http://www.telegraaf.nl/binnenland/2766 ... iet__.html
Erg interessant! Nou hopen dat ze het niet verneuken daar in Den Haag....
Erg interessant! Nou hopen dat ze het niet verneuken daar in Den Haag....
Psychedelibee zei:JAA, ik hoorde het net op de radio. Legaal wordt het nog niet, maar dit is wel weer een mooie stap in de goede richting.
Dat kan nu ook al hoor.autysd zei:hopelijk ook, dat ik het als nederlander, wonend in belgie, kan kopen in nederland....
ik durf niet komen, met die vigilantes bendes die de buitenlandse 'consumenten' als overlastgevers in elkaar meppenPsychedelibee zei:Dat kan nu ook al hoor.autysd zei:hopelijk ook, dat ik het als nederlander, wonend in belgie, kan kopen in nederland....
autysd zei:ik durf niet komen, met die vigilantes bendes die de buitenlandse 'consumenten' als overlastgevers in elkaar meppenPsychedelibee zei:Dat kan nu ook al hoor.autysd zei:hopelijk ook, dat ik het als nederlander, wonend in belgie, kan kopen in nederland....![]()

autysd zei:ivm de post van Dunnetjess33 (ik kon je niet mee quoten)
ik heb dat van de nederlandse (zelfs een of twee belgische)politiekers, die drugsoverlast in de grensstreek hard willen aanpakken; franse nummerplaten worden aangevallen rond de shops
-er wordt wel een tip gegeven om minder op te vallen: ga naar de grote steden kopen![]()
-maar er wordt toch ook gesproken over een wietpas, alleen voor nederlanders, wonend in nederland, zelfs verplicht in een straal van xx km rond de shop ?![]()
btw, hopelijk breek ik geen regel hier, teveel details vragen of zo![]()
ja dat lijkt de enige legale manier nogDunnetjess33 zei:autysd zei:ivm de post van Dunnetjess33 (ik kon je niet mee quoten)
ik heb dat van de nederlandse (zelfs een of twee belgische)politiekers, die drugsoverlast in de grensstreek hard willen aanpakken; franse nummerplaten worden aangevallen rond de shops
-er wordt wel een tip gegeven om minder op te vallen: ga naar de grote steden kopen![]()
-maar er wordt toch ook gesproken over een wietpas, alleen voor nederlanders, wonend in nederland, zelfs verplicht in een straal van xx km rond de shop ?![]()
btw, hopelijk breek ik geen regel hier, teveel details vragen of zo![]()
Rot zeg.. Ik geloof dat zij het in Rotterdam kopen. Zij gaan dan eens in de zoveel tijd naar vrienden op visite daar en nemen dan wiet uit de shop aldaar mee naar huis.
Nixon met zijn Watergate... mocht er roet in het nieuwe beleid worden gegooid , zullen er vast uit 'wraak' of 'frustratie' ineens veel kweekjes en giga kwekerijen (professionele kweekerijen geld speelt praktisch geen rol dus tja..) een paar shops die samenwerken en die dingen opkomen gok ik zo..Benzoboss zei:Onthoud wel dat trump dit allemaal kan verpesten.
Nixon kon het ook.
als ik ooit kan, koop ik legale wiet, dan weet ik dat het ok is met het gehalte THCLiefhebbertje zei:De zwarte handel zal altijd goedkoper blijven
Dus die legale teelt zal efht de zwarte markt niet laten verdwijnen
Die legale kweet moet wel 2 x zo duur zijn ivm regeltjes belasting etc

Dat is een foute aanname, criminaliteit zorgt juist voor extra kosten. Het moet allemaal geheim, extra risico, kleinschallige productie, etc.Liefhebbertje zei:De zwarte handel zal altijd goedkoper blijven
Dunnetjess33 zei:Mijn voorkeur zou uitgaan naar legaal gekochte wiet. Mits het allemaal zo goed gecontroleerd word en geregeld zoals ze 'beloven'. Waarschijnlijk gezonder qua bestrijdingsmiddelen, je helpt de legale wiettelers en t hoeft niet stiekem.
Psychedelibee zei:Dat is een foute aanname, criminaliteit zorgt juist voor extra kosten. Het moet allemaal geheim, extra risico, kleinschallige productie, etc.Liefhebbertje zei:De zwarte handel zal altijd goedkoper blijven
Legalisering zal er juist voor zorgen dat bedrijven wiet veel goedkoper kunnen produceren vanwege schaalvoordeel. Accijnzen kan de overheid dan weer inzetten om de prijs niet te laten dalen, maar gelijk te houden.
En ja direct bij de bron halen is altijd goedkoper, maar dat komt omdat je dan meer richting inkoopprijzen gaat ipv retailprijzen. Dat geldt uiteindelijk bij alle producten.
En uiteraard blijft er zwarte handel, maar die zal vooral voor het buitenland plaats vinden.
Ik heb een prima beeld van de zwarte markt hoor. Toen ik nog dagelijks blowde heb ik ook een tijdje wiet zwart gekocht. Maar daar ging mijn punt niet over.Liefhebbertje zei:Psychedelibee zei:Dat is een foute aanname, criminaliteit zorgt juist voor extra kosten. Het moet allemaal geheim, extra risico, kleinschallige productie, etc.Liefhebbertje zei:De zwarte handel zal altijd goedkoper blijven
Legalisering zal er juist voor zorgen dat bedrijven wiet veel goedkoper kunnen produceren vanwege schaalvoordeel. Accijnzen kan de overheid dan weer inzetten om de prijs niet te laten dalen, maar gelijk te houden.
En ja direct bij de bron halen is altijd goedkoper, maar dat komt omdat je dan meer richting inkoopprijzen gaat ipv retailprijzen. Dat geldt uiteindelijk bij alle producten.
En uiteraard blijft er zwarte handel, maar die zal vooral voor het buitenland plaats vinden.
Denk dat je een verkeerd beeld hebt zwart is altijd goedkoper als wit
Kleinschalig?
Er staan loodse. Met meer als 10.000 planten en dat x10 hokken dus elke week oogst
Wat kost een kilo volgens jou?
Tussen 3-5,5 heb je er al 1 daar met belasting accijnz etc onder forget it
Hetzelfde als met wietFool zei:Weet iemand wat er met hasj gaat gebeuren?
Daar gaan we maar vanuit.Fool zei:Gaan we daar voor het gemak maar vanuit, of wordt dat ook daadwerkelijk gezegd in de kamers?
Wat bedoel je daar mee? Dat shops naast legale verkoop ook aan illegale verkoop zouden gaan doen?Liefhebbertje zei:Zwarte handel bedoel ik de achterdeur shop he
Dan zullen ze nogal een risico lopen, voor de btw aangifte zullen ze zowel alle inkoop als verkoop met bonnetjes moeten kunnen aantonen. Alles wat ze zwart inkopen zullen ze dan ook zwart moeten verkopen. Lijkt me nogal onlogisch en vergezocht allemaal.Liefhebbertje zei:Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'
Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
Psychedelibee zei:Dan zullen ze nogal een risico lopen, voor de btw aangifte zullen ze zowel alle inkoop als verkoop met bonnetjes moeten kunnen aantonen. Alles wat ze zwart inkopen zullen ze dan ook zwart moeten verkopen. Lijkt me nogal onlogisch en vergezocht allemaal.Liefhebbertje zei:Nee absoluut niet aan illegale verkoop
Nu is de verkoop ook 'legaal'
Ze zullen enkel legaal inkopen tot ze een 'normaal' bedrag binnen hebben
En de rest gewoon zwart inkopen
Die prijs zal altijd goedkoper zijn
Mheb dit aangehoord van wat shop eigenaren dus niet een eigen gecreëerd beeld
Ja, maar bij coke praten we over een veel groter bedrag aan winst dan bij het verschil tussen legale en illegale wiet.Liefhebbertje zei:Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
Dat inderdaad. Plus het feit dat coke handelaren zich in een volledig illegale business begeven en daarom toch al een volledig risico lopen. Coffeeshops daarentegen zitten in een semi legale business met zeker straks aanzienlijk minder risico's, waarom zouden ze dan alsnog dat risico gaan opzoeken?Fool zei:Ja, maar bij coke praten we over een veel groter bedrag aan winst dan bij het verschil tussen legale en illegale wiet.Liefhebbertje zei:Als er miljarden coke geld word wit gewassen kan een beetje wiet niet???
Ik ben benieuwd naar zijn mening. Maar ook dan geld nog steeds dat het slechts een mening van 1 shop eigenaar is.Liefhebbertje zei:Daar heb ik geen antwoord op eerlijk gezegd
Ik krijg dit weekend een shop eigenaar op bezoek zal hem proberen over te halen
Wat info te delen
Dat is prima, maar pas op met algemene conclusies trekken op basis van enkel je eigen ervaring. Je kunt 1 of enkele ervaringen niet zomaar extrapoleren.Liefhebbertje zei:Want ik vertel alleen over eigen meegemaakte ervaringen