XTC-pillen onduidelijk qua sterkte

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Beste mensen,

Ik heb afgelopen week nieuwe xtc-pillen gekocht (zwarte punishers). Ik koop er vaak 10 en laat er dan 1 testen zodat ik voor een zeer lange tijd genoeg heb en weet hoeveel mdma de overige 9 bevatten. Afgelopen vrijdag ben ik naar de brijder testservice gegaan en daar kijken ze of de pil al in hun database staat en anders wordt hij opgestuurd naar het lab. Deze bleek er al in te staan en is op 46-144mg uitgekomen. Echter vind ik dit toch wel sketchy (zo'n database). Ik koop altijd mijn middeltjes van deze dealer en hij levert altijd hoge, sterke en schone kwaliteit pillen en poeders. Hij zei dat ze getest zijn op 240mg en dat ze erg populair zijn maar je moet het toch altijd met een korreltje zout nemen wat de dealer over zijn eigen spulletjes te melden heeft.

Nu is mijn vraag: ik weet niet wat ik met deze pillen aanmoet. Stel een pil bevat maar 44 mg dan is 1.5 pil een goede startdosering voor mij, maar stel hij bevat 144 of dus nog hoger dan is 1 pil veel te sterk. Wat is julie advies hiermee?

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Ik ben geen kenner, maar ik zou het weg gooien.
Er zit 100 mg spreiding in(verbeter me als ik fout zit). 144 is niet zo zwaar. Maar dit is bij wat er al getest is.
Stel dat jij een latere batch hebt en dat er tussen jou 9 pillen een hele sterke zit.
Je breekt wat pillen doormidden en deelt het uit. Na een paar uur merk je niks. Nog een halve en dan ineens baaaaaam.
Ik heb ook een keer pillen met spreiding gehad en dit ging mis bij mij en bij iemand anders. Het lullige was dat ze heel hard geperst waren en dat het lang duurde totdat die veelste hoge piek kwam.

LionX

Badass junkie
Laten testen is de enige manier waarop je enige zekerheid kunt krijgen.

PS: Zeker met een spreiding van 100mg zou een test centrum ze juist moeten laten testen. Alleen dan kunnen ze de bandbreedte verkleinen.
Want ik ben het met je eens dat 100 mg spreiding wel erg veel is om goed te doseren.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Plex

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Laten testen is de enige manier waarop je enige zekerheid kunt krijgen.

PS: Zeker met een spreiding van 100mg zou een test centrum ze juist moeten laten testen. Alleen dan kunnen ze de bandbreedte verkleinen.
Want ik ben het met je eens dat 100 mg spreiding wel erg veel is om goed te doseren.
@DjYella Ja nou moet ik ook zeggen dat deze gast me wel een mannetje was hoor. Vrij bijdehand omdat hij dus de consults doet terwijl ik zei, stuur m maar gewoon op en desnoods als het te druk is wordt hij dus niet getest dat heb ik er voor over. Toch bleef hij volhouden met die database terwijl dat is helemaal niet accuraat. Ja dat zijn pillen die 100% overeenkomen met gewicht, afmetingen en hoe recent ze in korte tijd zijn gebracht. Maar het feit dat er al zo'n spreiding is zegt niet hoe sterk deze pillen zelf zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Beste mensen,

Ik heb afgelopen week nieuwe xtc-pillen gekocht (zwarte punishers). Ik koop er vaak 10 en laat er dan 1 testen zodat ik voor een zeer lange tijd genoeg heb en weet hoeveel mdma de overige 9 bevatten. Afgelopen vrijdag ben ik naar de brijder testservice gegaan en daar kijken ze of de pil al in hun database staat en anders wordt hij opgestuurd naar het lab. Deze bleek er al in te staan en is op 46-144mg uitgekomen. Echter vind ik dit toch wel sketchy (zo'n database). Ik koop altijd mijn middeltjes van deze dealer en hij levert altijd hoge, sterke en schone kwaliteit pillen en poeders. Hij zei dat ze getest zijn op 240mg en dat ze erg populair zijn maar je moet het toch altijd met een korreltje zout nemen wat de dealer over zijn eigen spulletjes te melden heeft.

Nu is mijn vraag: ik weet niet wat ik met deze pillen aanmoet. Stel een pil bevat maar 44 mg dan is 1.5 pil een goede startdosering voor mij, maar stel hij bevat 144 of dus nog hoger dan is 1 pil veel te sterk. Wat is julie advies hiermee?
@DjYella Ja nou moet ik ook zeggen dat deze gast me wel een mannetje was hoor. Vrij bijdehand omdat hij dus de consults doet terwijl ik zei, stuur m maar gewoon op en desnoods als het te druk is wordt hij dus niet getest dat heb ik er voor over. Toch bleef hij volhouden met die database terwijl dat is helemaal niet accuraat. Ja dat zijn pillen die 100% overeenkomen met gewicht, afmetingen en hoe recent ze in korte tijd zijn gebracht. Maar het feit dat er al zo'n spreiding is zegt niet hoe sterk deze pillen zelf zijn.

Ik snap niet helemaal waarom je die database niet vertrouwt. Bij het testpunt kunnen ze steeds opnieuw pillen uit dezelfde batch testen, de precieze inhoud meten, en de resultaten bijhouden in een database. Dat hebben ze gedaan, en daaruit komt het resultaat dat er bij deze pillen nogal veel verschil zit in inhoud.

Dealers lullen altijd maar wat. Zij testen hun pillen niet. De leverancier mengt maar gewoon op goed geluk wat bindmiddel, mdma, en kleurstof. Maar het mengen is heel lastig. Als je dat niet heel goed doet dan krijg je dus pillen die allemaal een andere inhoud hebben. Testpunten voor drugs weten dit en daarom testen ze dezelfde pillen af en toe opnieuw. Daarvoor hoeven ze niet alle pillen te testen want op een gegeven moment heb je al vastgesteld dat er veel verschil zit tussen de pillen.

Ik weet ook niet wat je betaald hebt voor die pillen (en dat mogen we hier ook niet bespreken). Maar tien pillen zijn ook weer niet zo duur dat het ongelukken met je gezondheid waard is. Dus als ik jou was zou ik de pillen gewoon weggooien en MDMA-kristallen kopen die je zelf kan afmeten.

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hij zei dat ze getest zijn op 240mg en dat ze erg populair zijn maar je moet het toch altijd met een korreltje zout nemen wat de dealer over zijn eigen spulletjes te melden heeft.

Dit dus.
Die aantallen zijn intussen al zo'n bekend dealerpraatje.
240, 220, 180,...
Gekende ronde getallen die heel veel bij de dealermarketing voorkomen.
Neem maar aan dat die database juist is en dat er een grote spreiding op je pillen zit.
Of je neemt het risico voor jezelf om te slikken of je zoekt gewoon een goeie batch MDMA of pillen.

kipzonderkopzoektkop

Experimenterende gebruiker
Zoals de anderen zeggen: weggooien. De spreiding is veel te groot, en je loopt het risico dat je gaat bijpakken, mogelijk tijdens je trip, waardoor je de impact daarvan niet kan inzien. Stel je voelt niks, en pakt bij. Heb je dan 44mg, 144mg, of 288mg genomen? Dat kan je nooit weten, en dat is ontzettend gevaarlijk, want het kan een leuke avond zijn, of het kan permanent schade opleveren. Dat gokje moet je nooit wagen.

Ik zou een dealer / producent zoeken die wel relatief goede pillen kan maken. Een spreiding van >10% is wat mij betreft direct weggooien.

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Ik zou eerder de batch niet vertrouwen dan de database.
Heb hier nog een aantal liggen, niet getest door drukte maar wel op basis van database beoordeeld. Spreiding 130-150. Vind ik acceptabel. Bij hogere spreiding gaan ze weg en zie ik dat als verloren centen maar geen risico. Je kunt niet altijd 6 gooien he.

Pan

Experimenterende gebruiker
Als je er toch nog negen over hebt: lever er over een week of wat nog eentje in bij de teststraat (of een andere) en kijk of het resultaat hetzelfde is. Als er zo veel spreiding tussen de individuele pillen zit, is dat een goede reden voor een "red alert"; het kan immers echt gevaarlijk zijn.

Als er voor jouw soort pil geen alert is afgegeven dan lijkt mij de kans aanwezig dat er ergens in de communicatie iets (anders) is misgegaan. Ik zou ze, totdat je meer zekerheid hebt, zeker niet gebruiken maar weggooien kan altijd nog.

Rosie

Bewuste gebruiker
Weg ermee. Veels te grote spreiding.
Ik heb zelf pullen van 90-150 mg.
Dit vond ik al rot. Ik heb ze 1x gebruikt en vond het helemaal kut.
Inmiddels ben ik overgestapt op geteste mdma en weeg ik die af in capsules. Zo weet ik iig zeker hoeveel mg ik naar binnen snoep

Bovenaan