Xtc of speed | warm weer

Skirre

Bewuste gebruiker
Goede avond,

Komende zaterdag staat er weer een leuk festival op de planning maar ik ben door de weersvoorspelling zwaar aan het twijfelen of ik xtc of speed mee ga nemen. Het heetst van de dag zal iets boven de 35 graden zijn maar het vroegst dat ik iets zal gebruiken zal rond 7 uur zijn.

Welke van de twee zorgt ervoor dat de lichaamstemperatuur het hoogst wordt?
Mijn voorkeur ligt bij xtc; 2x een kwart van een pil die getest is op +/- 210 mg maar als dat met dit weer echt gevaarlijk wordt laat ik dat achterwege.

Als xtc te gevaarlijk is, is speed dan wel enigszins beter? Optie drie is om rustig een paar biertjes te drinken waar ik in principe ook totaal geen moeite mee heb.

Groetjesss,

Skirre

Fool

Badass junkie
Nouja, een verhoogde lichaamstemperatuur zorgt er voor dat je veel meer gaat zweten. Dit resulteert in een zouttekort, met dit weer wordt er ook nog eens extra veel water naar binnen gegooid en dat al met al kan de concentratie zout in je lichaam dusdanig laag maken dat het levensgevaarlijk is. (Denk aan epileptische aanvallen en meer ongein).

Volgens deze logica is elke drug die vocht vasthoud, je lichaamstemperatuur omhoog gooit of je extra laat zweten(hoogstwaarschijnlijk door de reden hiervoor) extra gevaarlijk op zo'n warme dag. Ik zou het zelf denk ik niet aandurven, maar het lijkt me sowieso al vreselijk om op 37 graden op een festival rond te huppelen. :P

Ook geven onderzoeken in ieder geval aan dat de hersenschade van MDMA afhankelijk is van je lichaamstemperatuur, als je het warmer had zou het veel meer schade doen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Van allebei zul je het warm krijgen, maar met MDMA wel meer denk ik. Vorig jaar had ik een festival op de warmste dag van het jaar, toen was het iets van 35 graden volgens mij. Ik had toen een halve pil op (100mg) en heb alleen maar stil gestaan omdat bij elke beweging het zweet me uitbrak. Ik heb daarna ook niet meer bij gedoseerd zoals ik normaal wel doe.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Als je iets gebruikt zorg dan in ieder geval dat je voldoende vocht binnenkrijgt maar dan ook weer niet teveel.

Neem ook regelmatig eens rust en feest niet non stop door! En gooi af en toe wat water in je gezicht als je gaat "plassen".

Radiator

Newbie
Hoi, ik ben daar zaterdag ook.
Echter twijfel ik of het uberhaupt wel slim is om te gebruiken.
Ik vrees voor zware oververhitting.

Skirre

Bewuste gebruiker
Dat risico is het me niet waard. Ik neem denk ik een halve pil mee en kijk wel hoe benauwd het is. Als het me te gek wordt gaatie terug mee naar huis.

Vanaf 8 uur beginnen de 3 dj's waar ik voor kom dus er is genoeg tijd. Ik heb pas geleden een "festicap" gekocht (http://www.umake.nl/product/festicap/) en kan dus steeds een volle fles water bijhouden die voornamelijk bedoeld zal zijn voor mijn gezicht af te spoelen :mrgreen: .

Bobsacamano

Badass junkie
Zou je eventueel een kleine zoutoplossing kunnen drinken? Ik maakte bijvoorbeeld voor het sporten wel is een limonde maar dan met zout. Dus een beetje zout water drinken vult de boel ook wel weer aan toch?

Fool zei:
Nouja, een verhoogde lichaamstemperatuur zorgt er voor dat je veel meer gaat zweten. Dit resulteert in een zouttekort, met dit weer wordt er ook nog eens extra veel water naar binnen gegooid en dat al met al kan de concentratie zout in je lichaam dusdanig laag maken dat het levensgevaarlijk is. (Denk aan epileptische aanvallen en meer ongein).

Volgens deze logica is elke drug die vocht vasthoud, je lichaamstemperatuur omhoog gooit of je extra laat zweten(hoogstwaarschijnlijk door de reden hiervoor) extra gevaarlijk op zo'n warme dag. Ik zou het zelf denk ik niet aandurven, maar het lijkt me sowieso al vreselijk om op 37 graden op een festival rond te huppelen. :P

Ook geven onderzoeken in ieder geval aan dat de hersenschade van MDMA afhankelijk is van je lichaamstemperatuur, als je het warmer had zou het veel meer schade doen.

Skirre

Bewuste gebruiker
bobsacamano zei:
Zou je eventueel een kleine zoutoplossing kunnen drinken? Ik maakte bijvoorbeeld voor het sporten wel is een limonde maar dan met zout. Dus een beetje zout water drinken vult de boel ook wel weer aan toch?

Lijkt me van wel ja maar op een festival is dit niet echt een optie haha. Ik ben niet van plan om extra sealtje zout mee te nemen :P

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Met die temperatuur zou ik inderdaad enorm aankijken. Het gebruik van elk middel is eigenlijk onverantwoord.

Ik zou het zelf denk ik niet aandurven, maar het lijkt me sowieso al vreselijk om op 37 graden op een festival rond te huppelen. :P

Dit inderdaad ook.

Bobsacamano

Badass junkie
Hoe zit het bijvoorbeeld met LSD?

leipebaviaan zei:
Met die temperatuur zou ik inderdaad enorm aankijken. Het gebruik van elk middel is eigenlijk onverantwoord.

Ik zou het zelf denk ik niet aandurven, maar het lijkt me sowieso al vreselijk om op 37 graden op een festival rond te huppelen. :P

Dit inderdaad ook.

ooscaar

Wijs gebruiker
Als je het toch wilt doen, zou ik twee capsules vullen met zout. Die kun je (bijvoorbeeld) innemen op T+1:00 en T+3:00, of gewoon naar eigen invulling. Misschien dat nog meer met zout gevulde capsules ook geen kwaad kunnen. Klinkt misschien een beetje overdreven, maar op die manier vul je wel je tekorten aan. Ook een multivitamine erbij voor de mineraaltjes en het lijkt me dat het wel goed komt. Ook geef je aan dat je pas na 19:00/20:00 wilt beginnen, dus dan is de ergste hitte al wel voorbij natuurlijk.

Veel plezier op het festival in ieder geval! Welke is het als ik vragen mag? :)

Skirre

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Veel plezier op het festival in ieder geval! Welke is het als ik vragen mag? :)

Capsules met zout meenemen zie ik niet zo zitten maar ik ga zeker opzoek naar zout bij een eettentje ^^ Desnoods introduceer ik een soort van bodyshot-idee maar dan met het zout van iemands zweethuid aflikken :stoned: Uiteraard alleen bij knappe dames :tearsofjoy:
Summerfestival in België. Heel misschien wilde een vriend van me naar angerfist die de hardstyle/hardcore stage afsluit maar daar issie van af gestapt na de weersvoorspellingen. Vanaf 7 uur draait Dannic, om 8 beginnen W&W en half 10 tot 11 is Hardwell. Voor de groep waar we mee gaan perfect aangezien zij allemaal van house houden.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Ik snap je probleem !

Paar vrienden van mij wouden vanmiddag even de stad in, en dan ook wat pep nemen natuurlijk, maar zelfs ZONDER pep zweette ik me al bijna kapot, het was echt niet te doen.

Uiteindelijk toch maar wat genomen, nog geen kwartier later stond ik wel een halfuur m'n hoofd droog te vegen in de WC van de McDonald's.... (NIET FIJN)

Toch wel jammer he, dat je op warme dagen geen uppers kan nemen :(

ooscaar

Wijs gebruiker
Skirre zei:
Capsules met zout meenemen zie ik niet zo zitten maar ik ga zeker opzoek naar zout bij een eettentje ^^ Desnoods introduceer ik een soort van bodyshot-idee maar dan met het zout van iemands zweethuid aflikken :stoned: Uiteraard alleen bij knappe dames :tearsofjoy:
Hahaha creatieve oplossing ook :P

Bovenaan