XTC - Vermalen, 2de Dosis

DutchMike

Experimenterende gebruiker
Wees wederom gegroet, mede Nederlanders :sunglasses:

Het werd maar weer eens tijd om wat XTC te doen,
alleen vraag ik me nog steeds af hoe je de 2de dosis het beste kan nemen..

Zover ik kan concluderen is het beste om na anderhalf uur - 2 uur (na de 1ste inname),
de andere helft van de pil te nemen - de roes zou dan langer werken?

Kennelijk heeft bijpakken GEEN zin nadat de andere helft 'volledig' (3-5 uur) is uitgewerkt?
Het geeft dan alleen het opgefockte gevoel, het verlengt dat niet de originele roes?

Ook kwam ik vragen, of ik het beste de pil kan vermalen & met vloei pakken,
(in 2 dosissen) of gewoon het beste in de originele vorm, pil, moet pakken.

Vriendelijke groet,
Mike

ooscaar

Wijs gebruiker
Gewoon in pilvorm zou ik doen. Aan de hand van je gewicht moet je een totale dosis vast stellen, maximaal 1.0-1.5 mg/kg lichaamsgewicht voor vrouwen en maximaal 1.5-2.0 mg/kg lichaamsgewicht wordt vaak aangeraden. Dan laat je je pillen testen. Van de totale dosis die je gaat nemen, neem je dan 2/3 als eerste dosis, en 1/3 als tweede dosis, wanneer de oorspronkelijke dosis piekt, dus 2 uur na inname van de eerste dosis bijvoorbeeld. De tweede dosis is dus de helft van de eerste dosis.

Dit is niet voor iedereen hetzelfde, maar de meeste mensen vinden dit de prettigste manier van doseren, gegeven dat je in totaal geen onverantwoordelijke dosis gaat nemen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Eens met ooscar. Een pil vermalen in een vloeitje stoppen heeft geen voordeel ten opzichte van gewoon in pilvorm slikken. Wat wel soms wordt gedaan is mdma kristallen in een vloeitje, maar daarvoor heb je wel echt een nauwkeurig weegschaaltje nodig om je dosis goed te kunnen bepalen. Persoonlijk geniet dat mijn voorkeur, maar pillen zijn vaak makkelijker om aan te komen.

SirErick

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
maximaal 1.0-1.5 mg/kg lichaamsgewicht voor vrouwen
Ik weet niet of je het weet, maar vrouwen zijn - doordat zij meer serotonine aanmaken dan mannen - gevoeliger voor XTC met als gevolg dat zij meer risico's lopen.

ooscaar zei:
en maximaal 1.5-2.0 mg/kg lichaamsgewicht wordt vaak aangeraden.
Het spijt me, maar dat is onjuist. Voor vrouwen is het maximaal 1 mg MDMA per kilogram en bij mannen is het maximaal anderhalf. Met andere woorden: als je als man bijvoorbeeld 80 kilo weegt dan is mijn advies om niet meer dan 120 mg MDMA te slikken.

ooscaar

Wijs gebruiker
Het is geen exacte wetenschap, maar een richtlijn. En ik zeg alleen: 'wordt vaak aangeraden'. De topicstarter wil graag ook een leuke avond hebben, volgens mij.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat ooscaar zegt, maar het is ook een beetje een kwestie van wat je zelf fijn vindt. Sommige mensen nemen hun 2e beetje het liefst op de eerste golf, op de tweede golf, of precies 2 uur na eerste inname, of wanneer ze het effect minder beginnen te vinden... Daar moet je misschien ook gewoon een beetje ervaring in op doen.
Vroeger hield ik eigenlijk ook altijd ongeveer 2 uur na eerste inname aan, maar tegenwoordig doe ik het meer op gevoel.

DutchMike

Zeer bedankt voor de berichten,
altijd een behulpzame boel hier :wink:

Er was nog iets dat ik vergeten te vragen was,
namelijk of je de orginele roes redelijk lang ken verlengen ?

Bijnemen dus bij de piek na de originele dosis (1-2 uur),
verlengt dus de roes - maar hoevaak werkt dit ?

Kan je bijvoorbeeld na die 1-2 uur, weer na 1-2 uur ongeveer bijpakken?
Verlengt dit dan ook nog de roes ? Geen idee namelijk..

Dus kortom:
Eerste dosis, halve pil
2de dosis (1-2 uur later), kwart pil
3de dosis (1-2 uur later), kwart pil
(Wil een zolang mogelijke 'goede' roes behouden)

Wederom vriendelijke groet,
Mike

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
DutchMike zei:
Dus kortom:
Eerste dosis, halve pil
2de dosis (1-2 uur later), kwart pil
3de dosis (1-2 uur later), kwart pil
(Wil een zolang mogelijke 'goede' roes behouden)

Wederom vriendelijke groet,
Mike

Dat ligt er aan hoe sterk je pil is. Het gaat om de mg en niet om het aantal pillen. Daarmee bedoel ik dat op dit moment de gemiddelde pil die in omloop is, 200mg MDMA bevat (ja ja ik weet het, niet overal en je weet het alleen als je ze test). Als je daar dus een hele van zou slikken (1/2 + 1/4 + 1/4) zou je dus 133 kg moeten wegen.
Ik denk ik leg het even uit. :mrgreen:

ooscaar

Wijs gebruiker
Vaker dan een keer bijnemen zal je niet helpen met de trip te verlengen, en is daarom alleen maar af te raden. Zoals Dunnetjess al aangeeft gaat het om het aantal mg dat je neemt, in een pil kan niets zitten en in een pil kan een overdosis zitten. Daarom raad ik je echt aan om het te laten testen, alleen dan kun je juist doseren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor mij persoonlijk en vele anderen ook volgens mij, geldt dat de eerste herdosering de gewenste roes misschien met een uurtje verlengt. Soms neem ik nog een keer bij, maar daar wordt ik vooral heel erg vaag van en dat geeft dan niet meer de gewenste roes. Na 5 tot 6 uur is je serotonine er wel zo goed als doorheen gejaagd.

Bobsacamano

Badass junkie
Helemaal mee eens. Uurtje rekken dan houd het wel op. Daarom probeer ik de inname ook altijd zo lang mogelijk uit te stellen op een feestje.

Psychedelibee zei:
Voor mij persoonlijk en vele anderen ook volgens mij, geldt dat de eerste herdosering de gewenste roes misschien met een uurtje verlengt. Soms neem ik nog een keer bij, maar daar wordt ik vooral heel erg vaag van en dat geeft dan niet meer de gewenste roes. Na 5 tot 6 uur is je serotonine er wel zo goed als doorheen gejaagd.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
SirErick zei:
Het spijt me, maar dat is onjuist. Voor vrouwen is het maximaal 1 mg MDMA per kilogram en bij mannen is het maximaal anderhalf. Met andere woorden: als je als man bijvoorbeeld 80 kilo weegt dan is mijn advies om niet meer dan 120 mg MDMA te slikken.
Maximaal?

DutchMike

Aaaaah ok, dat maakt het even duidelijk.
Hartelijk bedankt voor de antwoorden!

Vriendelijke groet,
Mike

Bovenaan