XTC elke week

Jari

Belezen gebruiker
Heyhey ik gebruik nu 2-3 maanden elk weekend wel xtc of 2cb. Hoe slecht is dit vergeleken met drank? Ik neem meestal een halven en neem bij tot 1,5-2 elke keer met halven bij nemen. voel het nog steeds goed maar wou vooral achter de risicos komen. lange termijn enzo. En nog een klein vraagje :tongueout: je mag 1 glas water per uur omdat je niet kan plassen. Maar ik kan altijd plassen kan je dan wel drinken wat je wil?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat we dit soort vragen nog krijgen in 2019.

Start hier even mee:
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Verder kappen met elk weekend aan de X. 2cb kan wel lukken om de 2 weken, alhoewel er waarschijnlijk ook nog geen onderzoek naar gedaan is als je 2cb heel het jaar door 2cb neemt. Maar elk weekend aan de pillen gaan op lange en ook korte termijn jouw hersenen geen goed doen. De schade blijft misschien wel beperkt omdat je het 2 a 3 maanden doet maar het brengt sowieso risicos met zich mee. Een normale pauze tussen xtc gebruik is 2 a 3 maanden, liever 3 dan 2.

Je kan drinken wat je wil, water, frisdrank, suikerdrankjes maar beter geen alcohol. 1 glas om het uur is niet te weinig maar overdrijf er zeker ook niet mee. Teveel water kan zorgen voor watervergiftiging op xtc.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Word de standaard link bij dit soort vragen. Jammer dat mensen nog altijd niet begrijpen hoe het in elkaar zit.
Dat men het niet weet over xtc/mdma snap ik aan 1 kant wel als je er nog nooit mee te maken hebt gehad. Maar dat men VOOR gebruik van harddrugs niets opzoekt op internet oid snap ik niet. Hele dag zit men met dat mobieltje en de onzinnigste dingen worden gegoogeld maar info opzoeken hoe je jezelf niet verkloot met drugs ho maar!

L

Lid 147000

Gast
Dat is ook waar ik me aan stoor als ik hier sommige of wat meer :upsidedown: vragen maar netzo goed antwoorden en tips lees.
of zulke rare en lage doseringen dat ik van me bank afrol dan voel je echt het effect niet en kan je beter niet iets nemen!
Zelfde dat er veel boys & girls niet de effecten nemen wat bij druks gebruiken hoort.
Nee dan nemen ze een slaappil na 6 uurtjes xtc ervaren te hebben.
Of die grote groep die het liefst al eerste een kalmerings tablet nodig heeft want die
zijn allemaal al bang dat er iets gaat gebeuren voor het ze nog pas het effect voelen.
Nou gelukkig begon ik in de beste periode midden jaren 90 :blushing:
En je had geen internet etc om van alles te lezen.
Je haalde bij een bekende dealer uit je dorp wat pillen, en ging met wat vrienden
er voor zitten en nam er eentje en dan kijken wat het met je doet!
En na ruim een uurtje waren we ff sprakeloos en genoten wat er allemaal aankwam.
Helaas ook bij die eerste keer ook verkocht voor een lange tijd.
Al snel elk weekend en snachts het bos in of de duinen met een groep.
Toen ook in t weekend naar hardcore feesten en de eerste pil ging in de rij al naar binnen.:yum:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
of zulke rare en lage doseringen

De pillen vroeger varieerden tussen 60 en 120 mg. De meeste mensen met een gemiddeld gewicht vallen binnen die range dus zo merkwaardig zijn die hints en doseringen niet

Lijkt me meer geklooi in deze tijden met halfjes en kwartjes omdat pillen gewoon te zwaar gedoseerd zijn. Geef mij maar 1 pil met een dosis van 120 a 140. Andere zijn dan van mening moet je minder pillen meedoen naar een festival met die grote klappers maar blijft allemaal zelfde. Want moet je dan ergens in de drukte of op de wc dat tienhoekig ding staan breken omdat je niet in een hoekje met witgetrokken ogen en een schuifkaak wil belanden.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dat men het niet weet over xtc/mdma snap ik aan 1 kant wel als je er nog nooit mee te maken hebt gehad. Maar dat men VOOR gebruik van harddrugs niets opzoekt op internet oid snap ik niet. Hele dag zit men met dat mobieltje en de onzinnigste dingen worden gegoogeld maar info opzoeken hoe je jezelf niet verkloot met drugs ho maar!

Ik vind het zo gek niet. Net als met de eerste keer alcohol komt het een keer op je pad. De meesten zullen erop vertrouwen dat de bekende/vriend van wie je het pilletje krijgt je gewoon iets bijzonders/leuks wil laten beleven. De dag voor mijn eerste keer xtc had ik nog geen idee van de werking, duur, gevolgen, dosering. Niets.

Wil je ook wat?

Twijfel een uurtje. Toch wel spannend. Ok let's go!

Mensen zijn gewoon impulsief en dat is niet erg. Als je op alles wat je doet gaat piekeren wat de risico's en gevolgen kunnen zijn... Je valt ook niet zomaar spontaan dood neer als je eens wat korter op elkaar aan de X zit of je niet ingelezen hebt.

In de eerste 10 jaar dat ik alcohol heb gedronken heb ik geeneen keer opgezocht hoe het eigenlijk werkt, hooguit wat potentiële gevolgen zijn van lange termijn alcohol misbruik. Nu heb ik wel een idee van de werking omdat ik het interessant vind. Vraag een willekeurige nederlander op welke receptoren alcohol werkt en je zal verbaasd zijn hoe weinig mensen weten. Zo gaat dat

Edit: ik zeg niet dat we niet moeten voorlichten he :) Zeker blijven linken naar de xtc guide!

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik ben Iig blij dat je de vraag stelt, maar hey je had ook zelf onderzoek kunnen doen naar hetgeen wat het met je doet.
Lees je asjeblieft goed in in alles wat je gebruikt, liever 1x teveel dan te weinig en bad gaan of in een hospitaal belanden.

je vraag over drinken: gewoon alcohol vrije drank, water is beste, iets met suiker kan je trip verminderen en dat je kan plassen is alleen maar fijn!

De risico’s op lange termijn? Als je zo doorgaat elk weekend tja ik ben geen dokter maar kan je wel vertellen dat dat niet goed is.
Ik heb weleens kort na elkaar gebruikt en ik kreeg nare dromen, was down, vergeetachtig, kortademig en voelde me gewoon onrustig. Iedereen zal er anders op reageren maar goed is het niet!

Neem al onze tips ter harte, het is geen aanval. Lees de gebruiksaanwijzing goed door en laat alle pillen die je hebt testen. Je weet nooit wat er in zit en hoeveel.

succes!

L

Lid 147000

Gast
Met rare en lage doseringen had ik het over 10 a 20 mg speed nemen en dan na 2 uur in slaap vallen!
En dan vragen als ze mogen bij pakken de volgende keer :upsidedown:
En daarom zeg ik ook dat ik in de beste jaren met xtc het gebruikte.
Had altijd rond de 100mg. En de eerste in de rij en dan elk uur eentje erbij.
En tuurlijk ik ben ook met 1 begonnen de eerste weken.
Dat was al genoeg voor 10 uur feesten en dan terug met de trein naar huis
en wel inslaap donderde :grin:

Ik ging paar jaar geleden na jaren netjes gedragen weer is mee met oude bekenden naar een festival!
Pillen regelde ze, dus ik zeg nou ook maar 10 voor mij want zonder ga ik ook zeker niet! En liever teveel dan te weinig he:laughing: Nou ik kreeg de dag netjes een zakje met 10 pillen. 240mg per stuk vertelde ze.
Ik zei prima! Ik weet niet hoeveel ik voel door al een leven te feesten en alles te nemen wat lekker was.
Al was me lichaam al wat jaartjes geen xtc meer gewend,k weet van me zelf dat ik tollerantie heb met alles en wat in me systeem blijft,van die hakkuh periode is dat ook gewoon logisch dat je een erfenis mee krijgt!
En huphuphup naar dat festival! Ik nam er eentje en na 1.5 uur nog niet echt wat je wil ervaren dus 1 erbij.
maar veel gebeurde er niet na weer 1.5 uur. Ik dacht al kut voel ik dan echt niks meer. Al die grapjurken gaan hard hier.
3e vrij snel erbij en lekker gek doen en genieten van de muziek en sfeer! Dat was heel fijn maar ik werd moe en sloom en stond opeens vaker aan de kant een beetje te kijken en wat te trippen in me zelf.
Tot je weer even beseft he ik wil ook los gaan op de muziek! Dus nog maar 1 nam.
4 stuks in 5 uur tijd ofzo en ik steeds meer in me zelf maar een beetje tripte en me zelf zag bij een brillenstandje,
ik heb helemaal geen uit je dak gaan koppie! Maar meer half slapend en in me eigen gedachten zat,en niet
het feest ervaarde en de sfeer! En zelf als er lekkere hardcore beukte uit die speakers lukte dat niet.
Zelfs me stemming werd kut en ik vond het ook niet leuk als ik wat helderder moment had.
Ik dacht deze pillen zijn niks om mee te feesten zoals ik wel gewend was jaar in jaar uit.
En het duurde maar voordat het feest afgelopen was. En in de auto weer een opleving en tegen me zelf aan t lullen was haha maar dat doe ik wel als ik altzheimer heb en of dementeer etc..
Nou ik als ik later weer is mee ging moest ik wel normale pillen hebben en niet die vetragende in je zelf toestand.
Dat was mijn ervaring met die nieuwe hoger gedoseerde xtc. Ook misschien teveel verwachtingen had naar hoe t vroeger verliep en voelde. Maar gelijk niet meer zou kopen! En maanden later met flink wat speed wel hard gaan in harderwijk :nevergonnagiveyouup:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Met rare en lage doseringen had ik het over 10 a 20 mg speed nemen en dan na 2 uur in slaap vallen!
En dan vragen als ze mogen bij pakken de volgende keer :upsidedown:
En daarom zeg ik ook dat ik in de beste jaren met xtc het gebruikte.
Had altijd rond de 100mg. En de eerste in de rij en dan elk uur eentje erbij.
En tuurlijk ik ben ook met 1 begonnen de eerste weken.
Dat was al genoeg voor 10 uur feesten en dan terug met de trein naar huis
en wel inslaap donderde :grin:

Ik ging paar jaar geleden na jaren netjes gedragen weer is mee met oude bekenden naar een festival!
Pillen regelde ze, dus ik zeg nou ook maar 10 voor mij want zonder ga ik ook zeker niet! En liever teveel dan te weinig he:laughing: Nou ik kreeg de dag netjes een zakje met 10 pillen. 240mg per stuk vertelde ze.
Ik zei prima! Ik weet niet hoeveel ik voel door al een leven te feesten en alles te nemen wat lekker was.
Al was me lichaam al wat jaartjes geen xtc meer gewend,k weet van me zelf dat ik tollerantie heb met alles en wat in me systeem blijft,van die hakkuh periode is dat ook gewoon logisch dat je een erfenis mee krijgt!
En huphuphup naar dat festival! Ik nam er eentje en na 1.5 uur nog niet echt wat je wil ervaren dus 1 erbij.
maar veel gebeurde er niet na weer 1.5 uur. Ik dacht al kut voel ik dan echt niks meer. Al die grapjurken gaan hard hier.
3e vrij snel erbij en lekker gek doen en genieten van de muziek en sfeer! Dat was heel fijn maar ik werd moe en sloom en stond opeens vaker aan de kant een beetje te kijken en wat te trippen in me zelf.
Tot je weer even beseft he ik wil ook los gaan op de muziek! Dus nog maar 1 nam.
4 stuks in 5 uur tijd ofzo en ik steeds meer in me zelf maar een beetje tripte en me zelf zag bij een brillenstandje,
ik heb helemaal geen uit je dak gaan koppie! Maar meer half slapend en in me eigen gedachten zat,en niet
het feest ervaarde en de sfeer! En zelf als er lekkere hardcore beukte uit die speakers lukte dat niet.
Zelfs me stemming werd kut en ik vond het ook niet leuk als ik wat helderder moment had.
Ik dacht deze pillen zijn niks om mee te feesten zoals ik wel gewend was jaar in jaar uit.
En het duurde maar voordat het feest afgelopen was. En in de auto weer een opleving en tegen me zelf aan t lullen was haha maar dat doe ik wel als ik altzheimer heb en of dementeer etc..
Nou ik als ik later weer is mee ging moest ik wel normale pillen hebben en niet die vetragende in je zelf toestand.
Dat was mijn ervaring met die nieuwe hoger gedoseerde xtc. Ook misschien teveel verwachtingen had naar hoe t vroeger verliep en voelde. Maar gelijk niet meer zou kopen! En maanden later met flink wat speed wel hard gaan in harderwijk :nevergonnagiveyouup:
4 x 240 mg is bijna 1 gram mdma in 5 uur. En je vindt het gek dat je niet helemaal lekker ging?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Heyhey ik gebruik nu 2-3 maanden elk weekend wel xtc of 2cb.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Dat was mijn ervaring met die nieuwe hoger gedoseerde xtc.
Volgens mij is het heel waarschijnlijk dat jouw "flauwe" reactie op een dergelijk hoge dosering MDMA niet komt doordat de pillen niet goed zijn, maar omdat je serotonine-receptoren beschadigd zijn door jarenlang misbruik van MDMA in je verleden.

Ik heb al vaak gezien dat mensen die vroeger xtc hebben misbruikt overgestapt zijn op speed voor feestjes omdat de xtc gewoon niet veel meer doet. Zelfs niet op bizar hoge doseringen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gelukkig hebben we nog voorbeelden als @Justme83 op het forum die aantonen dat pillen gewoon niks meer doen na misbruik. Die belachelijke hoeveelheden en dan zeggen dat je enkel in jezelf keert ervan is al een duidelijk beeld hoe de hersenschade gevordert is. Dat je iets hoger moet doseren om nog iets van euforie te voelen, ok kan ik nog inkomen. Ik ben ook niet super met 1,5mg/kg maar word er wel nog euforisch van zelfs na misbruik in de 90 jaren. Als je bijna 1gram mdma in pilvorm door je mik wil jagen, je dan niet erg gezellig voelt en dan zegt die overgedoseerde pillen zijn maar niks. Tjah moet er geen tekening bij maken. Ik zou die hersenen niet graag in mijn schedel hebben :sweatsmile:.

L

Lid 147000

Gast
Volgens mij is het heel waarschijnlijk dat jouw "flauwe" reactie op een dergelijk hoge dosering MDMA niet komt doordat de pillen niet goed zijn, maar omdat je serotonine-receptoren beschadigd zijn door jarenlang misbruik van MDMA in je verleden.

Ik heb al vaak gezien dat mensen die vroeger xtc hebben misbruikt overgestapt zijn op speed voor feestjes omdat de xtc gewoon niet veel meer doet. Zelfs niet op bizar hoge doseringen.

Ja dat is ook zeker zo.
Ik slik al sinds mijn 16e anti depressiva en behandeling. Dus dat is wel iets er voor al ingezet! Daarna is het ook zeker samen hand in hand verder gegaan.
Ik heb de vannaf midden jaren 90 tot begin jaren 2000 zo hard beleeft daar heb ik echt geen spijt van!
En door het xtc ook heb ingeleverd wat niet hersteld. Ik kon wel wat missen als slim ventje joh! En overal van genoten heeft! Door de weeks meer geld te verdienen dan dat je het weekend kon opmaken! En zoveel kon beleven toen de meeste met flippo's speelden hier.
Ik deelde me ervaring om te laten zien hoe de xtc nu is en dat hoe sterker niet altijd beter is en zeker voor mij zo verliep! En die liever weer kiest voor elk uur eentje van rond de 100mg zoals het toen was! En ja ik misbruikte het flink maar meer genoot van het wereldje en altijd het randje bij zich zelf opzoekt en ook prima verliep door de ervaren kennis. Ik heb al meer op me bordje gekregen dan de meeste pas in de 50 zijn. En dan is het ook eerlijker als ik weer aan het hard gaan was op feeste en alles kon doen wat ik wilde.

Helaas is de xtc mdma markt door een nieuw makkelijker en goedkoper werd kwam ook de concurentie strijd hier en proberen met die hoge waardes hun winkeltje sneller uit te verkopen dan hun concurent!
Ik wacht rustag af op de 500mg.serie!:tonguewink::tearsofjoy:
Oude tijden herleven lukt ook wel op een andere manier!
Daarom frons ik bij sommige topics me wenkbauw over hoe er mee wordt geprobeerd!
Beter zelf weten hoe alles werkt op je lichaam en geest dan hier vaak verkeerd word door verteld en dan zo wordt geprobeerd!
En dan maar nooit meemaken, voelen hoe het moet zijn en hoe je zelf precies aanleerd wat jouw het lekkerst maakt! Dan angstige diehards van nu. Kan je beter niks nemen! En dan opgelucht nooit iets ervaart! En nu is het tijd voor een lekker @Perenijsje :moneytongue:

Bovenaan