• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC: eerste ervaring!

Even voorstellen
Hallo, ik ben 20 jaar oud en in dit report schrijf ik een verslag van mijn eerste ervaring met XTC. Ik ben nooit eerder in aanraking geweest met drugs. Ik was dit nooit van plan. Drugs interesseerde mij ook totaal niet, maar het moment kwam daar en zo ben ik er in aanraking mee gekomen. Hieronder vertel ik een uitgebreid verhaal met de aanloop er na toe, vervolgens na inname en nog kort de dagen erna beschreven en een analyse. De namen heb ik afgekort tot slechts een letter, voor hun privacy. :)

Aanloop er naar toe
Met mijn vriendengroep heb ik de avond doorgebracht in een café. We hebben gezellig gepraat en gedronken en op een gegeven moment begon ik zelf over MDMA en wat dat met mensen doet. Ik vertelde dit tegen 2 vrienden van mij (L en R) en een van hun had ook zijn vriendin meegenomen (S). Ik vertelde dat mensen met MDMA grote pupillen krijgen. Vervolgens zei L:"wat vind je van onze pupillen dan?" Ik keek en zag dat L en S grote pupillen hadden en dus onder invloed waren van drugs. Ik verbaasde me al dat zij aan de Ice Tea zaten i.p.v. alcohol. Ik kreeg het aanbod van L om met hem en S mee te gaan om mijn eerste ervaring te ondergaan. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben samen met R in de auto gestapt bij S en L. Ik had ongeveer drie Amstel Radlers gedronken, dus ik had geen last van de alcohol.

Na inname
Vervolgens zijn wij naar mijn huis gereden, ik wilde graag ook mijn tweelingbroer (B) mee en die was toevallig net klaar op zijn werk. In de auto kreeg ik en R beide een halfje (110mg) en deze namen we met water. Het gebeurde allemaal erg snel, dus er was geen tijd voor zenuwen. Dit was erg prettig. Vervolgens gingen wij wachten tot B thuiskwam en hij ook kon instappen. Hij kreeg ook gelijk een halfje. Opeens zat ik dus aan de drugs en was ik klaar om samen met R en B onze eerste trip te ondergaan. We reden naar een tankstation om even een flesje drinken voor ieder te halen. Na 10 minuten begon ik alles erg scherp te zien en kleuren werden vel, net een zoals een HD video op YouTube. Ik vroeg aan L of dit al door de XTC kwam. Hij zei dat het niet zo snel kon gebeuren en dat het waarschijnlijk een placebo effect was. Eenmaal bij het tankstation aangekomen moest ik even naar het toilet. Eenmaal in het wchokje werd alles erg groen van kleur en begon de muren te golven. Ik schrok hiervan en toen ik klaar was keek ik bij de wasbak in de spiegel: mijn pupillen supergroot. Ik dacht:"Oke, het is begonnen."

Ik liep terug naar de andere die voor de vitrine stonden om een drankje te kiezen. Ik vertelde ze dat het bij mij begonnen was. Op dat moment sloeg het in als een bom. Het tankstation was van binnen opeens zo mooi. Alle kleuren waren zo vel en prachtig. Het voelde allemaal lekker aan en het was heerlijk qua temperatuur. Ik was verbaasd over de schoonheid van de vitrine waarin alle flesjes drinken stonden met ieder zijn eigen prachtige kleur. Ik zei tegen L en S:"Dit is het, ik ben in de hemel." Bij B en R gebeurde nog niets en ze waren stomverbaasd over mijn reactie, dit hadden zij nooit verwacht. Ik ben een nuchter persoon van mijzelf, maar op dat moment was ik enorm zweverig en uitbundig. Ik zei:" B en R dit is zo mooi, ik ben echt in de hemel. Oh en S, jij bent mijn engel, je bent zo mooi. Net zoals L. Jullie twee zijn mijn engels (ik pakte ze beide stevig vast). Jullie gaan mij hierdoor heen helpen." Beide lieten ze mij helemaal gaan en zeiden telkens om en om:"klopt, wij gaan jou helpen." De manier waarop zij naar mij keken gaf mij rust. Ze straalden rust uit, terwijl ik helemaal 'uit mijn dak' ging. 'Mijn broer was compleet verbaasd en zei:" Dit gebeurd toch straks niet met mij?" L antwoordde:"Wacht maar af!" Ik zei:"Oh B, ik weet dat ik raar doe, maar het is allemaal zo mooi. Dit is echt de hemel." S vroeg:''Wil je een knuffel?'' en ik gaf haar een knuffel. Normaal gesproken doe ik dat nooit zo snel. Vervolgens werd alles voor mij geregeld en ik hoefde alleen maar het flesje drinken aan te wijzen dat ik wilde, want ik durfde niet met andere mensen te communiceren, omdat ik bang was dat ik dan door de mand viel. Eenmaal in de auto deed het flesje behoorlijk pijn, omdat kou blijkbaar bij mij erg pijn doet onder invloed. L reed naar een bosrand met daarbij een brug over de snelweg. In de tussentijd genoot ik van alles en begon de trip ook bij B en R. Alle drie waren we gelukkig op de achterbank en praatte over van alles en nog wat. Tijdens de rit was het donker buiten en de lichten van de lantaarnpalen langs de weg schenen mooi naar binnen. Dit was een mooi gezicht en zo kon ik eigenlijk van al dat soort dingen genieten. Eenmaal bij de brug liepen we naar het midden van de brug. Hier had je een mooi uitzicht op de voorbijrijdende auto's, maar ik kon hier niet van genieten. De koude wind sneed in mij en deed veel pijn. Ik werd misselijk. Ik gaf dit aan en S nam mij mee terug naar de auto. In de auto ging ik samen met mijn tweelingbroer zitten. In de auto werd het lekker warm en dat voelde erg fijn. Ook mijn jas voelde heerlijk aan en ik was erg ontspannen. Het grappige is dat mijn broer en ik elkaar snel begrijpen, maar nu met XTC helemaal. Ik zei ook telkens tegen S, L en R dat ik en B nu één persoon waren. We begrepen elkaar precies.

Vervolgens hebben we nog wat rondgereden en uiteindelijk moesten B, R en ik even bij R thuis wachten omdat L en S nog wat problemen moesten oplossen met iemand, daarna zouden ze ons weer komen ophalen . Het was ondertussen al 04:00 en we zaten heerlijk ontspannen bij R op de bank. Vervolgens kwamen S en L terug en we besloten ieder weer een halfje te nemen. (130mg) Toen gingen wij weer rondrijden, maar ik keerden helemaal in mijzelf. Ik had té veel energie en het enige wat ik deed was mij hiertegen verzetten. Ik hield krampachtig mijzelf vast en B had hier ook last van. Ik heb 3 uur zo gezeten, maar het voelde als 10 minuten. S zag dat wij ons niet goed voelde en liet ons thuis afzetten.

De volgende dagen
Ik heb wel te kampen gehad met een zware kater. Ik heb twee dagen niks gegeten en had geen behoefte in sociaal contact. Ook had ik op de derde nacht 7 opeenvolgende nachtmerries. Ook heb ik nu een voorliefde voor vitrines ontwikkeld. :)

Analyse
Ik heb nooit mogelijk gehouden dat zo'n gevoel bestaat en heb nog nooit op die manier naar drugs gekeken. Al met al had ik wellicht uiteindelijk teveel op, waardoor ik mijzelf niet meer goed voelde. Ik had aan het halfje genoeg gehad. De ervaring is zo speciaal en het is niet te beschreven, maar zal zelf beleefd moeten worden. Dan pas weet je wat het met je doet en hoe mooi de ervaring eigenlijk wel niet is. Ik lag pas 07:00 in bed, en ben er totaal ongeveer 7 uur mee bezig geweest, maar het voelde als aan als een uurtje. Al met al een fantastische ervaring.

Bijlagen

• Vitrine.PNG
    Vitrine.PNG
    169,6 KB · Weergaven: 2.047

BlijeChick

Belezen gebruiker
Hoi Emperor Marcus,

Leuk om je ervaring te lezen. Heerlijk die liefde voor alles en bij jou was de vitrine de ware, haha!
Het klopt wel dat je wat teveel hebt genomen, in totaal 240 mg. Als je als max. 1,5 mg per lichaamsgewicht aanhoudt zou je dus 160 kilo moeten wegen.. uiteraard weet ik jouw gewicht niet.

Ik weet uit eigen ervaring dat de eerste keer xtc ook extra intens is en je wellicht de eerste keer helemaal weinig nodig hebt om lang te kunnen genieten. Ik heb op ongeveer 50 mg een uur of 5 gefeest met een super love gevoel :hearteyes: :hearteyes:

Ben je van plan het nog een keer te gaan gebruiken na deze ervaring?

MeejheM

Badass junkie
XTC is wel een van de overweldigendste drugs voor de eerste keer. het is jammer dat je het maar 3 a 4 keer per jaar kan gebruiken om het volle effect te ervaren, en de eerste keer is in mijn geheugen nog het mooiste. das wel even geleden...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi verhaal! Vooral heel leuk en interessant om te lezen hoe tweelingen dan op elkaar reageren. :) En natuurlijk hoe bepaalde aannames over iets zomaar compleet verwoest kunnen worden door een directe ervaring. Doet me soms toch denken hoe goed het zou zijn als iedereen eens zo'n ervaring mee zou maken. Dat zou een hoop kortzichtigheid de wereld uit helpen.

En ja, met xtc is het toch vaak less is more.

Narayani

Bewuste gebruiker
Leuk geschreven en ik kan wel lachen om de vitrine inclusief illustratie :grin:

Maar niet zo handig van je vrienden om lekker rondjes te gaan rijden met xtc op, best gevaarlijk en lijkt me ook echt ruk als setting om maar een beetje in een auto te zitten. Probeer het eens met z'n allen lekker thuis, daar is het warm en kan je nog meer mooie vitrinelichtjes wegzetten of de koelkast eens bewonderen in al zijn glorie of tussendoor een rondje lopen buiten en etalages bekijken :P

Even korte reactie op jullie reacties!

Hey BlijeChick,

Ik weeg rond de 65, dus inderdaad iets teveel gehad. Daar ga ik zeker ook op letten. :) Oh feesten en dansen op XTC lijkt mij niet zo heel bijzonder, vooral het relaxte karakter sprak mij aan. En om antwoord te geven op je vraag: Ik vond de kater dusdanig heftig dat ik het mijzelf wil beperken tot 1, 2 of 3 keer per jaar. Maar misschien kwam de heftige kater ook wel door de hoge hoeveelheid? Maar ben er zeker enthousiast over. Wil nu ook eens paddo's of truffels gaan proberen. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij doet.

Hey MeejheM, wanneer was jou eerste keer?

Hey Mindless, vind ik nu ook! Je kan het simpelweg niet bevatten totdat je het hebt ervaren, haha. Als iedereen het nou een keer zou proberen kan men een beter beeld ervan schetsen.

Narayani, inderdaad! Het was niet slim van L om rond te gaan rijden. Tijdens de trip had ik hier ook helemaal niet opgelet. Ik bedacht me helemaal niet aan de eventuele nare consequenties. In de toekomst wil ik hier wel op letten dat het in een veilige omgeving gebeurd. Ik persoonlijk vond de auto juist fijn. Ik kreeg een soort tour en prikkels genoeg! :openmouth:

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Emperor Marcus,

Fijn dat je zon ontzettend goede tijd hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je je op dat moment niet afvroeg of het wel handig was om te rijden. Maar goed let er op XTC maakt je best wel wap en je moet al niet rijden met twee biertjes laat staan xtc.

Als je gaat beginnen aan truffels/paddo's lees je dan heel goed in het is echt andere koek als xtc. Het kan je nog euforischer laten voelen maar ook zeker diep ellendig. Meestal gaat het wel goed maar zorg dat je zoveel mogelijk van de juiste ingrediënten hebt geregeld voor je de truffels in je mond stopt.

gr,

Bob

Emperor Marcus zei:
Even korte reactie op jullie reacties!

Hey BlijeChick,

Ik weeg rond de 65, dus inderdaad iets teveel gehad. Daar ga ik zeker ook op letten. :) Oh feesten en dansen op XTC lijkt mij niet zo heel bijzonder, vooral het relaxte karakter sprak mij aan. En om antwoord te geven op je vraag: Ik vond de kater dusdanig heftig dat ik het mijzelf wil beperken tot 1, 2 of 3 keer per jaar. Maar misschien kwam de heftige kater ook wel door de hoge hoeveelheid? Maar ben er zeker enthousiast over. Wil nu ook eens paddo's of truffels gaan proberen. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij doet.

Hey MeejheM, wanneer was jou eerste keer?

Hey Mindless, vind ik nu ook! Je kan het simpelweg niet bevatten totdat je het hebt ervaren, haha. Als iedereen het nou een keer zou proberen kan men een beter beeld ervan schetsen.

Narayani, inderdaad! Het was niet slim van L om rond te gaan rijden. Tijdens de trip had ik hier ook helemaal niet opgelet. Ik bedacht me helemaal niet aan de eventuele nare consequenties. In de toekomst wil ik hier wel op letten dat het in een veilige omgeving gebeurd. Ik persoonlijk vond de auto juist fijn. Ik kreeg een soort tour en prikkels genoeg! :openmouth:

BlijeChick

Belezen gebruiker
Oh feesten en dansen op XTC lijkt mij niet zo heel bijzonder, vooral het relaxte karakter sprak mij aan

Ik vermoed dat de setting waarbij je voor het eerste xtc gebruikt (en het een positieve ervaring was) je als favoriet houdt. Bij jou was dit zoals jij het noemt een relaxte omgeving, met vitrines (haha!) en bij mij bijvoorbeeld technofeestjes :hearteyes: maar ook daarbij vind ik dat het niet al te grootschalig moet zijn :wink:

esley

Newbie
De eerst keer (2 jaar geleden) was inderdaad het leukst, wel even moeten wennen eerste 10 minuten toen het ging werken nogal overstuur op de wc zitten huilen dacht dat ik dood ging :confused:
daarna al snel een leuk effect toen ik er aan gewend was. Ik ben zeer licht en klein dus naar een halve liep ik al helemaal koekwaus rond. Daarna nog een paar keer gedaan maar steeds minder leuk
(niet weten waar je het moet zoeken gevoel) dus nu ben ik er wel klaar mee. Wel leuk voor een keertje stomende seks. :hearteyes:

mijn vraag is dan wel ik moest de keren erna altijd onverwachts overgeven, erg vervelend als je ergens bent.... hebben julle hier ook last van ?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
BlijeChick zei:
Oh feesten en dansen op XTC lijkt mij niet zo heel bijzonder, vooral het relaxte karakter sprak mij aan

Ik vermoed dat de setting waarbij je voor het eerste xtc gebruikt (en het een positieve ervaring was) je als favoriet houdt. Bij jou was dit zoals jij het noemt een relaxte omgeving, met vitrines (haha!) en bij mij bijvoorbeeld technofeestjes :hearteyes: maar ook daarbij vind ik dat het niet al te grootschalig moet zijn :wink:
Mijn eerste keer xtc was thuis en de tweede keer op een technofeestje, kan niet zeggen dat ik echt een favoriete setting heb eigenlijk. Ik vind xtc in veel settings erg fijn, geeft ook allemaal weer net een andere ervaring.

esley zei:
mijn vraag is dan wel ik moest de keren erna altijd onverwachts overgeven, erg vervelend als je ergens bent.... hebben julle hier ook last van ?
Tegenwoordig geen last meer van gelukkig, maar vroeger had ik dat ook vaak dat ik moest overgeven wanneer het op kwam. Ik ging dan even in een hoekje staan overgeven en dan daarna weer lekker verder feesten. Ik heb het liever niet, maar als je er verder niet een punt van maakt is het zo erg nog niet vind ik zelf.

esley

Newbie
nee verder geen punt, alleen een beetje beschamend als je bij iemand thuis op de bank zit en het niet aanvoelt komen waardoor je de wc niet haalt :(

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
esley zei:
nee verder geen punt, alleen een beetje beschamend als je bij iemand thuis op de bank zit en het niet aanvoelt komen waardoor je de wc niet haalt :(
In dat geval zou ik van te voren even aangeven dat je bij de inslag nog wel eens plots moet overgeven en dat je voor de zekerheid een emmertje wilt. Lijkt mij in ieder geval minder genant dan iemand zijn huis onder kotsen.

Bovenaan