Standaard:
- Kroontjes/Brillen/Snorren op mensen hun hoofden.
- Simpele verwarrende voorwerpsveranderingen: Uit bosjes in de verte ontstaan mensen, schaduwen (van bomen) worden mensen, bakstenen in de muur gaan dansen. Dit vergelijk ik altijd met het kind dat de trui over de deur van z'n kast als een monster ziet.
- Gezichten van mensen die in je ooghoek veranderen. Zo ben ik een keer bijna een maat van me besprongen nadat hij op de bank naast me in m'n meisje veranderde.
Bijzonder:
- Ik stond te zeiken in een sloot, lopen er opeens paarden op het water, ze speelden hockey. Later veranderden ze in zwanen die basketbalden (ik forceerde die gedachte ook, een beetje god-mode op je eigen waarneming eigenlijk, heel bijzonder)
- Een wollig stuk mos op de grond dat pardoes in een rat veranderde en m'n broekspijp in verdween. Schrok er wel even van maar echt ontzettend hard gelachen.
- Een volledige crew Mobiele Eenheid die op mij en een maat kwam afstormen (met geluid!) doodeng maar super fascinerend.
- 's Nachts door een donker park tijdens kleine hallucinaties het geluid van spelende schoolkinderen horen? Heel vaag maar niet storend.
- 's Nachts tijdens een rondje lopen in een donkere omgeving dat mensen je tegemoet komen lopen, mensen met een hond, of een echtpaartje met z'n tweetjes, die me dan passeren en als ik achter me kijk verdwenen zijn.
- Een boek lezen (haha lezen met schele pillendoppen righty.) en dat de letters ZO wazig zijn, maar bij focus iedere zin aannam die ik wou. Op een gegeven moment stond het hele boek, iedere pagina vol met 'KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT'. Ik vond 't een goed boek! Heel hard gelachen.
De beste keer hallucineren is toch altijd de eerste keer, ik wist niet wat me overkwam en ook niet dat het mogelijk was, maar vond en vind 't nog steeds supertof.
Wel jammer dat het pas bij hogere dosis of bij langer wakker optreedt, ben een beetje rustig aan gaan doen de laatste tijd.