XTC gebruik sinds 8 weken.

Koek-waus

Newbie
Hallo beste bezoekers!

Ik wilde graag jullie eerlijke (en nette :) ) mening vragen over mijn gebruik van XTC. Ik zal zelf een zo goed mogelijke omschrijving hiervan geven. Ik weet namelijk dat het teveel is, maar naast dat het moeilijk is om in het weekend te laten, geeft het ook weinig bij effect na een weekend.

Sinds ongeveer 8 weken ben ik voor het eerst XTC gaan gebruiken. Ik beperk mijn gebruik alleen tot het weekend, omdat het anders met zekerheid invloed zal hebben op mijn dagelijks leven. Tot nu toe, doet dat het namelijk niet - op 1 maandag na.
Sinds het begin, 8 weken geleden, heb ik elk weekend op de vrijdag én (bijna elke) zaterdag XTC genomen. Het gaat dan om 2 of 3 pillen op een avond. Het gaat eigenlijk altijd gepaard met gebruik van wiet.

We, want ik neem het niet alleen, hebben altijd een geweldige tijd. Dus vaak is het het volgende weekend moeilijk om te zeggen, nee we doen het niet, en gewoon nuchter te blijven. Simpelweg omdat het dan lang zo leuk niet is om bij iemand thuis zogezegd te chillen.

Zo is ongeveer mijn verhaal, nu ben ik me zelf redelijk van de gevaren bewust van langdurig en veelvuldig gebruik. En weet ik dat je om je serotonine gehalte weer aardig in balans te krijgen zo'n 6~8 weken niet XTC moet nemen. In ieder geval, om te benadrukken, heb ik op dit moment nergens last van en ben zo zondags alleen een beetje in een rustige "calm - assertive" (zoals de dog whisperer zou zeggen) staat.

Wat vinden jullie hiervan, wat zou ik moeten veranderen, en hoe kan ik dit behalen? Zoals ik zeg, het is voor ons allemaal erg makkelijk om te zeggen - ah, we nemen er eentje. Omdat we er eigenlijk te makkelijk aan kunnen komen. *We zijn van plan om af en toe af te wisselen met drank, maar dit is ook niet zo goed voor je lever lijkt mij. Wat eigenlijk een andere vraag laat opkomen; Is wekelijks dronken zijn ongeveer even "schadelijk" als XTC? Alleen dan op verschillende onderdelen van het lichaam.

Ik hoop dat het een samenhangend geheel geworden is, zo niet dan hoor ik het graag. Ik ben bereid eventuele vragen te beantwoorden om een beter inzicht te geven in mijn situatie.

Groeten!

fly--

Bewuste gebruiker
Ik snap wel wat je bedoelt. Het is ook heel makkelijk om eraan te komen.
Toch vind ik élk weekend wel erg veel.
En zeker omdat je 8 weken gebruikt, en dan gelijk ook elke week.
En als je nu al gelijk elk weekend paar dagen slikt, dan denk ik dat de stap naar doordeweeks gebruiken ook niet zo groot is.

Heb je al met je vrienden over gehad?
Misschien vinden die het ook wel veel, denken zij een beetje hetzelfde [wat ik me goed kan voorstellen]
Ik denk dat je het gewoon kan zeggen, en vragen wat hun ervan vinden.
XTC is natuurlijk superleuk, maar toch elk weekend, dan verliest het ook bijna alle leuke werkingen en dat is ook gewoon zonde eigenlijk.

Ik zou het er gewoon met je vrienden over hebben.
En proberen om het echt niet elke week te doen, dat vind ik echt veel.

Succes!

Koek-waus

Newbie
Hey, bedankt voor je reactie. We hebben het er ook zeker veel over! Maar we zijn eigenlijk allemaal te makkelijk hierin. Het is een keer voorgekomen waar mijn beide vrienden zeiden; Nee vanavond niet - want 1x per weekend moeten we best kunnen volhouden. Nu was deze avond best saai, omdat we eigenlijk alleen maar wat zaten te gamen. Nu kan dat wel leuk zijn, en kunnen we ook andere dingen doen, maar goed - dat is wat we doen.
Ook is het vaak zo dat wanneer 2 van de 3 niet per se willen nemen, een ander wel zegt - hm, zullen we anders nog eentje doen? Het is nu nog niet zo laat. Waarop de rest zegt "Ach ja, maakt mij niet uit - als jullie het doen, doen wij het ook." Zo gaat dat dus.

Mijn twee vrienden zijn eigenlijk te makkelijk, want wanneer ze samen zijn soms door de weeks, hebben ze ook wel eens genomen. Dit komt ook vooral omdat ze op dit moment geen school of werk doen, en ik wel. Ik zal dat nooit doen wanneer ik de volgende dag verplichtingen heb, om toch enigszins de zin van "de stap naar door de weeks gebruiken zal niet zo groot zijn" te ontkrachten. Ik snap je wel, maar dat kan ik nog wel volhouden :).

Nu hebben zij samen best periodes gehad van "down" voelen enzo, maar dat was omdat ze meerdere dagen achter elkaar gebruikten soms. Donderdag tot Zaterdag bijvoorbeeld. We hebben hier allemaal van geleerd, en willen dat dus allemaal niet meer. Ook aangezien ik de goederen lever zal er niks meer bij hun in huis liggen waardoor ze het toch kunnen doen zonder dat ik erbij ben.

Opzich merken we er allemaal na 1 week niet gebruiken een goed effect. En de dagen erna weinig 'na effect'. Elke week vind ik ook veel, begrijp me niet verkeerd. Maar aan de andere kant, er zijn studenten bij mij op school die wekelijks meerdere malen uitgaan, en elke keer met een kater op school komen. Deze zijn dus gemiddeld minimaal 2x per week dronken. Natuurlijk geldt voor dit hetzelfde dat het te vaak is. Maar zal dit niet ongeveer hetzelfde met je doen?

Groeten!

harry123

Bewuste gebruiker
Merk je niet dat de xtc steeds minder leuk wordt? In vergelijking met de eerste 2 a 3 keren? En dat als je 2 dagen achter elkaar doet de 2e dag je alleen maar strak staat en geen tot nauwelijk euforie hebt?

Ik raad je aan minder te gebruiken.. Weet dat het niet zo makkelijk ligt, maar probeer eens bijvoorbeeld alleen wiet, of een paar biertjes. Je hoeft toch niet altijd zwaar onder invloed te zijn? je kan toch ook wel een avondje nuchter? Zo niet dan moet je echt vraagtekens bij je gebruik gaan zetten en misschien wel professionele hulp gaan zoeken. Heb mensen zo ten onder zien gaan.

Koek-waus

Newbie
Hey,

Opzich heb ik nog maar een maal gemerkt dat het eigenlijk niet zoveel effect meer had. Vandaar dat ook de main gedachte is van, nou ja een weekje herstellen lijkt goed te werken. Het MOET ook niet per se hoor, als een van ons drie niet kan in het weekend, dan houd het gewoon op en zal ik het niet missen. Het is er wel makkelijk bij te nemen bij wiet en/of drank.
Daarnaast blijft het tot nu toe nog leuk, en het effect sterk. Wanneer dit niet zo zal zijn, vind ik het niet erg het niet te nemen.

Groet

harry123

Bewuste gebruiker
Ik raad aan om het gewoon speciaal te houden, maar goed, als jij het elk weekend wil doen, doe je dat.

Maar denk dat jij ook wel zo slim was om dat te bedenken? Als je het elke week blijft doen raad ik je tryptofaan en 5 htp aan. Kan je gewoon kopen bij gezondheidswinkels, volgens mij zelfs bij de etos..

Koek-waus

Newbie
Hey,

Uiteraard is het beter het zo min mogelijk te doen, en het leukst om het "speciaal" te houden. Dat advies neem ik ook echt aan en begrijp ik ook. We zijn niet zo op de hoogte van de gevaren die ons gebruik kan veroorzaken. Ik ben bang dat het eigenlijk wachten is tot het een keer goed fout gaat, en dat het dan dus te laat is.
Ik zal eens op zoek naar de middelen die je opnoemt, erg bedankt!

Groeten

harry123

Bewuste gebruiker
Ja je kan dus hersenschade krijgen, kan ook niet al te best zijn voor de lever, voor de tanden is het ook niet goed, sowieso voor je hele lichaam niet, je put je lichaam uit.

Gewoon op feesten doen alleen, de grote dan. Weet niet van welke muziek je houd? Maar ik doe het bijvoorbeeld alleen op feesten/festivals als defqon, dominator, fantasy island, qontinent, qlimax enzovoort. En dan nog niet eens op alle!

Ja die middelen zouden je serotonine huishouding weer wat moeten herstellen. Maar 100% gaat nooit lukken in een week.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het lijkt me best wel naar om door te hebben dat je op gegeven moment geen leuke avond meer kan hebben zonder xtc (of vul maar in, welk middel dan ook). Wil je niet weer gewoon genieten van een avondje stappen met een biertje of zo? Of nuchter. Ik realiseer me na een pillenavondje altijd weer hoe heerlijk fijn het is om nuchter te zijn.
En kun je niet met je vrienden eerst afspreken om het voortaan om de week te doen, ipv iedere week? Dan heb je in ieder geval één week minder.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Herkenbaar, want toen ik eenmaal XTC heb gebruikt kon ik er ook niet meer van afblijven, dus van mij krijg je geen preek. Maar alcohol is echt wel even andere koek dan XTC. XTC is immers een harddruk en het tast je hersencellen aan en het speelt met je serotonine. Dus volgens mij wel een stukje gevaarlijker/slechter.

Ik denk dat je in dit tempo niet nog heel lang kunt blijven gebruiken. Zou dat niet zonde zijn? Op een gegeven moment kan het zo zijn dat je de negatieve effecten steeds meer gaat merken. Bij mij is dat bijvoorbeeld dat mijn 'pillenkater' steeds erger wordt (heel ziek zijn dag erna), bij een ander is het dat ze zich depressief voelen, weer een ander merkt problemen met het korte termijn geheugen, en weer een ander merkt dat het effect gewoon steeds minder wordt. Zelf merkte ik op een gegeven moment dat ik ook in nuchtere toestand ging hallucineren als het donker was. :P En dat ik steeds dacht dat ik ergens anders was, alsof ik dement was ofzo. Ik denk dat ik dan toch wel wat hersenschade heb opgelopen :wink: (was na ongeveer een half jaar 1 keer per week gebruiken) hoewel het ook weer is weggegaan, dus wieweet herstelt het allemaal wel, who knows. Maar met dit tempo zit het risico er natuurlijk wel in dat het eens goed fout gaat. Als ik jullie was zou ik echt proberen af te bouwen. Niet te grote stappen want dan is het niet haalbaar, begin bijvoorbeeld met max 1 keer per week, daarna max 1 keer per 2 weken, etc. Zelf blijf ik al een tijdje hangen bij 'max 1 keer per 3 weken', maar het is al een hele verbetering. Als je zo kort op elkaar neemt als jullie schijn je trouwens ook nogal een risico te hebben om het serotonine syndroom om te lopen, maar daar weet ik niet zo veel van.

Maar of het ook lukt om zomaar te minderen... soms moet het eerst goed mis gaan voordat je beseft wat je aan het doen bent. (lees anders ook eens mijn verslag over toen het bij mij mis ging, is toen wel een eye-opener geweest).

Koek-waus

Newbie
Hey,

Ik ben op zich geen feestbeest dus festivals wordt hem toch niet. Maar nuchter zijn is op zich ook geen probleem. Ik heb doordeweeks helemaal geen behoefte aan iets in te nemen, ook al ben ik met dezelfde mensen en zitten we er 's nachts.
Sowieso willen we eerst minderen naar 1 avond per week, nu weet ik al dat dit zal uitdraaien op gewoon wat minder pillen verdelen over de 2 dagen. Nu zal dat natuurlijk al iets beter zijn, aangezien er minder pillen genomen worden maar goed, 1 dag klinkt toch beter. Een van deze twee opties moet best zijn te realiseren.

En ik heb je rapport gelezen, grotendeels, en kan ik me voorstellen dat je na zo'n moment er eventjes klaar mee bent en je realiseert dat je het gewoon teveel aan het doen bent. De ingenomen dosis lijkt ook redelijk hoog te zijn van verschillende middelen.

Nou ben ik persoonlijk wel van de grenzen. We beginnen vaak rond een uur of 11-12 's avonds en zijn vaak samen tot ~7 uur in de ochtend. Ik wil per se voor het licht wordt thuis zijn, en daar houd ik mij ook aan. Ofwel, als ik schat 7 uur naar huis te gaan, neem ik sowieso na 5 uur geen pilletje bij. Door deze instelling stel ik eigenlijk ook een grens voor mezelf, "Het is mooi geweest". Dus echt escaleren, hele nachten doortrekken, 3+ pillen per avond en doordeweeks nemen doet het niet en gaat er bij mij gewoon niet in. Wat dat betreft denk ik het goed in de hand te hebben - naast dus het gebruik in het weekend. Ik zal zeker vanaf komend weekend proberen rustiger aan te doen en meer naar de berenburg grijpen om een "buzz" te veroorzaken.

Erg bedankt voor de reacties tot nu toe!

GoedeWiet

Experimenterende gebruiker
Alcohol even schadelijk als XTC?

Gezien je taalgebruik denk ik dat je vrij intelligent bent. Ik denk dat het als volgt gaat:

Je kent nu drugs en het leventje, nu heb je de volgende scenarios:
1. Soms recreatief pakken: gewoon studie afmaken en normaal zijn
2. Elke week 'recreatief' pakken: studie mislukt wss maar je komt wel aan de bak, eventueel met lager niveau
3. Elke week en vaker pakken: studie vroeg afgebroken, vaak nieuwe baan, vaak werkeloos en een beetje een vaag voorkomen hebben

Dit patroon heb ik kunnen toepassen op de mensen om mij heen. En ik denk dat het vrij universeel is. Aan jou de keuze welk scenario je kiest. Helaas hoort daar in de praktijk ook verliezen van contacten bij.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Denk wel dat het mogelijk is elke week in het weekend drugs te gebruiken, en toch je studie af te maken. Hier op die manier mijn universitaire opleiding zonder vertraging en met een hoop achten gehaald. Zolang je maar echt alleen in het weekend gebruikt en niet doordeweeks. Het cliché-beeld dat alle frequente gebruikers hun leven niet goed op orde hebben, is volgens mij lang niet altijd waar. Neemt niet weg dat je wel een groter risico loopt in de problemen te komen natuurlijk.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vrij veel. Effect van XTC is nog prima maar ik moet er wel veel meer voor nemen dan vroeger. Maar zoals ik al schreef gebruik ik tegenwoordig niet meer elk weekend.

jaapi

Belezen gebruiker
NiandraLades zei:
Denk wel dat het mogelijk is elke week in het weekend drugs te gebruiken, en toch je studie af te maken. Hier op die manier mijn universitaire opleiding zonder vertraging en met een hoop achten gehaald. Zolang je maar echt alleen in het weekend gebruikt en niet doordeweeks. Het cliché-beeld dat alle frequente gebruikers hun leven niet goed op orde hebben, is volgens mij lang niet altijd waar. Neemt niet weg dat je wel een groter risico loopt in de problemen te komen natuurlijk.

ik moet zeggen dat je daarin eerder een uitzondering bent dan de regel.

fly--

Bewuste gebruiker
dit:

GoedeWiet zei:
Je kent nu drugs en het leventje, nu heb je de volgende scenarios:
1. Soms recreatief pakken: gewoon studie afmaken en normaal zijn
2. Elke week 'recreatief' pakken: studie mislukt wss maar je komt wel aan de bak, eventueel met lager niveau
3. Elke week en vaker pakken: studie vroeg afgebroken, vaak nieuwe baan, vaak werkeloos en een beetje een vaag voorkomen hebben

en echt, verslaving heb je sneller te pakken dan je denkt.
En natuurlijk raak je niet gelijk verslaafd, hehe.
Maar, als je nu al elke week pakt, het gaat sneller dan je wil, zit dieper dan je doorhebt en je bent afhankelijker dan je ooit gewild hebt.

Echt. Kijk ermee uit. Het is niet voor niets illegaal.

walnootje

Belezen gebruiker
Je zal het na verloop van tijd een stuk minder leuk vinden en dat moeten sommige proefondervindelijk ondervinden net zoals ik, voor iedereen komt dat moment, dat moment dat je lichaam gaat protesteren dmv rare hoofdpijn, weinig energie en een lege geest. Tot nu toe bij mezelf en iedereen om me heen gezien. Ik raad je toch aan om het idd 'speciaal' te houden en laat het niet zover komen want het is niet chil!

Btw bij mij nam het effect ook niet af en het bleef leuk! Daarom het is een te lekker gevoel wat nog lekkerder wordt bij het less-is-more motto want het wordt echt minder leuk, geloof me!

Dit is geen kritiek maar meer een advies en ik hoop dat je er wat aan hebt! :wink:

harry123

Bewuste gebruiker
Ja wat fly zeg, verslaving echt mee uitkijken! Heb het ook gehad met coke, ik heb een keer 8 weken achter elkaar gesnoven, heel wat geld lichter, en ik denk er elke dag aan, elke avond in bed, ik wil het elk weekend als ik bier drink. Dat was voor mij de druppel, nu dus gestopt, dus denk er echt bij na!

Koek-waus

Newbie
Erg bedankt voor alle reacties, ik ben er oprecht erg blij mee. Ik zal morgen zeker weer met mijn vrienden over ons gebruik praten en kijken wat we hieraan kunnen doen. Hopelijk kunnen we ons allemaal sterk houden en in ieder geval dit weekend al minderen! Voor de geïnteresseerden zal ik zondag nog een reactie plaatsen met het resultaat! Ik ben positief gestemd, en wil echt niet dat het een keer fout gaat zoals vele reacties benoemen.
Nogmaals dank voor al het goede advies en de reacties tot nu toe!

fly--

Bewuste gebruiker
Koek-waus zei:
Erg bedankt voor alle reacties, ik ben er oprecht erg blij mee. Ik zal morgen zeker weer met mijn vrienden over ons gebruik praten en kijken wat we hieraan kunnen doen. Hopelijk kunnen we ons allemaal sterk houden en in ieder geval dit weekend al minderen! Voor de geïnteresseerden zal ik zondag nog een reactie plaatsen met het resultaat! Ik ben positief gestemd, en wil echt niet dat het een keer fout gaat zoals vele reacties benoemen.
Nogmaals dank voor al het goede advies en de reacties tot nu toe!

Graag gedaan, daar is dit forum ook voor toch (:
En hoe is het gegaan dit weekend?
Sterkte met minderen!

Tardigrade

Ik denk dat een van de problemen hier is dat jullie blijkbaar altijd wel een beetje bezwijken onder groepsdruk van elkaar. Dat kan nu niet zo voelen omdat het allemaal nog vrij goed te doen valt en iedereen het gevoel heeft dat hij ermee zou kunnen stoppen, en ook omdat jullie het goed voor hebben met elkaar natuurlijk. Maar je moet er echt heel erg goed mee opletten vanaf dat er eentje of meerderen eigenlijk niet meer willen/kunnen minderen. Vanaf dat er een verslaving bij komt kijken kan het zijn dat de groepsdruk nog wat opgevorderd wordt en het al helemaal lastig word om bijvoorbeeld als enige eigenlijk een tijd te willen stoppen of sterk te minderen.
Dus let daar wel een beetje mee op, ik heb het in mijn omgeving al wel zien gebeuren (wel met veel ergere drugs dan xtc) en uiteindelijk is de overtuiging van de vriendenkring en soms de schrik om als de vervelende die niet gewoon plezier wilt maken te lijken toch nog het moeilijkst om onder uit te komen.
Maar succes alleszins!

Koek-waus

Newbie
Hey,

Het is een beetje laat na het weekend, maar toch nog een korte samenvatting.
Van tevoren, vrijdag, hebben we wederom gesproken over ons gebruik en eigenlijk besloten dat het inderdaad tijd is om te minderen. Het effect werd eigenlijk ook al steeds minder met de week.

Aan het begin heb ik dingen zien draaien en voelde ik alles kriebelen, dat heb ik eigenlijk ook de laatste 2/3 weken niet echt gehad. Wel een redelijk effect, maar niet genoeg om het echt "nodig" te maken. Mochten we per se een effect willen, kunnen we beter wat meer drankjes achter over slaan. Dat hebben we ook gedaan (naast toch de X) en was super gezellig.

Kortom, we hebben dit weekend afgesproken dat we het in ieder geval komend weekend NIET gaan doen. Dit komt omdat we dit weekend, gemixt met de alcohol en wiet, eigenlijk weinig het gevoel hadden dat de X echt iets toevoegde. We hebben er wel een aantal genomen (5), maar hebben zondag besloten het dus minimaal een weekend over te slaan. We staan er nog steeds achter hoor, en het zal geen probleem zijn het niet te doen aangezien het effect al wat minder was.

Verder zullen we dan de week er op weer bekijken of we weer willen kijken hoe het effect dan is, of nog een week skippen.

Groeten!

fly--

Bewuste gebruiker
Koek-waus zei:
Hey,

Het is een beetje laat na het weekend, maar toch nog een korte samenvatting.
Van tevoren, vrijdag, hebben we wederom gesproken over ons gebruik en eigenlijk besloten dat het inderdaad tijd is om te minderen. Het effect werd eigenlijk ook al steeds minder met de week.

Aan het begin heb ik dingen zien draaien en voelde ik alles kriebelen, dat heb ik eigenlijk ook de laatste 2/3 weken niet echt gehad. Wel een redelijk effect, maar niet genoeg om het echt "nodig" te maken. Mochten we per se een effect willen, kunnen we beter wat meer drankjes achter over slaan. Dat hebben we ook gedaan (naast toch de X) en was super gezellig.

Kortom, we hebben dit weekend afgesproken dat we het in ieder geval komend weekend NIET gaan doen. Dit komt omdat we dit weekend, gemixt met de alcohol en wiet, eigenlijk weinig het gevoel hadden dat de X echt iets toevoegde. We hebben er wel een aantal genomen (5), maar hebben zondag besloten het dus minimaal een weekend over te slaan. We staan er nog steeds achter hoor, en het zal geen probleem zijn het niet te doen aangezien het effect al wat minder was.

Verder zullen we dan de week er op weer bekijken of we weer willen kijken hoe het effect dan is, of nog een week skippen.

Groeten!

Ghehe goedbezig! ;D
Klinkt positief allemaal!
Keep up the good work (:

Meijerr

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij nu beschrijft. Begonnen met xtc en gelijk elk weekend vrijdag en zaterdag gebruiken. Op het begin blijft het in de weekenden maar als je ermee door blijft gaan durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat je ook een stapje verder gaat. Ik was ook zo naief om te denken dat ik het wel in de hand had.. Maar het tegendeel is waar!
Het is wel 8 jaar geleden dat ik dit heb meegemaakt en ben nu een half jaar drugsvrij. Het begon met blowen.. toen xtc.. daarna speed.. coke..en k eindigde als polygebruiker en gebruikte daarbij veel ghb om de stress tegen te gaan die de stimuleerende middelen met zich mee brengen

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Goed bezig zeg! Ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen, maar 't is een goed begin ^^

Koek-waus

Newbie
Helloo,
Ik heb een goed weekend beleefd, achteraf gezien heeft helaas de X wel om de hoek gekeken. Was ook een beetje omdat ik andere pilletjes gekregen had die sterk moesten zijn. Hoewel we dus wel genomen hebben, hebben we wel minder genomen, namelijk 4 over twee nachten. En ik moet zeggen dat we erg hard gingen op deze rooie rondjes.

Op het moment was het eigenlijk allemaal wel best. En zoals de meeste van jullie weten is de stap makkelijk gezet. Maar goed, we hebben het toch met ons volle verstand gedaan (aka we wisten waar we mee bezig waren!). En hebben daarmee ook afgesproken op dat moment om gewoon elke week een beetje te minderen zonder gelijk af te kappen. Dus de volgende keer wordt minimaal 1tje minder, ik neem ook niet meer mee, zodat we ook niet meer in de verleiding kunnen staan om iets bij te nemen.

Dus ja; cold turkey - helemaal niet meer doen - is wat te extreem en dan lijkt de avond gelijk zo leeg. Hopelijk volgende week weer een minimale verbetering.

Meijerr

Jij hebt het over cold turkey.. na zon korte periode kan je niet verslaafd zijn.. het is wel een heel fout begin! Een voorteken van een aankomende verslaving.. En jij hebt het over 2 pilletjes ipv 3? dan kan je er net zo goed 3 pakken maakt helemaal niets uit je doet het of je doet het niet! Het effect van een xtc pil is bij de eerste pil heftig en de rest die je erna pakt zorgt alleen maar voor energie en niet voor het euforische effect! :stoned:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bij jou misschien maar niet iedereen is hetzelfde :wink:
Ben het niet eens met je doet het of je doet het niet, minderen is al een stap in de goede richting.

GoedeWiet

NiandraLades zei:

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Natuurlijk worden sommige mensen ouder als 100 ondanks dat ze roken. Zelf heb ik ook een pittige beta studie aan de universiteit afgerond ondanks een met drugs doordrenkte pubertijd. Maar zonder drugs was het me heel wat makkelijker afgegaan en was ik heel wat jaartjes eerder klaar geweest.

Het punt van mijn scenario-stelling is dat het waarschijnlijk (voor zover ik uit mijn ervaringen kan putten) voor de meeste mensen opgaat. Het echte stevige drugs-pak-groepje waar ik bijzat leek in die dagen exact op wat de topic starter beschrijft. En de jongens die niet na een paar zomers feestvieren besloten om een andere richting in te slaan, zijn over het algemeen sinds die tijd niet veel opgeschoten.

Een goede vriendengroep hebben in combinatie met drugs en een paar sterke karakters is gewoon te leuk. Ik weet er alles van. Ongelogen, die drugszomers van toen waren en zijn de beste tijd van mijn leven geweest. Maar het is handig om je te realiseren dat:
a) Met matig gebruik komen drugs het beste tot hun recht, maar in groepsverband of icm alcohol is dit vaak erg lastig!
b) Met frequent drugsgebruik functioneer je geestelijk ALTIJD minder (je raakt er alleen aan gewend dus het valt niet op), dus als je iets van een studie ofzo moet, ga dan niet liggen denken dat je met een pillenkater ook wel dat tentamen kan leren (en als je dat wel kan dan zit je toch echt een of twee niveaus te laag)
c) Van drugsgebruik wordt je in de regel onverschillig. Dat is mijn grootste les geweest. Als je iets van ambitie of dromen in je leven hebt, dan zal een recept van bier/wiet/coke/pillen je hier doorgaans niet veel bij helpen. En het idee dat je later terug moet kijken op die paar cruciale jaren waarin je het verkloot hebt, is nou ook niet een prettige gedachte.

Aan de topicstarter: Wss heb je de tijd van je leven nu. En ik zou zeggen: geniet ervan want je bent maar 1x jong!!! Maar stel jezelf wel realistische doelen waar je ook echt achterstaat. Want zogauw je merkt dat je meer dan een jaar non-stop bezig bent, dan slaat de herhaling toe, en voor je het weet ben je dan 5 en vervolgens 10 jaar verder.

Koek-waus

Newbie
Thanks voor de reacties wederom :) Ik vind het erg leuk om te zien hoe de meningen hierover verdeeld kunnen zijn! Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier.

We hebben afgelopen weekend niks genomen, nou kwam dat omdat ik in Parijs geweest ben van vrijdag tot maandag. Heb een geweldige tijd gehad in die gigantische stad! Alleen het lopen door de straten is al een geweldig gevoel gewoon.

Verder (uiteraard (voor mij)) niet het gemis gehad van een eventuele drug oid. Wel een paar biertjes gehad in het hotel in de avond, maar dat was meer om de avond even gezellig af te sluiten. Anyway, het kwam toevallig zo uit dat we weg gingen, en maar goed ook want minderen is toch het uiteindelijke doel. Even een weekend overslaan is dan ook een goede bijkomstigheid.

Ik kijk eigenlijk niet per se uit naar komend weekend om iets te gebruiken, omdat ik ook nog niet eens zeker weet of we wel met z'n allen gezellig gaan doen. Persoonlijk heb ik zoals een van de reacties hierboven ook niet het idee dat ik verslaafd ben, maar het in ieder geval wel erg leuk vind tot nu toe en dat ik het best kan controleren - maar toch makkelijk wordt ten tijde van het weekend, haha.

Groeten!

harry123

Bewuste gebruiker
Kijk dat is het gevaarlijke, ik ben denk ik niet verslaafd maar vind het toch erg leuk, oohhh dan kan ik et wel gebruiken raak toch niet verslaafd.
En ja dan is het te laat, dan ben je opeens verslaafd :P. Dus oppassen!

Wel goed hoor verder ik blijf je aanmoedigen te midneren

fly--

Bewuste gebruiker
^precies.
En je kan beter iets te voorzichtig zijn dan iets te overmoedig!

Beter dat het dit weekend al makkelijker ging!
Succes verder met minderen!

Koek-waus

Newbie
Hoi :)
Ja, dat is het gevaarlijke van verslaving denk ik, het sluipt er in en je hebt het vaak niet door!
Dit weekend ook weer bewust minder meegenomen, 3(2+1) totaal, en dat was prima. Eigenlijk was er door andere middelen (geen drugs) al niet eens een pilletje nodig op de zaterdag, maar goed, toch gedaan.
Een van de groep heeft nog gevraagd of ik meer had meegenomen, of vroeg om bevestiging dat ik maar 1 had meegenomen - want ik had het wel gezegd. En hij zei ook dat hij daar blij mee was, dus positief haha.

In ieder geval toch een leuk weekend gehad, en ik moet zeggen dat het wel wat als een routine begint aan te voelen zo'n weekend aangezien we elke keer hetzelfde doen. Nou is het heel leuk hoor, daar niet van, maar wat verandering zal wel goed doen. Ook met het oog op gebruik van X.

Variety is the spice of life!

harry123

Bewuste gebruiker
Nog steeds ben ik benieuwd, hoe zijn je ervaring nu nog met xtc? Vergeleken met de eerste paar keer? Ben zelf namelijk altijd bang dat het heel erg snel naar beneden gaat, heb daarom ook altijd lange pauzes gehouden van minimaal 2 maand, en baal echt als dat een keer niet lukt en ben dan gelijk bang dat ik tolerantie opbouw :P

XTC_XXL

Newbie
Het gevoel bij 1 pil is zo anders als je het de weken daarvoor ook al gedaan hebt. Als ik dan naar vrienden kijk de het even niet gedaan hebben gaan hun altijd keihard en ik kan gewoon in een chill-modus op de bank zitten als we het bij iemand thuis doen. Je voelt de space wel door je lichaam maar je bent er aangewend dus het doet veel minder met je. Natuurlijk wel zonde van de space want je hebt er eigenlijk al ruim 2 nodig, maar je voelt je wel gewoon chill. En de behoefte aan gesprekken of stukjes lopen heb ik dan ook nooit (heb ik eigenlijk nooit last van tbh).

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@XTC_XXL Gelijk heb je, had ik vroeger ook toen ik het een tijdje teveel nam. Daarna flinke pauze en deed het om de 6 maanden inmiddels is het zo'n 8 jaar terug, wel van plan het weer eens te gaan gebruiken binnenkort :)

laurenslv

Newbie
Woah, 8 weken elk weekend 2 keer vindk echt extreem veel eerlijk gezegd. Heb je dan geen afkicks ofzo? Als ik zelfs op zaterdag maar 1 pil pak ben ik de hele week die volgt depressief en echt een afkeer van XTC voor een tijdje. Op die manier heb ik nu sinds mei vorig jaar nog maar 3 keer gebruikt :grin:

Koek-waus

Newbie
Zooooo, dat is erg lang geleden. Ik heb een maand zonder PC gezeten, dus heb eigenlijk niet meer aan posten gedacht.

Ik heb nu zo'n 5 weken niets gehad en ben er wel tevreden mee. We waren er eigenlijk allemaal zat van dus hebben t ook niet nodig. Ik heb een zak in de kast liggen, maar de neiging iets te pakken om mee te nemen is er écht totaal niet.

Het lijkt dat we het hebben omgeruild voor een beetje cocaïne dat we af en toe eens nemen. Puur in gezelschap en in het weekend erbij.

Verder als een persoonlijke nota ben ik vooral op bier overgestapt nadat vorige week bekend werd dat je door bier helemaal geen bierbuik krijgt!! :) Haha.

Tufnut

Badass junkie
Wat een gelul in dit topic zeg!!!!! Ik ga er niet eens op in. Tjongjonge jonge. En weinig kritische reacties ook. Dit topic verdient gewoon om geheel verwijderd te worden, vanwege de ongekend hoge stupiditeit!!

Bovenaan