XTC en verdriet

kappah

Newbie
Beste mensen,

Het staat al een tijd in de planning om binnenkort op een feestje XTC te gaan doen (niet eerste keer).

Nu is het geval dat mijn vriendin (na 7 jaar), heel plots onze relatie heeft beëindigd. Hier heb ik nogal verdriet van en zit er aardig mee in mijn maag.

Wat ik mij nu afvraag, is of het verstandig is om XTC te gaan gebruiken. Zal ik mij bijvoorbeeld de dagen erna nog kutter gaan voelen of kan het nog andere rare gevolgen gaan hebben?

Zeer veel dank!

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik denk dat dat toch voornamelijk aan je eigen persoonlijkheid ligt.
De X ervaring kan een welkome afleiding zijn, maar de situatie zou ook een onwelkome afleiding van je X ervaring kunnen zijn.
Daarbij is het vrij aannemelijk dat de gebruikelijke dip die met X gebruik gepaard gaat, meer indruk gaat maken omdat je al down bent..Je voelt je al minder gelukkig dus je lichaam heeft alle serotonine nodig.

Al met al zou ik het maar laten dus.

Aldous

Belezen gebruiker
Moeilijk te zeggen denk ik maar de kans dat je de dagen erna erg slecht gaat voelen lijkt me zeker aanwezig, al lijkt het me wel goed of even te gaan feesten maar dat hoeft natuurlijk niet per se met drug...

Dopezilla

Badass junkie
Tja, je xtc rush kan je juist ook weer even wat nieuwe inspiratie geven ("ZIE JE WEL! OOK IK KAN BLIJ ZIJN!"), in dat geval zal de dip meevallen, en kan het je stemming zelfs ten goede beïnvloeden, maar het kan evengoed anders uitpakken. Ik zou gewoon doen wat je lekker vindt. En mocht je het doen, die dip duurt hooguit twee dagen. Blijf lekker onder de wol die dagen, of ga met vrienden chillen, dan ben je daar ook zo weer uit.

Ik denk niet dat iemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren.

Olle

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
drugs nemen om problemen te vergeven zijn de voedingsbodem tot een zware verslaving ...

NEEM NOOIT DRUGS ( VOORAL OOK DRANK) ALS JE NIET gelukkig voelt.

Dopezilla

Badass junkie
Volgens mij (dat kan ik ook verkeerd geïnterpreteerd hebben overigens), wilde hij niet gaan gebruiken omdat hij zich niet goed voelde. Maar goed. TS, waar ben je?

Olle

kappah

Newbie
Bedankt voor jullie reacties!

En idd Olle het is niet bedoeld omdat ik me niet goed voel. Het stond gewoon al een tijd in de planning.

Een verslavingskans acht ik bij mezelf zeer klein. Laat er altijd minimaal 3 maanden tussen, en naast drank gebruik ik voor de rest ook niets.

De vraag is eigenlijk of de crash van de XTC een extra nadelig effect kan hebben in deze situatie en in welke vorm dat precies zou kunnen zijn.

endor

Badass junkie
Hou XTC alsjeblieft voor op momenten dat alles goed zit.
Anders zou je er nog misbruik van kunnen maken door elke keer je je slecht voelt , een pilletje te slikken.
En de dag erna zul je je toch zodanig kut voelen door beide gebeurtenissen.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Tja het kan, maar het kan op twee manieren uitpakken
Je voelt je fijn en vrolijk en vergeet ff je sores omdat je lekker aan het feesten bent en van iedereen om je heen houdt.
of je voelt de gevoelens die je nog voor je x hebt alleen nog maar meer en voelt je de dagen erna down. Ik zou het niet perse afraden, maar het kan dus goed of fout uitpakken.

kappah

Newbie
Is het misschien verstandiger om een ander middel te pakken, speed bijvoorbeeld?

Heb altijd begrepen dat de 'psychische dip' hiervan minder is dan bij xtc?

Astrix_7

Experimenterende gebruiker
kappah zei:
Is het misschien verstandiger om een ander middel te pakken, speed bijvoorbeeld?

Heb altijd begrepen dat de 'psychische dip' hiervan minder is dan bij xtc?

Mijn ervaring is dat je na speed "te day's after" je nog een week deprimerender kan voelen. Gewoon geen drugs gebruiken als je je verdrietig / down voelt. Het risico is groter of te groot dat je motief om te gebruiken niet meer klopt. Speed is niet mijn ding in ieder geval.

kappah

Newbie
Volgens mij ontstaat er nog steeds verwarring over de reden van gebruik. Het is puur om een leuk feestje te bouwen, niet om mijn verdriet te verdringen.

Plus de verslavingskans acht ik erg klein, gebruik echt zelden, alleen tijdens een leuk feestje, hooguit 4 keer per jaar.

Indotje

Newbie
Verschilt inderdaad per persoon. Ik denk dat het een oppepper kan geven maar de day after kan je je mischien wel rotter voelen dan eerst.
Een chille avond loop je natuurlijk niet graag mis, vooral in die tijden.. Mja het ligt allemaal aan de persoon denk ik.

kappah

Newbie
Gisteren naar Fabulous in Den Bosch geweest, en heb het wel gedaan. Heb echt een topavond gehad en ff ergens anders aan kunnen denken.

Moet wel zeggen dat het verdriet na 1,5 week al wel wat minder was, heb daarom dus besloten om het wel te doen.

Nu maar hopen op een niet te grote dip, dinsdag.

In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!

Cooper

Bewuste gebruiker
mooizo :)

Nu goed eten, op tijd naar bed gaan en stress vermijden. Dan komt het morgen en overmorgen vast wel goed :)

kappah

Newbie
Laat toch nog even weten hoe het afgelopen is.

Gisteren (dinsdag) echt een enorme kutdag gehad. Kon nergens anders aan denken dan mijn vriendin die vertrokken is, en kon mijn hoofd totaal niet bij mijn werk houden. Voelde me echt extreem depri.

Vandaag voel ik me gelukkig een stuk beter. Heb hier iig van geleerd, zelf zal ik nooit meer xtc gebruiken in een periode waarin ik me al kut voel. De avond van gebruik is net zo geweldig als anders, maar de dagen erna zijn 5x zo moeilijk.

Een afweging die ieder voor zich zelf zal moeten maken en zo'n situatie.

Iedereen bedankt voor de reacties!

stomme eend

Bewuste gebruiker
balen dat je dinsdagdip er niet om liegt... hoop dat je er toch senl weer bovenop komt!(slik je wel 5htp?)

je hebt iig wel een fijne avond gehad, dat is toch weer een pluspunt!
Had zomaar ook anders kunnen lopen; als je echt niet lekker in je vel zit, is de kans ook behoorlijk aanwezig dat de mdma je daar in haar rush niet uit weet te halen, en dan worden het opeens helemaal geen fijne uren (laatst met een vriendin van mij meegemaakt die flink in de shit zat. ik dacht nog heel naief dat dat love-gevoel zich door niks of niemand laat tegenhouden. Maar het sloeg bij haar totaal de andere kant op, het werd een vreselijke avond. voor haar, en ook voor mij. heb er wel van geleerd; hoe 'shallow' xtc soms ook lijkt vergeleken met psychedelische drugs, als het klote met je gaat is het meestal geen wondermiddel dat je er (tijdelijk) bovenop helpt, maar krijg je het keihard op je bordje (tijdens of erna).
Dus vrij simpel: als je je kut voelt is het gewoon niet slim. (maar wel aanlokkelijk....)

Dopezilla

Badass junkie
Okay, fijn om te horen dat je een leuke avond hebt gehad. Zonde van de dip, maar ja, ik neem aan dat die weer overgewaaid is?

In ieder geval sterkte met je liefdesverdriet. :)

Olle

kappah

Newbie
De dip is idd overgewaaid, gelukkig, was echt geen pretje!

Volgens mij mag ik idd van geluk spreken dat de avond zelf wel top was, het ‘love gevoel’ was wel anders dan normaal, maar heb iig mijn gedachten ergens anders op kunnen zetten, als ik het verhaal hierboven lees had het dus heel anders kunnen gaan. Uitspraken als; “XTC kan haast niet mis gaan” gaan dus zeker niet altijd op.

In mijn ogen worden de negatieve kanten die XTC kan hebben nog erg onderschat. De dip die er aan kleeft in combinatie met een rotperiode werd door mij iig wel onderschat.

Maargoed, van je fouten leer je :)

Axxess

Bewuste gebruiker
Je kan MDMA erg goed sturen dus het moment supreme zou geen probleem moeten geven, denk gewoon aan leuke dingen en je gaat weer de goeie kant op.

Misschien dat de kater iets vervelend is, maar dat overleef je wel.

Bovenaan