Word het weer zoals vroeger...

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Hey beste DF'ers :)

Anderhalf jaar geleden ben ik met pep begonnen als (party)-vervanging voor XTC.
Omdat ik XTC een jaar lang toch wel redelijk misbruikt hebt (hoge dosissen/te frequent), was er op het einde geen zak meer aan.

Eerst keer pep was helemaal geweldig en ik gebruikte elk weekend.. dan een tijdje dagelijks gebruik, dan weer wekelijks, dan twee-wekelijks, dan weer dagelijks en tegenwoordig heb ik het min of meer onder controle en gebruikte ik het niet extreem veel meer.
Iedereen weet dat als je zovaak gebruikt er meer en meer negatieve effecten opduiken.
Maar tegenwoordig kan ik er gewoon niet meer van genieten, ik word para en de effecten zijn niet meer diegene van in het begin.

Nu wist ik dat als je XTC een tijd lang misbruikt de love feeling verdwijnt en eigenlijk alle leuke effecten en je mag nog zolang stoppen als je wilt, de love feeling komt niet meer terug.
Toch heb ik nog eens XTC geprobeerd toen ik een jaar gestopt was, en ik werd van 100mg al heel vaag en heb 3h op een stoeltje gezeten, in men eigen gekeerd, met men ogen achter in men bolleke :rolleyes: Dus XTC is een afgesloten hoofdstuk voor mij.

Maar is dit bij pep ook zo? Stel ik stop 6 maanden, worden de effecten dan weer zoals vroeger en blijft de paranoia achterwege?
Of kan ik best het hoofdstuk pep afsluiten, (waar ik het toch wel redelijk moeilijk mee zal hebben)
Ik ben nu een maand gestopt, dat is de langste periode zonder drugs in 2,5 jaar tijd..
En ik hoop dit nog vol te houden tot aan het festival seizoen..

Het best is natuurlijk volledig stoppen of zeker een jaar tot alle schade lichtjes hersteld is, maar ik ben gewoon nog niet klaar met drugs.. :tongueout:

Dus de vragen samengevat:
- Word pep weer zoals vroeger na een pauze van 6 maand?

Theupsetter

Bewuste gebruiker
''Maar is dit bij pep ook zo? Stel ik stop 6 maanden, worden de effecten dan weer zoals vroeger en blijft de paranoia achterwege?''

In mijn geval, zeer zeker

''Of kan ik best het hoofdstuk pep afsluiten, (waar ik het toch wel redelijk moeilijk mee zal hebben)

Dit hoofdstuk wellicht, doch is het middel zeker een nieuw hoofdstuk waard, in mijn optiek. :smoke:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Gezien je middelgebruik met pep raad ik je aan helemaal te stoppen. Je hebt MDMA al misbruikt, en daarnaast geef je aan ook heel veel pep te hebben gebruikt. In principe heb je deze 2 drugs al helemaal uitgemolken, en daar is het eigenlijk niet voor bedoelt. Dat je para wordt van pep is al trouwens ook geen best teken. Blijkbaar zit er iets in jou wat constant getriggerd wordt door amfetamine, en dat weet je best waar ik het over heb. Je hebt al vaker aangegeven dat je veel last hebt van pep para, waarom niet ermee stoppen? Je moet nog je hele leven met je lichaam en je hersenen. Ik ben na zwaar pep misbruik ook gestopt, en net als jij had ik ook nog het gevoel niet klaar te zijn met drugs. Je zult echter zien, hoe langer je niet gebruikt, hoe meer je inziet dat misbruik van dergelijke middelen ongeoorloofd is. Laat het gewoon liggen...

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Weet ik wel leipebaviaan, natuurlijk hoor je zo'n dingen liever niet.
Maar zoals nu blijf ik niet verder doen, ik wil gewoon weten als ik in de zomer nog een pep doe op een festival dat het effect weer zoals vroeger word en de paranoia wegblijft.

Ik weet goe genoeg dat ik slecht bezig was en dat het zo niet verder kan.
Verder zie ik pep niet als een destructieve drugs op lange termijn als je niet meer misbruikt.
Hoeveel miljoenen kinderen krijgen elke dag welniet relatine voorgeschreven :wink:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Maar zoals nu blijf ik niet verder doen, ik wil gewoon weten als ik in de zomer nog een pep doe op een festival dat het effect weer zoals vroeger word en de paranoia wegblijft.

Als je er een hele poos tussen laat dan zal waarschijnlijk het gevoel wel weer enigzings terugkeren. Gelet op het feit dat je nu met torenhoge tolerantie worstelt, (ik zit zelf ook in de knoei met hoge benzodiazepinen tolerantie, dus je bent niet de enige) komt dat oude pep gevoel niet meer terug. Je hersenen moeten de tijd nemen om die tolerantie als het ware af te breken. Maar dit is in principe best een drugstechnische vraag, dus fool zal je hier waarschijnlijk meer duidelijkheid over kunnen verschaffen. :wink:

Fool

Badass junkie
Zoals in het begin zal het nooit meer worden, kan me echter wel voorstellen dat er enige verbetering zal ontstaan.

Trivia Bot

Experimenterende gebruiker
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, heb een jaar lang xtc misbruikt en het heeft nu amper tot geen effect op me. Gebruik nu regelmatig (2x per maand) speed als vervanging en die effecten worden ook al minder. Zou als ik een half jaar/jaar stop met xtc ik weer een gewenst effect krijgen of heb ik het helemaal verpest. Sorry voor mijn vraag in jouw topic.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
@hierboven:
XTC zal nooit meer zijn wat het geweest is, zelfs na jaren stoppen.
Maar als je over een jaar weer gebruikt zal je nog wel wat positieve effecten hebben, maar niet meer zoals het geweest is.

Let nu ook een beetje op met je pep gebruik, dat je niet hetzelfde pad op gaat als ik.
Ik zou toch zeker een maand tussen elk gebruik houden.. & dan voorzie ik geen problemen.

Trivia Bot

LoveQuality zei:
@hierboven:
XTC zal nooit meer zijn wat het geweest is, zelfs na jaren stoppen.
Maar als je over een jaar weer gebruikt zal je nog wel wat positieve effecten hebben, maar niet meer zoals het geweest is.

Let nu ook een beetje op met je pep gebruik, dat je niet hetzelfde pad op gaat als ik.
Ik zou toch zeker een maand tussen elk gebruik houden.. & dan voorzie ik geen problemen.
Ga mn best doen, thx.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Heeft iemand nog wat toe te voegen?
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.

Fool

Badass junkie
Nouja het meeste is hier wel gezegd. :P

Bij té frequent gebruik ontwikkel je een soort tolerantie waardoor de effecten minder leuk zijn, die bij de meeste drugs deels terugdraait door een tijd te stoppen. Bij XTC krijg je dit helaas zelden/niet terug, maar bij amfetamine zal je ervaring er hoogstwaarschijnlijk wel aardig op vooruit gaan. Het zal niet een "eerste keer" worden, maar waarschijnlijk wel een stuk leuker.

Maar natuurlijk zal elk lichaam verschillend zijn en verschillend reageren. :wink:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ok super :grin: nog eens bedankt voor de uitleg

Heb je ook nog een termijn?
Ben momenteel 35 dagen gestopt en het begint weer te kriebelen, daarmee :mrgreen:

Fool

Badass junkie
Dat zal natuurlijk per persoon wisselen, maar er geld zeker: hoe langer hoe beter.

Een maandje klinkt in mijn oren niet als erg lang, zou er zeker 3 van maken, al dan niet meer. Maarja, een héél duidelijk beeld over hoe serieus enig misbruik was heb ik ook niet. :P

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Nou, een maand is voor mij al heel lang en ben best fier op mezelf.
Maar ik ga dus proberen om minstens 3 maanden te stoppen en dan ben ik eens benieuwd wat voor een rush die lijn gaat geven ^^

leipebaviaan

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Fool/smartieandme? Want jullie hebt altijd zo'n wijze uitleg als het op zo'n dingen aankomt.

Dus mijn wijze, inspirerende, intelligente, erudiete, spraakmakende, genuanceerde mening heeft niet langer enige meerwaarde hier? Dit pure ondermijning van gezag. :angry:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jaa maar jou reactie was niet de reactie die ik gehoopt had, daarmee :smilingimp:
Maar ik zeg niet dat je uitleg verkeerd is, maar jij zegt meteen "stoppen" terwijl dit niet percé hoeft..

MusicIsLife

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
LoveQuality zei:

Dus mijn wijze, inspirerende, intelligente, erudiete, spraakmakende, genuanceerde mening heeft niet langer enige meerwaarde hier? Dit pure ondermijning van gezag. :angry:

Beetje jammer hè leipebaviaan... Niet dat je je nu nog heel erg uitgenodigt voelt iemand te helpen :tongueout:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
LoveQuality zei:

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Je bent van harte welkom om op al mijn topics te reageren hoor Leipebaviaan, ik hoor weinig wijsheden uit jouw mond maar zonder humor is deze wereld ook niets waard :wave:

LoveQuality zei:
Jaa maar jou reactie was niet de reactie die ik gehoopt had, daarmee :smilingimp:
Maar ik zeg niet dat je uitleg verkeerd is, maar jij zegt meteen "stoppen" terwijl dit niet percé hoeft..

Ook niet de eerste keer dat ik dat over hem hoor hahaha

LoveQuality zei:

Alles is wel zo'n beetje gezegd hierboven. Met XTC kun je de liefde wel terugkrijgen, als je niet teveel misbruikt hebt. Er komt een punt, vanaf wanneer het gewoon nooit meer hetzelfde zal worden. Helaas is dat geen duidelijke scheidingslijn, of het dus weer goed wordt zul je moeten ervaren door ff een half jaartje pauze te houden.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Nog eens bedankt voor iedereen hun reacties..

@Smartieandme:
Niet alles wat leipebaviaan zegt is onzin :) Soms heeft wel ie gelijk.
Maar nu heb ik niets aan "je kan beter volledig stoppen". - ookal zou dat wel het beste zijn, want dat kan je over iedereen zeggen die drugs gebruikt.

Ik vroeg me gewoon af, omdat ik weet dat je het XTC gevoel helemaal kunt verpesten maar ik wist niet of dit met speed ook zo was :wink: Dus ik heb geen nood aan reacties zoals "stop helemaal want dat is beter".

In iedereen geval ga ik nu een lekker lange pauze houden, ondertussen al 37 dagen en ik kan zeggen, het voelt gewoon heerlijk. Mijn weekends zijn zoveel fijner.
Vroeger was vrijdag een top (pep) avond.. maar voelde ik me zaterdag en zondag beroerd.
Nu is vrijdag nog steeds leuk, maar zaterdag en zondag nog veeel leuker. :) Ik kan eindelijk weer leuke dingen doen, zonder helemaal op te zijn.

Ik merk ook dat ik minder slaap nodig heb door de week. Ik moet elke dag voor men werk opstaan om 5h en als ik dan thuis kwam na het werk viel ik meestal als een blok in slaap.
Nu kan ik zonder problemen wakker blijven tot 10h, gaan slapen en om 5h weer lekker fris zijn. :)
Dus ik zie zeker de voordelen van volledig stoppen in, maar dat is nog niet voor nu.
Ik ga pep proberen "speciaal" te houden. Zeker nu ik weet dat na een hele periode te stoppen het pep gevoel weer de ultieme feeling gaat worden.

Nou ben ik ongeveer 1,5 jaar gestopt met XTC, op 1 keer na die me niet beviel.
Dus misschien tijdens een heel speciaal feestje zal ik het nog wel eens proberen.
Want geef toe, de euforie van XTC naar kan toch niets tegen op :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Super goed om te lezen hoe je er mee om gaat. Stoppen is onzin vind ik zelf. Maar houd het bijzonder.

LoveQuality zei:
Nog eens bedankt voor iedereen hun reacties..

@Smartieandme:
Niet alles wat leipebaviaan zegt is onzin :) Soms heeft wel ie gelijk.
Maar nu heb ik niets aan "je kan beter volledig stoppen". - ookal zou dat wel het beste zijn, want dat kan je over iedereen zeggen die drugs gebruikt.

Ik vroeg me gewoon af, omdat ik weet dat je het XTC gevoel helemaal kunt verpesten maar ik wist niet of dit met speed ook zo was :wink: Dus ik heb geen nood aan reacties zoals "stop helemaal want dat is beter".

In iedereen geval ga ik nu een lekker lange pauze houden, ondertussen al 37 dagen en ik kan zeggen, het voelt gewoon heerlijk. Mijn weekends zijn zoveel fijner.
Vroeger was vrijdag een top (pep) avond.. maar voelde ik me zaterdag en zondag beroerd.
Nu is vrijdag nog steeds leuk, maar zaterdag en zondag nog veeel leuker. :) Ik kan eindelijk weer leuke dingen doen, zonder helemaal op te zijn.

Ik merk ook dat ik minder slaap nodig heb door de week. Ik moet elke dag voor men werk opstaan om 5h en als ik dan thuis kwam na het werk viel ik meestal als een blok in slaap.
Nu kan ik zonder problemen wakker blijven tot 10h, gaan slapen en om 5h weer lekker fris zijn. :)
Dus ik zie zeker de voordelen van volledig stoppen in, maar dat is nog niet voor nu.
Ik ga pep proberen "speciaal" te houden. Zeker nu ik weet dat na een hele periode te stoppen het pep gevoel weer de ultieme feeling gaat worden.

Nou ben ik ongeveer 1,5 jaar gestopt met XTC, op 1 keer na die me niet beviel.
Dus misschien tijdens een heel speciaal feestje zal ik het nog wel eens proberen.
Want geef toe, de euforie van XTC naar kan toch niets tegen op :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
leipebaviaan zei:
LoveQuality zei:

Ik wil je wel steunen Leipebaviaan, door te zeggen dat het niveau van jouw reacties echt aanzienlijk omhoog is gegaan sinds je zelf niet meer obsessief gebruikt. Er komen nu echt zinnige woorden uit je mond en dat meen ik oprecht! Ga zo door man.

OT: Volgens mij is het meeste wel gezegd inderdaad. Geef jezelf een lange drugs pauze en probeer het dan nog eens. Realiserende dat je dan waarschijnlijk veel lagere doseringen pep nodig zal hebben.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik wil je wel steunen Leipebaviaan, door te zeggen dat het niveau van jouw reacties echt aanzienlijk omhoog is gegaan sinds je zelf niet meer obsessief gebruikt. Er komen nu echt zinnige woorden uit je mond en dat meen ik oprecht! Ga zo door man.

Het niveau was toch altijd wel van proportioneel niveau? Het waren nooit warrige teksten vol met spelfouten en gebrek aan interpunctie toch? Ik geef wel direct toe dat ze niet altijd van enige wijsheid spraken. Je zou nu hoogstens kunnen zeggen dat mijn stellingname ten aanzien van drugs is gewijzigd. Het is triest om te moeten concluderen op je 21e nooit meer drugs te kunnen gebruiken. Ik had me eigenlijk voorgenomen zo rond m'n 25e te stoppen. Jammer dat de één gewoon veel beter met middelen om kan gaan dan de ander. :angry:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik doelde ook op de inhoud en niet de vorm. :wink:

Of je nooit meer kunt gebruiken is aan jou zelf natuurlijk, maar je weet nu wel van jezelf dat je zult moeten oppassen.

peprick

combineren is nooit goed (maar wel lekker) hasj roken met speed is heel lekker, kwa smaak, 1 probleem, je rolt er snel nog1 :P

lotske1984-

Wijs gebruiker
peprick zei:
combineren is nooit goed (maar wel lekker) hasj roken met speed is heel lekker, kwa smaak, 1 probleem, je rolt er snel nog1 :P
Maar eigenlijk is het de naam speed en hasj niet waard..dikke rommel is het..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Qua speed kan ik niet meepraten, maar wat is dat toch altijd met 'mdma zal nooit meer zo zijn als de eerste keer'? Als je dat vindt, dan doe je het gewoon fout door ofwel je verwachtingen veel te hoog te leggen of teveel te gebruiken. Doodzonde om het zo voor jezelf te verpesten. Ga er verantwoord mee om en heb geen verwachtingen en elke keer is als de eerste keer.

Bovenaan