XTC/MDMA + 4fmp schadelijkheid

Pattern2

Newbie
Hallo,

Omdat een feest tot 7:00 duurt en de rush van 4fmp normaal maar 1 a 2 uur duurt pak ik tegen het einde van het feest een paar likjes MDMA om het euforische gevoel vast te houden. De kater is na gebruik van deze combinatie veel minder erg dan de kater die ik heb als vanaf het begin met MDMA/XTC gebruik, ook voelen mijn hersenen niet 'gefrituurd' aan. Dit is bij gebruik van XTC/MDMA wel het geval. Ik sport 6x per week en leef verder heel erg gezond, ook zorg ik goed voor me zelf voor, tijdens en na een feest (verkoeling,eten,vitamine C enz).

Ik lees vaak op het internet dat XTC/MDMA gebruik extra schadelijk is voor je hersenen als je dezelfde avond ook 4fmp hebt gebruikt, ook lees ik vaak berichten over de kater die mensen hebben na deze combinatie. Hierover heb ik een aantal vragen:

Wat zijn de redenen voor de extra neurotoxiciteit van deze combinatie?
Is er onderzoek na gedaan en zijn hier bronnen van?
Wat zegt de kater na het feest over de eventuele hersenschade die je oploopt?
Ik heb nog nooit speed of cocaïne gebruikt zou dit het 'niet hebben van een kater' kunnen verklaren omdat 4fmp vooral op dopamine werkt?

Fool

Badass junkie
Er zijn onderzoeken gedaan naar de combinatie speed en MDMA/MDMA en extra dopamine release, waarbij bleek dat de extra dopaminerelease van speed de neurotoxiciteit van MDMA verergerde. 4-FMP is relatief nieuw, maar aangezien het redelijk hetzelfde profiel als amfetamine heeft wordt aangenomen dat deze om dezelfde redenen ook neurotoxisch is. Deze onderzoeken zul je zelf maar moeten zoeken, ik heb nu geen tijd om deze allemaal op te zoeken. :P

Daarnaast hoeft een kater niet persé een corrolatie met neurotoxiciteit te hebben, het is mogelijk dat je door acute toxische eigenschappen een kater krijgt óf dat de kater uit hetzelfde voortvloeit als waaruit de neurotoxiciteit voortvloeit, maar dat is bij MDMA niet persé het geval.

En dat hoeft niet het niet hebben van een kater te verklaren, het krijgen van een kater heeft nogal veel variabelen, maar speed of cocaïne verbouwen met een paar keer gebruik je hersenen echt niet zo dat je daarna permanent een kater van een dopamine-releaser zou krijgen.

Maiskolf

Newbie
Volgensmij mijn eerste reactie/vraag hier, :wave:

Ik wil op Qlimax 4fa en daarna een kwartje van een 120mg pil doen. Feest duurt van 22:00 tot 07:00. Wss word om 21:30/22:00 de 4fa gebruikt. Welke tijd raden jullie aan om de pil te nemen?

Fool

Badass junkie
Um, het is op één manier schadelijk om ze vrij snel achter elkaar te nemen, op een andere om er meer tijd tussen te laten.

Ik raad je echter aan om het bij één van beide drugs te laten, de combinatie maakt nogal veel rotzooi in je bovenkamer en zal de effecten voor de toekomt niet ten goede komen.

Maiskolf

Newbie
Fool zei:
Ik raad je echter aan om het bij één van beide drugs te laten, de combinatie maakt nogal veel rotzooi in je bovenkamer en zal de effecten voor de toekomt niet ten goede komen.

We willen dit toch een keer proberen, kijken wat de effecten zijn. Ik heb al heel wat gelezen over de neurotoxische werking door beide ingredienten. Dus probeer het ook zoveel mogelijk tegen te gaan door gezond te eten rondom de inname, Centrum Performence gehaalt en veel vitamine C in te nemen (en sowieso een banaan voor op de terug weg :wink:).

Dus de voorkennis is er, maar wilde weten hoe ik de neurotoxische werking van beide zoveel mogelijk kan beperken. Maar thnx voor je info.

Bovenaan