Wietthee?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb een vraag over wietthee, als ik wiet rook bewaar ik altijd een maand of twee alle takjes en zet hier thee van. Iedere keer probeer ik het op een andere manier de eerste keer heb ik het gewoon een half uur in heet water met wat boter laten weken geen effect gehad. De tweede keer heb ik het een paar minuten doorgekookt en nog een half uur laten weken en weer bijna geen effect maar toen ik een joint rookte ben ik wel gaan slapen. Nu ben ik weer thee aan het maken ga het een dik uur laten doorkoken en hoop dat ik nu eindelijk een keer er echt wat van merk. Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de thc in het water los laten komen. Ik heb nu een beetje vloeibare boter erbij gedaan gewone Becel en laat het een uur zachtjes doorkoken. Gebruik per keer ongeveer 0.7 gr takjes en wietkruimels. Is de laatste methode goed of kan iemand me nog wat adviezen geven hierover. Ben nu bezig met een kop goed doorgekookte thee met wat boter. Of geeft wietthee altijd maar een milde high hoeveelheid of ligt het aan de manier hoe ik bereid? Ik zal straks wel laten weten of het deze keer wel goed werkt neem het over een uur op een lege maag en rook pas minimaal een uur na inname me eerste joint in de hoop dat ik van de thee zelf stoned high wordt..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken waardoor je geen effect merkt.

1. doorkoken. Het is niet de bedoeling dat je het water laat koken, hoewel de verdampingstemperatuur van bijv. THC rond de 170 graden ligt, kan er bij te warme temperaturen wel wat verloren gaan.

2. THC en water. THC lost moeilijk op in water. Door wat boter erbij te doen omzeil je dit al een beetje. Maar voor de smaak zou ik voor wat (volle!) melk gaan. Gebruik je toch boter: dan eentje met een zo hoog mogelijk vetpercentage.
3. dosis en materiaal.

Je gebruikt 0.7 gram takjes. Wanneer je een jointje zou draaien met enkel takjes, heb je aan een pure van een gram denk ik nog niet genoeg om stoned te worden. % werkzamestoffen op die takjes ligt erg laag.

4. Zoals je zelf al zegt geeft thee inderdaad vaak enkel een milde high. Waarom wil je er percé thee van trekken? Warme chocolade melk werkt bijvoorbeeld veel beter.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Waarom ik er thee van gemaakt heb is omdat het makkelijkste leek. Het waren de takjes uit de toppen en allemaal kleine stukjes wiet die normaal met draaien ernaast vallen. Toen ik nog jonger was deden we de takjes altijd opsparen en als we niks hadden dan gingen we takjes roken en zeker dat je knetterstoned van word. Waren wel de takjes uit de toppen de smaak was altijd heel onaangenaam. Maar even terug naar de thee, had ongeveer 250ml water 1 eetlepel vloeibare boter en dan 0.7 takjes en dergelijke. Dit alles heb ik in een pannetje water aan de kook gebracht deksel erop gelaten zodat de damp in het steelpannetje bleef en dit een half uurtje ongeveer laten pruttelen. Wat ik wel merkte is dat een hoop werkzame stof met de damp mee eruit trok want elke keer als ik de deksel eraf haalde kwam er een lucht uit waar je gewoon aan rook dat de wiet mee eruit ging. Na een half uur heb ik het in een groot glas gedaan en het zag er net als hele sterke groene thee uit. Hier heb ik wat suiker bijgedaan en gewoon opgedronken, na een half uur later zag ik dat die plantage werd opgerold dus heb ik daar staan kijken. Ondertussen dat ik een joint aan het roken was voelde ik een high komen opzetten vanuit me maag. Het was wederom een hele milde high en daarom zit ik dus te denken om wat anders met de takjes te doen voortaan misschien een jaar opsparen en er wat olie van maken. Heb paar keer thee gehad en iedere keer valt het me tegen ben meer van het stoned zijn dus een high voelt nogal licht.. Evengoed bedankt voor je tips en nu heb ik ook wat meer duidelijkheid erover..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mja, het deksel erop werkt niet tegen damp.. Warmte word wel wat beter vastgehouden maar de damp komt er gewoon doorheen. Ookal zou je het luchtdicht afsluiten, alle werkzame stoffen die verdampt zijn kristalliseren lastig terug en komen dus niet of nauwelijks terug in het water.

Koken is dus not done, gewoon opzetten op laag vuurtje en 20 minuten doorroeren is meer dan voldoende.
Daarnaast hebben takjes (ook al komen ze uit de topjes zelf) gewoonweg een veel lager % werkzame stoffen dan het bloem- en bladmateriaal rondom de toppen.
Dichtheid van de takken is veel hoger, waardoor je snel een groot gewicht hebt, maar weinig oppervlakte waarop de werkzame stoffen vooral zitten.

Voortaan dus geen water meer pakken maar iets vetters, zoals melk of chocolade melk.

Heb zelf ook (in m'n begin blowersperiode) ook al die klote takjes zitten sparen.
Uiteindelijk deed ik er weinig mee, of net als bij jou mislukte het.

Wanneer ik nu zoiets wil doen, koop ik gewoon €50 knipafval. Dan heb je bekant een hele vuilniszak, perfect om mee te kokkerellen of hasj(olie) van te fabriceren.
Wanneer je een beetje de goede blaadjes en kleine topjes uitzoekt zelfs geschikt om jointjes mee te draaien, mits je weinig geeft om smaak. Met die hoeveelheid doe ik dan ook gewoon het hele jaar.
Sommige kwekers geven het knipafval zelfs gratis weg...Kwestie van een beetje netwerken..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dus ik zou de volgende keer gewoon het water weg kunnen laten en melk pakken en het laten weken inplaats van koken. Oké maar ik verwacht niet dat er een volgende keer komt. Heb zelf een hele tijd met een jongen op school (toen ik nog naar school ging) altijd knipafval gerookt. Niet eens afval ja als hij het bij het kamp ophaalde was het nog een zak rommel, het kamp zette die zakken dagelijks aan de rand en hij haalde ze toen telkens op. En het ging om aardige hoeveelheden als hij een zak had uitgezocht. Eigenlijk wel een goed idee om een te gaan zoeken naar iemand met knipafval, waar ik dan bang voor ben is dat ik weer met hard drugs gebruikers contact moet leggen om iemand te vinden die knipafval kan leveren. En dat kan ik nu nog niet daar ben ik nog niet sterk genoeg voor, maar ik heb tegenwoordig iedere dag genoeg geld om minimaal een grammetje blowen te halen dus blowen is gelukkig geen probleem. Wat ik ook wel van mezelf weet is dat als ik veel wiet heb ik ook veel meer ga roken. Rook nu een gram verdeeld over 6 kleine jointjes en dat is puur om mijn add te remmen en controle te houden. Wil niet lamgaar de hele dag voor me uit zitten staren. Moet ook nog dingen kunnen doen plus als ik iets teveel bij mijn huidige dosis methadon rook dan slaap ik alleen maar. En dit bericht is weer een voorbeeld waarom ik nu ga roken alles gaat door elkaar heen me gedachten heb even geen grip en een kleine joint geeft me weer grip op de zaken althans zo voelt het..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mjaa... Dan is het misschien beter om het zoeken inderdaad even uit te stellen.
Hoewel in mijn omgeving de ''hard''drugs en ''soft''drugs wereld redelijk goed gescheiden blijft.
Weinig kwekers die ook in andere dingen doen, maar hier zijn het vooral boeren die wat knaken willen bijverdienen..

Over de thee: Ja, ik zou het water zeker weglaten.
Als je warme melk lekker vind zou je dat kunnen pakken, neem dan wel volle melk; erg belangrijk.

En weken..Mja, tussen weken en koken in.
Weken laat je het enkel staan voor een bepaalde tijd, het moet wel degelijk op het vuur (verhitten) maar niet koken.(bubbelen/pruttelen)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hier zijn het ook vooral boeren maar die hebben meestal een peplab in de loods ernaast aangezien onze regio 1 van de hoogste speedproducenten is Noord Limburg. Maar voor hetzelfde geld hebben kwekers hier er niks mee te maken maar de paar die ik ken helaas wel.

Bovenaan