Ziek na XTC gebruik

Hooiii,

Even verhaaltje kwijt hoor haha…
Een van de eerste keren dat ik XTC had gebruikt ben ik zo ontzettend ziek geweest. Natuurlijk als ik terug denk veel te veel voor die eerste keren. (3,5 pillen, zou niet meer weten hoeveel mg niet zo hoog als ze nu worden verkocht maar ook geen lage dosis weet ik nog) Mooie is de aller eerste keer ging sowieso al helemaal niet goed dit was op een festival. Niet op tijd bij nemen kwam in een zieke dip terecht. Later werd ik wat misselijk. Maargoed, als ik het goed heb was het mijn 2e of 3e keer dat ik zo ontzettend ziek ben geworden van XTC. Misselijk, overgeven meteen al het was niet dat ik helemaal van padje was trouwens, ik weet het nog als de dag van gisteren. Volgende dagen gewoon ziek en zo rare klachten moeilijk uit te leggen maar alsof ik even momentje duizelig werd en soort van weg viel. Dit duurt nog geen seconde maar erg raar gevoel. Ik moest zeker 1 week bijkomen hiervan. Sindsdien, geen XTC meer aangeraakt. Bang om dingen te slikken waar ik me weer zo bij voel dus ik ben gaan snuiven (3mmc). Ga ik zeker beter op, maar ontzettend vies spul en slecht spul, dit blijf ik zeggen maar toch blijf ik het gebruiken, iknow slecht. Helaas is het ook behoorlijk verslavend. Gelukkig kan ik er wel van afblijven en gebruik ik wanneer ik een festival heb maar zodra ik er aan zit merk ik wel redelijke cravings.

Mijn vraag eigenlijk naar jullie is of jullie wel eens zoiets hebben meegemaakt met XTC volgensmij is misselijkheid sowieso wel een bijwerking, maar what about die andere vage duizeligheid/wegval klachten. Alsof mijn hoofd een screenshot maakt lol. Iemand ervaringen? Let me know :)))

Mr. Jummy

Belezen gebruiker
Natuurlijk als ik terug denk veel te veel voor die eerste keren. (3,5 pillen, zou niet meer weten hoeveel mg niet zo hoog als ze nu worden verkocht maar ook geen lage dosis weet ik nog)
Stel dat deze pillen 130mg MDMA bevatten en je 70 kilo weegt. De vuistregel is dat alles boven de 105mg (gewicht x 1,5) negatieve effecten veroorzaakt. Als je er 3,5 wegtikt zit je op de +/- 450mg, bijna vier-en-een-half-keer zo veel.
Mooie is de aller eerste keer ging sowieso al helemaal niet goed dit was op een festival. Niet op tijd bij nemen kwam in een zieke dip terecht. Later werd ik wat misselijk. Maargoed, als ik het goed heb was het mijn 2e of 3e keer dat ik zo ontzettend ziek ben geworden van XTC. Misselijk, overgeven meteen al het was niet dat ik helemaal van padje was trouwens, ik weet het nog als de dag van gisteren.
Heb je de keren daarna wel gedoseerd? Genoeg gedronken en voldoende schaduw opgezocht?

Mijn vraag eigenlijk naar jullie is of jullie wel eens zoiets hebben meegemaakt met XTC volgensmij is misselijkheid sowieso wel een bijwerking, maar what about die andere vage duizeligheid/wegval klachten.
Misselijk wel eens gehad tijdens de come-up. De andere klachten kunnen voorkomen bij een over dosering.

Stel dat deze pillen 130mg MDMA bevatten en je 70 kilo weegt. De vuistregel is dat alles boven de 105mg (gewicht x 1,5) negatieve effecten veroorzaakt. Als je er 3,5 wegtikt zit je op de +/- 450mg, bijna vier-en-een-half-keer zo veel.
Juist, dat weet ik en als ik er nu aan denk is dat ook veel te veel en niet leuk. Is nu bijna een jaar geleden. Heb er van geleerd, maar voor mij 1x en nooit meer, letterlijk.
Misselijk wel eens gehad tijdens de come-up. De andere klachten kunnen voorkomen bij een over dosering.
Vind ik niet zo gek om te horen. Blij dat het goed is gekomen. Misselijk was ik eerste keer ook maar toen ook zeker wat minder genomen.
Heb je de keren daarna wel gedoseerd? Genoeg gedronken en voldoende schaduw opgezocht?
Het is al een tijdje geleden, ik weet het nog heel goed en dat het er ook op leek dat het gewoon goed ging. Was niet hele warme dag in april dus, drinken hield ik bij niet te veel/niet te weinig zei ik altijd. Naar het einde toe begon de ellende en de volgende dag tot zeker een week erna.

Fisherman's friend

Badass junkie
Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met de serotonine in je lichaam.
Dat van die screenshot klinkt wel bekend.. schokgolven door je lichaam en brainzaps.
Heb het zelf meegemaakt en dat is heel vervelend. Het duurde ook telkens een week en toen ik geen xtc meer slikte was het probleem weg.
Lees je hier maar eens in , staat vanalles in over serotonine, waar het voor dient en wat er kan gebeuren als je er te weinig van hebt enzo.
Hopelijk wordt dan het één en ander duidelijk en krijg je antwoord op je vragen.
https://verkenjegeest.com/waarschuwingssignalen-serotonineniveau-te-laag/

pinda92

Experimenterende gebruiker
Ik word voor het inkicken vaak misselijk maar het blijft bij kokhalzen. Wel bij een normale dosis though.

Misschien volgende keer gewoon een gezondere dosis nemen in plaats van 3,5 pil? Is wel heel erg veel voor een van de eerste keren. Ik weet nog dat ik al helemaal lekker ging op een kwartje in het begin...

ljuv

DF-koningin
Is wel heel erg veel voor een van de eerste keren
Laat dat laatste maar weg, het is gewoon veel te veel haha.
De klachten van @exhibition komen duidelijk van overdosering en kunnen zelfs op het serotoninesyndroom wijzen. Ik zou je daar ffkes op inlezen. Je lichaam heeft een veel te harde klap van veel te veel serotonine gehad. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar 3mmc werkt ook op je serotonine dus kun je dan ook vaak maar beter een tijd laten staan.

Dus nee, tis niet normaal, maar wel logisch na zoveel mdma.

Laatst bewerkt:
Laat dat laatste maar weg, het is gewoon veel te veel haha.
De klachten van @exhibition komen duidelijk van overdosering en kunnen zelfs op het serotoninesyndroom wijzen. Ik zou je daar ffkes op inlezen. Je lichaam heeft een veel te harde klap van veel te veel serotonine gehad. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar 3mmc werkt ook op je serotonine dus kun je dan ook vaak maar beter een tijd laten staan.

Dus nee, tis niet normaal, maar wel logisch na zoveel mdma.
Heb je zeker gelijk in, gelukkig nooit meer aangeraakt na die ervaring. Ben indd wel een tijd gestopt, ongeveer 5 maanden niks gedaan. Ben nu dus in aanraking gekomen met 3mmc wat ik eens met een festival gebruik en wel gewoon normaal gebruik.

Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met de serotonine in je lichaam.
Dat van die screenshot klinkt wel bekend.. schokgolven door je lichaam en brainzaps.
Heb het zelf meegemaakt en dat is heel vervelend. Het duurde ook telkens een week en toen ik geen xtc meer slikte was het probleem weg.
Lees je hier maar eens in , staat vanalles in over serotonine, waar het voor dient en wat er kan gebeuren als je er te weinig van hebt enzo.
Hopelijk wordt dan het één en ander duidelijk en krijg je antwoord op je vragen.
https://verkenjegeest.com/waarschuwingssignalen-serotonineniveau-te-laag/
Precies die brainzaps is het woord wat is zocht. Bedankt voor de link ik ga mij eens inlezen

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik in de eerste paar jaren, waarbij ik een halfje per keer pakte om de paar maanden, toch elke keer moest overgeven en diarree had. Eén soort spanning wat eruit komt en natuurlijk als ie eenmaal inkickt je maag op hol brengt en dat eruit moet.

Vaak voelde ik de inslag al en kon ik direct (en op tijd) naar toilet

Heb avonden gehad waarvan ik dacht, ah… lekker ik pak nog eentje bij want het gaat zo lekker. Woops! Teveel, dus misselijk en dan strompelend alsnog naar toilet en overgeven. Daarna wel weer heel chill in mn bubbel.

Nu jaren verder en ouder en wijzer, weet ik wat er komen gaat, de hoeveelheid in een pil is niet meer zo enorm als vroeger, maar pak nog steeds een halfje om te beginnen en een kwartje halverwege. Nergens last van.

met kristallen afwegen alleen misselijk van de smaak, maar verder niet.

Misschien beetje minderen dan? 🫣🤷🏼‍♀️

Bovenaan