XTC en ADHD

Gonzalo

Newbie
Hoi iedereen,

Ik dacht dat hierover al wel een topic zou bestaan, maar heb deze niet gevonden.
Bij deze start ik er dan maar een.

Ik heb onlangs de kans gehad om XTC te gebruiken tijdens een feestje, maar ik heb deze kans aan me laten voorbijgaan omdat ik onzeker ben over de effecten die het gaat hebben op me, gezien in ADHD heb. Dit is officieel vastgesteld na enkele hersenscans, en gaat dus niet enkel om een 'vermoedelijke' diagnose.

Mijn vraag is dus... Wat doet het met je?
Zijn er mensen met ADHD hier aanwezig die ervaringen kunnen delen?
Aanrader, of net niet?

Bedankt,
Gonzalo.

Wawa

Belezen gebruiker
ik heb zelf zware ADD en ik ken genoeg mensen met ADHD die xtc gebruiken. Je zit niet aan extra risico's verbonden. De verslavings kans bij adhd/add'ers is alleen groter maar die is bij XTC al uitermate laag.

Niks om je dus zorgen over te maken.

Gotcha

Newbie
Gonzalo zei:
Ik heb onlangs de kans gehad om XTC te gebruiken tijdens een feestje, maar ik heb deze kans aan me laten voorbijgaan omdat ik onzeker ben over de effecten die het gaat hebben op me, gezien in ADHD heb. Dit is officieel vastgesteld na enkele hersenscans, en gaat dus niet enkel om een 'vermoedelijke' diagnose.

Bedankt,
Gonzalo.
Ben wel erg benieuwd op basis van welke parameters ze een diagnose stellen met (enkel) hersenscans.
ADHD is een verzameling symptomen/gedragskenmerken waar je overigens kan mee leren pilvrij (Rilatine en co) leven.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
k heb zelf zware ADD en ik ken genoeg mensen met ADHD die xtc gebruiken. Je zit niet aan extra risico's verbonden. De verslavings kans bij adhd/add'ers is alleen groter maar die is bij XTC al uitermate laag.

Niks om je dus zorgen over te maken.

Dat jij genoeg mensen kent met ADHD die XTC gebruiken wil niet zeggen dat er geen extra risico's zijn. Die zijn er namelijk wel: XTC ontregelt het dopaminesysteem wat voor ADHD'ers tot onverwachte, negatieve effecten kan leiden. Je kunt je angstig voelen en last krijgen van wisselende stemmingen.

TS: gebruik je ook medicijnen?

Gonzalo

Newbie
Bedankt voor jullie reacties.

Neen, ik ben al jaren Ritalinvrij, en ik neem ook geen voedingsupplementen meer. Heb een tijdje MorEpa genomen.

Bovenaan