Xtc+Salvia

Fool

Badass junkie
Dat lijkt me echt een hele vreemde combinatie en ook niet bepaald een succes. XTC is chill, salvia is voornamelijk raar. Mag ik vragen hoe je hierop bent gekomen?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Niet tegelijk, maar wel eens gedaan nadat de XTC bijna helemaal was uitgewerkt. Had toen een hele mooie reis aan het eind dankzij de salvia. Beviel me erg goed :wink:

Alleen adviseer ik je wel om iemand (tripsitter) erbij te hebben die het pijpje/waterpijp etc kan wegleggen zodra je het gerookt hebt, heb al meegemaakt dat je het anders uit je handen valt met nodige brandplekken op de bank/tapijt.

Veel plezier vast toegewenst!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
25tolife zei:
Niet tegelijk, maar wel eens gedaan nadat de XTC bijna helemaal was uitgewerkt. Had toen een hele mooie reis aan het eind dankzij de salvia. Beviel me erg goed :wink:!
Idem hier, en het bevalt me zoveel beter als je salvia doet als je helemaal niks anders in je mik hebt of hebt gehad. De andere die met me mee deed is er compleet fout opgegaan.

Zelf ben ik niet fout gedaan maar de salvia ervaring was helemaal anders dan dat je't gewoon helemaal nuchter doet. Nu na de xtc ervaring minder spiritueel, meer verwarrend... gewoon leip.

Wesley S

Newbie
Fool zei:
Dat lijkt me echt een hele vreemde combinatie en ook niet bepaald een succes. XTC is chill, salvia is voornamelijk raar. Mag ik vragen hoe je hierop bent gekomen?

Normaal gesproken rook ik altijd wat wiet uit mijn pijpje, nadat ik over het xtc hoogtepunt bent geweest, dit zorgt bij mij voor het beste van twee werelden:ik hou het love gevoel en blijf actief (van wiet alleen word ik ontzettend moe) en door de wiet voel ik me lekker ontspannen, blijf ik de xtc langer voelen en krijg ik vreetbuien.
Deze combinatie bevalt me ontzettend goed en ik was benieuwd naar andere drugs combi’s met xtc. Aangezien ik liever niks in mijn neus wil stoppen, kan ik al vrij veel van mijn lijstje afstrepen dus toen kwam ik vrij randomly op salvia.
Heb jij of iemand anders misschien nog een goede combi met xtc?

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Salvia is wel echt iets heel anders dan wiet hoor...
Vind blowen na XTC ook erg prettig.
Lachgas is een hele leuke voor tijdens en na XTC.

R0mmelP0t

Fool

Badass junkie
Salvia is echt een compleet ander straatje. Lachgas schijnt inderdaad wel chill te zijn?

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ik wil deze even bumpen. Is er inmiddels al iemand die dit geprobeerd heeft? Deze combinatie lijkt me zelf wel lachen. Heb hedendaags echt niks met MDMA en ben ook niet van plan om dit anytime soon te gebruiken, maar ben wel benieuwd naar hoe anderen deze combinatie ervaren hebben.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik wil deze even bumpen. Is er inmiddels al iemand die dit geprobeerd heeft? Deze combinatie lijkt me zelf wel lachen. Heb hedendaags echt niks met MDMA en ben ook niet van plan om dit anytime soon te gebruiken, maar ben wel benieuwd naar hoe anderen deze combinatie ervaren hebben.

Zou ik ook erg benieuwd naar zijn. Zelf nooit salvia gerookt maar de ervaringen die ik lees/hoor klinken vaak voornamelijk moeilijk en k*t. Lijkt me best wel kak als de happiness van je vredige M-tripje in de staart bruut verstoord wordt door de duisternis van Moeder (nee telefoon, niet Loeder…) Salvia. 😂 Maar het kan ook juist zijn dat de meer ontspannen mentale staat na M een beetje de scherpe randjes van zo’n salvia-trip afhaalt. Ik zou het niet weten, interessante vraag.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Zou ik ook erg benieuwd naar zijn. Zelf nooit salvia gerookt maar de ervaringen die ik lees/hoor klinken vaak voornamelijk moeilijk en k*t. Lijkt me best wel kak als de happiness van je vredige M-tripje in de staart bruut verstoord wordt door de duisternis van Moeder (nee telefoon, niet Loeder…) Salvia. 😂 Maar het kan ook juist zijn dat de meer ontspannen mentale staat na M een beetje de scherpe randjes van zo’n salvia-trip afhaalt. Ik zou het niet weten, interessante vraag.

Nu valt dit niet echt te vergelijken denk ik, maar qua disso's liggen Salvia en lachgas dan misschien nog het dichtst bij elkaar qua effect. Al is salvia wel echt ff een tikkie heftiger lol

Maar als ik zie wat een ballonetje kan doen op LSD of MDMA....
Dan wil ik niet weten wat salvia doet op die middelen hahaha

Anyway... het gevoel dat je sterft, er niet meer bent en/of nooit bent geweest. Dat niets bestaat. Dat gevoel heb je toch al. Hoeveel heftiger kan het nou worden? :shrugman:

Geen idee hoe de pharmacologie is van salvia. Ik zou wel ff grondig uitzoeken of serotoninesyndroom een reëel risico is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nu valt dit niet echt te vergelijken denk ik, maar qua disso's liggen Salvia en lachgas dan misschien nog het dichtst bij elkaar qua effect. Al is salvia wel echt ff een tikkie heftiger lol

Maar als ik zie wat een ballonetje kan doen op LSD of MDMA....
Dan wil ik niet weten wat salvia doet op die middelen hahaha

Anyway... het gevoel dat je sterft, er niet meer bent en/of nooit bent geweest. Dat niets bestaat. Dat gevoel heb je toch al. Hoeveel heftiger kan het nou worden? :shrugman:

Geen idee hoe de pharmacologie is van salvia. Ik zou wel ff grondig uitzoeken of serotoninesyndroom een reëel risico is.

Grappig dat je dit zegt. Ik heb wel de nodige ervaring met ballonnetjes op zowel LSD als op 6-APB. Op LSD wel alleen in de nawerking. Bij LSD vind ik het vooral een deel van de trip terughalen, het werkt duidelijk versterkend, krijg dan vaak ook weer even piekvisuals (het feit ik in die nawerkfase vaak ook een paar hijsen van een jointje neem zal ook meehelpen denk ik ^^), én heel specifiek voor lachgas: het gevoel dat alles, dit leven, gewoon één grote grap is. Soms moet ik dan ook heel hard lachen om de stupiditeit van het bestaan. Op 6-APB vind ik ballonnetjes vooral heeeeerlijk ontspannen, je gaat (ook hier) weer even flink harder spacen maar je spieren ontspannen gewoon en je bent een paar minuutjes lekker aan het wausen.

Nu had ik de vorige keer (aantal weken terug) toevallig de heftigste ballonnetjes-ervaring die ik eigenlijk ooit heb gehad. Dat was dus gek genoeg op 6-APB (ook wel weer in combinatie met wiet wel), terwijl het de dag daarvoor op LSD gewoon ‘normaal’ heftig was voor een ballon. Misschien inhaleer ik normaal wat minder goed of was dit een overdreven grote ballon. Maar ik was echt effe compleet gone, en dan ook echt weg, niet de semi-dissociatie die ik wel ken van ballonnen in combo’s met LSD, 6-APB en cannabis. Die toestand duurde misschien maar een halve minuut maar ik wist (me bevindend in een keta-achtige donkere kosmos vol geometrische patronen) totaal niet meer te bedenken wie of waar of wat ik was, of er überhaupt wel iets was (geweest). Echt precíes wat jij nu beschrijft. Ik bestond niet, ik was niemand, ik was dood. Of überhaupt nooit levend of iemand geweest. Het was niet beangstigend though - ergens zelfs wel bevrijdend - maar het karakter van een ballon is i.m.o. ook gewoon niet zo beangstigend en het duurt echt maar heel kort.

Echter dacht ik toen wel even: holy shit, dit kan dus ook gewoon met zo’n stom ballonnetje in deze combinatie, deze mate van dissociatie. 😂 Wel interessant!

Beetje off-topic maar ik moest eraan denken omdat jij nu precies zo expliciet benoemt wat ik nooit eerder had met een ballon, tot voor kort dus. Hoe intens zal het inderdaad met salvia dan gaan worden?

Het roken van salvia staat wel echt bekend als (vaak) erg duister, beangstigend, verwarrend, waarbij je totaal niet meer weet wat je doet of waar je je bevindt. Toch wel weer heeeeel erg anders dan een ballon, als ik al die hoofdzakelijk negatieve reports lees… Lachgas heeft (voor mij persoonlijk) nooit een donkere vibe van zichzelf, het versterkt vooral de staat waarin je al bent - al zag ik die mini-egodood/hole (wat is het dan eigenlijk?) op de 6-APB/cannabis dan ook weer niet aankomen.

Ik vermoed dat ik me niet vrijwillig ga opofferen als het MDMA-salvia proefkonijn. 😂

Bij mijn weten werkt salvia niet in op de serotoninereceptoren en daarmee niet op de serotoninehuishouding in het algemeen, maar ik kan het mis hebben. Handig om even goed na te gaan wel, voor degene die zich hieraan durft te gaan wagen.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ik zou wel ff grondig uitzoeken of serotoninesyndroom een reëel risico is.
Werkt Salvia überhaupt op je serotonine dan? Op PsychonautWiki staat dat Salvinorin A niet bindt aan de 5-HT2A-receptor, alleen staat er gek genoeg geen bron bij en hetzelfde geldt voor de affiniteit met de kappa-opioïdereceptor. Dat het aan de D2-receptor bindt staat wel een bron bij. Over 2-O-methoxymethylsalvinorin B aka Salvinorin B wordt er ook niets gezegd over affiniteit met 5-HT2A, terwijl die stof wel veel gebruikt wordt in onderzoek. Dat hoeft denk ik niet per se iets te zeggen over de kans dat het bij Salvinorin A wel zo is, maar als ik een gokje waag dan zou ik zeggen dat de combinatie van MDMA met Salvia niet voor een verhoogde kans op serotoninesyndroom zorgt dan MDMA op zichzelf.

Neem me niet op mijn woord though, ik heb dit niet uitgebreid gecheckt.

Bovenaan