Wiet verslaving.

Liquid8

Newbie
Hallo dit is mijn eerste post op http://www.drugsforum.nl en ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

Ik zal mezelf even eerst kort inleiden,
Ik ben Tom 17 Jaar oud woon in Brabant ik ben altijd al een probleemkind geweest ik heb namelijk ADHD,ODD,En ben verschrikkelijk impulsief.
Mijn ouders hebben nu 2 hele erge jaren achter de rug waarbij ik regelmatig ook agressief tegen hun ben geweest en ze heb willen aanvallen etc etc. Ook veel gestolen, al een half jaar vastgezeten en ja dat is wel ff mijn samenvatting over mijn tienerjaren.

Eigenlijk waren alle problemen op mijn 12e begonnen, ik ging echt met de verkeerde mensen om gozers van 25 en ik was een 12 jarig ukkie. Ze gaven me wel eens jointjes en ik rookte flink mee. Uiteindelijk had ik omdat ik vast heb gezeten het contact met hun verbroken en ben ik met andere mensen op gaan trekken.

Nu was ik 16 jaar, en ik wist van mezelf al als ik een uurtje geen joint rook flip ik hem helemaal uit, (Dit was ook omdat voor mijn Adhd enzo, nog niet de goede medicijnen waren gevonden) Vaak ging ik dan maar op dievenpad om toch aan mijn wiet te komen, ik haalde nooit bij dealers want ik heb het geluk dat ik er echt veel ouder uitzie als mijn leeftijd genoten en ik kon al vanaf mijn 14e de coffeeshop in en ben nooit gecontroleerd.

Maar verder, ik ging alweer op het dievenpad hier heb ik uiteindelijk heel veel spijt van omdat ik me toen niet realiseerde dat ik echt op het verkeerde pad zat. Ik ging scooters,fietsen,auto-radio's, Jatten en ook jatte ik vaak geld als mensen net hadden gepint.

Ik rookte nu ongeveer elke dag 6 gram wiet, want als ik een jointje rookte moest er wel minimaal 0,7G inzitten anders was ik voor mijn gevoel nog nuchter. Mijn prestaties op school gingen achteruit ik onthield helemaal niks weer heel veel problemen net als de jaren ervoor.

Gelukkig had ik wel vrienden die mij echt berg af zagen gaan, niet alleen softdrugs hoor. En die hebben besloten in te grijpen. Ze hebben eigenlijk met mijn hele vrienden groep 50 Man, + Mijn hele familie afgesproken bij mij thuis zonder dat ik het wist en ik kreeg een interventie. Dit was een heel moeilijk moment en vanaf dat moment wat nu ongv een jaar geleden is heb ik therapie gehad. MST-Therapie ook wel te noemen, Dit is therapie echt voor jongeren waar het thuis en buitenshuis zo slecht mee gaat dat het eigenlijk mijn laatste kans was.

De therapie heeft in totaal 9 maanden geduurd waarvan ik de eerste 5 maanden niet wilde meewerken ik vond blowen en ''chillen'' veel belangrijker dan een goede toekomst. Mijn vrienden familie en iedereen die van me houd, die zagen dat ik gewoon zwaar geobserdeerd werd door wiet, Verschillende gesprekken met Novadic Kentron ook gehad wat ik heel erg ''verschut'' vond, want vind het moeilijk om over mijn problemen te praten.

Maar iniedergeval met novadic kentron hielp het ook nog niet, Uiteindelijk had mijn MST-Therapeut besloten dat ik in overleg met de Huis-arts elke 2Dagen bloed moest laten prikken want ik had beloofd dat ik heel erg zou minder met blowen ( en harddrugs ) Als er ook maar een uitslag was van het bloedonderzoek waarvan mijn ouders alleen al maar dachten dat ik had gelogen tegen hun, kwam ik meteen op een gesloten groep dit wilde ik natuurlijk niet. Toen ben ik 2Maanden lang elke dag thuis geweest (op school na) Weggebracht worden met auto opgehaald worden met auto. En toen ben ik 2 Maanden lang nuchter geweest. Daarna, had ik opeens nergens meer last van ik rook nu nog af en toe een jointje pak af en toe een snuifje en af en toe een pilletje, maar meer niet.. En met af en toe bedoel ik ook echt af en toe.

Dus kortom, wiet kan onschuldig lijken voor verslaving maar het kan echt heel erg zwaar zijn en verkeerd uitpakken. Ben jij nou iemand die in zo'n zelfde soort situatie zit.. Stuur mij een PB dan krijg je mijn 06 en dan kan ik je altijd steunen!

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Grt Tom

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Heftig verhaal man. Ik ben blij voor je dat je bent begonnen om dat hoofdstuk van je leven compleet af te sluiten. Het is een heftig verhaal, je hebt dingen gedaan die niet konden, maar iedereen verdient een 2e kans. Ik vind het heel erg nobel van je dat je anderen wilt helpen hierbij. Nog veel succes met alles!

Bovenaan