XTC binnen 4 weken van 3MMC

Hallo allemaal, even een vraag(je) (met een korte inleiding).

Context: man, 68kg, 28 jaar. Ga vrij regelmatig, en al enkele jaren, naar festivals/raves. Heb het tot vorig jaar zelf altijd bij alcohol gehouden, omdat ik het daar prima mee naar m'n zin had en andere drugs niet echt vertrouwde. Uiteindelijk, precies een jaar geleden, toch een keer XTC gebruikt op een festival. Dit was een pil van 270/290mg (niet laten testen; dus nee, ik weet niet hoeveel er daadwerkelijk in zat; en ja, niet slim). De pil in 4 kwartjes ingenomen, in een tijdsbestek van 3 uur. Prima ervaring gehad. Wel had ik tot 3 weken erna een gevoel alsof er een 'wolk' in m'n hoofd zat (licht gevoel) en als ik naar iets wits staarde, bewoog m'n beeld wat.

Nadien niet meer gebruikt (en het weer bij alcohol gehouden), tot zo'n 4 weken terug waarbij ik op een festival in totaal zo'n +/- 10 spraytjes heb genomen van een neusspray met daarin 3-MMC. De precieze dosering 3-MMC weet ik niet, maar het was in ieder geval niet veel (en waren maar 10 spraytjes). Weer een prima ervaring gehad, maar het effect was vrij beperkt, waarschijnlijk door de beperkte inname. Wel had ik weer - dit keer maar zo'n 2 dagen - een 'wolk' in m'n hoofd.

Nu staat er aankomend weekend weer een festivalweekend (3 dagen) op de planning. Het 3 volle dagen op alcohol volhouden is wat taai en daarom wil ik één dag XTC gaan gebruiken. Dit keer een stuk lagere dosis dan die 270/290mg en wil ik het bij 1/1,5x m'n lichaamsgewicht houden. Ik lees echter overal dat je hoogstens één keer in de drie maanden XTC moet gebruiken. Aangezien 3-MMC ook (deels) op serotonine werkt, vraag ik me af of het gebruik van XTC nu echt afgeraden wordt, aangezien ik 4 weken terug (beperkte dosis) 3-MMC heb gebruikt? Verder ben ik niet van plan om dit jaar nog meer te gaan gebruiken, dus zou het dit jaar bij 2x blijven (maar dus wel binnen 4 weken na elkaar).

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zou het niet doen. Je houdt je nu prima aan genoeg pauze. Maar zodra je hier van afwijkt (Ah toe deze keer kan ook nog wel) dan verlaag je de drempel elke keer. Er zijn nog festivals en feestjes genoeg.

ljuv

DF-koningin
Heel goed dat je deze vraag komt stellen! Dat zegt dat je al veul meer nadenkt hierover dan het gros van de festivalgangers.

Ik denk dat het ook prima kan om er een keer korter tussen te hebben, zeker gezien je aangeeft van beiden middelen niet overdreven veel te gebruiken. Dat doe ik in het festivalseizoen ook wel eens, terwijl ik in de wintermaanden nauwelijks tot niet gebruik zoals jij ook al zegt. Van 3mmc wordt bovendien verondersteld dat het geen “slurper” is zoals mdma. Dus wel dezelfde receptoren maar in veel mindere mate. Dat weten we echter niet zeker.

Maar wat Ferd zegt is wel belangrijk: pas op dat je daar geen gewoonte van maakt. En wees even extra goed voor je lichaam de dagen erna! Veel slaap en vitamientjes aanvullen😊

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Heel goed dat je deze vraag komt stellen! Dat zegt dat je al veul meer nadenkt hierover dan het gros van de festivalgangers.

Maar wat Ferd zegt is wel belangrijk: pas op dat je daar geen gewoonte van maakt. En wees even extra goed voor je lichaam de dagen erna! Veel slaap en vitamientjes aanvullen😊

Ook mijn fout geweest, ik wacht nu van juni tot oktober (AMF)

Laatste keer bij FYM, ik had het niet meer, het inkicken is nog nooit zo heftig geweest. Het viel me zo zwaar dat ik echt even weg moest lopen (100mg in 1 keer)
Daarna kickte die compleet in, en het was zo vlak.. bijna geen roes meer. (Later nog 40 mg bij gepakt)

Hopelijk heb ik de rush in oktober weer terug 😬 En hou ik weer van jullie allemaal!!

Enorm bedankt voor de reacties nog allemaal!

Uiteindelijk ben ik het weekend de vrijdag met alcohol doorgekomen, de zaterdag met XTC en zondag's weer met alcohol. Vanwege de voorzichtigheid met een te lage dosering begonnen, waardoor het effect erg vlakjes bleef. Zoals eerder ook gelezen kon ik met bijnemen het gewenste effect ook niet bereiken. Gek genoeg leek ik de zondag een paar keer dit gevoel wel te krijgen, misschien nog wat naweeën?

Na het weekend mijn rust goed gepakt. Gelukkig is de kater dit keer erg beperkt gebleven. Had 'slechts' een paar dagen het idee dat mijn korte termijn geheugen mij af en toe in de steek liet.

Nog wel wat festivals op de planning staan de komende periode maar die kom ik 'netjes' door met alcohol. Geeft de XTC volgend jaar weer een nieuwe kans :grimacing:

• Like
Waarderingen: XMR

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Een wolk in je hoofd heb ik nog maar 1 keer ervaren en dat was na een ongeluk met een hersenschudding als gevolg. Duurde gelukkig maar 1 week.

Als je 3 weken lang een wolk in je hoofd hebt omdat je 1 leuke dag/avond wil hebben dan zou het voor mij absoluut niet de moeite waard zijn. Daarnaast heb je het met hoeveelheden niet te bont gemaakt wat mij laat doen geloven dat die xtc en 3mmc (zoals je zelf al aangaf) niet bij jou passen.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Die wolk in je hoofd heeft vele namen. T is gewoon dat je hersenen de weg kwijt zijn en weer moeten herstellen. Sporten, gezond eten, minimaal 7uur diepe slaap. Voeding is de grootste rol. Ga is proberen echt alleen maar "whole"foods te eten. Geen bewerkte rotzooi. Slik elke dag bij je ontbijt visolie omega-3 met vitamine e. Die van de kruidvat zijn top. Offff maak shakes met gebroken lijnzaad. Grote lepel erin mieteren samen met spinazi blauwe bessen gember en half tot heel citroentje. Dat is echt een powershake. Drink dat elke dag en je brein zal je dankbaar zijn. Ik heb zelf namelijk vreselijk last van derealisatie. Verschilt van dag tot dag. Komt door mn ketamine misbruik, en omdat ik toen ik net xtc/mdma leerde ontdekken t op een gegeven moment 1x per elke 3weken tot maand deed. Gemiddeld 3.5-4x mn lichaamsgewicht in milligrammen. Heb t denk zo een jaar tot anderhalfjaar gedaan. Toen was de magie redelijk weg. Vanaf dat moment af en toe nog wel is mdma maar niet vaak. Echt wel de 3 maanden regel in acht gehouden. Ketamine heb ik wel zo nog is periodes van misbruik van. Pas daar dus ook mee op.

Kortom: wat voor middel dan ook. T put je brein uit. Ket zorgt voor een erg dissociatief gevoel de gehele dag zonder dat je t genomen hebt. Dopamine slurpers zoals coke/speed/3mmc/3cmc/2mmc zorgen ervoor dat je reactie vermogen en korte termijngeheugen aangetast worden. Dus wees voorzichtig en neem maar max een paar keer per jaar een pilletje of een paar puntjes/lijntjes op een avond. Alleen bij speciale gelegenheden zoals feesten/festivals. Niet met uitgaan bijvoorbeeld. T is t gwn niet waard.

Bovenaan