Hoe lang duurt een wietverslaving eigenlijk? Ik ben nu 13 dagen clean en heb het heel erg lastig. Terwijl dat de eerste week niet zo was. Hoelang duurt dit nog ongeveer? Tot het volledig uit mijn bloed is?
Inderdaad een van de beste adviezen die er zijn, andere leuke bezigheden zoeken en je trek zal vanzelf (soms wat langzaam maar goed) verdwijnen vermoed ik!Nathaniel zei:Tot het volledig uit je hoofd is, zoek andere hobby's![]()
begrijp dat het niet erg is om afstand te nemen van dit soort aardse zaken.theholyganja zei:Wiet is meer dan een drug voor mij. Het is een deeltje levensstijl die ik opgeef dan
L-123-R zei:Let er op dat trek eigenlijk niet verdwijnt, mits goed begrepen hoe of wat. Vaak stoppen mensen met het idee dat ze de drug opgeven, en zonder die drug niet meer in staat zijn te genieten. Eigenlijk zijn deze pogingen al gedoemd tot mislukken, en mocht dat niet het geval zijn, dan lopen die mensen nog wel rond met het gevoel van opoffering.
Stop met een gelukzalig gevoel. Zie nieuwe kansen en ideeen, en besef dat een verslaving aan wiet zo veel ellende kan brengen. Bekijk het van de zonnige kant: 'Je bent er vanaf'. Er is alleen sprake van lichamelijke ontwenning. Die is vervelend, maar gaat weg. De werkelijke strijd is de psychische verslaving: Het gevoel 'iets te missen' zal je dan wel bekend in de oren klinken. Ik raad je allen carr easyway aan. Het gaat over roken, maar is voor alle drugs werkend. (van wiet weet ik dat het werkt. Andere drugs niet maar wie ben ik daar in tegen te spreken.)
Ik heb zelf op het punt gestaan om mijzelf van kant te maken vanwege de wietverslaving. Nogal extreem, en ja dat is het ook. En mensen zeggen dan wel eens tegen mij dat ik een zondebok zoek. Onzin. Ik was zelf verantwoordelijk voor het feit dat ik begon met blowen, en had zelf de verantwoordelijkheid ermee te stoppen. Ik geef het spul niet de schuld, maar mijzelf. Mensen geloven niet als ik ze vertel dat ik vrijwel geen moeite had met stoppen, vanaf de eerste dag. Ik stopte met wiet en tabak in één keer, en ik weet zeker dat iedereen net als mij kan stoppen zonder het 1 keer te missen.
:PIk heb zelf op het punt gestaan om mijzelf van kant te maken vanwege de wietverslaving.
L-123-R zei:Je zult genieten van het leven zonder die wiet nodig te hebben.
Wees niet bang. Het is echt makkelijk. Als je het door hebt knip je in je vingers en *poef*... je bent gestopt.
Dusja ik sta neutraal tegenover de wietplant voor het moment. Ik zal hem nog gebruiken. Andere dingen zeker en vast ook. Maar nu niet. Ik heb zowat 1 jaar ervaring opgedaan ermee. En nu doe ik iets met wat in mijn rugzak van ervaringen zit. Ik ga die ideeën gebruiken.²Maar zolang ik mijn dingen naar buiten breng heb ik niets meer nodig.
theholyganja zei:Nou ik ben ook in recreatieve gebruiker hoor.