Zenuwen eerste keer XTC

Urban123

Newbie
Hi allemaal!

Vanmiddag is het zo ver, mijn eerste keer XTC op een techno festival maar ik ben mega zenuwachtig. Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten. De pil is uiteraard getest 170mg.

Hadden jullie hier ook last van? Zijn er tips voor mij?
Thanks!

Zeehond

Badass junkie
Hi allemaal!

Vanmiddag is het zo ver, mijn eerste keer XTC op een techno festival maar ik ben mega zenuwachtig. Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten. De pil is uiteraard getest 170mg.

Hadden jullie hier ook last van? Zijn er tips voor mij?
Thanks!
Je gaat ontzettend genieten 😍😍
Probeer het op je af te laten komen zonder verwachtingen.
Ik was zelf niet zenuwachtig, meer nieuwsgierig.
Zorg dat je al geniet van het festival voordat je neemt.
Probeer geen of weinig alcohol te drinken en vooraf gezond te hebben gegeten. Want na XTC is je eetlust weg.
Drink voldoende water, niet teveel.
De setting en je stemming bepaalt heel veel; heerlijk die techno 😍😍
Het is fijn als er iemand op je let, het kan een beetje overweldigend zijn in het begin. Dat duurt maar even.
En niet beginnen met een hele pil, start met een halve.
Je kunt later nog een kwartje bij nemen.
Bij XTC is het vaak: less is more.
Ik wens je een onvergetelijke ervaring 😍😍

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Top-tips van Zeehond. Niet veel aan toe te voegen, behalve het advies om niet met de helft van de pil te beginnen, maar met 2/3. Startdosis van ongeveer 110 mg is heerlijk lekker en eventueel na 5 kwartier een klein brokje (35 mg) bijpakken.

Heel veel plezier met de eerste keer! Het wordt vast geweldig.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Oeh spannend! Zeker een eerste keer kun je wat zenuwachtig zijn, maar ik heb dat elke keer nog wel een beetje hoor, is niet vreemd!
Zorg voor een goede bodem, maar niet te kort van tevoren eten, een paar uur van tevoren liefst.

Bij de come-up kan het wat ongemakkelijk voelen in je lijf, voor mij voelt het altijd alsof ik heel veel koffie heb gedronken, kan dan niet stilzitten en voel me opgejaagd. Je lichaam zet zich schrap voor wat er komen gaat. Maar laat het lekker komen en geniet! Want daarna ga je je vast heerlijk voelen en glijden de zenuwen van je af.

Inderdaad goed om iemand te hebben die op je kan letten en indien nodig even met je naar een rustig plekje kan gaan om bij te komen.

Ben het wel eens met @SneeuwStorm dat een juiste startdosis heel belangrijk is, ik weet niet hoeveel je weegt, en of dat dan een halfje of 2/3 moet zijn, maar als je bij de start te weinig neemt kun je een vervelende lange come-up hebben en ben je te lang aan het wachten tot er iets gebeurt wat dan misschien uitblijft, kan teleurstellend zijn.

Urban123

Newbie
Hello allemaal!

Gisteren heb ik een top feestje gehad, thanks.

Wel heel vreemd, maar veel voelde ik er niet van.
Ik ben begonnen met een kwartje, na 2 uur weer een kwartje bijgepakt omdat ik niks voelde. 1.5 uur later een likje M en 2 uur daarna nog 2 kleine kwartjes.

Pas hierna alleen wat lichte benen en grote pupillen en natuurlijk plezier. Maar ik had zeg maar niet het het euforische gevoel waar iedereen over heeft, geen spanning op mijn kaken ect.

Waar kan dit aan liggen?

Zeehond

Badass junkie
Hello allemaal!

Gisteren heb ik een top feestje gehad, thanks.

Wel heel vreemd, maar veel voelde ik er niet van.
Ik ben begonnen met een kwartje, na 2 uur weer een kwartje bijgepakt omdat ik niks voelde. 1.5 uur later een likje M en 2 uur daarna nog 2 kleine kwartjes.

Pas hierna alleen wat lichte benen en grote pupillen en natuurlijk plezier. Maar ik had zeg maar niet het het euforische gevoel waar iedereen over heeft, geen spanning op mijn kaken ect.

Waar kan dit aan liggen?
Veel te lage startdosis, zie de eerdere tips.
Zonde!

Bovenaan