word gek wil echt stoppen!!!!!!

onlymespeedfraek

Experimenterende gebruiker
wie heeft er goeie tips en advieze om te stoppen met GHB!
wil echt stoppen maar het lukt niet en word echt gek al ik het probeer!
dus wie kan me een eindje op weg helpen????????
zolang ik gewoon blijf gebruiken is er niks aan de hand????!!!!

Flameon

Badass junkie
Wil je het zelf doen of met professionele hulp?
Het laatste zou ik je wel aanraden. GHB kan namelijk gevaarlijk zijn als je het zomaar plotseling stopt. Het zit nl ook in je lichaam en dat heb je nodig om te functioneren.

Stap 1, een zeer belangrijke stap, heb je al genomen:
De wil om te stoppen!
Ga zo door en dan lukken je de volgende stappen vast ook wel.

Succes kerel

acidboy

Badass junkie
Wat Flameon terecht opmerkt is dat het behoorlijk gevaarlijk kan zijn om cold turkey te stoppen met dat spul, professionele begeleiding is denk ik wel érg handig. Al weet ik natuurlijk niet hoe lang je al gebruikt en in welke mate.

Meestal wordt er langzaam afgebouwd, eerst stabiliseren van de dosering, daarna het aantal ml verlagen om daarna de innamefrequentie naar beneden te schroeven. Dit is meestal een proces van 2 tot 3 weken (afhankelijk van de ernst van het probleem). Vaak wordt er ter ondersteuning slaapmedicatie verstrekt, om een regelmatiger dag- en nachtritme te krijgen.

Veel succes!

Atropa

Bewuste gebruiker
Zoek even door dit forum, staat veel info over verslaving. Als je lichamelijk verslaafd bent kan direct stoppen (ernstige) gevolgen hebben.

Alles komt zo nauw te liggen met precisie dat het voor sommige moelijk is om zelf af te taperen. Daarom is een professionele detox onder medisch en deskundig toezicht beter.

Wat niet wegneemt dat op eigen houtje afkicken net zo goed mogelijk is indien je je lichaam goed kent en de materie van het afbouwen.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Ik ben inderdaad op eigen houtje gestopt, gewoon cold turkey, geen probleem. Maar het is niet duidelijk HOEVEEL je gebruikt op een dag??

Overcome

Belezen gebruiker
onlymespeedfraek zei:
Je moet niet proberen te stoppen, je moet besluiten te stoppen, ga na of je veilig kan stoppen *heb je voor een hele lange tijd constant gebruikt of zegma meer in etappes?*, en anders, gewoon je fles ghb weg gooien en je dealer uit je telefoon verwijderen :).

Kigh

Bewuste gebruiker
Overcome zei:
onlymespeedfraek zei:
Je moet niet proberen te stoppen, je moet besluiten te stoppen, ga na of je veilig kan stoppen *heb je voor een hele lange tijd constant gebruikt of zegma meer in etappes?*, en anders, gewoon je fles ghb weg gooien en je dealer uit je telefoon verwijderen :).
En dan kans lopen op "gewoon" doodgaan. In een andere topic heeft deze jongeman(ben ik toch bijna zeker) al beschreven dat hij de typische ontwenningsverschijnselen van ghb krijgt, de heftige dromen enzovoorts.

martin van nu

Belezen gebruiker
Zoek hulp!!!
Alles aan je post suggereert dat je daar behoefte aan hebt.
Gewoon doen!
Profiteer er van dat je in een land woont, waar men dat kostenloos en belangenloos aanbied.

Dat je je zo hebt laten gaan, is om je voor te schamen. (daar verrander je nu niks meer aan)
Je trots aan de kant zetten en hulp aanvaarden waneer dat je aangeboden wordt, is dat absoluut niet.

thesuger

Newbie
ja komt mij bekend voor heb eerst van april tot september dagelijks gebruiktben toen gestopt geweest tenminste zover als dat ging kreeg meestal na 2 weken eeen terugval zo heeft dat tot januari geduurt en sindsdien weer dagelijks zit nu ong op 1/2 liter per 8 dagen de laatste week snap ik het niet meer zo krijg ook dat lekkere gevoel niet meer ik heb al bij kentron gesprek aangevraagd voor hulp bij stoppen is beter dan dat je het zelf moet doen denk ik

acidboy

Badass junkie
martin van nu zei:
Dat je je zo hebt laten gaan, is om je voor te schamen.

Makkelijk oordelen man, zo over afstand, zonder enige achtergrondinformatie.
Jammer toch, dat zo veel mensen een verslaving iets vinden om zich voor te schamen. Terwijl het doodnormaal is.

onlymespeedfraek

Ja precies zei:
Ik ben inderdaad op eigen houtje gestopt, gewoon cold turkey, geen probleem. Maar het is niet duidelijk HOEVEEL je gebruikt op een dag??

doe met een halve kwart tussen de 1 en 2 dagen (heb het ff goed berekend deze keer vorge klopte niet bedacht ik me!)denk ik ongeveer ene keer soms wat langer en soms wat korter!
hangt van de sterkte af en zo!
al is het altijd erg goeie kwalitijd!

martin van nu

Belezen gebruiker
@onlymespeedfraek

Ah, je bent er nog/weer.
Jij kwam met de vraag om tips enzo.
Zat er tussen de tips die mensen je gegeven hebben, iets bruikbaars?
Is er iets wat je in de reacties mist?

martin van nu

Belezen gebruiker
[quote="acidboy"
Makkelijk oordelen man, zo over afstand, zonder enige achtergrondinformatie.
Jammer toch, dat zo veel mensen een verslaving iets vinden om zich voor te schamen. Terwijl het doodnormaal is.[/quote]

Klopt, ik had mischien de woorden "eventueel zou kunnen" i.p.v. "moeten" kunnen neerzetten.

De kern van wat ik zei was dat het verleden is wat het is en dat het dus weinig zin heeft om je druk te maken over wat mensen daar van zullen denken.
Waar het om gaat is wat je vandaag en morgen doet.

Ik wou ook stoppen, maar merkte al heel snel dat dat niet gaat.... als je elke dag gebruikt.
Ik gebruik nu al bijna 6 jaar aan 1 stuk door.
Toen was er nog weinig bekend over het gebruik ervan, laat staan over verslaving.
Sinds die tijd ben ik "van het kastje, naar de muur gestuurd" door verschillende instanties.
Instanties praten over wachttijden, therapie, afbouwen en daarna pas over een mogelijke opname.
Door dit gezeik, sta ik wel ingeschreven bij instanties, maar ben ik nooit geholpen.
Omdat ik verder "normaal" functioneer, mits ik op tijd wat neem, heb ik alles laten verwateren.
Mijn leidinggevende baan, leidt er meer onder, dan ik zelf.... Detoxen kan wel een maand gaan duren en zo lang kan ik niet wegblijven, straks ben ik mijn baan kwijt!!

Mede doordat ik nog normaal functioneer, nooit ziek ben, ben ik gestopt me te verdiepen in "wat kan ik eraan doen"
Ik ben elke dag moe of kort, maar daar zijn ook weer middelen voor.
Voor alles heb ik een excuus en ik praat recht wat krom staat.

Eigenlijk heb ik een leuk leven... samen met GHB/GBL... en toch wil ik er vanaf.

Omdat dit middel geen nadelen kent, of bijna geen nadelen, kan je net als ik.... jaren doorgaan.

martin van nu

Belezen gebruiker
@ToosHopeloos

De helft van je verhaal geef je aan dat je het nodig vind om te stoppen en in de andere helft zeg je dat het niet nodig is en je het doet om je baan te houden etc.

Zolang jij niet 100% overtuigt bent dat het voor jouw nodig is om te stoppen, kan geen instantie jouw natuurlijk helpen.
Als jij de keuze niet maakt om te stoppen, is overal naar hulp vragen zinloos.
Wachtlijsten zijn kut, maar therapie en een beetje hulp met afbouwen, zijn ook de enige dingen die ze voor je kunnen doen.

Wat verwacht je van zo'n opname? Dat alles dan ineens voor je geregelt wordt.
Nee dan zit je daar in een omgeving waar je niet wilt zijn en met mensen die je niet kent.
Je kunt elk moment van de dag besluiten om op te stappen.
Ik zeg niet dat een opname zinloos is, maar meer als therapie en hulp bij het afbouwen moet je er niet van verwachten.
Stoppen moet jij gewoon helemaal zelf doen. Jij moet kiezen.

Meestal is het voor een verslaafde nodig dat alles instort en dat ie alles en iedereen wat ie lief heeft kwijtraakt, voordat diegene de reden heeft gevonden om te stoppen.
En ook dan nog. Hoe kutter het gaat, hoe moeilijker het is om die heerlijke vlucht uit de realiteit op te geven.

Je weet stiekem zelf ook wel dat het die kant op zal gaan.
Wil je dat afwachten?

marko

jongens en meisjes...dames en heren!!! stoppen met die handel...het zou je leven kunnen kosten, is mij al eens een keer gebeurt, want eens is die gekte voorgoed het einde....gr. marko

lunatic

Ik neem het nu 3 weken 24/7 en krijg al heftige lichamelijke afkicks als ik niet iedere 3 uur wat neem.. Sinds vorige week ben ik afgebouwd van 70ml per dag naar 25-30ml per dag nu.
Wat ik het ergst vind is dat ik het steeds zo warm krijg als het uitwerkt. Ik loop steeds rood aan bij een beetje inspanning. Maarja, de 1 krijgt het koud en de ander krijgt het warm dus.
Ik had gelukkig nog een aantal doosjes Amyltriptiline, een AD, maar sinds ik dat gebruikt zijn de ontwenningsverschijnselen een stuk minder heftig! Totaal niet depressief of para. In slaap komen is ook geen probleem, alleen iets slapper en moeier gevoel overdag. Misschien eens vragen bij je huisarts?

Maar dat rood aanlopen en zweten bij afkicken, hebben jullie daar ook last van?

onlymespeedfraek

Overcome zei:
onlymespeedfraek zei:

gebruik nu ongeveer 3 maanden achter elkaar!
elke dag!
eerst was het voor de lol gewoon weer een keer!
had al in geen eeuwen drugs gebruikt want heb zelf echt een ernstig groot probleem met speed gehad!
en had daar dus nog steeds na al die tijd niet meer gebruikt te hebben de nodige psyche en lichamelijke problemen aan over gehouden een daarvan was men slaap probleem en toen merkte ik dat je van GHB beeter kon slapen!
en toen dat het overdag ook wel lekker voelde!
was minder gestrest en niet meer zo afschuwlijk onrustig!
had niet meer men endloze lange draai die ik ook aan de speed over had gehaden!
en was een stuk vrolijker!
was een stuk opener en voelde me zekerder!
kon beter men emoties tonen!
en twijfelde minder over alles!
weet dat al bij al het geen redenen zijn om te gebruiken en zoek dan ook geen excuses want het is en blijft echt stom!

DJzer

niet dat ik zoveel weet van verslaving en hoe ervan af raken. Maar dit kan mss toch wel tellen voor allen:

Als je hier al een post maakt is dat al een goed begin niet? Het is een teken dat je er vanaf wil. En met hulp van goeie mensen die u steunen kan dit wel lukken.

Wat ik ook zou doen is alle "prikkels" wegnemen uit uw omgeving. Dit kan misschien moeilijk zijn als uw vrienden ook GHB gebruiken of als je via hen krijgt. Maar dan (als het goeie, betrouwbare vrienden zijn) zouden die uit zichzelf u moeten helpen met stoppen.

Misschien kan u ook wat geld opbergen of aan iemand geven zodat u niet direct als u zin krijgt om GHB te gaan gebruiken u het ook kan gaan kopen. Dit kan ook wel hard klinken als u een zelfstandig persoon bent (ik zou het er ook moeilijk mee hebben) maar als u echt wil stoppen dan heb je dat er wel voor over denk ik, niet?

Enja mss de meest belangrijke tip: vertrouwen, ZELFvertrouwen, stel u zelf een doel voor ogen waar u naartoe wilt streven en focus u daarop en laat uw leven niet lijden door drugs.

martin van nu

Belezen gebruiker
DJzer zei:
Misschien kan u ook wat geld opbergen of aan iemand geven zodat u niet direct als u zin krijgt om GHB te gaan gebruiken u het ook kan gaan kopen. Dit kan ook wel hard klinken als u een zelfstandig persoon bent (ik zou het er ook moeilijk mee hebben) maar als u echt wil stoppen dan heb je dat er wel voor over denk ik, niet?
.

Het lastige met drugs van tegenwoordig, is dat je het voor het geld niet hoeft te laten.
Met een paar tientjes in de week kun je 24/7 helemaal der aan zijn.
Breng een paar statiegeld flessen terug naar de supermarkt en je kan minstens een dag vooruit.

Iemand met een krantenwijk kan, wat bertreft drugs kopen, zichzelf en al zijn vrienden onderhouden.
Stevig roken is duurder.

DJzer

ja idd daar zit waarheid in maar dat is dan vooral een maatschappelijk probleem wat het ontwennen waarschijnlijk moeilijk kan maken.

professionele hulp indien je je er niet toe kunt aanzetten om zelfstandig te stoppen maarja daar heb ik dan ook weer mijn twijfels bij bij "professionele" hulp waar ze u in een kamer stoppen en medicijnen geven om af te kicken maar waar ge dan weer aan verslaafd raakt.

(Verbeter me indien dit niet waar is natuurlijk. Heb dit eens ergens gezien op tv ofzo.)

martin van nu

Belezen gebruiker
Hulp heb je in allerlij vormen.
Daar is geen handboek voor.
Als jij denkt dat jouw idee werkt en je krijgt subsidie of andere financering rond, kun je morgen beginnen.

martin van nu

Belezen gebruiker
Neem nou dat gedoe van BNN.
Vast van orgine goed bedoelt ofzo, maar ik heb nog ff gezocht en wat de resultaten achteraf waren vind ik nergens terug.

Die gasten uit seizoen 1.
Heeft het hun nu geholpen, of was het alleen om de kijkcijfers dat ze besloten hebben om nog een seizoen te doen.

Gewoon een concept bedacht en experimenteren maar. Niemand die er op toeziet.
"Het is toch goed bedoelt?"

Persoonlijk ben ik ook erg scepties over instellingen met een religieuse basis.
Die worden vaak ook deels door die religie betaald en worden dus enkel beoordeelt op hun goeie bedoelingen.
Aangezien religie en politiek niet altijd gescheiden zijn wordt overheidssteun ook nog wel eens vanwege die religie gegeven.

Als je in de USA vanwegen een alcohol gerelateert iets voor de rechter komt, wordt je meestal veroordeelt tot het bijwonen van alcohol anonimous (AA) meetings.
Die gasten hebben 12 regels (geboden) waar je je aan moet houden.
Voor hun de belangerijkste daarvan, is dat je moet overgeven aan god (a higher being)
Hun standpunt is dat je zonder god, onmogelijk van je verslaving af kunt komen.
Een andere regel is dat je moet erkennen dat verslaving een ziekte is.
Daarover verschillen de profecionele meningen in de wetenschappelijke wereld ook behoorlijk.

martin van nu

Belezen gebruiker
Stel je denkt er dus aan om hulp te vragen, kijk dan ook eerst even aan wie je eigenlijk hulp vraagt.

Heel veel lui met fantastische theorien en goeie bedoelingen en ook een aantal met een goed gevulde portemenee.

onlymespeedfraek

lunatic zei:
Ik neem het nu 3 weken 24/7 en krijg al heftige lichamelijke afkicks als ik niet iedere 3 uur wat neem.. Sinds vorige week ben ik afgebouwd van 70ml per dag naar 25-30ml per dag nu.
Wat ik het ergst vind is dat ik het steeds zo warm krijg als het uitwerkt. Ik loop steeds rood aan bij een beetje inspanning. Maarja, de 1 krijgt het koud en de ander krijgt het warm dus.
Ik had gelukkig nog een aantal doosjes Amyltriptiline, een AD, maar sinds ik dat gebruikt zijn de ontwenningsverschijnselen een stuk minder heftig! Totaal niet depressief of para. In slaap komen is ook geen probleem, alleen iets slapper en moeier gevoel overdag. Misschien eens vragen bij je huisarts?

Maar dat rood aanlopen en zweten bij afkicken, hebben jullie daar ook last van?

had pas geleden een keer echte rotzooi en had dus ook dat ik na een trap op of af helemaal bezweet was en knalrood aangelopen!
stond op een gegevwen moment in de winkel ik zwaar gehaast en gerend en zo oververhit dat het meisje achter de kassa vroeg of dat het wel goed ging want ik zag wel heel rood!
ben dan ook al 2 a 3 maanden men stem kwijt!
en elk woord dat ik moet zeggen kost me zo veel energy!
das gewoon eng!
weet iemand waar dat van komt???
was eerst zwaar ziek en ging toen ik net een beetje beeter was op stap!
en vanaf dat moment ben ik men stem kwijt!
eene dag gaat het wat beeter!
en de andere dag is het weer helemaal verrot!!!!
vraag me dus af of het door de GHB komt of door gewoon men keel zelf omdat ik dus te vroeg op stap ben gegaan????!!!!!

thesuger

Newbie
martin van nu zei:
DJzer zei:
.

Het lastige met drugs van tegenwoordig, is dat je het voor het geld niet hoeft te laten.
Met een paar tientjes in de week kun je 24/7 helemaal der aan zijn.
Breng een paar statiegeld flessen terug naar de supermarkt en je kan minstens een dag vooruit.

Iemand met een krantenwijk kan, wat bertreft drugs kopen, zichzelf en al zijn vrienden onderhouden.
Stevig roken is duurder.

nou daar ben ik het niet mee eens kost mij 70 euro pw aan g en dan nog 100 aan snelle

agapios

Hee, kijk nou... Nog een keer onlymespeedfreak. Dan ook nog maar een keer hetzelfde bericht:

In onderstaande thread staat alle info al die je nodig hebt, dus waarom zouden we 'jouw' probleem apart behandelen? Misschien een beetje gebrek aan aandacht?

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=20346:
Ghb - Cold turkey stoppen of afbouwen?

Vraag geen AANDACHT, maar toon WILSKRACHT! Dus aandacht ga ik je ook niet geven...

Een 'verslaving' aan GHB kun je te boven komen door gewoon te stoppen. So what als je lichaam daardoor tijdelijk wat minder functioneert. Je wilt er van af, dus dat moet je er dan maar voor over hebben. Als je jezelf goed in de gaten houdt, ga je echt niet dood door te stoppen (evt. eerst minderen). Als je kloten hebt, lukt dat gewoon onlymespeedfreak.
(Alleen de naam al - Wat nou only you?)

Als je aandacht wilt, vraag die dan maar bij de dokter. Dit forum lijkt me dan voor jou echt niet de juiste plek.
Wat mij betreft: einde topic.

marko

Als je wilt stoppen mmet GHB moet je dat onherroepelijk doen!! Het is een zeer gevaarlijke drug waarbij als je er teveel van neem het loodje erbij neer legt. Ik heb het zelf al een paar keer meegemaakt waarbij het net goed ging, want soms denk ik meer aan te kunnen dan de hoeveelheid dosis die ik bemachtigd. Ben er bijna aan bezweken. Gelukkig heeft een vriend mij daarbij geholpen, Ik doe dat nooit meer, want voordat je het weet en de smaak te pakken hebt ga je echt te ver....Goede raad: niet meer gebruiken, en als je toch wilt gebruiken neeem de juiste proporties en ga nooit te ver. groetjes:
Marko

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Topic van een jaar oud... :rolleyes: weet niet of de ts hier nog kijkt, maar ik verplaats hem toch wel even naar verslaving.

Bovenaan