Ziek voor XTC gebruik

Mdmja

Experimenterende gebruiker
Hey,

Al sinds oktober heb ik voor a.s. vrijdag een feest op de planning staan waar ik erg naar uit kijk.
Nou ben ik vorige week dinsdag t/ m donderdag 3 dagen flink op stap geweest, weinig geslapen, en overdag gewerkt en daarna m'n zieke vriendin bezocht. Allemaal niet super slim natuurlijk, maar nu ben ik al sinds zaterdag ziek.
Ik merk wel dat het een beetje beter word maar ik ben nog lang niet weer in topvorm.

Mocht ik nou donderdag weer grotendeels de oude zijn kan ik dan zonder enig probleem vrijdag aan de xtc?
als ik de dagen er na weer wat zieker ben vind ik dat niet zo'n ramp. Het gaat me er meer om dat ik de avond zelf er geen last van heb en dit niet op een of andere manier extra schade veroorzaakt.

Wie kan me hierbij helpen?

Fool

Badass junkie
Lijkt me niet verstandig, je zou er heel goed weer ziek van kunnen worden tijdens je feestje. En daarnaast zijn je lichamelijke reserves al flink uitgeput door je 3 dagen stappen en ziek zijn achter elkaar, dat zal je ook zeker merken als je xtc neemt.

Mdmja

Lijkt me niet verstandig, je zou er heel goed weer ziek van kunnen worden tijdens je feestje. En daarnaast zijn je lichamelijke reserves al flink uitgeput door je 3 dagen stappen en ziek zijn achter elkaar, dat zal je ook zeker merken als je xtc neemt.

Bedankt voor je antwoord.
Ding is, ik wil er echt heel graag heen haha. Mocht ik me nou vanavond/morgen ochtend al weer beter voelen, ben ik dan vrijdag niet al weer een beetje hersteld? het is ook niet zo dat ik doodziek ben. Het is nu nog vooral hoesten en moe, ik eet super gezond en slaap veel.

Is het dan nog steeds echt af te raden of kan het wel maar is het niet optimaal?

Fool

Badass junkie
Mwa, je hebt best kans dat het goed gaat natuurlijk. Het ding is echt dat de kans ook flink aanwezig is dat je gewoon direct weer ziek/slap wordt.

Waarom ga je niet gewoon naar je feestje zonder drugs? Als de muziek tof is, is dat echt goed te doen. :)

Mdmja

Mwa, je hebt best kans dat het goed gaat natuurlijk. Het ding is echt dat de kans ook flink aanwezig is dat je gewoon direct weer ziek/slap wordt.

Waarom ga je niet gewoon naar je feestje zonder drugs? Als de muziek tof is, is dat echt goed te doen. :)

Direct weer ziek/slap als in op het feest zelf? hoe komt dat?

Goed punt, en de muziek is zeker tof. ding is dat ik de afgelopen 5/6 maanden naar dit soort feestjes ben gegaan zonder drugs met het vooruitzicht om dat hier wel weer te gaan doen, een vriend van me gaat voor het eerst gebruiken ( die trouwens in hetzelfde schuitje zit als mij op het moment). En een andere hele goeie vriend van me met wie ik ook altijd naar dit soort feesten ga, gaat een paar dagen na dit feest een jaar op reis, dit zou ook onze "afsluiter" worden zeg maar.
vandaar dat ik het zo graag wil haha.

Fool

Badass junkie
Direct weer ziek/slap als in op het feest zelf? hoe komt dat?
Omdat mdma veel van je lichaam eist en bijwerkingen veroorzaakt die niet bepaald gunstig is voor iemand die net ziek geweest is. Als je lichaam dat niet kan handelen kun je erg slecht gaan voelen.

Beukende Bambi

Mwa het is niet verstandig natuurlijk, maar tis niet dat wij je tegen kunnen houden hoeveel wij ook zullen zeggen dat het niet slim is je doet het toch wel.

Ik heb zelf niet zo veel ervaring nog met drugs maar ik zou gewoon kijken hoe je je de dag zelf voelt en anders gewoon van de drugs afblijven(wat je waarschijnlijk toch niet doet).

Mdmja

Mwa het is niet verstandig natuurlijk, maar tis niet dat wij je tegen kunnen houden hoeveel wij ook zullen zeggen dat het niet slim is je doet het toch wel.

Ik heb zelf niet zo veel ervaring nog met drugs maar ik zou gewoon kijken hoe je je de dag zelf voelt en anders gewoon van de drugs afblijven(wat je waarschijnlijk toch niet doet).

Haha, dat klopt tot zekere hoogte. Mocht ik die dag zelf nog ziek zijn of de kans echt heel groot zijn dat het de avond zelf slecht valt blijf ik er natuurlijk wel van af.

Reden dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat het de avond zelf niet goed zal gaan is omdat ik met ADE 2 avonden achter elkaar gebruikt heb, waar ik nu trouwens wel echt spijt van heb en het nooit meer ga doen, maar toen voelde ik me de tweede avond voor ik gebruikt had ook super beroerd en had op het feest al bijna geen energie om te dansen. Maar zodra hij inklapte voelde ik me weer helemaal top, vandaar dat het me sterk leek dat het tijdens gebruik niet goed zou gaan vrijdag. Maar misschien is dit wel totaal anders als je ziek bent geweest.
En nogmaals als ik de dagen er na weer ziek word heb ik het er wel voor over.
Gaat me puur om de avond zelf en dat het niet extra (hersen)schade of blijvende schade oplevert.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb vele jaren geleden eens xtc genomen op een festival terwijl ik eigenlijk ziek was. Ik was licht grieperig en had last van lichte buikkrampen af en toe. Eigenwijs geweest en toch genomen ondanks dat t me afgeraden werd. De eerste helft van het feest ging ik zalig! De tweede helft werd ik misselijk, moe, beetje down. Op een gegeven moment moest ik zelfs overgeven, echt door de misselijkheid en vermoeidheid, niet omdat ik kort geleden xtc had bijgenomen. Daarna bleef ik trillen. Heb me echt behoorlijk beroerd gevoeld. Ik reed met anderen mee dus heb het hele festival vol moeten houden. Ben ook echt een week ziek geweest er na. Het is natuurlijk aan jezelf hoor en er zijn vast mensen die zich idd beter voelen na xtc. Je leert er van als je het zelf doet of bepaald. Ik op de harde wijze en doe het in de toekomst niet meer. Dan zou ik of nuchter gaan op eigen gelegendheid (auto) zodat ik naar huis kan wanneer ik wil of gewoon helemaal niet gaan.
Als je gaat, veel plezier! :wink:

Mdmja

Ik heb vele jaren geleden eens xtc genomen op een festival terwijl ik eigenlijk ziek was. Ik was licht grieperig en had last van lichte buikkrampen af en toe. Eigenwijs geweest en toch genomen ondanks dat t me afgeraden werd. De eerste helft van het feest ging ik zalig! De tweede helft werd ik misselijk, moe, beetje down. Op een gegeven moment moest ik zelfs overgeven, echt door de misselijkheid en vermoeidheid, niet omdat ik kort geleden xtc had bijgenomen. Daarna bleef ik trillen. Heb me echt behoorlijk beroerd gevoeld. Ik reed met anderen mee dus heb het hele festival vol moeten houden. Ben ook echt een week ziek geweest er na. Het is natuurlijk aan jezelf hoor en er zijn vast mensen die zich idd beter voelen na xtc. Je leert er van als je het zelf doet of bepaald. Ik op de harde wijze en doe het in de toekomst niet meer. Dan zou ik of nuchter gaan op eigen gelegendheid (auto) zodat ik naar huis kan wanneer ik wil of gewoon helemaal niet gaan.
Als je gaat, veel plezier! :wink:

Ik had post van jaren geleden toevallig net gezien en was erg benieuwd naar een antwoord van je, bedankt! Ik las daar dat je je wel vermaakt had maar je het in het vervolg inderdaad niet zou doen. Nou voel ik me eigenlijk sinds het einde van de middag weer top! Op een beetje vermoeidheid en een kleine loopneus na, morgen weer normaal aan het werk. aangezien het feest vrijdag pas is lijkt me dit wel goed te doen mits het vanaf nu ook goed gaat, mocht ik toch nog een terugval hebben ga ik niet, maar als het zo door gaat denk ik dat het geen kwaad kan. Enige waar ik bang voor ben is dat ik mezelf bang ga maken tijdens gebruik. Heb eigenlijk elke keer wel dat ik even denk dat het niet goed gaat en een vriend nodig heb om me even gerust te stellen (oh nee heb ik watervergiftiging? Raak ik oververhit? Oid)
Dit zit altijd tussen m’n oren en iemand hoeft maar te zeggen dat het wel goed zit en ik voel me ook weer goed. Maar jouw personal opinion, als ik me vanaf nu weer beter voel, kan ik dan vrijdag gewoon gaan? Bedankt!

Mdmja

Laat je na je feestje nog horen hoe het afgelopen is? :)

Ja zal ik doen! Ik voel me eigenlijk al weer goed op een beetje vermoeidheid en loopneus na. Als ik een terugval krijg ga ik niet, als ik me vanaf nu gewoon weer goed voel ga ik wel.
Neem ook aan dat het dan nit zo veel kwaad kan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik denk dat als ik me al enkele dagen echt weer helemaal goed zou voelen ik wel zou gaan en xtc zou nemen. Verstandig is het dan nog steeds niet natuurlijk. De kans is er wel dat het alsnog niet goed gaat. Of wel en dat je achteraf zieker wordt. Je zult het zelf even moeten aanvoelen.
Wacht anders de eerste twee uurtjes met drugs nemen als je op het festival bent. Kijken hoe je je daar voelt. Dan kun je altijd nog beslissen.
Dat tussen de oren hebben er meer hoor. Ik ben na jaren altijd nog flink zenuwachtig elke keer dat ik harddrugs ga gebruiken. Met xtc heb ik de 1e twee keer wel zo een angstig moment gehad met para gedachten dat ik fout zou gaan maar idd na een positief gesprek was dat weg. Nu heb ik altijd voor dat ie ingeslagen is een zenuwachtig gevoel met poepneigingen aan toe maar als tie eenmaal werkt is alles weg en heb ik der nooit last van.
Laat idd nog even weten of je gegaan bent en hoe t ging. Veel plezier.

Mdmja

Ik denk dat als ik me al enkele dagen echt weer helemaal goed zou voelen ik wel zou gaan en xtc zou nemen. Verstandig is het dan nog steeds niet natuurlijk. De kans is er wel dat het alsnog niet goed gaat. Of wel en dat je achteraf zieker wordt. Je zult het zelf even moeten aanvoelen.
Wacht anders de eerste twee uurtjes met drugs nemen als je op het festival bent. Kijken hoe je je daar voelt. Dan kun je altijd nog beslissen.
Dat tussen de oren hebben er meer hoor. Ik ben na jaren altijd nog flink zenuwachtig elke keer dat ik harddrugs ga gebruiken. Met xtc heb ik de 1e twee keer wel zo een angstig moment gehad met para gedachten dat ik fout zou gaan maar idd na een positief gesprek was dat weg. Nu heb ik altijd voor dat ie ingeslagen is een zenuwachtig gevoel met poepneigingen aan toe maar als tie eenmaal werkt is alles weg en heb ik der nooit last van.
Laat idd nog even weten of je gegaan bent en hoe t ging. Veel plezier.

Ga ik doen :)

Bas

Wijs gebruiker
Je zal je sowieso wel goed voelen aankomende vrijdag, als je echt veel zin hebt, gaat dat gevoel wel overheersen. Maar zoals wel eerder gezegd wordt, tuurlijk is het onverstandig als je XTC gaat gebruiken terwijl je ziek bent of ziek ben geweest. Maar ik zou het persoonlijk gewoon gebruiken, al ben ik nog zo beroerd en ziek. Wel moeten mijn maag en darmen in normale conditie zijn. Als je nog misselijk bent van het ziek zijn en aan de schijt zit, dan zullen zelfs diarree pillen je niet redden op een feest. (anti diarree pillen staat zou ik wel standaard gebruiken op een feest) En dan zal de XTC ook niet zo heerlijk vallen.

Dusja, heb je geen last van je maag en darmen en voel je je wat beter? -> slik gewoon XTC, maar kom dan zaterdag niet aan met een nieuw topic over een hevige XTC dip. :handfist2::tearsofjoy:

Mdmja

Je zal je sowieso wel goed voelen aankomende vrijdag, als je echt veel zin hebt, gaat dat gevoel wel overheersen. Maar zoals wel eerder gezegd wordt, tuurlijk is het onverstandig als je XTC gaat gebruiken terwijl je ziek bent of ziek ben geweest. Maar ik zou het persoonlijk gewoon gebruiken, al ben ik nog zo beroerd en ziek. Wel moeten mijn maag en darmen in normale conditie zijn. Als je nog misselijk bent van het ziek zijn en aan de schijt zit, dan zullen zelfs diarree pillen je niet redden op een feest. (anti diarree pillen staat zou ik wel standaard gebruiken op een feest) En dan zal de XTC ook niet zo heerlijk vallen.

Dusja, heb je geen last van je maag en darmen en voel je je wat beter? -> slik gewoon XTC, maar kom dan zaterdag niet aan met een nieuw topic over een hevige XTC dip. :handfist2::tearsofjoy:

Thanks voor je antwoord! Klinkt misschien een beetje raar uit de mond van iemand die xtc slikt maar ik ben niet echt van de medicijnen tenzij het voorgeschreven is. Ik heb tijdens het ziek zijn sowieso niet echt last gehad van diarree en ook nooit last van gehad vlak voor/ tijdens een x trip. Zou 1 of 2 bananen van te voren eten ook helpen?

En nee ik zal beloven zaterdag niet te piekeren

• Like
Waarderingen: Bas

Bas

Wijs gebruiker
Bananen voor en na helpen sowieso. Vitamine C pillen zou ik daarentegen juist daarna nemen. Als je echt een enorme dip hebt, helpt Vitamine C en andere medicijnen zeker om de dip wat te verminderen.

Mdmja

Zo, ik voel me eigenlijk helemaal goed vandaag en gister los van dat ik op sommige momenten even heel moe ben bij m’n ogen.
Ik heb ontzettend veel zin in vanavond en voel me goed, ik zal morgen posten hoe het was :)

Bierflesje

Op dit moment staat Mdmja net als ik lekker onder de mdma.
Ik kom net terug van een RAW event in een discotheek in België.

Ik zelf was 2 weken terug ook behoorlijk ziek.
Afgelopen zaterdag Reverze gehad en had ook mijn twijfels bij het slikken van een pil omdat ik ziek geweest ben. Echter toch maar die pil naar binnen gejast en alles ging prima! De dip viel mee, kwestie van goed en gezond eten. Zowiezo je reserves aanvullen na XTC gebruik, vooral als je net daarvoor ziek geweest bent.

Hoop dat alles goed gegaan is!

- Bierflesje

Mdmja

Zo, top feest gehad!

Voelde me gister helemaal top en heb er eigenlijk niet eens bij nagedacht dat ik ziek was geweest. Jammer genoeg wel net wat te laat bijgenomen waardoor ik een beetje vaag en moe werd na 3 uur, dus vanaf dat moment eigenlijk alleen een beetje gechilld en geluld met mensen. of misschien kwam dit wel omdat m’n lichaam gewoon nog niet op volle kracht was.

Voel me nu zoals ik me normaal ook zou voelen, last van m’n kaken, brak maar vooral voldaan!

Thanks voor jullie reacties

Bas

Wijs gebruiker
Wou daar ook heen maar was nog 1 week te jong :cry: Hoe was het? Zen album is echt gruwlijk
Was een beetje laat aangekomen, maar was echt *** dik, geen woorden voor. :hearteyes:

Bovenaan