Zijn er nog GHB verslaafden hier?

Camiel

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik open deze nieuwe topic, omdat ik graag ervaringen wil uitwisselen met andere GHB verslaafden. Het valt me op dat de topics veel gelezen worden, maar dat er weinig reacties zijn. Ik wil het graag hebben over afkicken. Graag alleen reacties van (ex)gebruikers op deze topic. Ik gebruik GHB nu bijna 3 maanden en wil graag van de verslaving af. Ik vind het maar niks om dat spul om de paar uur te moeten gebruiken, om maar geen afkickverschijnselen te krijgen zoals hartkloppingen. Probeer de dosis nu per week iets te verlagen om er zo hopelijk over een paar weken niet meer afhankelijk van hoeven te zijn. Echter merk ik ook, dat ik dan ook wat depressiever word en wil nog wel graag af en toe een lekker shotje kunnen nemen. Ik hoop dat het me allemaal gaat lukken....Kan iemand zich hierin herkennen?

(svp geen reacties van; er staat hier al genoeg over geschreven...Ik wil juist graag contact met gebruikers, die dit forum nog lezen....)

lijpeloui

Newbie
Wou dat ik daar nooit mee begonnen was!
In het begin is het leuk, maar het kan al heel snel te serieus worden.
Heb veel gezien en ben veel verloren door potte. Maar toch is het nog steeds "normaal" in mijn dagelijks leven. En ik ken mensen die er ver voor gaan.
Begin er niet aan!! Doe je het wel, doe het dan nooit lang achter elkaar. En dat is lastig want in het begin wordt je er zo vrolijk en sociaal van, maar er komt een punt dat als je niks heb je ook niks waard ben.

Maaaaar je moet het lekker zelf weten!

Ps: mensen zoals ik hebben een hekel aan GHB, haat t spul!!

Camiel

lijpeloui zei:
Wou dat ik daar nooit mee begonnen was!
In het begin is het leuk, maar het kan al heel snel te serieus worden.
Heb veel gezien en ben veel verloren door potte. Maar toch is het nog steeds "normaal" in mijn dagelijks leven. En ik ken mensen die er ver voor gaan.
Begin er niet aan!! Doe je het wel, doe het dan nooit lang achter elkaar. En dat is lastig want in het begin wordt je er zo vrolijk en sociaal van, maar er komt een punt dat als je niks heb je ook niks waard ben.

Maaaaar je moet het lekker zelf weten!

Ps: mensen zoals ik hebben een hekel aan GHB, haat t spul!!

Moet ik hieruit begrijpen dat je ermee gestopt bent? Las in je andere berichten dat je wel 250 ml per dag nam en daarbij ook nog aan de coke!? Ja dan word je wel "lijp". Nou zover laat ik het niet komen hoor, ook al is het moeilijk om er vanaf te komen en blijven. Ik voel me nog steeds goed bij het afbouwen naar 2,5 ml. En wat is normaal in jouw dagelijks leven?

Jaime

Newbie
Hi!

Hier wil ik wel even op reageren.... Ik ben verslaafd geweest aan GHB. Inmiddels ben ik 3 jaar clean. (thank god!!!!) Bij mij begon het als een experiment en het leek me leuk als extra stimulatie/dimentie aan de sex met mijn inmiddels ex-vriend.

In 2004 (toen was ik 26 jaar) gebruikte ik GHB voor het eerst na Mysteryland. Gewoon voor de fun, dacht ik ... Maar ik had nog geen idee over de consequenties en de uitwerkingen van dit middel. Zo impulsief en naief ik was, gebruikte ik het gewoon ... In de loop der jaren is het "er ingeslopen" en werd ik 24/7 afhankelijk van het middel. Het was een HELL!!!! Diverse keren in een 'drugs-psychose' geraakt en tientallen keren afgekickt. Zowel thuis op eigen houtje met diverse "pammetjes"(zonder te weten wat de gevaren er van waren), als een aantal keren in de 'detox'... Ik wist niet meer of ik van voor of van achter leefde ... In 2009 heb ik me uiteindelijk aangemeld bij een kliniek voor een langdurige opname, want mijn leven hing aan een zijden draadje ... (en ik was altijd een vrolijke meid en kerngezond)!!!! Ik ben 2 jaar in behandeling geweest, daar heb ik alles voor moeten opgeven (huis, baam, etc) ... Maar het is het dubbel waard!!!!
Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben nu (3 jaar clean) en zo veel sterker en mooier geworden!
GHB heb ik zwaar onderschat en dat wordt het nog steeds ... Ik heb echt de gekste dingen meegemaakt en het was de HELL waar ik in belandde ....

Ik schaam me nergens voor, dit is mijn verhaald en mijn leven ... Het heeft me gevormd tot wie ik nu ben!!!! STOP MET HET MIDDEL ALS JE NIET MEER ZONDER KAN EN VRAAG OM HULP!!!! Ik weet er alles van, geloof me, ik ben er gweest. Dus schaam je niet om nog meer advies of hulp te vragen. Je kan me altijd mailen!!!

Groetjes Jaime

Camiel

Bedankt voor je verhaal. Zo te lezen heb je wel vele jaren non-stop GHB gebruikt en is het niet zo verwonderlijk, dat je dan zo'n enorme problemen daarmee hebt gekregen. Gelukkig zijn er ook vele mensen, die na jaren gebruik nergens last van hebben! Nou wil ik het gebruik niet gaan goed praten, maar jouw verhaal heeft nogal een zware lading en een "drugspsychose" heeft volgens mij wel een diepere oorzaak en staat altijd in verbinding met je eigen angsten en persoonlijke problemen!

Boedi

Hier hetzelfde, was tot voor kort 'weekendgebruiker' zat er toen waarschijnlijk al met mijn kont te ver in de shit, maar ik wou het niet zien. Nu overdosis later en vier uur in een cel te hebben gezeten met mijn eigen kleren om me nek om me te verhangen is het einde van de g daar. Heb 2 nachten niet kunnen slapen. Kon ik nooit na 1 of 2 dagen gebruiken van dat spul. Hartkloppingen, liedjes in mn hoofd, gedachten die razen. Nee ik dacht (ze denken dat ik add heb) dat ik mezelf wel stukje geluk zou mogen hebben. Ff rust en wel geluksgevoeltjes, waarvan behandelaar zei dat ik die nooit zou ervaren. Dus heb het recht gepraat voor mezelf. Maar hoop van harte dat mensen open ogen doen en spul weg doen, voordat je te ver in de shit komt....

Camiel

Boedi zei:
Hier hetzelfde, was tot voor kort 'weekendgebruiker' zat er toen waarschijnlijk al met mijn kont te ver in de shit, maar ik wou het niet zien. Nu overdosis later en vier uur in een cel te hebben gezeten met mijn eigen kleren om me nek om me te verhangen is het einde van de g daar.

Nou nou moet ik hier nou serieus op reageren!? Volgens mij ben je gewoon een borderliner en geef je de g de schuld....
Wat mij betreft is deze topic bij deze gesloten nu, want het niveau is wel erg laag gedaald :wave:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ik gebruik het nu best wel een poosje, maar alleen recreatief. In het begin wel te ver gegaan er mee. Anderhalve week iedere dag, en toen even een dagje gestopt om te kijken wat het veroorzaakte. Hele nacht wakkergelegen, zweten, trillen. Kon daar niet echt van genieten en wilde niet dat dit zou verergeren. Dat was voor mij wel het moment dat ik inzag dat je dit dus niet moet willen. Door dat ik op tijd deze "testdag" zonder probeerde bleef het beperkt bij deze ene nacht en sliep ik de nacht erop weer prima. Met de volgende regels voormijzelf houd ik het leuk en is het een toevoeging inplaats van een invulling van mijn weekend:

1. Alleen in het weekend. Weekend duurt 2 dagen!! (kan vrijdag/zaterdag of zaterdag/zondag zijn in mijn geval.
2. Neem avonds, niet overdag. (bij mij na 5 uur smiddags)
3. Neem niet bij om te kunnen slapen. (word je midden in de nacht wakker, jammer joh, eigen schuld. Just man the f*ck up!! en accepteer de consequenties van je handelen. Niet bijnemen om verder te slapen dus.)
4. Doe eens een weekend niets. (en vermaak je eens een weekend zonder drugs! lukte je vroeger ook, en als je dat blijkbaar niet meer kan moet er een alarmbel afgaan)
4,5 Alleen in het weekend !!!!! (Heb je niet door dat je deze regel voor de 2e keer leest, en is het geen weekend, dan heb je deze regel waarschijnlijk overscheden. Ga terug naar regel 1!)

En de volgende algemene regels zijn voor je eigen veiligheid:

5. Doe het rustig aan. Harder is bij G NIET beter, en het valt iedere keer weer anders naargelang wat je gegeten en gedronken hebt. Kwijlend met je kop in een plee vol kots wakker worden is niet relaxed. Niet voor jou, en niet voor de mensen om je heen. Die schikken zich vaak kapot en weten niet hoe ze moeten handelen.)
6. Tenzij je een alcoholprobleem hebt combineer je drank niet met G. De meeste doden met G vallen door deze combi. Bovendien wordt je er waarschijnlijk schijtmisselijk van, dus als je er van houdt de inhoud van je endeldarm omhoog te kokhalsen kan ik je deze combi absoluut aanraden.
7. Doe eens gek, laat je G testen in een testcentrum. Kan maar zo wezen dat je slokdarm en maagwand je eeuwig dankbaar zullen zijn.

batm

Persoonlijk vind ik jouw eigen reactie op bovenstaande openhartige ervaringen van de (ex-) gebruikers van laag niveau. Je oordeelt nogal stigmatiserend op hun verhaal. Wat wil je nou? Persoonlijke ervaringsverhalen horen of gewoonweg jouw beleving c.q. waarheid bevestigt zien worden?

zjimiz

Bewuste gebruiker
batm zei:
Persoonlijk vind ik jouw eigen reactie op bovenstaande openhartige ervaringen van de (ex-) gebruikers van laag niveau. Je oordeelt nogal stigmatiserend op hun verhaal. Wat wil je nou? Persoonlijke ervaringsverhalen horen of gewoonweg jouw beleving c.q. waarheid bevestigt zien worden?

treffend verwoord! (deze reactie op de topic starter uiteraard)

Ik krijg verder (met alle respect voor Camiel overigens) de indruk dat er met de manier van reageren een dieper probleem wordt verbloemd: het wordt nogal luchtig gebracht en zodra er een reactie komt die wat zwaarder is, wordt er sterk gereageerd; kennelijk zit er een verhaal achter en/of voelt Camiel zich aangesproken/ aangevallen (op een probleem dat hij wel heeft maar niet wil (h)erkennen?). de manier van reageren is veelzeggend.

Camiel: ik zou je willen vragen; vertel eens wat(welke problemen) je werkelijk bezig houdt (houden).

ben benieuwd.........

:wave:

Boedi

In eerste instantie vond ik jou reactie erg kwetsend. Maar kan gelukkig zo beredeneren dat jij teveel met jezelf (en verslaving) in de knoop zit om er anders op te kunnen reageren. Sterkte ermee. Dan nu s6 verhaal, sinds dat voorval geen ghb meer aangeraakt en meer levendiger dan ooit.... Laat nog eens van je horen zou ik zeggen...

stevenbelgium

Camiel zei:
Hallo,

Ik open deze nieuwe topic, omdat ik graag ervaringen wil uitwisselen met andere GHB verslaafden. Het valt me op dat de topics veel gelezen worden, maar dat er weinig reacties zijn. Ik wil het graag hebben over afkicken. Graag alleen reacties van (ex)gebruikers op deze topic. Ik gebruik GHB nu bijna 3 maanden en wil graag van de verslaving af. Ik vind het maar niks om dat spul om de paar uur te moeten gebruiken, om maar geen afkickverschijnselen te krijgen zoals hartkloppingen. Probeer de dosis nu per week iets te verlagen om er zo hopelijk over een paar weken niet meer afhankelijk van hoeven te zijn. Echter merk ik ook, dat ik dan ook wat depressiever word en wil nog wel graag af en toe een lekker shotje kunnen nemen. Ik hoop dat het me allemaal gaat lukken....Kan iemand zich hierin herkennen?

(svp geen reacties van; er staat hier al genoeg over geschreven...Ik wil juist graag contact met gebruikers, die dit forum nog lezen....)

Beste, ik heb 5 jaar GHB gebruikt. Zoop ongeveer een half liter per week en soms zelf kwartje per dag. De zware gebruikers kennen dit wel. Heb me enkele keren terug laten vangen toen ik wou afkicken. De eerste keer Cold Turkey (is een DONT!!!!) wil je niet meemaken. Bibberen, zweten, angst, schimmen zien en horen, hart dat overslaagt en maar hopen dat je de dag erna er nog bent. Met alcohol raad ik ook af, dit stelt wel uit en laat je hart wat normaler slagen maar ook geen aanrader. Het afbouwen is super maar voor mij ging dat weekje of 2 goed en dan wil je toch ng ns een hele dosis met als gevolg je gewoon terug begint.
Hoe ik het nu de laatste keer gedaan heb en de drang is zelfs weg (en ik zit in een branche waar veel GHB/GBL is)
Weet niet hoeveel je neemt of nam maar ga direct terug naar ongeveer 40 ml (7doppen per dag) , als je al minder nam dus niet e!! Voor mij was dit al een hele opgave en heb dit dan een week vol gehouden.
Neem voor 2 dagen 7 halve doppen, geen bang hebben je gaat niet raar beginnen doen of zo, je gaat je ook niet top voelen.
Dan ga je naar je huisarts (je neemt je laatste halve dop er voor) je verteld hem je probleem en je vraagt naar xanax 0.5mg x50
Je doet dit best op n zaterdagmonrgend want werken onder de xanax ging bij mij niet zo goed :wink:
Je haalt de pillen gaat naar huis en neem er gewoon 1 laat ons zeggen het is 12:00
dus 12:00 0.5xanax 14:00 0.25 16:00 0.25 18:00 0.5 20:00 0.5 22:00 0.5
dan je bed in de xanax naast je, moest je snachts wakker worden terug 0.5
De dag er na ga je gewoon om de 2 uur 0.25 nemen en voor je gaat slapen 0.5
De 3 de dag neem je smorgens 0.5 en de rest van de pillen weggooien of je gaat gewoon op benzo's overstappen (been there)

Camiel

Haha ik lach me krom over al jullie zielige reacties! :grin:
Wat een negativiteit hier over ghb-gebruik. Tik eens ghb antidepressiva in op google en je zal lezen dat voor sommige mensen ghb het perfecte geneesmiddel is! Sommige mensen maken geen of weinig ghb van nature aan in hun hersenen (zoals ik) en werkt ghb als perfecte neurotransmitter. Ik kan zelfs beter denken en problemen makkelijker relativeren, wat ik eerst niet kon. Andere antidrepressiva hielpen niet.
Let wel, voor sommige mensen, want bij veel andere mensen werkt het niet omdat deze al van nature een normale ghb aanmaak hebben. Ok, het is niet fijn om hartkloppingen te krijgen als je het een paar uur niet gebruikt heb en lekker doorslapen lukt ook niet, maar ik ben wel door de ghb van m'n alcoholverslaving afgeraakt :wave:

@stevenbelgium: dank voor je reactie en tips

Camiel

Boedi zei:
Hier hetzelfde, was tot voor kort 'weekendgebruiker' zat er toen waarschijnlijk al met mijn kont te ver in de shit, maar ik wou het niet zien. Nu overdosis later en vier uur in een cel te hebben gezeten met mijn eigen kleren om me nek om me te verhangen is het einde van de g daar. Heb 2 nachten niet kunnen slapen. Kon ik nooit na 1 of 2 dagen gebruiken van dat spul. Hartkloppingen, liedjes in mn hoofd, gedachten die razen. Nee ik dacht (ze denken dat ik add heb) dat ik mezelf wel stukje geluk zou mogen hebben. Ff rust en wel geluksgevoeltjes, waarvan behandelaar zei dat ik die nooit zou ervaren. Dus heb het recht gepraat voor mezelf. Maar hoop van harte dat mensen open ogen doen en spul weg doen, voordat je te ver in de shit komt....

@Boedi: Sorry voor als ik je gekwetst heb. Het lijkt me ook vreselijk om zoiets mee te maken. Maar hoe kom je in godsnaam met een overdosis 4 uur in een cel terecht? Was dat in een ziekenhuis of politiebureau? Maar om dan met je kleren om je nek gaat hangen vind ik wel wat ver gaan...

stevenbelgium

Camiel zei:
Haha ik lach me krom over al jullie zielige reacties! :grin:
Wat een negativiteit hier over ghb-gebruik. Tik eens ghb antidepressiva in op google en je zal lezen dat voor sommige mensen ghb het perfecte geneesmiddel is! Sommige mensen maken geen of weinig ghb van nature aan in hun hersenen (zoals ik) en werkt ghb als perfecte neurotransmitter. Ik kan zelfs beter denken en problemen makkelijker relativeren, wat ik eerst niet kon. Andere antidrepressiva hielpen niet.
Let wel, voor sommige mensen, want bij veel andere mensen werkt het niet omdat deze al van nature een normale ghb aanmaak hebben. Ok, het is niet fijn om hartkloppingen te krijgen als je het een paar uur niet gebruikt heb en lekker doorslapen lukt ook niet, maar ik ben wel door de ghb van m'n alcoholverslaving afgeraakt :wave:

@stevenbelgium: dank voor je reactie en tips
Graag gedaan gozer. Heb het jaren het lekkerste spul gevonden, goed voor mn bodybuilding en al.
Maar op n moment moet je gewoon voor jezelf uitmaken hoe je verder wil.
Moest ik geen super vriending gehad hebben, zou nog altijd aan de G zitten en wss al lang dood zijn.
Ja heb al paar autos over de kop laten gaan door het spul en meerdere malen bij de politie gezeten wnnr ik het niet wou. Hou je goed makker!!

Boedi

Camiel zei:
Boedi zei:

@Boedi: Sorry voor als ik je gekwetst heb. Het lijkt me ook vreselijk om zoiets mee te maken. Maar hoe kom je in godsnaam met een overdosis 4 uur in een cel terecht? Was dat in een ziekenhuis of politiebureau? Maar om dan met je kleren om je nek gaat hangen vind ik wel wat ver gaan...

Is oke, maar als je het niet erg vind ga ik er niet verder op in. Dat wordt dan een heel verhaal en als je al veroordeeld wordt op een klein stukje, nodigd niet echt uit om meer te vertellen. Ik heb het in ieder geval wel als negatief ervaren, eerst ook als positief. gaf dezelfde redenen als jij, lichaamseigen stof, alles beter blabla sorry maar is allemaal bullshit. Maar goed ieder heeft zijn eigen werking/ uitwerking. Doe wat goed voelt voor jou.

someone

Belezen gebruiker
Camiel, op 13 januari schreef je nog heel positief over je ghb-gebruik en een kleine twee maanden later zoek je naar mogelijkheden om af te kicken. Zo zie je maar weer dat je jezelf makkelijk voor de gek houdt als je een verslaving aan je fiets hebt hangen. Ik hoopdat je de juiste manier vindt om van deze vreselijke verslaving af te komen, succes!

Bovenaan