XTC en overgeven, zonder indicatie of buikpijn.

Tess...

Newbie
Hallo mede drugsgebruikers,

Ik ben een vrouw van 19 jaar, rond de 1,65 m lang. Ik gebruik ongeveer een jaar XTC en sinds kort ook speed. Vanaf het begin van mijn xtc gebruik moet ik overgeven. Ik heb meestal dezelfde pillen van 199 mg getest. Echter heb ik wel andere pillen uitgeprobeerd. Ik weeg 65 kilo en dit zou betekenen dat ongeveer een halve pil de max zou moeten zijn kwa dosering. Ik heb dus standaard na het 2e kwartje tijdens het inwerken hiervan overgeef neigingen. Mijn lichaam geeft geen indicatie aan van buikpijn, misselijkheid of andere indicaties. Ik sta op een festival en uit het niets komt er een overgeef neiging. Jullie begrijpen vast hoe vervelend dit kan zijn aangezien je in een publiek met mensen staat.... Meestal gaan de overgeef neigingen weer weg. Maar toch moet ik vaak overgeven als ik dan even ergens zit. Weer geen indicatie, gezellig aan het kletsen met mensen en dan moet ik opeens spugen..

Ik vroeg me dus af of ik beter kan stoppen met xtc en mdma kristallen kan proberen. Veel vrienden van me raden aan om mdma kristallen te gebruiken ipv mdma in pil vorm, doordag ik misschien niet tegen het bindingsmiddel kan in de XTC. Zal ik bij mdma kristallen ook moeten overgeven? Binnenkort komen namelijk de binnen feesten eraan en dan kan je toch iets minder snel bij een boom overgeven Dus als er een minder grote kans is om over te geven van kristallen lijkt me dat een goede oplossing.

Ik voel me dus verder helemaal niet vervelend, ik heb niet het idee dat ik té hard ga. Het overgeven komt uit het niets..

Nog een vraagje... van speed krijg ik wel buikpijn, maar geen overgeef neigingen/ daadwerkelijk overgeven. Komt dit door speed zelf als product of hangt het allemaal met elkaar samen en heb ik gewoon een zwakke maag?

Overigs ben ik ook naar festivals geweest zonder te gebruiken dus het kan niet zo zijn dat mn hersenen een festival associeren met drugsgebruik en overgeven. Ook drink ik niet meer dan 1 glas drinken per uur en probeer ik tussendoor fruit en zouten naar binnen te werken. Van te voren eet ik gezond en probeer ik genoeg te bewegen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:

Bas

Wijs gebruiker
Ik vroeg me dus af of ik beter kan stoppen met xtc en mdma kristallen kan proberen. Veel vrienden van me raden aan om mdma kristallen te gebruiken ipv mdma in pil vorm, doordag ik misschien niet tegen het bindingsmiddel kan in de XTC. Zal ik bij mdma kristallen ook moeten overgeven? Binnenkort komen namelijk de binnen feesten eraan en dan kan je toch iets minder snel bij een boom overgeven Dus als er een minder grote kans is om over te geven van kristallen lijkt me dat een goede oplossing.
Ik denk dat je met mdma kristallen juist een grotere kans hebt op overgeven. Tenzij je die kristallen in het zakje fijn stampt met een aansteker en je dit mixt in je drinken. Als je de kristallen in 1x naar binnen zou werken, heb je sowieso een kans op overgeven. Misschien al wel bij het inslikken, die neigingen. Overgeven met xtc komt gewoon vaak voor, iedereen heeft er vroeg of laat wel eens last van.
Nog een vraagje... van speed krijg ik wel buikpijn, maar geen overgeef neigingen/ daadwerkelijk overgeven. Komt dit door speed zelf als product of hangt het allemaal met elkaar samen en heb ik gewoon een zwakke maag?
Is deze speed getest? Ik ga er eigenlijk gelijk van uit dat dit geen pure speed is, want dat is echt zeldzaam om te vinden in de markt van tegenwoordig. Snuif je de speed of slik je de speed? Goed eten is met speed écht aan te raden.

Tess...

Newbie
Ik denk dat je met mdma kristallen juist een grotere kans hebt op overgeven. Tenzij je die kristallen in het zakje fijn stampt met een aansteker en je dit mixt in je drinken. Als je de kristallen in 1x naar binnen zou werken, heb je sowieso een kans op overgeven. Misschien al wel bij het inslikken, die neigingen. Overgeven met xtc komt gewoon vaak voor, iedereen heeft er vroeg of laat wel eens last van.

Is deze speed getest? Ik ga er eigenlijk gelijk van uit dat dit geen pure speed is, want dat is echt zeldzaam om te vinden in de markt van tegenwoordig. Snuif je de speed of slik je de speed? Goed eten is met speed écht aan te raden.

Dan is het misschien een goed idee om de mdma in mn drinken te proberen. Of eventueel mdma in een capsule doen en dan precies afwegen welke dosis het moet zijn?

De speed is getest op 68% zuiverheid. De speed wordt gesnoven. Goed eten probeer ik altijd te doen, maar lukt niet altijd. Daar ligt het misschien aan. Misschien ligt het eventueel ook aan de warmte of het bewegen op de muziek. Het kan aan zoveel dingen liggen en dat vind ik ook het lastige.. ik heb van alles geprobeerd met xtc en speed om te zorgen dat ik niet hoef over te geven of dat ik geen buikpijn krijg. Er hoeft maar 1 ding niet te kloppen en het overgeven speelt op of de buikpijn

Bas

Wijs gebruiker
De speed is getest op 68% zuiverheid. De speed wordt gesnoven. Goed eten probeer ik altijd te doen, maar lukt niet altijd. Daar ligt het misschien aan. Misschien ligt het eventueel ook aan de warmte of het bewegen op de muziek. Het kan aan zoveel dingen liggen en dat vind ik ook het lastige.. ik heb van alles geprobeerd met xtc en speed om te zorgen dat ik niet hoef over te geven of dat ik geen buikpijn krijg. Er hoeft maar 1 ding niet te kloppen en het overgeven speelt op of de buikpijn
Dat is zeer netjes qua zuiverheid! Tja, als het hier allemaal niet aan ligt, kan ik nog maar aan 1 ding denken. Speed zorgt ervoor dat je je meer wakker gaat voelen en dat je het gevoel krijgt meer energie te hebben. Echter is van dit laatste natuurlijk niets van waar. Je hebt niet meer energie door speed, wel het gevoel van. Zorg dus dat je goed je rust pakt tijdens het feesten door. Non-stop feesten op speed zorgt er gewoon voor dat je lichaam er niet meer tegen kan, dan ga je vaak overgeven.
Dan is het misschien een goed idee om de mdma in mn drinken te proberen. Of eventueel mdma in een capsule doen en dan precies afwegen welke dosis het moet zijn?
Je kan het afwegen als je een nauwkeurige weegschaal hebt. Op zich kan je ook je pink nat maken en deze dippen in het zakje mdma. Je ziet vaak snel wel of je nou genoeg hebt gepakt of juist te veel.

Welke feesten ga je, welke muziekgenre?

Toevoeging: hier een filmpje van drugslab wat denk ik jouw situatie goed beschrijft. Al zijn ze enorm bescheiden in de hoeveelheid speed dat ze nemen, lol.

Tess...

Newbie
Dat is zeer netjes qua zuiverheid! Tja, als het hier allemaal niet aan ligt, kan ik nog maar aan 1 ding denken. Speed zorgt ervoor dat je je meer wakker gaat voelen en dat je het gevoel krijgt meer energie te hebben. Echter is van dit laatste natuurlijk niets van waar. Je hebt niet meer energie door speed, wel het gevoel van. Zorg dus dat je goed je rust pakt tijdens het feesten door. Non-stop feesten op speed zorgt er gewoon voor dat je lichaam er niet meer tegen kan, dan ga je vaak overgeven.

Je kan het afwegen als je een nauwkeurige weegschaal hebt. Op zich kan je ook je pink nat maken en deze dippen in het zakje mdma. Je ziet vaak snel wel of je nou genoeg hebt gepakt of juist te veel.

Welke feesten ga je, welke muziekgenre?

Toevoeging: hier een filmpje van drugslab wat denk ik jouw situatie goed beschrijft. Al zijn ze enorm bescheiden in de hoeveelheid speed dat ze nemen, lol.

Rusten is erg belangrijk ja, stiekem wil je natuurlijk door blijven gaan. Ik ga naar hardstyle/raw en hardcore feesten. Dus op de planning staat supremacy, gearbox 10 years, rebellion call of the dome en shockerz. Hou jij daar ook van?

Toch nog maar een paar dingen uitproberen als meer rusten en toch mdma kristallen een kans geven.

Thanks voor het filmpje! Klopt jaa

Bas

Wijs gebruiker
Ik ga naar hardstyle/raw en hardcore feesten. Dus op de planning staat supremacy, gearbox 10 years, rebellion call of the dome en shockerz. Hou jij daar ook van?
Uhu, alles boven de 200 bpm is welkom! :mrgreen:

Als je met een groep naar feesten gaat, probeer je dan wat minder te laten beïnvloeden door anderen, ga gewoon je eigen weg. Als je aanvoelt dat je rust nodig hebt, pak die rust dan. Als andere zeggen: ''ah kom op, ga nog even door'', luister daar dan niet naar, luister naar je eigen lichaam. Met een groep heb je groepsdruk, dus kan het zijn dat je wat minder aan jezelf denkt. Misschien dat dit ook van toepassing is bij jou?

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik zou de mdma niet door je drinken doen, dat is echt slecht voor je tanden. Misschien kan je na het slikken van de capsule iets kleins eten, zoals een banaan?
Ik krijg van pep ook altijd last van mn maag en darmen. Dat spul is gewoon agressief. Het helpt idd wel als je om de paar uur probeert iets te eten. Een boterham met veel boter of een plak cake of wat fruit.

Tess...

Newbie
Uhu, alles boven de 200 bpm is welkom! :mrgreen:

Als je met een groep naar feesten gaat, probeer je dan wat minder te laten beïnvloeden door anderen, ga gewoon je eigen weg. Als je aanvoelt dat je rust nodig hebt, pak die rust dan. Als andere zeggen: ''ah kom op, ga nog even door'', luister daar dan niet naar, luister naar je eigen lichaam. Met een groep heb je groepsdruk, dus kan het zijn dat je wat minder aan jezelf denkt. Misschien dat dit ook van toepassing is bij jou?

Dat gelukkig niet! Trek altijd wel mn eigen plan en ik heb hele lieve vrienden die heel goed op me letten. Ik wil wel zelf vaak langer door, dat komt dan niet door anderen maar omdat ik het gewoon zo leuk heb. Ik moet wel goed naar mn lichaam luisteren natuurlijk

Tess...

Newbie
Ik zou de mdma niet door je drinken doen, dat is echt slecht voor je tanden. Misschien kan je na het slikken van de capsule iets kleins eten, zoals een banaan?
Ik krijg van pep ook altijd last van mn maag en darmen. Dat spul is gewoon agressief. Het helpt idd wel als je om de paar uur probeert iets te eten. Een boterham met veel boter of een plak cake of wat fruit.

Meer eten staat op het volgende feest op planning! Thanks voor de tip.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Overgeven kan vroeg if laat altijd gebeuren.heb ik ook weleens last van. Bij inslag soms maar ook als ik een kwartje bijpakken dat ie dan ineens heel hard gaat. Meestal niet en kan ik het soort van weg zuchten. Tussendoor echt wat eten helpt zeker, een cupasoup voor het zout, dropjes vooral fruitmatjes, ananas, meloen, aardbeien ik zweer erbij en voel me dan ook beter na het eten ervan. He lichaam heeft energie nodig!
Maar echt dont worrie als je een keer moet overgeven,je bent dan wat oververhit of je gaat net iets te hard en dat komt dan oneens zonder waarschuwing als een golf omhoog.

Chillax

Bewuste gebruiker
Zou een maagbeschermer vooraf nemen kunnen helpen? Weet ook niet of dat samen kan met MDMA maar zou zelf niet weten waarom niet.

Techneut

Bewuste gebruiker
Ik moet 90% van de keren dat ik pillen gebruik overgeven, voor sommige mensen hoort het er nu eenmaal bij. Voor mij ook de reden om liever wat anders te gebruiken dan xtc.

Tess...

Newbie
Zou een maagbeschermer vooraf nemen kunnen helpen? Weet ook niet of dat samen kan met MDMA maar zou zelf niet weten waarom niet.

De meeste maagbeschermers zijn alleen op recept van de dokter te krijgen. Ik zou eventueel een Rennie kunnen nemen maar die zijn natuurlijk voor maagzuur. Niet echt hetzelfde denk ik... Ik krijg zelf wel een iberogast (7 kruiden voor buikpijn) en ik denk dat ik die in ga nemen voor gebruik. Toch bedankt voor je tip!

R

Revolutionair

Gast
Mdma in me drankje is zeker een garantie tot kotsen.

Je maag stoot het af..
Soms gooi ik er een pilletje in en dan zit hij er al in en gooit hij hem er zo uit in zijn geheel.

Tip: Neem hem onder het eten van een broodje.
Of eet er een banaan achteraan!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
De meeste maagbeschermers zijn alleen op recept van de dokter te krijgen. Ik zou eventueel een Rennie kunnen nemen maar die zijn natuurlijk voor maagzuur. Niet echt hetzelfde denk ik... Ik krijg zelf wel een iberogast (7 kruiden voor buikpijn) en ik denk dat ik die in ga nemen voor gebruik. Toch bedankt voor je tip!

Ik heb laatst iets gehaald bij de Etos wat misselijkheid bij medicijnen tegengaat

Chillax

Bewuste gebruiker
Ja? Ik dacht dat je ze zo kan kopen bij drogist en apotheek hoor

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik vroeg me dus af of ik beter kan stoppen met xtc en mdma kristallen kan proberen. Veel vrienden van me raden aan om mdma kristallen te gebruiken ipv mdma in pil vorm, doordag ik misschien niet tegen het bindingsmiddel kan in de XTC. Zal ik bij mdma kristallen ook moeten overgeven?
Het actieve bestandsdeel van XTC is MDMA (MethyleneDioxyMethAmfetamine). Verkopers noemen het XTC omdat dit beter verkoopt onder het plebs. Als je naar de scheikundige benaming van een drug vraagt verlaagt dit de kans op versnijden. De benoeming XTC ten opzichte van MDMA faciliteert ook misbruik van de substantie.

MDMA of je het nou in losse (HCl) kristalvorm hebt of in pil vorm zal altijd irritatie aan de maagwand veroorzaken. Het zou dus niet moeten uitmaken qua misselijkheid tenzij je al je handen na het poepen niet hebt gewassen en vervolgens de MDMA pillen door je handen gaat rollen, bij sprake van.

Je kunt de braak reflex verminderen door zo'n 15-30minuten te wachten bij de initiële dosering en deze dus in twee delen splitsen zodat deze minder abrupt op de maag komt vallen, maar dit doe je dus al blijkbaar. Wellicht kan van tevoren een banaan of iets 'romig' naar binnen werken ook helpen zodat de MDMA pil minder direct op de maag valt.
Komt dit door speed zelf als product of hangt het allemaal met elkaar samen en heb ik gewoon een zwakke maag?
Allebei.
Overigs ben ik ook naar festivals geweest zonder te gebruiken dus het kan niet zo zijn dat mn hersenen een festival associeren met drugsgebruik en overgeven.
Wat je beschrijft hebben wel meer mensen last van, dit heeft hoogstwaarschijnlijk een fysieke oorzaak, al kan stress ook een factor wezen soms.
Van te voren eet ik gezond en probeer ik genoeg te bewegen.
Verstandig! Klinkt alsof je jezelf aardig geïnformeerd hebt van tevoren. :)

Tess...

Newbie
Het actieve bestandsdeel van XTC is MDMA (MethyleneDioxyMethAmfetamine). Verkopers noemen het XTC omdat dit beter verkoopt onder het plebs. Als je naar de scheikundige benaming van een drug vraagt verlaagt dit de kans op versnijden. De benoeming XTC ten opzichte van MDMA faciliteert ook misbruik van de substantie.

MDMA of je het nou in losse (HCl) kristalvorm hebt of in pil vorm zal altijd irritatie aan de maagwand veroorzaken. Het zou dus niet moeten uitmaken qua misselijkheid tenzij je al je handen na het poepen niet hebt gewassen en vervolgens de MDMA pillen door je handen gaat rollen, bij sprake van.

Je kunt de braak reflex verminderen door zo'n 15-30minuten te wachten bij de initiële dosering en deze dus in twee delen splitsen zodat deze minder abrupt op de maag komt vallen, maar dit doe je dus al blijkbaar. Wellicht kan van tevoren een banaan of iets 'romig' naar binnen werken ook helpen zodat de MDMA pil minder direct op de maag valt.

Allebei.

Wat je beschrijft hebben wel meer mensen last van, dit heeft hoogstwaarschijnlijk een fysieke oorzaak, al kan stress ook een factor wezen soms.

Verstandig! Klinkt alsof je jezelf aardig geïnformeerd hebt van tevoren. :)

Ik lees me inderdaad erg goed en graag in! Ik denk dat ik me erbij neer moet leggen dat ik moet overgeven. Heb deze zaterdag mdma kristallen uitgeprobeerd en dit werkte voor mijn gevoel wel beter. Alsnog moeten overgeven maar daarna nergens last meer van gehad. Ik kon het inderdaad nog meer opsplitsen dan xtc waardoor het nog rustiger naar binnen kwam. Bedankt voor de uitleg!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Jmths
]

In mijn beleving treedt misselijkheid vooral op bij bijpakken en daar is de dosering toch altijd wel minder dan de startdosering. Als wat jij zegt klopt dan zou ik vooral bij de startdosering misselijk moeten zijn.

Ik denk dan ook dat de dosering toch ook grote invloed heeft op misselijkheid.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb ook wel eens overgegeven bij xtc/mdma.
Bij de inslag heb ik dat alleen als ik mijn dagdosis in ene neem. Dat is gewoon teveel en pikt mijn maag niet. Als ik m in tweeën neem, dus 2/3e eerst en paar uur later 1/3e dan gaat t goed.
Poepen moet ik wel 9 van de 10 keer maar al vóór hij inslaat. Dus dat is puur psychisch..

Ook heb ik ene keer iets echt vreemds gehad! Was al halverwege mijn xtc “trip” op een festival en ik stond in de rij om een cola te halen. En zo in ene uit het niets mijn bek vol me kots!
Niet misselijk, geen aankondiging niks, zo mijn bek vol... Zo mega goor!
Naar de dixies gegaan en mijn waffel ff goed schoon gespoeld!

Chillax

Bewuste gebruiker
Overigs ben ik ook naar festivals geweest zonder te gebruiken dus het kan niet zo zijn dat mn hersenen een festival associeren met drugsgebruik en overgeven.

Ik heb dit dus met techno. Ik gebruik MDMA uitsluitend op techno feestjes en als ik dan de week er na weer techno luister komt soms serieus dat MDMA gevoel weer een piepklein beetje terug, welliswaar heel licht maar toch. Erg vet :)

Overigens had ik laatst ook in eens wat kots in m'n mond... Zo uit het niets. Gelukkig was ik niet net bij iemand wat in z'n oor aan het vertellen... daarna niet meer gehad.[/QUOTE]

Bovenaan