XTC en SSRI

ice-cube

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik heb de laatste tijd aardig wat Kanna (Sceletium Tortuosum) gebruikt, en dat is een SSRI.
Ook vandaag heb weer een snuifje Kanna genomen, maar vanaf nu neem ik even een tijd niet meer.

Dit weekend wil ik weer is een xtc pilletje nemen (ja vorige keer is 3 maanden geleden :) ) , maar nou is mijn vraag:
- Is het erg schadelijk om vrijdag xtc te nemen als ik vandaag nog een ssri heb gebruikt?
- Kan dit ervoor zorgen dat ik (veel) minder effect van de xtc ervaar?

Gr. Ice-Cube

kumar88

Newbie
Dat laatste sowieso.

Je hebt maar 1 stel hersenen bro. Daar moet je het heel je leven meedoen.
Wil je het risico nemen? 8 uur space of brain damage of andere pshy hit.

ice-cube

kumar88 zei:
Dat laatste sowieso.

Je hebt maar 1 stel hersenen bro. Daar moet je het heel je leven meedoen.
Wil je het risico nemen? 8 uur space of brain damage of andere pshy hit.

Nee ik wil het risico niet nemen, daarom vraag ik het hier. Maar weet je zeker dat dit dan meer schadelijk is? want het lijkt mij dat de ssri allang is uitgewerkt na een stuk of 5 dagen?

Gr

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik gok dat het wel kan. Maar beter vraag je het een deskundige dan een forum lijkt me.

Offtopic: Is dat leuk kanna?

ice-cube

Joopiejo zei:
Ik gok dat het wel kan. Maar beter vraag je het een deskundige dan een forum lijkt me.

Offtopic: Is dat leuk kanna?

ja beter bel ik even de drugs info lijn ja, heb je wel gelijk in, maar dacht dat er vast wel mensen aanwezig waren op dit forum met deze kennis.

Offtopic: ja kanna is zeker leuk! Ik had eerst de gewone kanna, en nu een x10 extract. Dit extract ben ik nog meer tevreden over! je hoeft maar een heel klein lijntje te snuiven voor een (licht) euforisch en energiek effect voor ongeveer 30minuten, en daarna ben je lekker rustig en ontspannen. Als ik het rook word ik vooral heel lacherig ervan, en bij orale inname heb ik weinig gemerkt, en dan moet je ook veel meer innemen. Wat wel kan is het in je mond onder je tong houden voor 10 minuten ofzo, dat werkt dan wel weer goed!

Dus moet je maar een keer proberen dan :wink: ik laat het antwoord nog wel weten wat de drugs infolijn mij verteld.

GR

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben benieuwd of je al hebt gebeld, ik denk persoonlijk dat de SSRI behoorlijk lang in je lichaam kan blijven maar goed weet dat ook niet en kan het niet vinden zo snel.
Ben wel benieuwd of er iets speciaals is die dag of dat je het net zo goed een week later kan doen voor de zekerheid? Maar goed als er een leuk feest is of iets kan ik me het goed voorstellen :)

Ben benieuwd of ze het weten hoe het precies is met die interacties tussen die twee.

ice-cube

25tolife zei:
Ben benieuwd of je al hebt gebeld, ik denk persoonlijk dat de SSRI behoorlijk lang in je lichaam kan blijven maar goed weet dat ook niet en kan het niet vinden zo snel.
Ben wel benieuwd of er iets speciaals is die dag of dat je het net zo goed een week later kan doen voor de zekerheid? Maar goed als er een leuk feest is of iets kan ik me het goed voorstellen :)

Ben benieuwd of ze het weten hoe het precies is met die interacties tussen die twee.

Heb er vandaag even geen tijd voor gehad / niet aan gedacht, maar ik ga echt morgen bellen, dan post ik wel wat er is :wink:

Maar dit weekend heb ik afgesproken X te doen met vrienden die van ver komen, en niet zolang hier in de stad blijven, vandaar dat het eigenlijk alleen dit weekend kan. :xtc:

En de voornaamst werkende stof in kanna is Mesembrine, maar ik kan niks vinden over de halfwaardetijd van die stof.
Dit vond ik op internet :
There is at least one known phytoSSRI, mesembrine, which is found in Sceletium tortuosum (aka kanna) (10, 11). Although half-life if mesembrine does not yet appear to have been determined, axiolytic effects from acute doses appear to last for 5-8 hrs indicating a relatively short half-life (11).

bron voor geïnteresseerde: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=89492

ice-cube

Nog even voor de mensen die het willen weten:
Ik heb het gevraagd aan het trimbos instituut, en mij is verteld dat dit verder weinig kwaad kan, dat de werking van Kanna al is uitgewerkt na een paar dagen.

Dus dat wordt vrijdag genieten :xtc:

Smoken

Bewuste gebruiker
ice-cube zei:
Ik heb het gevraagd aan het trimbos instituut, en mij is verteld dat dit verder weinig kwaad kan, dat de werking van Kanna al is uitgewerkt na een paar dagen.

Nice!
Ben zelf ook een kanna liefhebber en gebruik het best vaak. Dus is wel goed om te weten dat het wel kan een tijdje ervoor. Volgens mij kan het zelfs nog wel de ochtend, als je in de avond pas een pilletje neemt. Moet geen kwaad kunnen. Uiteraard niet belachelijk veel kanna die ochtend, maar dat spreekt voor zich.

Have fun vanavond!

ice-cube

Smoken zei:
ice-cube zei:

Nice!
Ben zelf ook een kanna liefhebber en gebruik het best vaak. Dus is wel goed om te weten dat het wel kan een tijdje ervoor. Volgens mij kan het zelfs nog wel de ochtend, als je in de avond pas een pilletje neemt. Moet geen kwaad kunnen. Uiteraard niet belachelijk veel kanna die ochtend, maar dat spreekt voor zich.

Have fun vanavond!

Ja fun heb ik zeker gehad! was weer een geslaagd avondje. Zit nu alweer aan de kanna+alcohol+wiet, heerlijk!!
Mag ik vragen op welke gelegenheden je kanna gebruikt, hoeveel, hoevaak, en een extract of gewoon de plant verkruimeld? Mhmmm love kanna..

Stuur anders maar een bericht, anders vallen we het xtc forum lastig met dit offtopic gedoe

Tee

Newbie
Alweer goeie info van Ice-Cube en Smoken; thanks guys! Zit een beetje in dezelfde situatie voor komend weekend; juist Kanna genomen (Helemaal top!) en van plan van het weekend wat MDMA te nemen. Blij dat dit zonder problemen schijnt te kunnen! :grin:

Smoken

Bewuste gebruiker
Tee zei:
Alweer goeie info van Ice-Cube en Smoken; thanks guys! Zit een beetje in dezelfde situatie voor komend weekend; juist Kanna genomen (Helemaal top!) en van plan van het weekend wat MDMA te nemen. Blij dat dit zonder problemen schijnt te kunnen! :grin:

Ja tooooccchhhh, no problemo :wink:

Tee

Newbie
Dus inderdaad gemerkt: combinatie van Kanna / MDMA absoluut geen probleem. Offtopic: heb ook gemerkt dat als ik de vorige dag Kanna heb gebruikt, ik de dag erna, in combinatie met 2 5-HTP pilletjes en een "oppepper" (voedings supplement van De Tuinen, met vnl B1, 2 & 6 en Niacine) mij bijzonder relaxed, maar wel lekker scherp voel. Alweer, helemaal goed :)

Bovenaan