XTC samen met ADHD

Arjen1888

Newbie
Ben van plan binnenkort voor het eerst een pilletje te nemen. Wil dit gewoon proberen en het lijkt me ook heerlijk. Nu zit het zo, ik heb ADHD en ben erg druk in mijn hoofd. Kan mijn gedachten nergens bijhouden en heb ook altijd wel een liedje in mijn hoofd. Nu hoor/lees ik verhalen van depressies/psychoses na het gebruik van XTC.

Mijn vraag is of het wel verstandig is XTC te nemen als je ADHD/ADD hebt en af en toe al zieke gedachtes hebt?

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Wow jouw post is herkenbaar!! Nog nooit heb ik iets gelezen wat precies hetzelfde is als wat ik voel!!
Xtc en ADHD is echt een heerlijke combinatie. Alle drukte en chaos in je hoofd verdwijnt. Je kunt echt genieten van de stilte die er in je hoofd is. Iedereen om je heen is je vriend en de wereld ziet er schitterend uit. Alle onzinnige leipe zinloze kutgedachtes verdwijnen en blijven zolang de pil werkt ook weg.
Niet te vaak doen natuurlijk :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Heb je last of last gehad van depressie's of psychoses ? En wat versta je onder zieke gedachtes ? Want zoals jij je topic schrijft begrijp ik dat je specifiek bang bent voor die nevenwerking in combinatie met je ADHD. Normaal gezien hebben mensen met ADHD geen last van abnormale depressie's of psychoses.

Dus vanwaar komt je vraag ?

Arizona

Bewuste gebruiker
Mijn motto: als je voor aanvang bang bent voor bepaalde verschijnselen bij het nemen van drugs, niet doen, want beslist dat dit dan ook gaat gebeuren.

ben je wel een psychotisch geweest, niet doen
ben je depressief, niet doen.

Op zich kan een ahd-er zich prima vermaken met MDMA, geen ritalin nemen die dag!!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Arizona zei:
Mijn motto: als je voor aanvang bang bent voor bepaalde verschijnselen bij het nemen van drugs, niet doen, want beslist dat dit dan ook gaat gebeuren.

ben je wel een psychotisch geweest, niet doen
ben je depressief, niet doen.

Op zich kan een ahd-er zich prima vermaken met MDMA, geen ritalin nemen die dag!!

En toch zijn er dan weer bewijzen dat MDMA therapeutisch gezien bij een depressie betere resultaten boekt op een maand tijd dan welke antidepressiva van vandaag de dag op een jaar tijd. Maar ik durf het natuurlijk niet aan te raden bij mensen met een depressie, daar heb ik te weinig verstand van :P

Arizona

Bewuste gebruiker
:tearsofjoy: kan me er ook wel wat bij voorstellen dat mdma de depressie ff doet verdwijnen, maar om het aan te raden als medicatie boven de gebruikelijke Anti-depressiva.. :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Arizona zei:
:tearsofjoy: kan me er ook wel wat bij voorstellen dat mdma de depressie ff doet verdwijnen, maar om het aan te raden als medicatie boven de gebruikelijke Anti-depressiva.. :wink:

De resultaten waren, als ik mij niet vergis, voor lange duur. Niet voor het moment van de MDMA trip, maar ook lang daarna :)

Het zou dan ook geen dagelijkse medicatie geworden zijn, eerder iets wat je bij je therapeut krijgt, een keer in het half jaar :grin:

langeman

Bewuste gebruiker
Arizona zei:

Ik snap de terughoudendheid, als die er nou ook eens was bij het voorschrijven van AD....

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
langeman zei:
Arizona zei:

Ik snap de terughoudendheid, als die er nou ook eens was bij het voorschrijven van AD....

Ja, daar heb je volkomen gelijk in.

Of het goed is voor een ADHD'er weet ik niet.

1 ding weet ik wel.

Ik zal nooit meer met een ADHD'er aan de harddrugs gaan... Om knettergek van te worden!

Een pretsigaret, dat is wat een ADHD'er van me kan krijgen hahahaa :stoned:

Telpeva

Belezen gebruiker
Ik ben soms al erg onder de indruk van ADHD'ers op Red Bull, dus lijkt me niet verstandig om daar m'n groene canadezen of andere snoepjes in te gooien.
Maar geen ervaring mee, bizar dat iemand zei dat het rust in je hoofd gaf!

Arizona

Bewuste gebruiker
langeman zei:
yep, maar daar valt een hoop geld mee te verdienen, het lot van de patient is hierin ondergeschikt :wink:
Ik zal nooit meer met een ADHD'er aan de harddrugs gaan... Om knettergek van te worden!
vrienden van mij, adhd-ers, gaan heel lekker op xtc of een lijntje coke, zijn ze rustiger met dan zonder :wink: maar goed, dit zal verschillen per persoon natuurlijk.. weet wel dat ze de ritalin dan laten staan.

Andyy

Bewuste gebruiker
k heb ADD en met xtc is dat geen probleem haah juist super fijn.. word er niet druk van niks gewoon lekker relaxeeeeeeeed en over dinge lullen die uit het niets vandaan komen

whopsaus

Newbie
ik heb zelf ook ADD, het maakt niet zo veel uit zolang je niet te veel raare combie's gaat doen.
heb laatst met mdma en andere dingen gecombineerd (speed, wiet en alcohol) en werd op een gegeven moment helemaal psychotisch de verhalen gingen van de hak op de tak, en als je iets aan het vertellen was bedacht je gelijk iets anders om te vertellen en nog geen 3 sec later was je het vorige al weer vergeten.
best appart, maar achteraf gezien wel lache :)

wat ik merk bij mensen met ADD of ADHD die xtc nemen is dat ze of de effecten heel goed merken dus vooral heel druk worden (lichamelijk) of het werkt idd kalmerend maar dan raad ik aan om niet stil te gaan zitten maar vooral druk te gaan doen, en dan word je je vanzelf bewust van hoe makkelijk alles eigenlijk gaat :grin:

Arjen1888 zei:
Ben van plan binnenkort voor het eerst een pilletje te nemen. Wil dit gewoon proberen en het lijkt me ook heerlijk.

ondertussen al een tijdje geleden, hoe was het?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Haalootjes!
Het is al een oud topic zie ik maar ik wil er toch even wat over kwijt.
Als je ECHT ADHD hebt, dus niet gewoon druk bent, werkt xtc juist kalmerend in je hoofd. Veel mensen worden "beticht" van het hebben van ADHD maar hebben dat niet. Je kan ook hyperaktief zijn en geen ADHD hebben. Ik zelf heb ADHD en heb nooit medicijnen er voor geslikt of iets dergelijks. Ik heb er mee "leren leven" zeg maar. Gewend geraakt aan de bijna constante chaos in mijn hoofd en de impulsieve flapuit opmerkingen en het eeuwige willen praten of het laatste woord moeten hebben. Niet kunnen stoppen met denken, klinkt gek maar ik denk bijna 24 uur per dag. En waarover? De helft weet of onthoud ik niet eens! Gek wordt je der af en toe van en voor iemand zonder ADHD niet te begrijpen. Nooit wilde ik drugs nemen omdat mij verteld is dat je dan idd een psychose of depressie kan krijgen. En schijtert als ik ben dus braaf nooit wat genomen. Wel af en toe aan gedacht omdat ik er nieuwsgierig naar was. Tot 2007!
Mijn beste vriendin nam mij mee naar een feest en zij en de rest zouden xtc nemen. Ik twijfelde eerst maar omdat ik met de juiste mensen was en mij goed voelde een halfje genomen. En wat denk je?
WEG chaos in mijn hoofd! WEG eeuwige denken! WEG verkrampen omdat ik de energie niet kwijt kan! WEG 5 kwartier in een uur lullen!
Ik heb mij nog nooit zo goed gevoeld (ook door de euforie van de xtc maar dat was voor mij eigenlijk bijzaak). Rust......
Echt in 1 woord ZALIG!!!! :P

Het voegt misschien niet echt iets toe aan dit topic maar ik wilde t ff kwijt!

Bovenaan