Nu valt dit niet echt te vergelijken denk ik, maar qua disso's liggen Salvia en lachgas dan misschien nog het dichtst bij elkaar qua effect. Al is salvia wel echt ff een tikkie heftiger lol
Maar als ik zie wat een ballonetje kan doen op LSD of MDMA....
Dan wil ik niet weten wat salvia doet op die middelen hahaha
Anyway... het gevoel dat je sterft, er niet meer bent en/of nooit bent geweest. Dat niets bestaat. Dat gevoel heb je toch al. Hoeveel heftiger kan het nou worden?
Geen idee hoe de pharmacologie is van salvia. Ik zou wel ff grondig uitzoeken of serotoninesyndroom een reëel risico is.
Grappig dat je dit zegt. Ik heb wel de nodige ervaring met ballonnetjes op zowel LSD als op 6-APB. Op LSD wel alleen in de nawerking. Bij LSD vind ik het vooral een deel van de trip terughalen, het werkt duidelijk versterkend, krijg dan vaak ook weer even piekvisuals (het feit ik in die nawerkfase vaak ook een paar hijsen van een jointje neem zal ook meehelpen denk ik ^^), én heel specifiek voor lachgas: het gevoel dat alles, dit leven, gewoon één grote grap is. Soms moet ik dan ook heel hard lachen om de stupiditeit van het bestaan. Op 6-APB vind ik ballonnetjes vooral heeeeerlijk ontspannen, je gaat (ook hier) weer even flink harder spacen maar je spieren ontspannen gewoon en je bent een paar minuutjes lekker aan het wausen.
Nu had ik de vorige keer (aantal weken terug) toevallig de heftigste ballonnetjes-ervaring die ik eigenlijk ooit heb gehad. Dat was dus gek genoeg op 6-APB (ook wel weer in combinatie met wiet wel), terwijl het de dag daarvoor op LSD gewoon ‘normaal’ heftig was voor een ballon. Misschien inhaleer ik normaal wat minder goed of was dit een overdreven grote ballon. Maar ik was echt effe compleet gone, en dan ook echt weg, niet de semi-dissociatie die ik wel ken van ballonnen in combo’s met LSD, 6-APB en cannabis. Die toestand duurde misschien maar een halve minuut maar ik wist (me bevindend in een keta-achtige donkere kosmos vol geometrische patronen) totaal niet meer te bedenken wie of waar of wat ik was, of er überhaupt wel iets was (geweest). Echt precíes wat jij nu beschrijft. Ik bestond niet, ik was niemand, ik was dood. Of überhaupt nooit levend of iemand geweest. Het was niet beangstigend though - ergens zelfs wel bevrijdend - maar het karakter van een ballon is i.m.o. ook gewoon niet zo beangstigend en het duurt echt maar heel kort.
Echter dacht ik toen wel even: holy shit, dit kan dus ook gewoon met zo’n stom ballonnetje in deze combinatie, deze mate van dissociatie. 😂 Wel interessant!
Beetje off-topic maar ik moest eraan denken omdat jij nu precies zo expliciet benoemt wat ik nooit eerder had met een ballon, tot voor kort dus. Hoe intens zal het inderdaad met salvia dan gaan worden?
Het roken van salvia staat wel echt bekend als (vaak) erg duister, beangstigend, verwarrend, waarbij je totaal niet meer weet wat je doet of waar je je bevindt. Toch wel weer heeeeel erg anders dan een ballon, als ik al die hoofdzakelijk negatieve reports lees… Lachgas heeft (voor mij persoonlijk) nooit een donkere vibe van zichzelf, het versterkt vooral de staat waarin je al bent - al zag ik die mini-egodood/hole (wat is het dan eigenlijk?) op de 6-APB/cannabis dan ook weer niet aankomen.
Ik vermoed dat ik me niet vrijwillig ga opofferen als het MDMA-salvia proefkonijn. 😂
Bij mijn weten werkt salvia niet in op de serotoninereceptoren en daarmee niet op de serotoninehuishouding in het algemeen, maar ik kan het mis hebben. Handig om even goed na te gaan wel, voor degene die zich hieraan durft te gaan wagen.