zal ik het doen?

spacekeesje

Experimenterende gebruiker
k ben nu 17 en ben al vanaf me 14e erg gefasineerd door paddo's en LSD..
maar was er altijd bang voor... nu zelfs me broer er aan is gaan gelove
vertrouw ik het wel en ga ik er wel voor.. alleen ik wil rustig aan beginnen
eerst maar is een xje gewoon truffels, als dat bevalt over op andere paddo soorten
en daarna maar is kijken voor LSD.. gewoon eerst wat vertrouwen opbouwen.

waarschijnlijk ga ik over een week of 2 eindelijk truffels proberen en als dat bevald
zie ik wel of ik verder wil met andere paddo soorten.. ik vertrouw het gewoon nog niet
genoeg om mezelf over te leveren aan een wereld van halicunaties.. maar
ben er toch van overtuigd dat ik het moet doen.. ik ben er heel bewust mee bezig
en denk dat het een unieke levens ervaring is die ik zeker niet wil missen..

(mischien een beetje een slap lul verhaal howr)
Maar hoe denken jullie hier over? :confused:

Arthur King

Wijs gebruiker
Als je zeker weet dat je wilt trippen kan ik je alleen maar aanraden om rustig te beginnen en je goed in te lezen van tevoren, zo weet je wat je ongeveer kan verwachten. Zodra je hebt getript weet je pas of het iets voor jou is.

Veel tripplezier. :wink:

spacekeesje

k heb me erg goed in gelezen.. ben er eigelijk nog steeds mee bezig :P
maar ga idd gewoon rustig beginnen met truffels zonder sterke visuele effecten
en dan merk ik het vanzelf :grin:

Aalpoepert

Badass junkie
spacekeesje zei:
k heb me erg goed in gelezen.. ben er eigelijk nog steeds mee bezig :P
maar ga idd gewoon rustig beginnen met truffels zonder sterke visuele effecten
en dan merk ik het vanzelf :grin:
Het enige dat ik je aan kan raden is nog minimaal 2 jaartjes te wachten.

Wacht even tot je lichaam en geest volwassen zijn, toen ik 17 was voelde ik me zo volwassen, maar als ik er nu op terugkijk was ik nog zó jong!
Ik ben zelf op mijn 19e pas begonnen met drugs, en ik ben blij dat het zo laat was, ook al was ik op mijn 19e ook nog lang niet volwassen.

Ik zeg het niet in ieder topic, maar eigenlijk raad ik iedereen aan om pas te beginnen met paddo's wanneer je 19 of liever 21 bent.

Natuurlijk zal het je eigen keus zijn, en de hel zal niet uitbreken op aarde en de 3 kelken van verdriet, wanhoop en angst laten leeglopen en pandora's doos zal niet openklappen als je het wel doet, maar je zal bepaalde dingen misschien beter kunnen plaatsen.

Uiteindelijk moet je wel maar doen waar je je goed bij voelt hoor :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ik vertrouw het gewoon nog niet
genoeg om mezelf over te leveren aan een wereld van halicunaties.. maar
ben er toch van overtuigd dat ik het moet doen..

Je durft je niet over te geven, dat heeft dus een grote kans op falen! Als je iets doet moet je er zeker van zijn en met een beetje spanning is gezond, maar als je er angst voor hebt zal ik nog maar wat jaartjes wachten.

Flameon

Badass junkie
Trippen alleen doen als je geestelijk goed in elkaar zit en als je met niks 'vervelends' zit. Dan kan het opzich weinig kwaad maar ik zou niet gelijk met lsd beginnen als ik jou was. Probeer eens 2cb bv

Kermit

Je moet zelf weten of je er klaar voor bent.
Als je er nadien spijt van hebt weet je dat het duidelijk niets voor jou is en je er beter van blijft.

spacekeesje

alvast bedankt voor de tips jonges! (meer tips zijn altijd welkom):P

maar k neem paddo's niet alleen voor de geweldige trip (ook wel natuurlijk)
maar ben ook spiritueel best ver ontwikkeld.. (heeft allemaal een verleden, telang om uit te legge).

ik was er altijd wel erg bang voor tot een paar maanden voor heen..
iets in me zegt dat de tijd rijp is.. gezonde spanning is nu indd beter geplaatst.
maar het fijt is inderdaat wel dat k pas 17 ben.. maar denk niet dat ik nog veel langer kan w8en

2cb is inderdaad ook een optie maar daar heb ik me niet genoeg over in gelezen.. me broer gaat het van het weekend voor t eerst gebruiken en dan hoor ik er wel meer van maar wou eerst beginnen met de wat natuurlijkere drugz :)

Kermit

Je moet er niet bang van zijn, je moet er voor openstaan.
Ik wens je succes en een goeie trip :wink:

crocodile

Ik zou het niet doen als je bang bent voor het spul. Spiritueel of niet doet er niet toe, ik ben zelf totaal niet van de filosofische dronkemanspraat. Zolang je geen angst hebt kan het ook niet fout gaan.

Ik vind het voor een beginner trouwens beter om met LSD te beginnen. Weet je in ieder geval hoe het is om te trippen terwijl je geest toch haarscherp staat itt bij de wazige en onvoorspelbare paddestoelen.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Ik wilde het ook altijd doen, ook een paar keer de kans gehad maar dan was ik bang dat ik te weinig tijd had en moest haasten en thuis verschijnen. Toen dus niet gedaan. Verder in gelezen over de werkingen en de gevolgen ervan. Er kan spraken zijn van een bad trip, ik vind het ook zinvol om dit te weten maar als men alleen hier op focust lijkt mij de kans groter dat je inderdaad een bad trip zal begaan.

Als je echt wilt, echt zelf wilt en dus niet willen omdat er vrienden zijn die vinden dat je het moet doen. Maar voor jezelf de keuze maken. Je moet er helemaal voor open staan en het gewoon op je af laten komen. Ook kan je het beter een week uitstellen dat je dan wel de perfecte setting hebt.

Dit is dan ook mijn conclusie; zorg dat je de idealen setting hebt, ik raad je aan om het met 1 of 2 van je beste vrienden te doen. Zorg dat je genoeg in huis hebt voor het geval dat (denk aan: films, spellen, eten, drinken, rookwaren, wiet. Alcohol is niet nodig).

Gezien de tijd van het jaar zou ik voor een binnentrip gaan. Zorg dat er niemand langskomt, belt etc. Je wilt niet gestoord worden tijdens een trip. Misschien dat een goede maat van je langskomt, oké. Maar misschien komt er wel iemand langs waarvan je het liever niet had. (druk persoon bv).

Oja: muziek is erg belangrijk!

spacekeesje

vind het wel relaxed die tips allemaal.. ik begin er echt met de dag meer zin in te krijgen!
ben echt niet meer te houde nu :P k denk alleen nog maar aan de positive kant en ga er echt voor :grin:

dat probleempje dat ik thuis moet verschijnen heb k gelukkig ook geen last van (A) heb me ouders meer eve netjes verteld dat ik binnekort paddo's ga ete :P

k merk echt gewoon dat ik er met de dag meer aan toe ben heb me zelf ook voor genomen om het over 2 weken te doen.. eerst me tentames afmaken en dan heb k iets om naar uit te kijken. me angst ervoor is echt totaal verdwene :grin:

bedankt iedereen, meer reacties zijn altijd welcome

Arthur King

Wijs gebruiker
spacekeesje zei:
dat probleempje dat ik thuis moet verschijnen heb k gelukkig ook geen last van (A) heb me ouders meer eve netjes verteld dat ik binnekort paddo's ga ete :P
Eerlijkheid en openheid!
Goed gedaan jongen. :wink:

spacekeesje

heb al zat ellende mee gemaakt door me ouders dingen te verzwijgen en me ouders zijn er niet super blij mee ze willen liever dat ik w8 tot me 18e maar ze waarderen me openheid..

k probeer sins het laatste jaar een ope relatie met me ouders te hebben dat ze weten waar ze aan toe zijn en dat is ook prettiger voor mezelf.. ik raad dit iedereen aan :P

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je je er zelf ook prettiger bij voelt door een jaartje of wat te wachten zou ik dat ook doen.

Forceer jezelf niet om die dingen te nemen, je moet het echt voor jezelf doen, voor niemand anders.

spacekeesje

k snap wat je bedoeld maar ik weet van mezelf dat ik er nu aan toe ben.. de twijfel is helemaal weg en de drang naar een trip word met de dag groter! maar helaas zal ik nog een week of 2 moeten w8en er komen wat feesten tussen door etc.

Gabber39

Niet doen raad ik je aan... Je moet realiseren dat dit geen spul is om mee te spelen!! Zeker niet op die leeftijd :confused: Geloof me wacht nog maar even.. Kan denk ik zeker fout uitpakken, oppassen!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Daar ben ik het stiekem ook wel een beetje mee eens.

Maar ik realiseer me dat ik je toch niet tegen kan houden als je het toch graag wilt, dus ga er verantwoordelijk mee om. Het is geen snoep enzo, maar ik ga er van uit dat je je dat ook inmiddels wel beseft hebt.

L

Lid 6909

Gast
ik vind dat 18 een juiste leeftijd is, echter, de een is in zijn hoofd op zijn 17e al net zo volwassen als iemand anders op zijn 18e.

Dus als je zelfverzekerd bent, het echt zeker weet, en een goeie voorbereiding treft, vind ik dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn.

Wel zou ik je eerder LSD aanraden dan paddo's als eerste keer trippen, dit vooral omdat paddo's voor je eerste keer nog al verwarrend en beangstigend kan zijn. LSD daarintegen als het goed gaat gewoon redelijk linear, en ik denk dat je er meer van kan genieten.

Maak je eigen keus, als je nog dingen wilt weten kun je me altijd een PM sturen.

- gnux

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ben het niet eens dat LSD 'veiliger' zou zijn dan paddestoelen.
Mijn eerste ervaring met LSD is nog niet zo lang geleden en ik heb daarentegen al wel aardig wat ervaring met paddestoelen, maar ik schrok best wel van die LSD ervaring (niet dat ik bad ging hoor, ik ving het goed op). Dat ging echt enorm veel dieper dan ik ooit met paddo's heb meegemaakt. Natuurlijk gek om achteraf over na te denken maar ik weet niet of ik er net zo goed mee om had kunnen gaan als ik nog geen ervaring had met paddo's.

Wat betreft de leeftijd, ben ik met je eens! Geestelijk zou je er al best klaar voor kunnen zijn, en niemand kan je vertellen of dat wel of niet zo is, alleen jij zelf.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het 't belangrijkst is dat je er open voor staat en van jezelf weet dat je alles kan verwachten. Het kan een lekkere happy trip opleveren, maar het kan ook een complete chaos worden. Wat ook erg leuk is :P

Ik heb de hele avond me eigen lopen vervelen maar ik heb het onwijs hard naar m'n zin gehad :grin:

Bovenaan