Ziek na truffels

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Vrijdagavond hebben we truffels genomen, ik had een bakje van 15 gram (heb ik altijd) en na het innemen merkte ik al snel dat ik veel misselijker werd dan normaal.
Ik moest echt stil liggen en niks doen, iedere beweging zorgde ervoor dat ik moest gaan kokhalzen. Na een uurtje sloeg hij goed in en zakte de misselijkheid een heel eind (nooit helemaal weg geweest) na 3 uur sloeg de misselijkheid weer in en vanaf dat moment ben ik een wrak geweest.
Het truffel gevoel was zoals normaal, beetje visuals, lachen om alles. Wazige vergelijkingen maken, stoned gevoel in mijn hoofd etc.
Maar dat gevoel daarna was alles behalve grappig, ik kan wel redelijk zeggen dat ik vanaf nu geen truffels meer ga nemen. Ik voelde alsof ik buikgriep had maal 10. Ik ga niet in details treden maar ziek zijn plus schoon moeten maken is absoluut geen pretje.
Mijn ogen dicht doen wekte alleen maar misselijkheid op maar mijn lichaam was zo uitgeput dat ik mijn ogen niet open kon houden. Ik begrijp nu waarom mensen na de alcohol op de wc in slaap kunnen vallen. (ik drink geen alcohol, maar ik kan me er nu iets bij voorstellen)

Vanochtend voelde ik me weer mens en heb de bakjes er eens bijgepakt. De truffels waren 2 dagen over de datum. Ik heb de betreffende shop een mail gestuurd. Ik snap dat ik zelf ook op moet letten met de datum maar ik mag er ook wel vanuit gaan dat de shop me geen truffels verkoopt die over de datum zijn.
Nu was ik even gaan zoeken op internet en ik lees niet echt dat men ziek kan worden van truffels over de datum, alleen dat het effect minder word.
Nu vind ik dat natuurlijk erg moeilijk om te geloven omdat ik deze ervaring nu heb gehad.
Dus mijn vraag is vooral of mensen wel eens hetzelfde ervaren hebben en of het kan komen doordat de truffels over de datum waren.
Mijn vriend voelde zich na de trip ook wat minder fijn dan normaal. (dit kan natuurlijk komen doordat hij mij heeft verzorgd omdat ik er goed ziek van geworden was en hij daar ook schrik van heeft aan het einde van zijn trip)

Narayani

Bewuste gebruiker
Wat vervelend dat je er zo ziek van bent geworden! Voelde je je wel topfit voordat je aan je trip begon? Ik neem aan als de truffels echt niet meer goed waren je met jouw ervaring wel iets was opgevallen aan het uiterlijk van de truffels. Soms hoor je dat het vacuum pakje bol gaat staan bijvoorbeeld.

Ik word helaas ook altijd misselijk van truffels, vaak ook rond de inslag en dat duurt dan tot ik weer een beetje aan het gevoel 'gewend' raak en dan aan het einde weer even... Dosis lijkt niet uit te maken, nuchtere maag of juist iets eten, thee ervan zetten, ik heb alles geprobeerd maar het blijft helaas een dingetje al kan ik er steeds beter mee omgaan waardoor het me niet meer zo belemmert.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat vreemd. :confused: En erg vervelend inderdaad.

Geen idee hoe dit zo kan. Het meest logische lijkt me dat ze niet goed meer waren, maar als er gezegd wordt dat dat niks uitmaakt, dan weet ik het ook niet.

Als je niet meer het risico wilt nemen, maar toch een soortgelijke ervaring wilt, kun je misschien eens 4-aco-dmt proberen. Dat schijnt erg op psilocybine te lijken. Ik denk tenminste dat er dan minder kans is op misselijkheid, omdat je dan enkel de werkzame stof hebt.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Een beetje misselijk hoort erbij en ben ik bekend mee, dat is ook niet erg. Maar dit was toch echt een ander kaliber.
Ik voelde me prima, ik had ze op een nuchtere maag genomen. Dat doe ik altijd zodat het sneller werkt. De dag erna zouden we uit eten gaan waardoor je maag een stuk voller zit dus dat leek ons niet ideaal. Of we konden pas heel laat gaan trippen wat we niet wilde in verband met dat ik de dag erna moet werken. Dus een beetje op tijd op bed liggen is dan ook wel fijn.

Ik zal eens wat huiswerk gaan doen over die andere drug die je noemt. Over dmt al veel gelezen en gezien maar het spreekt me een beetje tegen dat je best out bent. Ik vind het altijd erg leuk om contact te maken met de mensen om me heen. Ik zal ook niet snel iets alleen nemen, dat neemt voor mij een groot deel van de ervaring al weg.
Eigenlijk wilde ik afgelopen week lsd gaan proberen maar door omstandigheden is dat uitgesteld. Mijn vriend opperde om truffels te nemen en dat vond ik eigenlijk wel prima.
Dus misschien een bad trip die lichamelijk tot uiting gekomen is omdat ik in eerste instantie lsd wilde? Lijkt me ook niet echt logisch maar ik sta open voor verklaringen.
Geestelijk voelde ik me niet in een bad trip zitten, toen de misselijkheid weer flink op kwam voelde ik me geestelijk natuurlijk ook niet lekker omdat mijn lichaam zich echt niet lekker voelt. Dan is het moeilijk om vrolijk te blijven.
Geestelijk heb ik me prima vermaakt tijdens de trip. Een van mijn inzichten was dat je lachspieren net zoals je darmen werken. Je hebt er geen controle over tijdens de trip. En nog meer van die aparte gedachte.
Mijn honden aaien voelt trouwens ontzettend fijn onder invloed van truffels. Ik heb het gevoel alsof ik ieder haartje apart kan voelen als ik ze aai. Ook voelen ze veel echter aan (jaja, lekker wazig haha)

Normaal vind ik truffels erg leuk, maar deze lichamelijke reactie kan ik heel hard missen. Dus een alternatief vinden zou ik zeker niet erg vinden. Dit ga ik niet snel nog een keer durven denk ik. Plus mijn mindset gaat al helemaal verkeerd zijn de volgende keer ben ik bang.

Narayani

Bewuste gebruiker
Dan is het wellicht een idee voor jou om eens lsd te proberen. Ik heb 2x slechts een lage dosis lsd gebruikt dus mijn ervaring is niet heel relevant te noemen maar ben toen niet eens een beetje misselijk geweest en laatst op DOC ook niet trouwens. Op 2cb helaas weer wel.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Lsd klinkt dan nog steeds als een goede optie :grin:.
Krijg je van lsd ook dat stonede gevoel in je hoofd zoals bij truffels?

Correctie op mijn eerste bericht, ik ben een beetje dom en heb verkeerd gekeken. De truffels waren niet over de datum. Ik denk dat ik te graag een reden had waarom ik ziek werd en niet verder heb gekeken dan mijn neus lang is.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zou het misschien een onbewuste lading van emoties kunnen zijn? Ik stel deze vraag vaker bij vele posts hier aangezien mensen het vaak snel afschuiven op fysieke oorzaken en dus over andere zaken heen kijken. Kijk maar even voor je zelf of het iets is in die richting. Had de andere persoon toevallig ook last van buikpijn of ongemakken? Dat zou op zich al een indicatie kunnen zijn, vaak zijn we erg onbewust van onderliggende emoties en die kunnen soms tot uiting komen als een fysieke manifestatie. Zo wordt kotsen ook vaak gerelateerd bij Ayahuasca als het vrijlaten van slechte gevoelens ect.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het zoiets wel zou moeten zijn. Alhoewel ik niet direct iets aan kan wijzen lijkt me dat wel de meest logische verklaring.
De andere persoon had de volgende dag alleen last van een sterkere kater dan normaal. Maar dat zou natuurlijk ook kunnen komen doordat ik op het einde ziek werd en er dus wat meer zorgen bij kwamen dan als je samen op een goede manier de trip afsluit. Maar bij hem kwam het nog niet in de buurt van hoe ik me voelde.
De betreffende shop is heel netjes geweest. Ik had de situatie aan hun voorgelegd (met in eerste instantie dat het over de datum was) en ik mocht de volgende keer gratis truffels komen halen. Ik heb ze terug gebeld om mij excuses aan te bieden omdat het mijn fout was, ik had verkeerd gekeken. Nog steeds stonden ze erop dat ze me de volgende keer een gratis bakje mee wilde geven. Dus alle lof voor de winkel!

Bovenaan