xtc als soort pijnstiller?

tyla

Newbie
Heej,

Ik ben begin 20 en heb vaak van me lichaam o.a. Rug, buikpijnen, pijn in onderbuik en benen en altijd last van moeheid. Gebruik vooral xtc als pijnstiller, heb hier dan geen last meer van. Maar vind het gek, vaak hoor ik dat mensen juist last van hun maag krijgen met xtc gebruik, maar bij mij is mijn maag dan helemaal rustig,heb lang geen maagklachten meer vroeg me af of mijn maag gewoon vreemd is of dat er toch iets kan zijn wat goed voor me maag is?

Tyla

Tufnut

Badass junkie
Voor zover het mogelijk is vanaf deze afstand en op basis van deze info te oordelen zou ik zeggen dat de klachten die je hebt ook weleens pyscho-somatisch van aard kunnen zijn. Dat betekend dat het veel ge maken heeft met hoe je in je vel zit.
Doordat xtc je een lekker gevoel geeft voel je je op dat moment beter. XTC is echter gene pijnstiller en kan niet regelmatig gebeukt worden. Stop dan ook met het op die manier gebruiken.

boenkeng

Bewuste gebruiker
Dus dan zou het puur door de serotonine die vrij komt pijnloos zijn. Bij regelmatig xtc gebruik blijft er dus ook weinig serotonine over waardoor het niet meer zou werken.
Krijg je dus alleen maar meer klachten van :wink:

neurotoxin

Belezen gebruiker
Dat wordt dan een pijnstiller van korte duur, tenzij je het maar een keer in de zoveel tijd wilt gebruiken. Bij dagelijks gebruik is het effect al snel weg (tolerantie en flinke brain damage).

XTC werkt inderdaad pijnstillend. Je kan je helemaal de pleuris feesten, om de volgende dag er achter te komen dat je een blaar van hier tot Tokyo hebt :(

tyla

Newbie
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp zelf ook wel dat ik dit niet elke dag als pijnstiller kan gebruiken, gebruik zelf 1x per 3 maanden, om even van die pijntjes af te zijn! Maar ik vroeg me dus af, omdat ik na een pil geen last meer van me maag heb (heel raar, lees namelijk dat mensen er misselijk van worden) iemand weet of er iets inzit wat je maag tot rust brengt ofzo? Ik neem niet veel maximaal 3 kwart..

tyla

Newbie
Hoii,

Elke keer verschilt het, ik krijg het van een betrouwbaar persoon, dus ik weet niet precies hoeveel, zit er veel in stopt het meestal met een halfje, is het effect wat minder word het driekwart pilletje.

Geen idee waar deze pijn en moeheid vandaan komt! 1x laten onderzoeken kwam niks uit, heb sinds kort nieuwe dokter, mischien dat deze wel wat meer onderzoeken wil doen! (Leefde op een gegeven moment op pijnstillers zoiets, ben hier maar mee gestopt werd er te duf van, maar af en toe toch een pilletje om even helemaal niks meer te voelen!)

neurotoxin

Belezen gebruiker
Klinkt als een nierontsteking :( *pijnlijk* (maar niet dodelijk :wink:)

Hopelijk komt jouw nieuwe huisarts/dokter er snel achter wat jij hebt (kan net zo goed geen nierontsteking zijn) en jij er snel vanaf :/

tyla

Newbie
Dankje voor je reactie :)

Ik heb ook het idee dat er ergens een ontsteking zit, en dat mischien een stofje (of de zooi) in xtc de onsteking even wat minderen, ook vooral omdat mensen na gebruik juist last krijgen van hun maag en ik juist helemaal niet, daar was mijn vraag ook op gebaseerd, wat dat zou kunnen zijn

Ja dankjewel! Ik hoop dat ik er ooit vanaf kom :) maar nieuwe dokter nieuwe kansen zeg ik maar

neurotoxin

Belezen gebruiker
Een interessant weetje is dat MDMA oa een hormoon af doet geven dat effect heeft op de werking van de nieren...

neurotoxin

Belezen gebruiker
Het hormoon zorgt er ook voor dat je bloeddruk omhooggaat en dat de daardoor de bloedvaten in de nieren vernouwen, als een soort protectie meganisme voor het orgaan. De nieren houden er in parktijk even soort van van op, waardoor er bijvoorbeeld ook geen bloed in je urine kan vinden (zou je uberhaupt een nierontsteking hebben).

Maar dat hormoon kan er dus ook voor zorgen dat je de situatie met een ontstoken nier enkel erger maakt.

Beter vind die dokter dus even snel je probleem voordat je weer neemt :wink:

Bovenaan