XTC / 4fmp of wat anders?

nada1234

Experimenterende gebruiker
Tot noch toe gebruikte ik vaak eerst 4fmp en dan later op de avond een kwartje/halfje XTC. Dit deed ik omdat ik van alleen XTC vaak te vaag werd, ook als ik maar een halfje nam. Dan wou ik alleen maar zitten en chillen... niet echt relaxt op een feestje. Maar goed na alle verhalen en ook van vrienden die vaak moeten overgeven van fmp zie ik het niet meer zo zitten om deze combinatie te gebruiken.

Nou is mijn vraag of iemand er een alternatief weet?! Ik wil dus wel lekker energie hebben maar ook een beetje dat blije gevoel zoals bij XTC. Pep heb ik nog nooit gedaan, vooral omdat ik het idee heb dat je daar alleen energie van krijgt en wat opgefokter wordt of valt dat wel mee? Wie kan me helpen? :)

t3ll4v1st

naba90 zei:
Tot noch toe gebruikte ik vaak eerst 4fmp en dan later op de avond een kwartje/halfje XTC. Dit deed ik omdat ik van alleen XTC vaak te vaag werd, ook als ik maar een halfje nam. Dan wou ik alleen maar zitten en chillen... niet echt relaxt op een feestje. Maar goed na alle verhalen en ook van vrienden die vaak moeten overgeven van fmp zie ik het niet meer zo zitten om deze combinatie te gebruiken.

Nou is mijn vraag of iemand er een alternatief weet?! Ik wil dus wel lekker energie hebben maar ook een beetje dat blije gevoel zoals bij XTC. Pep heb ik nog nooit gedaan, vooral omdat ik het idee heb dat je daar alleen energie van krijgt en wat opgefokter wordt of valt dat wel mee? Wie kan me helpen? :)

Hoi Naba90!
Allereerst, welkom!

De combinatie 4-fa & XTC schijnt extra neurotoxisch te werken.
Ik zeg; schijnt, omdat ik hier nog geen wetenschappelijk/medisch onderzoek van heb mogen zien.
In het kort: het mixen van eenzelfde groep chemicaliën die dezelfde neurotransmitters of neuroreceptors aanspreekt, is in het algemeen slechter, dan wanneer je het bij 1 middel houdt.
Daarom vaak ook het advies om geen verschillende soorten drugs door elkaar te gebruiken. Want, dit is gewoon slechter voor je...

Anyhow, dit was het stukje "advies" over 4-fmp & XTC samen.

Wat eigenlijk je vraag is: wat vervangt deze combi, of eigenlijk nog beter:
Welke drug geeft mij het opgewegkte gevoel in combinatie met het typische love gevoel wat XTC geeft?

In het kort: er is geen vervanger...
MDMA (xtc) en ook 4-FMP geven echt het hele typische gevoel wat je alleen met MDMA kan bereiken naar mijn mening.
Eigenlijk is 4-FMP als de vervanger voor MDMA bedacht.
Voor de rest is er niks wat het MDMA of 4-FMP gevoel kan vervangen.
Wel kan je proberen te genieten van wat al het andere te bieden heeft! Elke soort drugs heeft in mijn mening wat leuks te bieden! Anders gebruiken mensen het natuurlijk niet :wink:

Pep/Speed: Dit gaat je ZEKER energie geven. :tearsofjoy: ik vind pep heerlijk, wel pas ik er zelf mee op omdat ik gemerkt heb in mijn omgeving dat je stevig in je schoenen moet staan om het niet overmatig te gebruiken.(veel vrienden zijn er verslaafd aan geweest)
Dus ik heb duidelijke afspraken gemaakt met mezelf omtrent het gebruik van speed:
- Niet thuis gebruiken (tenzij je zelf een huisfeest organiseerd o.i.d.)
- Niet meer dan eens in de maand (zodat het geen gewoonte wordt)
- Koop geen belachelijke hoeveelheden (2gram per keer max)

Speed gaat je zeker energie geven zodat je je heel erg opgepept voelt. Je hebt overal zin in, je wilt bewegen/ondernemen/dansen/losgaan/praten/bezig zijn. Maar wel op een fijne manier. Niet zoals caffeine, waar je enorm rusteloos van wordt.
Je denkt de beste ideën te hebben, je denkt dat iedereen je aardig vindt en dus vindt jij iedereen aardig.
En hier zit het gevaar in, dit is niet zo; dit denk je alleen maar.
Als je dat onthoudt, kan er niet veel mis gaan. Ik probeer altijd goed te onthouden dat ik aan de pep zit, zodat ik niet te overmoedig wordt. Ik voel me altijd de koning van de wereld, maar besef me wel heel goed dat ik me zo VOEL en het niet BEN!
Geniet gewoon van hoe je je voelt en ga geen andere mensen lastig vallen. Je komt namelijk zeker opgefokt over en dat kan soms best bedreigend over komen op vreemde mensen.
Stamp gewoon goed in je kop wanneer je gebruikt dat je NIET DE KONING VAN DE WERELD BENT. :rolleyes:

Coke:
Coke is vergeblijkbaar met pep naar mijn mening.
Grootste verschil bij mij: Ik wordt er ook heel blij/gelukkig van. Waar pep bij mij echt opPEPpend werkt, werkt coke voor mij ook meer tussen de oren. Het doet een stuk meer met mijn gevoelens. Ik ben enorm blij, ben smoorverliefd op mijn vriendin, vind iedereen aardig en heb echt een beetje m'n geluksmomentjes.
Ook duurt coke een stuk korter, dus vind ik het veel makkelijker te doseren dan speed.
Met een 3 tal sleutelpuntjes ben ik een uur tot anderhalf wel zoet. daarna is het effect nog maar 20% en pak ik weer wat bij.
Nadeel: Coke is duur.

Herbal XTC
Dit heb ik nog nooit zelf gebruikt, toevallig hebben ze bij drugslab afgelopen vrijdag een item over Herbal XTC gemaakt, dit kan je gewoon bij de smartshop halen en is ook legaal.
Hier het item:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kpNRs5PYvhU[/youtube]

2-CB:
Zelf nog maar 2 keer gebruikt.
1e keer was op een feest en dit was heftig. Leuk maar heftig. Heel anders dan MDMA of 4-FMP
Maar wel heel erg leuk. Het is echt een TRIP middel, met lichte randjes opgewekt gevoel en euforiteit, dit zijn echter bijwerkingen. voor 80% ben je gewoon aan het trippen.
de 2e keer was gewoon thuis, hierbij had ik dezelfde dosering maar wat lagere effecten. Dan lijkt het qua gevoel best op MDMA, alleen mis je dan weer het opgewekte: "ik wil hard gaan" gevoel wat MDMA wel geeft.

Mijn advies voor jou is denk ik toch Speed.
Dit komt wel omdat ik nog nooit herbal XTC gedaan heb en dus niet weet hoe dat is.

Als je vragen hebt, zal ik die proberen te beantwoorden!

Happy trippin! :wave:

nada1234

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ben ik blij mee! :) ik zit toch te denken aan pep.... of 4fmp en dat ik het dan ook echt alleen bij 4fmp houdt. Maar nou hou ik niet echt van snuiven, ik hoor wel eens van mensen dat ze pep in hun drinken doen of er een bommetje van maken. Wat zou jij aanraden? En maakt de manier van inname nog uit qua hoeveelheid?

t3ll4v1st

naba90 zei:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ben ik blij mee! :) ik zit toch te denken aan pep.... of 4fmp en dat ik het dan ook echt alleen bij 4fmp houdt. Maar nou hou ik niet echt van snuiven, ik hoor wel eens van mensen dat ze pep in hun drinken doen of er een bommetje van maken. Wat zou jij aanraden? En maakt de manier van inname nog uit qua hoeveelheid?

Het beste is om het inderdaad bij 1 drug te houden.
je geeft aan dat je een betere ervaring met 4-fmp hebt dan met MDMA dus ik zou ook adviseren het dan alleen bij 4-fmp te houden.
Wat je wel moet begrijpen is dat je je dosis 4-fmp het beste in 1x kan pakken.
4-fmp werkt net wat anders dan MDMA. Met MDMA kan je rustig in kwartjes bijpakken. met 4-FMP moet je gewoon in 1 keer je dosis pakken en het daarbij houden. Dat geeft het beste effect naar mijn ervaring.

Als je niet van snuiven houdt kan je van speed inderdaad een bommetje van maken!
Het meest gangbaar is om een bommetje van 100mg te maken.
Let wel op, dit is gewoon een domme vuistregel en niet echt gebaseerd op de puurheid van je speed en je gewicht.
Maar meestal zit je wel goed met 100mg speed.
Je meet gewoon 100mg speed af, mikt het in een vloeitje en draai hem dicht zoals een knalerwtje. vervolgens gooi je het knalerwtje naar binnen :tearsofjoy:
Binnen 15 tot 30 min begin je het te merken.
Daarna werkt het zo'n 5-6u lang. pas na een uurtje of 10-12 kan je echt een beetje in slaap vallen :wink:

Ik zelf snuif liever, dan merk je het veel sneller, plus je kan makkelijker doseren en het is minder gedoe :P

Ieder z'n ding natuurlijk.
Mocht je meer willen weten over speed, kan je altijd even hier kijken:
http://www.drugsforum.nl/viewforum.php?f=4

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
t3ll4v1st heeft zowat alles eigenlijk al gezegd.

Pep kan je inderdaad gewoon in je drinken doen (of in een vloeitje vouwen/in een capsule doen), echter werkt het dan echt een stuk langer dan wanneer je het zou snuiven. Verder is het effect van pep best mild van dingen die je echt merkt (je bent niet helemaal van de kaart zoals bij MDMA of psychedelica), je bent juist scherp en je hebt bakken met energie. Het lijkt ook best wel op 4-FA, alleen heeft 4-FA net dat serotonische randje (euforie, alles ziet er leuker uit). Zet dus je verwachtingen van pep vooral niet in op dat gedeelte, dan kom je bedrogen uit en kan je avond negatiever verlopen dan verwacht.

Als je pure pep hebt dan zou snuiven niet eens zo erg zijn (naar mijn mening), je voelt het wel zeker in je neus zitten maar het is niet pijnlijk. Als je het in je drinken doet/via een bommetje, duurt de stimulatie erg lang. Als je het middel niet/nauwelijks eerder hebt gebruikt kan het wel tot 24 uur duren voordat je eindelijk weer kan slapen, terwijl je tijdens die 24 uur maar echt een paar uur het pep-effect hebt en je de andere 18 uur wakker/lichtelijk energiek bent, maar wel merkt hoe vermoeid je lichaam eigenlijk is. Bij snuiven voel je net iets korter/sterker het effect, maar is de nastimulatie een stuk korter (kan zelf na ongeveer 11-12 uur alweer redelijk slapen).

Al met al zou ik dus gewoon aanraden om een paar sleutelpunten/een lijntje te snuiven aan het begin van de avond, en gewoon een beetje bij te nemen wanneer de roes minder wordt. Als je echt niet wilt snuiven zou ik ongeveer 100mg/een paar goeie punten in je drinken of je bommetje doen en deze aan het begin van de avond innemen.

Bovenaan