een minder drug-gerelateerd tripreport schrijven (maar hey, rondreizen is ook trippen). Het heeft niet direct met LSD-trip te maken (en ook weer wel eigenlijk, maar dit blijkt later..), maar vond het toch de moeite waard om te schrijven. Hopelijk is voor jullie ook aangenaam om te lezen :)
Een goede vriend opperde afgelopen jaar om naar Hongarije te gaan voor Ozora, waarmee ik instemde. Later plande ik nog om met een paar vrienden op Tomorrowland te werken en met mijn ouders, broertje en zijn vriendin een midweekje naar Dresden te gaan. Het bleek echter dat tussen het moment van vertrek uit Dresden en de aanvang van Ozora nog ruim een halve week zat. Het leek mij een leuk idee om hierom op eigen houtje naar Hongarije af te reizen. Achteraf gezien kwam dit erg goed uit. We waren met z'n 5en en er paste eigenlijk maximaal 4 mensen in (en dit was al erg, erg krap met bagage erbij).

k had al wat geld opzij gezet om dit hele gedoe te betalen, maar dit bleek niet nodig. Op Tomorrowland had ik het geluk bij de meeste exclusieve stage te gaan, met flessen wodka en champagne van bedragen waarmee je haast een wereldreis zou kunnen maken. Gelukkig bleken ze niet te beroerd om hun rijkdom met ons te delen in de vorm van fooi. Deze ervaringen (Tomorrowland zou ik zelf niet snel bezoeken, maar het meemaken vond ik toch wel erg tof) en het feit dat ik m'n opzij gezette geld waarschijnlijk voor een groot deel niet eens hoefde te gebruiken voor deze reis stemde me al erg positief.
De volgende dag reisde ik met m'n familie af naar Dresden. Dit was erg gezellig. Leuke stad, goed gegeten, veel lekkere wijn gedronken (altijd een goede bijeenkomstigheid van het er nog af en toe op uittrekken met m'n ouders) en bovendien nog goedwerkend wifi zodat ik nog wat met m'n vriendin in spe kon skypen, die op dat moment in Mexico zat. Erg leuk gehad, maar niet erg benoemswaardig in de zin dat er gekke of opvallende dingen waren gebeurd. De weken erop zouden wat vermoeiender blijken, dus het was vooral fijn om even bij te tanken.

Hierna was het de taak om van Dresden naar Ozora, een dorpje middenin Hongarije waar het festival zou zijn, af te reizen. Ik besloot eerst naar Praag te gaan en vanaf daar wel verder te kijken. Na een middag wachten op een klein vliegveldje in Dresden waar de bus zou komen kwam ik rond 8u 's avonds aan in Praag. Het hostel (die ik in Dresden gelukkig al geboekt had) bleek niet erg moeilijk te vinden. M'n plan was om nog even wat eten te halen, nog een stuk uit een boek af te lezen waarin ik die middag mee begonnen was, vroeg te slapen en de volgende dag maar eens te zien wat er in de stad te doen was. Het verliep iets anders; op m'n kamer bleek een Australiër te zitten die op wereldreis was. Ik ging wat met hem eten, raakte aan de praat en hij vertelde hij dat hij een erg aantrekkelijke Russin had ontmoet die die avond in een club in Praag zou zijn. Ik bleek dus wel handig te zijn voor hem als indrink-buddy voor hem om wat moed te verzamelen om daar heen te gaan. Ik schikte me echter graag in de rol; we haalden een fles wodka die hij al snel omzette in het vertellen in veel van z'n reisverhalen. We praatten een paar uur en besloten die kant op te gaan, en zoals verwacht was ik hem al na 5 minuten uit het oog verloren. Uiteindelijk nog wel een erg mooie nacht gehad met een stel mensen uit Zweden en Duitsland. Alleen tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat er met de Australiër en z'n Russin is gebeurd, wat ik betreur.
De week erop ben ik langzamaan richting via Budapest naar Ozora afgereisd. Heb in die week nog wat leuke ervaringen op gedaan zoals met een stel couchsurfers geocachen en dronken 's nachts in een Praags park belanden (alcohol kost dan ook geen donder in Praag), met een leuk Hongaars meisje (ondanks de taalbarriere; zij sprak enkel Duits en Hongaars)in slaap vallen in de bus van Praag naar Budapest en een rondleiding door Budapest door een 'local'. Uiteindelijk was ik wat later dan gepland in Ozora gepland doordat het in m'n uppie er heen reizen me erg goed beviel. Vond het bijna jammer dat het op de planning stond; op dat moment wou ik stiekem wel verder reizen, verder Oost-Europa in. Maar, belofte maakt schuld en ik zocht uit hoe ik in Ozora kon belanden. Uiteindelijk maar met de trein gedaan (nadat een blablacar-afspraak werd afgezegd omdat de beste man toch moest werken van zijn baas, helaas ...) en ook hier weer erg leuke mensen tegen gekomen. Ik was wel wat nerveus omdat er overal werd vermeld dat er streng opgetreden zou worden tegen drugs in Hongarije en ik wel wat mee had gesmokkeld. Uiteindelijk bleek ik me zorgen te maken niks; er werd helemaal niks gecontroleerd :stoned:

Aangekomen op Ozora bleek dat m'n vrienden de avond ervoor er al een heftige trip op LSD hadden gehad en behoefte hadden aan een wat rustiger avondje. Dit was voor mij na een turbulente week ook wel het geval, dus dit sloot mooi op elkaar aan. Het bleek ook dat Hilight Tribe die avond op zou treden, die ik erg vet vind. Dit was wel toeval, ik had geen idee dat ze op zouden treden, laat staan precies op het moment dat ik aankwam. Ik had me dan ook eigenlijk niet verdiept in de programmering; aangezien veel goa-trance mijns inziens wel redelijk wat op lijkt maakt het me over het algemeen niet gek veel uit wie er op treedt. Ik vermaak me wel :)

De avond erna was het dan zover; ik kon m'n meegesmokkelde zegels consumeren. We besloten het 's avonds te gaan doen, zo konden we (ik vooral) 's middags even acclimatiseren. Bovendien was het 40 graden overdag; een temperatuur waarin je vooral goed naar je lichaam moet luisteren wanneer te drinken of over het algemeen goed af te koelen. Het leek me onverstandig om dit creatief omgaan met nieuwe weersomstandigheden te doen onder invloed van psychedelica.

Het koelde gelukkig snel af naar temperaturen die goed te doen waren en al snel besloten we maar eens te beginnen. Ik had 4 zegels bij me die rond de 150microgram bevatten, maar wist niet zeker hoeveel daarvan over was na een lange reis onder lange temperaturen. Ik besloot met 1 te beginnen en het effect af te wachten. Dit viel echter wat tegen; na een kleine 3 kwartier voelde ik wel wat, maar niet een voorbode van een sterke trip, hierop besloot ik de 2e te nemen. Nadat ik hier ook relatief weinig van voelde besloot ik naar m'n tent te gaan om de resterende 2 te pakken. Dit was echter zo'n 15 minuten lopen, en nadat ik ze net onder m'n tong had liggen voelde ik de effecten van de eerste 2 al erg sterk. Alles begon te vervormen en te vervagen en er kwamen vooral gedachten op als ''fuck, na zoveel keer nog zo'n beginnersfout maken om te snel bij te nemen'', tot ''wat als er toch veel is blijven hangen, dat wordt dan 500 a 600 microgram''. Dit bleek gelukkig niet het geval. Het zou een dosis zijn die ik al wel eens een paar keer eerder heb gehad, maar niet op een festival, in m'n eentje. Ik was in m'n eentje teruggelopen naar de tent en had ook moeite met m'n vrienden terugvinden, terwijl er ondertussen hele duistere, zware psytrance om me heen galmde en de omgeving om me heen vol zat met allerlei soorten mensen en prikkels. Het kostte me op dit moment ook redelijk wat moeite om mezelf rustig te houden. Dit lukte, zeker nadat het me was gelukt om m'n vrienden weer terug te vinden op de dansvloer. Vanaf dit moment was het echter heerlijk. De vriend die me had uitgenodigd om mee te gaan naar het festival wou ook nog naar de tent om nog wat te pakken en ik besloot even mee te lopen. Ik voelde me alsof ik met open mond met m'n kin op de grond van verbazing om me heen stond te kijken wat er allemaal gebeurde. Vooral het idee dat ik er in m'n eentje was gekomen en de ervaringen die daar uit voort zijn gekomen gaf op dat moment erg veel voldoening. Na de zomer zou er veel gaan veranderen; veel vrienden van me gingen op andere plekken wonen en ook zelf moest ik verhuizen, waardoor veel van m'n vertrouwde omgeving weg zou vallen. Het is naar mijn idee dan ook erg waardevol om de vaardigheid te bezitten om je overal, of in ieder geval op zoveel mogelijk plekken, op je gemak te voelen (of, in wat 'zweverige' termen, je op je gemak te voelen in je eigen bewustzijn) en te ervaren dat je perceptie van alles wat er om je heen gebeurd door jezelf gecreeerd wordt. Met deze gedachten in m'n hoofd zweefde ik met een brede glimlach terug naar de dansvloer, terwijl onderweg de trip sterker en sterker werd.
Eenmaal terug aangekomen werd het allemaal wel heftig, tot momenten waarop ik als het zware samensmolt met alle mensen om me heen en eigenlijk niet goed meer wist door wiens ogen ik nou aan het kijken was en met wiens ledematen ik aan het dansen was. Op momenten dat ik 'mezelf' weer terugvond was het echter nog een erg prettige omgeving waarin ik me kon fascineren over de mensen die zich om me heen bevonden. De vriend die mee ging naar de tent had hetzelfde, en ik was ook blij dat één vriend wat 'nuchterder' (als in; een minder sterke dosis) bleef om onze groep te voorzien van wat drinken (het begrijpen van het concept 'geld' was al lang en breed op een ander plan en het hanteren van een vreemde muntvaluta maakte dit er niet makkelijker op) en het bijhouden van een overzichtje van wie waar uithing. Uiteindelijk werd het allemaal wat minder heftig en konden we lekker over het festivalterrein zwalken en ons wederom verbazen over wat er allemaal gebeurde. Nog wat later bleven we met z'n 3en over op een heuveltje met uitzicht over de mainstage met goed belegde pizza die (voor omgerekend 3 euro 's lechts) 's nachts nog door een stel Hongaren elders op het festival in elkaar werd geflanst. We konden op dat punt wel weer goed communiceren, en hebben nog wat uurtjes doorgepraat. Uiteindelijk rond een uur of 7 maar (koouudd..)gedouched en de luchtbedden buiten neergezet omdat we anders toch de tenten uit werden gebrand, en zo geschiedde ..

Na 9u 's ochtends slapen bleek een onmogelijke opgave, en na wat gebaal dat ik m'n hangmat (daar waren zat schaduwrijke plekken voor) nog in Nederland had liggen moest ik constateren dat ik eigenlijk niet zo heel moe was. Er stonden die middag nog een paar lezingen op de planning en ik besloot ze maar te gaan volgen, en opzich was het nog prima uit te houden. Aan het eind van de dag na zonsondergang was ik wel erg bekaf en kon ik gelukkig goed slapen. De rest van het festival heb ik wat drugs betreft niet veel meer gedaan. Een vriend had genoeg wiet meegenomen om de week door te komen en ik heb m'n tijd vooral besteed aan naar lezingen gaan, muziek luisteren, tijd met m'n vrienden doorbrengen en met mensen praten die ik toevallig tegenkwam. Op de één na laaste avond gingen m'n vrienden terug naar Nederland. De auto was nog te vol, en wat op de heenweg lukt, lukt terug ook wel; ik lift wel terug. De laatste avond heb ik me nog wel goed vermaakt met de wiet die de vrienden voor me achterlieten en de DMT die ik van iemand had die ik tegenkwam op het festival. Dit was, ook omdat ik het in m'n eentje gebruikte, nog een erg mooie ervaring. Ook kwam ik gelukkig nog een paar Duitsers tegen die naar Aken gingen, en ik kon wel meerijden als ik het eerste stuk kon rijden. Blaastesten kon ik wel doorkomen (had de hele week niks gedronken), maar urine/bloedtesten waren het probleem. Nu zag ik de Hongaarse politie er niet voor aan om die uit te voeren, maar toch was het niet helemaal comfortabel rijden. De politie was gelukkig niet de slimste en controleerde alleen de eerste auto's van een rij (dit wist ik omdat ik al eerder met een auto naar het dorp was gereden om wat eten in te slaan) en ik zag op een gegeven moment niemand voor me en een hele rits auto's achter mij. Ik besloot in de berm te wachten en achteraan aan te sluiten. De politie controleerde inderdaad, gelukkig voor mij (maar wellicht ongelukkig voor hem) alleen de eerste twee auto's die mij als eerste passeerde.
Na een reis van zo'n 15u in een auto en 5u reizen (wat ook mijn eigen schuld was, was op een gegeven moment zo moe dat ik halte's mistte waar ik uit moest stappen ..) van Aken naar mijn huis. Weer thuis van een erg mooie ervaring. Op naar de volgende :)

Bobsacamano

Badass junkie
Hey man,

Ik vond het geweldig om te lezen, welkom op het forum. Dat LSD op een festival wil ik ook echt nog een keer proberen. Wel dapper dat je bewust zo veel neemt op zon locatie. Je neemt bewust 150mics dat vind ik al best heftig in ieder geval voor een festival.

Je verhaal komt mooi uit de veren vind ik. Je neemt me in ieder geval van begin tot het eind mee op je reis.

thanks voor het delen word gewaardeerd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een mooie en avontuurlijke reis waarvan de LSD eigenlijk maar een klein onderdeel is geweest.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Flinke lap tekst, goede bijdrage, was wel leuk om te lezen. :)

Ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat de potentie van je zegels zo drastisch afneemt na een paar dagen reizen, ik zelf was veel te scheiterig geweest om een 2de zegel bij te nemen, loop je straks rond op een festival met 300mic in je mik, zie het al voor me. :')
Lijkt er echter ook op dat je je tofu iets pittiger gewent bent dan ik. :tongueout:

Klinkt als een goed avontuurtje.

Bovenaan