XTC op strand?

Leonina

Experimenterende gebruiker
Hoi mensen!

Aankomende zomer zijn er weer volop feestjes en ik ben van plan om naar een feest te gaan waar de locatie op het strand zal plaats vinden, OVERDAG.

Ik heb maar 3x xtc gebruikt, en dat was altijd op een feest, binnen in een zaal. Je kon daar gewoon plekkie zoeken en afkoelen.

Maar op het strand.. dan sta je volop in de zon en is het bloedheet. Van al dat springen en dansen ga je het nog warmer krijgen en van XTC helemaal!

Mijn vraag is.. is het af te raden om xtc op strand te gebruiken overdag? Heeft iemand hier ervaring mee met deze drug, op dit soort locatie(s)?
Ennn.. verder nog tips?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Je hebt inderdaad meer kans op oververhitting, maar als het water lekker koel is kan je daarin afkoelen. Alleen is je besef van oververhitting misschien niet helemaal aanwezig, ik raad het ook af.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het hangt een beetje van de temperatuur af, in het zonnetje word je inderdaad al snel te warm. Als je het doet, zorg er dan voor dat je extra veel rust neemt en voldoende verkoeling zoekt. Draag ook géén pet, want via je hoofd kun je veel warmte kwijt.

Het is altijd een extra risico in de volle zon...

Bobsacamano

Badass junkie
Vorig jaar op de ADE in Amsterdam op Awekenings geweest en daar was het ook ziek heet in de gashouder. Was echt verre van chill dus ook indoor kan het mega heet zijn. Dus ik zou in ieder geval zeggen. Let goed op je lijf dan.

Zaterdag daar weer een feest ben benieuwd hoe het gaat

Fool zei:
Neem aan dat ze op dat soort feesten voor voldoende parasols zorgen?

transformated

Badass junkie
Ik heb het al eens gedaan want ik woon aan de zee. Een zonnebril kan goed van pas komen en voor afkoeling kan je altijd in een bar, restaurant gaan zitten of gewoon effe lekker in de zee springen zorg ook dat je genoeg drank heb je kan wel eens hard begin zweten.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik raad het ook af met heet weer maar je kan nooit vertrouwen op dat gene boven ons. Kan evengoed regenen dan kan je jou warm snoepen...

Prison

Bewuste gebruiker
Welk festival is alleen overdag dan? Ben vorig jaar bij Pleinvrees in Bloemendaal geweest. Ideale setting, overdag lekker in het zand biertjes drinken en rond een uurtje of 19:00 pilletje erin. Tot 01:00 duurde het daar en dat was prima te doen. Machtig om te zien hoe snel het donker werd en de zon onder ging.

Leonina

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen? Wil geen reclame maken of zo.. Kan wel een PMtje sturen?
Er zijn genoeg festivals die overdag zijn, maar in de avond pas beginnen met gebruiken is ook wel een goed idee :grin: Ik zie wel!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Eens gedaan bij een feest aan het strand , geen gratis water of parasols.
Heb die dag 200€ aan water uitgegeven...

De brandslang af en toe op het publiek verder niets (jaar of 5 terug) 30+ graden.. Wonder dat het goed ging eigenlijk (geen doden of ernstige ongevallen)

Zou het ook niet (meer) doen dus :)

Zelf denk ik aan Mysteryland , Defcon etc

Leonina zei:
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen? Wil geen reclame maken of zo.. Kan wel een PMtje sturen?
Er zijn genoeg festivals die overdag zijn, maar in de avond pas beginnen met gebruiken is ook wel een goed idee :grin: Ik zie wel!

Je mag gewoon delen welk feest/festival het is.
PB kan ook natuurlijk :)

Prison

Bewuste gebruiker
Die festivals zijn toch niet alleen overdag? Ze beginnen op tijd maar duren tot 00:00 of soms langer. Genoeg zonvrije uren om te snoepen :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Moet te doen zijn, zo lang je maar gewoon genoeg drinkt. Tijdens sommige indoorfeesten is het ook belachelijk warm en dat gaat ook goed, zo lang je maar gewoon genoeg drinkt. Van de zomer heb ik ook wel een aantal keer speed gebruikt terwijl het best warm was, heeft geen enkele keer een probleem opgeleverd. Vooral goed op jezelf en op elkaar blijven letten en je rustmomentjes pakken. Toch lijkt het mij wel het meest relaxed om het gewoon te doen met een temperatuur niet hoger dan 25 graden. Van de zomer heb ik ook met zonnig weer en 22 graden gesnoept en dat is wel echt :hearteyes:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
ooscaar zei:
Tijdens sommige indoorfeesten is het ook belachelijk warm en dat gaat ook goed, zo lang je maar gewoon genoeg drinkt.

Kijk uit wat je zegt. De meeste mensen op de EHBO met XTC, komen daar vanwege oververhitting. Je kunt niet blijven koelen door drinken, als je teveel drinkt loop je weer kans op een watervergiftiging. Je lichaam heeft gewoon een stuk meer moeite met afkoelen. Inderdaad het kan ook goed warm zijn op indoorfeesten en dat is dan ook vaak problematisch. Bij de meeste mensen gaat het goed, maar als er 1 doodgaat is het al vrij naar...

Kijk naar ADE, in de clubs waar doden waren gevallen, zijn enorm veel meldingen van veel te warme ruimtes. Het is nog niet officieel de doodsoorzaak maar er is een sterk vermoeden dat in ieder geval 2 van de 3 overleden zijn aan oververhitting.

Als je eenmaal te warm bent valt het moeilijk te herstellen. Je kunt het dus beter niet opzoeken door bijvoorbeeld in volle zon te gaan gebruiken.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Het is wel te doen. Ik heb afgelopen jaar op Harmony of Hardcore gebruikt toen het 30-35 graden was.

Als je het besluit te doen:
- genoeg drinken (maar ook weer niet te veel)
- zo nu en dan schaduw (of zee als je toch op het strand bent) opzoeken
- met alle vrienden goed op elkaar letten
- je zweet veel dus zorg dat je zout binnen krijgt
- vaak kun je bekers ijs vragen aan de bar, smeer dit over je polsen/nek/gezicht

Bovenaan