XTC in je eentje

yellow2020

Belezen gebruiker
Binnenkort ouders op vakantie dus lekker een tijdje alleen thuis. Ik zit er aan te denken om xtc te gaan nemen in me eentje. Als experiment. In je eentje thuis kan je hele andere dingen doen dan op een plek met mensen en ik ben benieuwd of dat ook een kant van xtc is die tof is. Ik twijfel alleen of dit nou wel echt zo leuk is om te doen en ik ben daarom benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Ik zal een paar voor- en nadelen opnoemen waar ik zelf mee kwam:

Voordelen:
- Eigen muziek op kunnen zetten
- Met niemand rekening hoeven houden: gek doen, dansen (dit doe ik nooit bij andere mensen, ook niet met xtc op)
- Kunnen masturberen
- Ideeën op kunnen schrijven
- Mijn huis is mijn meest vertrouwde omgeving, ik wil dat met xtc ervaren

Nadelen:
- Ik probeer minimaal 2-3 maanden tussen elke keer xtc te houden en als het toch niet leuk blijkt te zijn heb ik dus een trip "verspilt"
- Ik wil niet dat vrienden weten dat ik dit in me eentje doe dus stel ik ga me echt dood vervelen en wil echt sociaal contact, kan ik niets. Dan zit ik dus maar thuis.. hard te gaan maar me te vervelen.

Fool

Badass junkie
yellow2020 zei:
- Kunnen masturberen
Dat gaat je toch niet lukken xD

Daarbij, het lijkt me echt een gigantische waste. XTC is dé druk bij uitstek om met je vrienden te doen. Je gaat sowieso een behoefte aan sociaal contact krijgen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb je al eens XTC gebruikt? Zo niet zou ik het zeker de eerste x niet in je eentje doen...

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
yellow2020 zei:
Binnenkort ouders op vakantie dus lekker een tijdje alleen thuis. Ik zit er aan te denken om xtc te gaan nemen in me eentje. Als experiment. In je eentje thuis kan je hele andere dingen doen dan op een plek met mensen en ik ben benieuwd of dat ook een kant van xtc is die tof is. Ik twijfel alleen of dit nou wel echt zo leuk is om te doen en ik ben daarom benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Ik zal een paar voor- en nadelen opnoemen waar ik zelf mee kwam:

Voordelen:
- Met niemand rekening hoeven houden: gek doen, dansen (dit doe ik nooit bij andere mensen, ook niet met xtc op)
- Kunnen masturberen
- Ideeën op kunnen schrijven
- Mijn huis is mijn meest vertrouwde omgeving, ik wil dat met xtc ervaren

Nadelen:
- Ik probeer minimaal 2-3 maanden tussen elke keer xtc te houden en als het toch niet leuk blijkt te zijn heb ik dus een trip "verspilt"
- Ik wil niet dat vrienden weten dat ik dit in me eentje doe dus stel ik ga me echt dood vervelen en wil echt sociaal contact, kan ik niets. Dan zit ik dus maar thuis.. hard te gaan maar me te vervelen.
Wat Fool zegt, X is een sociale drug en aangezien je zo lang moet wachten tussen twee sessies als je het verantwoord wilt gebruiken, kun je X het beste alleen nemen als alle omstandigheden optimaal zijn. In je eentje vind ik verspilling. Al kun je het natuurlijk best een keer in je eentje doen, maar dat geeft toch niet het goede gevoel dat het met anderen geeft. Als je het gevoel van X graag in je eentje wilt beleven kun je beter 4-FA nemen, dat werkt veel minder op je serotonine en kun je dus wat vaker verantwoord nemen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
In tegenstelling tot alle reacties hierboven lijkt mij het wel chill om eens te proberen. Vaak zeggen mensen ook dat je het op een feest moet gebruiken, ik vind het thuis veel relaxter dan op feesten. Iedereen zegt dus ook dat je het samen moet gebruiken, ik zou het ook wel een keer alleen willen proberen. Je kan dan helemaal in jezelf keren zonder ongezellig te zijn en volgens mij kei en keihard chillen :grin: Het is sowieso interessant om andere manieren en omstandigheden van een middel te verkennen, ik kan het me goed voorstellen dus!

yellow2020 zei:

Kan dit normaal niet dan? je moet toch gewoon lekker vrij en jezelf kunnen zijn bij vrienden?

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
yellow2020 zei:

Kan dit normaal niet dan? je moet toch gewoon lekker vrij en jezelf kunnen zijn bij vrienden?

Het ligt ook meer aan mezelf dat ik dat niet doe. Me vrienden zouden het alleen maar leuk vinden. En w.b.t. de muziek, ik heb het nog nooit bij iemand thuis gedaan waar je eigen muziek kan draaien. Maar ook al ben ik wel bij iemand thuis, het is vervelend als iedereen aan de muziek zit.

yellow2020

Belezen gebruiker
Ik moet trouwens erbij zeggen dat ik wel eens in me eentje onder invloed van xtc ben geweest maar dat was na een feestje en toen waren me ouders thuis (op bed al wel) dus ik kon me gang toen niet gaan. Toen heb ik echt een kwartier aan de eettafel gezeten en voor me uit gekeken. Toen verveelde ik me wel. Ook een beetje met het idee dat ik nog niet naar bed kon.

Ternias

Newbie
Als je het graag alleen wilt doen zal ik gewoon een kleine dosis doen en dat wat erbij blowen ofzo en dan gewoon chillen terwijl als je juist veel neemt en hard gaat wil je heel graag praten.

yellow2020

Belezen gebruiker
Wat lijkt jullie leuk om te doen tijdens xtc alleen? Zou gamen wat zijn? En ik heb eens gelezen dat menthol erg fijn is tijdens xtc. Gewoon om aan te ruiken. Is dat zo en wat is er dan zo speciaal aan?

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
yellow2020 zei:
Wat lijkt jullie leuk om te doen tijdens xtc alleen? Zou gamen wat zijn? En ik heb eens gelezen dat menthol erg fijn is tijdens xtc. Gewoon om aan te ruiken. Is dat zo en wat is er dan zo speciaal aan?
Goede spacemuziek opzetten en sfeerverlichting aanzetten en een beetje chillen. Gamen vind ik persoonlijk niet echt een aanrader, dat onderdrukt het fijne gevoel teveel vind ik.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Als je het toch alleen doet zou ik idd wat goede muziek en sfeerverlichting opzetten en dan tijdens de trip kijken waar je zin in hebt

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Muziek luisteren is altijd fijn en over veel andere activiteiten zijn de meningen verdeeld. Het beste advies is dus, zorg dat je veel verschillende activiteiten beschikbaar hebt en ga ontdekken wat je op dat moment bevalt!

Bij mij persoonlijk verschilt het waar ik zit en met wie, de ene trip kan ik de hele nacht druk bezig zijn met allerlei stompzinnige dingen in en om het huis, gewoon klooien en ontdekken dus :wink: Andere keren ga ik buiten op pad, een stuk lopen. Soms zit ik de hele nacht in de muziek en gebeurt er verder weinig.

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Muziek luisteren is altijd fijn en over veel andere activiteiten zijn de meningen verdeeld. Het beste advies is dus, zorg dat je veel verschillende activiteiten beschikbaar hebt en ga ontdekken wat je op dat moment bevalt!

Bij mij persoonlijk verschilt het waar ik zit en met wie, de ene trip kan ik de hele nacht druk bezig zijn met allerlei stompzinnige dingen in en om het huis, gewoon klooien en ontdekken dus :wink: Andere keren ga ik buiten op pad, een stuk lopen. Soms zit ik de hele nacht in de muziek en gebeurt er verder weinig.

Een stuk lopen lijkt me heerlijk. Woon dicht bij weilanden dus misschien dat ik dat wel ga doen. Ik heb een lijstje gemaakt met wat dingen die me leuk lijken maar ik zie het inderdaad wel. Ik ga niet geforceerd dat lijstje aflopen zodat ik alles wat er op staat gedaan heb. Ik hou het wel bij de hand zodat ik er wel op kan kijken en misschien wel heel veel zin heb in iets wat er op staat. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen haha. Over iets meer dan een week is het zo ver.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
yellow2020 zei:
Ik ga niet geforceerd dat lijstje aflopen zodat ik alles wat er op staat gedaan heb.

Oh zo bedoelde ik het niet hoor :) Je moet inderdaad niet een takenlijst hebben maar lekker je vrije gang gaan, maar als je wilt ontdekken wat leuk is onder invloed is het wel handig wat dingen bedacht te hebben als je ff niet meer weet wat je kan doen :P

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
yellow2020 zei:
Ik ga niet geforceerd dat lijstje aflopen zodat ik alles wat er op staat gedaan heb.

Oh zo bedoelde ik het niet hoor :) Je moet inderdaad niet een takenlijst hebben maar lekker je vrije gang gaan, maar als je wilt ontdekken wat leuk is onder invloed is het wel handig wat dingen bedacht te hebben als je ff niet meer weet wat je kan doen :P

Ik weet dat je het niet zo bedoelde, zei het gewoon :grin:. Ik was trouwens eerst van plan om het in pil vorm te nemen maar ik heb altijd al eens pure mdma willen proberen dus ik heb een weegschaaltje (0,01) aangeschaft en ga mdma kristallan kopen. Ik zat te denken aan 1mg per kilo lichaamsgewicht (net iets meer misschien) om mee te beginnen. Dat is voor mij dan ongeveer 75 a 80mg mdma en dan daarna misschien, na 1-5 a 2 uur, nog 50mg er bij pakken. Dat is wel een mooie dosering zo toch? Of raden jullie iets anders aan?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
yellow2020 zei:
Ik was trouwens eerst van plan om het in pil vorm te nemen maar ik heb altijd al eens pure mdma willen proberen dus ik heb een weegschaaltje (0,01) aangeschaft en ga mdma kristallan kopen. Ik zat te denken aan 1mg per kilo lichaamsgewicht (net iets meer misschien) om mee te beginnen. Dat is voor mij dan ongeveer 75 a 80mg mdma en dan daarna misschien, na 1-5 a 2 uur, nog 50mg er bij pakken. Dat is wel een mooie dosering zo toch? Of raden jullie iets anders aan?
Nee, dit is echt een perfecte dosering :wink:

yellow2020

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
Houdt rekening met het percentage met afwegen :wink:

Hoe bedoel je? Bedoel je dat als de MDMA een puurheid heeft van 84%, ik 16% minder van 1mg per kilo lichaamsgewicht moet nemen? Het is nog vroeg dus misschien dat ik een gruwelijke rekenfout maak hoor.. :grin:

"Houdt" is trouwens in dit geval zonder t :wink:. Ik vervang het woord altijd door "lopen" om te checken of er een t bij moet of niet. "Loop rekening met het percentage". Werkt perfect!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ja wat joopiejo bedoelt is idd dat als je hele goede M hebt dat je dan misschien iets minder moet pakken en als je slechte M hebt iets meer. Maar het zal echt niet op 1 mg meer of minder komen.

Wel aardig van je dat je spelling les geeft :wink: :tearsofjoy:

yellow2020

Belezen gebruiker
MusicIsLife zei:
Ja wat joopiejo bedoelt is idd dat als je hele goede M hebt dat je dan misschien iets minder moet pakken en als je slechte M hebt iets meer. Maar het zal echt niet op 1 mg meer of minder komen.

Wel aardig van je dat je spelling les geeft :wink: :tearsofjoy:

Volgens de bron is het onversneden, pure MDMA. Zal dus rond de 84% liggen. Gewoon maar +- 1mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
yellow2020 zei:
Volgens de bron is het onversneden, pure MDMA. Zal dus rond de 84% liggen.

Elke dealer verkoopt onversneden shit, toch zijn sommige dingen versneden :P Ooit een dealer gehoord die iets verkoopt en erbij zegt, het is niet zo goed maar neem het toch maar? :P

yellow2020 zei:
Gewoon maar +- 1mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden?

Jupp dat is prima

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
yellow2020 zei:
Volgens de bron is het onversneden, pure MDMA. Zal dus rond de 84% liggen.

Elke dealer verkoopt onversneden shit, toch zijn sommige dingen versneden :P Ooit een dealer gehoord die iets verkoopt en erbij zegt, het is niet zo goed maar neem het toch maar? :P

Dat is waar.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
yellow2020 zei:
Hoe bedoel je? Bedoel je dat als de MDMA een puurheid heeft van 84%, ik 16% minder van 1mg per kilo lichaamsgewicht moet nemen? Het is nog vroeg dus misschien dat ik een gruwelijke rekenfout maak hoor.. :grin:

"Houdt" is trouwens in dit geval zonder t :wink:. Ik vervang het woord altijd door "lopen" om te checken of er een t bij moet of niet. "Loop rekening met het percentage". Werkt perfect!
btw, Bedankt voor de taalles, dat wist ik eigenlijk wel. Toch doe ik het soms onbewust fout, sew me.

Ik snap niet wat je precies bedoelt met 16% minder van 1mg per kilo lichaamsgewicht. In het geval van 84 gewichtsprocenten is de som wanneer als je bijv. 80mg mdma wil innemen: 80/84*100=95 (een verschil van ~19% en geen 16% :wink:)

Kortom je moet met (zuivere) mdma ongeveer 20% meer afwegen om op het gewenste aantal mg. te komen. Dat is wat ik bedoelde.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De regel 1mg per kilo lichaamsgewicht is natuurlijk afgestemd op de 84% MDMA, gewoon zuivere MDMA dus. Het is niet zo dat je 19% meer moet nemen omdat het slechts 84% zuiver kan zijn. Niemand heeft 100% zuivere MDMA en het zou dus niet slim zijn om daar het advies op af te stemmen.

Wel een slimme rekensom inderdaad, maar die gaat niet op in dit geval :)

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Testcentra hebben het over het 100 procentsgehalte als ze aangeven hoeveel mg. er in een pil zitten. Dus als je het vergelijkt met milligrammen in een xtc pil bepaald door een testcentrum gaat het wel op.

Is ook logisch dat zo door testcentra gemeten wordt, want niet iedere batch mdma heeft een gelijk zuiverheidsgehalte. En het bepalen van het zuiverheidsgehalte van de gebruikte mdma in een pil is ook moeilijk te doen.

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
De regel 1mg per kilo lichaamsgewicht is natuurlijk afgestemd op de 84% MDMA, gewoon zuivere MDMA dus. Het is niet zo dat je 19% meer moet nemen omdat het slechts 84% zuiver kan zijn. Niemand heeft 100% zuivere MDMA en het zou dus niet slim zijn om daar het advies op af te stemmen.

Wel een slimme rekensom inderdaad, maar die gaat niet op in dit geval :)

Verschillende meningen krijg ik hier te horen maar bovenstaande klinkt mij het meest logisch in de oren dus daar ga ik maar van uit.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Het is natuurlijk ook zo bij mdma dat een afwijking van 20% in dosering geen wereld van verschil maakt, maar goed. :P

Have fun!

yellow2020

Belezen gebruiker
Nou eergisteren was het zo ver. Begonnen met ongeveer 70-80mg MDMA. Het weegschaaltje deed het maar matig. Soms woog een hoeveelheid 90mg en soms woog de zelfde hoeveelheid 60mg. Niet echt kwaliteit weegschaal maarja, dat kon ook eigenlijk niet voor dat geld. Ik ben vervolgens elke keer maar uitgegaan van het grootste gewicht dat dat ding aangaf om zo te voorkomen dat ik te veel binnen kreeg. Na iets meer dan een uur nog steeds niets gemerkt van de eerste dosering. Toen op het oog nog ongeveer 50mg bij genomen. Na een half uur nog niets. Toen maar een joint gerookt en tv gekeken. Toen ik stoned was had ik, zoals gebruikelijk, veel afwisselende gedachten. Dan weer positieve, dan weer negatieve. Ik zat tv te kijken en had daar ook veel wisselende gevoelens over. Het ene moment vond ik iets echt relax, dan totaal weer niet. Toen kwam er een reclame over een stille "ventiltor" langs die begon met een vrouw die zachtjes zei: "Luister eens...". Al mijn aandacht werd in eens op die reclame gericht en ik begon te luisteren. Vanaf dat moment merkte ik dat de MDMA wat ging doen. Ik voelde me wat warmpjes worden, klamme handen en voelde me heel relax. Ik lag echt onderuit op de bank en tv kijken was heerlijk. Dit gevoel hield een tijdje aan en werd niet sterker. Nog maar eens wat nemen dus. Ik heb de weegschaal niet meer gebruikt. Alles wat ik nog bij heb genomen heb ik op het oog gedaan. De rest van de tijd heb ik afgewisseld met tv kijken, gamen, voor me uit staren en blowen. Eerst ging ik Call Of Duty spelen maar dat vereiste te veel inspanning. Toen ging ik een racespel doen en dat was perfect. Je hoeft daarbij alleen maar te zorgen dan je auto op de baan blijft en dat was goed te doen. Sterker nog, ik was ineens echt een pro. Het racen ging zo ongelooflijk soepel, ik bleef super goed op de baan en knalde dus nergens tegenaan. Het leek net of het de computer was die op de automatische piloot stond en dus perfect reed. Heel wat persoonlijke records verbroken en die zal ik niet snel inhalen.

Over de hele avond verspreid (van ongeveer 22:00 tot 05:30) heb ik zo'n 500mg opgemaakt. Ik kwam hier achter na gisteren de overgebleven kristallen te hebben gewogen. Hier schrok ik een beetje van. Als ik namelijk pillen gebruik heb ik aan een hele van 200mg meer dan genoeg voor een avond. Ik gebruik daar maar ongeveer 3/4 van. Herkennen jullie dat?

Conclusie over het alleen gebruiken: Het was leuk maar de xtc komt niet helemaal tot zijn recht, ik had de hele tijd het gevoel alsof ik een hele kleine dosis ophad. De setting maakt dus heel veel uit voor de uitwerking van de xtc. Ik denk dat als ik de zelfde hoeveelheid op zou hebben maar dan op een feestje of op zijn minst ergens met andere mensen, dat ik dan veel harder had gegaan.

Wat me ook opvalt is dat ik gisteren totaal geen last had van een dipje en vandaag ook niet. Ik voel wel dat me lichaam wat energie mist maar psychisch heb ik zo goed als nergens last van. Hopen dat dat morgen nog steeds zo is!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Dat je meer pakt als je MDMA gebruikt ipv XTC herken ik wel ja. Ik heb het idee dathet effect dan iets minder lang aanhoudt dan wanneer je pillen gebruikt. Geen idee hoe dat komt eigenlijk. Maargoed, ik hoop dat je wel een chille nacht hebt gehad :wink:

Fool

Badass junkie
Ongetwijfeld, maar als jij niet weet hoe puur het is, dan kun je 500 milligram onbekende sterkte MDMA toch niet vergelijken met 200milligram MDMA-base?

Toen ik zelf begon met XTC heb ik het de eerste 4/5 keer in een thuissetting gedaan met vrienden, het is echt geweldig :) Maar of je je in je eentje de hele avond kan vermaken op X weet ik niet zo zeker. Ik ben een keer op een feestje overgehaald om mee te doen, veel te laat natuurlijk want toen hij inkickte was het feestje afgelopen :P eenmaal thuisgekomen ging ik als een speer, maar er was niemand om mee te praten/chillen. Ik ben toen achter mijn laptop gekropen en ben allerlei behulpzame posts gaan plaatsen op een motorforum :P om alsnog sociaal te kunnen doen.

Nodig anders je beste vriend(in) uit en doe het met z'n tweetjes? lekker praten over vanalles en nog wat, zaken die normaal niet snel bespreekbaar zijn floepen er dan zo uit. Hartstikke leuk :)

Bovenaan