XTC doseringen?

Trinity

Belezen gebruiker
Ik ben eens benieuwd naar diverse reacties hier van MDMA gebruikers; de laatste jaren is het bekend dat de doseringen van XTC pillen omhoog schieten. Vanuit diverse instanties wordt gesproken van een gemiddelde dosering van rond de 140mg per pil. Als ik op diverse fora kijk en naar aangeboden pillen her en der, zie ik dat doseringen van tussen de 150-260mg blijkbaar als zeer gangbaar worden ervaren.

Nu is er vanuit de medische hoek een duidelijke richtlijn: 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht is meer dan zat en ivm neurotoxiciteit de 'veilige' bandbreedte. Voor een beetje gemiddeld persoon (zeg ff 80 kg) kom je dan op max 120mg. Ik probeer dat iig ook altijd aan te houden en schrik wel een beetje vh gemak waarmee dus én dergelijke pillen worden aangeboden én mensen blijkbaar eea innemen. Dit ook vaak nog als additioneel aan een tripmiddel (een zg. flip). Ik vind dit vooral interessant ook, omdat meer MDMA namelijk niet meer of langer effect oplevert. Als je serotonine op is, is het op... Helpt MDMA dan niet meer tegen :tearsofjoy:

Ben benieuwd! :wave:

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Zoals Fool al zegt, wat is precies je vraag? :tearsofjoy:

Kijkende naar de inhoud van je post lijkt mij dat je je afvraagt waarom zoveel mensen (ook mensen met "verstand" ervan) hoger doseren dan overal aanbevolen wordt.

Komt denk ik omdat de dosis meestal niet in één keer wordt ingenomen, maar per halfjes/kwartjes gaat om het effect beter te kunnen doseren/langer te laten duren.

Gewicht is trouwens ook niet een alles bepalende factor, er spelen ook wel meer factoren mee. Sommige mensen zijn simpelweg erg gevoelig voor drugs, die kunnen bijvoorbeeld bij een paar hijsen van een joint al gelijk knetter stoned zijn of hebben bijvoorbeeld aan een halfje XTC van 70mg genoeg voor een hele avond, anderen hebben simpelweg gewoon meer nodig omdat hun lichaam het beter aan kan. Vooral tussen mannen en vrouwen lijkt er een verschil te zijn tussen hoeveel iemand aan kan. Dus dan kan het voorkomen dat iemand met ongeveer hetzelfde gewicht en gelijke omstandigheden, ipv de aanbevolen 1,5mg/kg minstens 2mg/kg moet pakken voor hetzelfde effect, iedereen reageert er gewoon anders op.

Trinity

Belezen gebruiker
Eh, ja, sorry! :wink: Ik bedoelde eigenlijk wat voor doseringen nemen jullie en wat is je reden daarvoor? Dank! :wave:

Fool

Badass junkie
De laatste keer zat ik tussen de 100 en 150 milligram (grote spreiding in de pillen) in twee doseringen en daar ging ik eigenlijk wel hard genoeg op.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Trinity zei:
Eh, ja, sorry! :wink: Ik bedoelde eigenlijk wat voor doseringen nemen jullie en wat is je reden daarvoor? Dank! :wave:
Dat is al een stuk duidelijker haha. Laatste keer (en enige keer tot nu toe) had ik 140mg (in de vorm van 2x een halfje van 70mg), helaas was de startdosis hier niet hoog genoeg van, dus volgende keer zal het waarschijnlijk 150mg worden (in de vorm van een halfje van 100mg en een kwartje van 50mg).

Had 140mg genomen omdat toen het advies van Unity nog 2mg/kg voor mannen was :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Aantal keren is op een hand te tellen, voor het laatst meer dan twee jaar terug. Meeste keren boven de 250 mg, voelde altijd heel erg weinig onder de 160 mg en onder invloed was bijpakken aantrekkelijk. Voor mij was de echte MDMA-magie er ook alleen maar echt onder die eigenlijk te hoge doseringen. Vermoed dat ik hierin niet de enige ben, plus dat veel mensen door soortgelijk gedrag een dikke tolerantie opbouwen. Ik ben er om deze reden mee gekapt en ga lekkerder op een beschaafde dosering 4-FA. In combinatie met psychedelica is dat wel wat minder spannend natuurlijk.

Achteraf gezien vond ik het moment dat ik op 2,5-3,0 mg/kg lichaamsgewicht zat wel het prettigste, daarboven te vaag en daaronder voelde ik erg weinig eigenlijk. 2,0 mg/kg lichaamsgewicht voelde voor mij als het MDMA-equivalent van drie bier. Toch apart, moet misschien nog maar een keertje voor MDMA gaan en kijken hoe het nu uitpakt. :)

Trinity

Belezen gebruiker
Dank allemaal vast. Ben zeker benieuwd naar meer reacties. Ik krijg wel het gevoel, dat ondanks het advies van idd Unity en de wetenschappelijke gegevens erover (hoe MDMA werkt) de meesten een prettiger ervaring hebben bij hogere doseringen. Ik moet dat zelf toch eens gaan onderzoeken. Bij is de ervaring wel wat wisselend, hoewel ik goed rekening houd met tolerantie: zeker 8 weken ertussen steeds. Ik weet alleen niet wat nu de exacte dosering in mijn pillen was (via vriend gekregen die betrouwbare dealer heeft, dus nooit getwijfeld ad kwaliteit). Ik ging uit van iets tussen de 90-150mg, zoals een beetje de gangbare maat is van de meeste pillen in omloop. Nu ik steeds meer pillen tegen kom ih aanbod op de markt (intussen zelf gaan inkopen :grin: ) van boven de 200 begon ik me toch eea af te vragen. Heb wel gemerkt (ih begin bij gebruiken), dat met bijslijpen je niet meer positief effect krijgt en wel meer vervelende effecten (spierkramp etc.).

Blijf dus benieuwd naar jullie ervaringen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De eerste keer xtc had ik erg weinig op, ongeveer 1 mg per kg lichaamsgewicht. En niet bijgepakt. Ik ging echt heerlijk! Maar het was mijn aller eerste x harddrugs ooit dus misschien "ga" je dan sowieso wel wat harder voor je idee. Ik gebruik sindsdien 1 a 2 keer per jaar xtc op feestjes. Alle keren volgend na de 1e keer heb ik denk ik 1,5 tot 2mg per kg gewicht gebruikt en dan verdeeld in 2 keer, bijgepakt dus. Dat vind ik erg fijn zolang de startdosis maar niet te hoog is. Als ik in ene veel neem word ik soms niet lekker dus liever rustiger aan. Helaas heb ik wel ene keer echt xtc misbruikt, dat was voordat ik zelf ondervonden had dat je stemming een zeer grote invloed heeft. Dat word je wel verteld maar op zo een moment (als tie 'niet werkt') pak je toch snel bij. Toen heb ik wel zo een 3mg per kilo gewicht genomen. Nooit meer! Aan het eind van het feest was ik alleen maar aan het tandknarsen en mijn ogen rolde soms weg zei iemand. Twee nachten wakker en een week dood en dood op. Dus nooit meer! Sindsdien snoep ik "redelijk" verstandig!

Ik weeg ongeveer 55 en begin met een kwart en dan pak ik, afhankelijk van hoe lekker dat ie gaat, na een tijdje nog een kwart bij. De pillen die ik laatst had waren gedoseert op 190 , waarmee ik dus wel boven 'norm' zit. ( maar dat is nogal snel dus als je 55 kilo weegt :grin: )
Het is ook sterk afhankelijk van je stemming en omgevingen enzo. Ene keer ga ik op een kwartje al super lekker en de andere keer heb ik net wat meer nodig of wil ik net dat beetje extra :rock:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wisselt. Ik heb een best hoge tolerantie voor MDMA (helaas niet voor de kater...), ondanks dat ik het helemaal niet vaak gebruik. Ik begon meestal uit principe met een halfje (~100mg), maar dit gaf vaak een te mild effect of begon pas laat te werken. De laatste keren begon ik daarom ook wel eens met driekwart (~150mg), om dan later nog iets bij te nemen. Het heeft zeker niet alleen met gewicht te maken, mijn ex was een stuk langer en zwaarder dan ik en die had wel altijd genoeg aan een halfje als startertje.

Als ik het nu weer zou doen zou ik wrs. wel weer beginnen met een halfje, omdat ik al een jaar geen MDMA meer heb gebruikt. Maar ik denk dat over het algemeen voor mij de ideale dosering is: beginnen met driekwart pil (150mg) en dan nog evt. bijnemen met een kwartje of halfje. Dat is dus meer dan de norm, maar die geeft voor mij niet het volledige effect.

Trinity

Belezen gebruiker
Ik heb onlangs een pil die getest was op 230mg voor de helft ingenomen (dus ~115mg). Was echt een test, dus zonder feestje, thuis, alleen en wel met een goede set op de achtergrond (YouTube). Ik moet zeggen dat ik een hele goede ervaring had. Gek genoeg vooral entactogeen. Voelde ook een hele sterke connectie met de dansende mensen op het scherm, net als in het echt. Weinig tot geen 'upper' gevoel (behalve wat gespannen kaakspieren, maar zelfs geen echte droge mond) en kon daarna ook direct slapen en dag erna geen kater gevoel! Hele ervaring duurde ook lang genoeg (uurtje of 4, 5). Voor mij toch weer helder: less is more. Een halfje van deze sterkte is echt zat (voor mij) voor een avond.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Trinity zei:
Gek genoeg vooral entactogeen. Voelde ook een hele sterke connectie met de dansende mensen op het scherm, net als in het echt. Weinig tot geen 'upper' gevoel
Dit hoor je ook gewoon te ervaren met MDMA/XTC. Dat echte strak staan en super waus worden is vooral een teken dat je teveel op hebt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb helaas altijd wel snel de bijwerkingen (kramp, kaak, oogtrillingen etc.) maar eigenlijk nooit echt het echte energieke upper-effect van MDMA waar ik anderen dan over hoor. Ik word er gewoon heerlijk chill en wolkerig van. Dat is ook de reden waarom ik het prefereer in een thuis setting. Ik vind het op een festival ook leuk, maar dan krijg ik meestal toch de behoefte om lekker aan de kant te gaan zitten spacen (terwijl vrienden helemaal los gaan op de dansvloer).

Fijn toch dat je op een halfje prima gaat. :) Hoe meer MDMA, hoe groter de weerslag op je lichaam de dagen erna.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Roze olifant zei:
maar eigenlijk nooit echt het echte energieke upper-effect van MDMA waar ik anderen dan over hoor. Ik word er gewoon heerlijk chill en wolkerig van.
Ik heb hetzelfde, met de kanttekening dat de energie er wel is, maar zich niet uit in actief willen zijn. Zo heb ik een paar keer mdma genomen toen ik best moe en futloos was van werk en zo. Hoewel ik er toen ook weer relaxed en inderdaad 'wolkerig' van werd, was ik ook weer helemaal vol energie. Ik heb dan alleen geen behoefte om dat te uiten in dansen of zo. Ik zit liever op de grond en laat die energie door me stromen. :P

O.T: Ik neem altijd rond de 100mg. Dat is altijd wel genoeg.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mindless zei:
Roze olifant zei:
maar eigenlijk nooit echt het echte energieke upper-effect van MDMA waar ik anderen dan over hoor. Ik word er gewoon heerlijk chill en wolkerig van.
Ik heb hetzelfde, met de kanttekening dat de energie er wel is, maar zich niet uit in actief willen zijn. Zo heb ik een paar keer mdma genomen toen ik best moe en futloos was van werk en zo. Hoewel ik er toen ook weer relaxed en inderdaad 'wolkerig' van werd, was ik ook weer helemaal vol energie. Ik heb dan alleen geen behoefte om dat te uiten in dansen of zo. Ik zit liever op de grond en laat die energie door me stromen. :P

O.T: Ik neem altijd rond de 100mg. Dat is altijd wel genoeg.

Ik heb dit ook wel eigenlijk. Op zich krijg ik wel energie van xtc, dat voel je duidelijk. Maar op een festival heb ik veel meer de behoefte te bewegen, dansen, lopen dan wanneer ik thuis xtc neem. Dat heb ik ook wel eens gedaan en dan heb ik ook veel minder de drang om te bewegen terwijl ik me wel net zo happy voel zeg maar. Toch een setting dingetje dan?

Bovenaan