Xtc hersteltijd

abcdefg

Newbie
Hallo,

Ik ben 18 jaar en ben vorige week bij mijn eerste festival geweest, hier heb ik ook xtc gebruikt voor het eerst. In totaal heb ik twee en een kwart pil gebruikt over acht uur tijd ongeveer. Dit beviel mij eigenlijk perfect. Wel ging ik eventjes net iets te hard. Maar door eventjes te zitten, drinken en te eten voelde ik me weer helemaal perfect. Ook van de dip had ik eigenlijk weinig last. Natuurlijk was ik wel moe, maar het viel me erg mee. Het festival beviel me zelfs zo erg dat ik weer naar een festival ga over een maand. En zou dus graag weer willen gebruiken. Dus is mijn vraag: Is een maand rust lang genoeg om weer xtc te gebruiken? En zo niet, is er een goede vervanger?

Oja, ook nog een vraag over het kaakschaatsen. Ik heb gehoord dat magnesium pillen slikken een paar dagen voordat je gebruikt hier tegen helpt. Klopt dat?

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
3 maanden pauze is wel minimale wat ik zou aanhouden vaker gebruiken is slecht voor je gezondheid en de magie van MDMA kan ook vrij snel verloren gaan.
Je kunt altijd uitzonderingen maken maar dat is een race to the bottom.
Vervangers zijn er niet echt wel andere middelen maar compleet ander effect.

Je zou eventueel kunnen kijken naar : amfetamine ( speed )

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Dus is mijn vraag: Is een maand rust lang genoeg om weer xtc te gebruiken? En zo niet, is er een goede vervanger?
Nee... Het wordt aangeraden om bepaalde drugs 3 maanden laten liggen na xtc. Ik gebruik zelf wel graag lage doseringen 2cb maar als je helemaal geen ervaring met of heel gevoelig bent voor psychedelica dan is dat misschien niet zo chill op een festival voor het eerst. Love coke ook, maar niet op elk festival🤷🏻‍♀️

Oja, ook nog een vraag over het kaakschaatsen. Ik heb gehoord dat magnesium pillen slikken een paar dagen voordat je gebruikt hier tegen helpt. Klopt dat?
Jaaa sowieso letten op je voeding en supplementen bijslikken helpen bij mij wel voor een betere drugservaring. Ook weinig katers altijd. Maar wat betreft dat tandenknarsen: kan best zijn dat je gewoon te veel neemt. 2 kwart pil zegt niet zoveel als je niet weet hoeveel mdma erin zit... Dan kan je wel te hard gaan ja. Al begin ik al met knarsen bij het eerste likje😂

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Een maand is echt te weinig, je lichaam heeft meer tijd nodig om te herstellen van je gebruik. Check anders ook eens het Handboek MDMA. Het is echt zonde om het vaker te doen, omdat de 'magic' dan gewoon een heel stuk minder is. Liever wacht je wat langer voor weer een topervaring!

Je kunt magnesium slikken om de spierpijn in onder andere je kaken te beperken, hoewel ik er ondanks dat meestal toch wel wat last van heb. Er zijn erg veel mogelijke supplementen om je lijf zowel vooraf als achteraf te helpen voorbereiden of herstellen, in dit topic wordt één en ander besproken: Supplementen voor/na XTC

Laatst bewerkt:
Bovenaan