Wiet slecht voor hersenen??

STRANQER

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of wiet ook slecht is voor je hersens.

Gr STRANQER

IZ420

Belezen gebruiker
Zo lang je het niet té veel doet kunnen je hersenen er helemaal tegen.
Tenzij je nog geen 15 bent, want dan zijn je hersenen gevoeliger of zo.

zozamusic

halo ik ben beggonnen op mijn 13 jaar met blowen
nu al 17 jaar en ik heb nog geen problemen gehad aan mijn hersens
ik kan nog goed meevolgen in de klas en kan helder denken.
maar ik ben wel door weed in een zware depresie beland
ik heb ook soms halusinaties :dingen zien die er niet zijn,paranoide aanvalen,bijna elke dag zware hoofdpijn,trillingen,...
ik ben te zwaar aan de weed gegaan en raad u echt beter af om niet teveel te smoren.
ik ben nu al mijn 2de week zonder weed doorgekomen en voel mij nu echt veel beter
en ik ga proberen nog 2 maanden geen jointje meer te roken.! weed maakt u 2-3 uurkes mega gelukig maar kan heel u leven lang ongelukig maken!
dus weed is afrader voor tieners! en ik heb er echt spijt van dat ik ben beginnen smoren!

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Voor zover ik weet laat wiet geen hersencellen afsterven en treed er geen blijvende hersenschade op door blowen.

Oom Klaas

Badass junkie
IZ420 zei:

Dat zijn ze tot een jaar of 23 :)
't Enige wat ik weet is dat mijn IQ ten tijde van het cannabismisbruik 10 tot 15 punten lager lag.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
IZ420 zei:

Dat zijn ze tot een jaar of 23 :)
't Enige wat ik weet is dat mijn IQ ten tijde van het cannabismisbruik 10 tot 15 punten lager lag.

Same here, vooral op ruimtelijk inzicht en rekenen scoor ik aanzienlijk minder sinds ik blow..

zozamusic zei:
ik heb ook soms halusinaties :dingen zien die er niet zijn,paranoide aanvalen,bijna elke dag zware hoofdpijn,trillingen,...
ik ben te zwaar aan de weed gegaan en raad u echt beter af om niet teveel te smoren.
ik ben nu al mijn 2de week zonder weed doorgekomen en voel mij nu echt veel beter
en ik ga proberen nog 2 maanden geen jointje meer te roken.! weed maakt u 2-3 uurkes mega gelukig maar kan heel u leven lang ongelukig maken!
dus weed is afrader voor tieners! en ik heb er echt spijt van dat ik ben beginnen smoren!

Naar aanleiding van deze tekst had ik een vraag: Je verteld dat je nog goed kan 'meevolgen' in de les, is dit ook het geval bij Nederlands of is dit altijd een hekelpuntje geweest?

Verder kan ik je verhaal bevestigen, als jong persoon ( zowiso onder 18, liefst 20) niet te veel blowen.

Wiet lijkt ( kan kan ) onschuldig zijn, maar alleen als je het met mate gebruikt. Bij overmatig gebruik is er ook niks aan de hand, totdat er negatieve symptomen naar boven komen. Dan ontstaat er vaak een vicieuze cirkel en is het hek van de dam..

zozamusic

zozamusic zei:

Naar aanleiding van deze tekst had ik een vraag: Je verteld dat je nog goed kan 'meevolgen' in de les, is dit ook het geval bij Nederlands of is dit altijd een hekelpuntje geweest?

Verder kan ik je verhaal bevestigen, als jong persoon ( zowiso onder 18, liefst 20) niet te veel blowen.

Wiet lijkt ( kan kan ) onschuldig zijn, maar alleen als je het met mate gebruikt. Bij overmatig gebruik is er ook niks aan de hand, totdat er negatieve symptomen naar boven komen. Dan ontstaat er vaak een vicieuze cirkel en is het hek van de dam..[/quote]

JA nederlands is echt een buisvak ik kan echt niet goed nederlands schrijven
ik heb namelijk dislectie en disortograpy. en ja das moelijk voor mij maar niemand kan dit begrijpen.
"haha jij kan niet schrijven en lezen haha" => stome mensen!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Er zijn genoeg mensen die zelf dyslectisch zijn en het wel begrijpen. Ik heb het niet maar het viel me op, ik begrijp het ook zeker en bedoelde het niet als een persoonlijke aanval.
Je gebruikt waarschijnlijk Internet Explorer? Ik raad je aan om Mozilla Firefox te gebruiken, deze heeft een ingebouwde spellingscontrole.

Als je niet goed kunt schrijven en lezen hoef je niet perce dom te zijn.
Ben je daarnaast nog eens een puberende belg, tja dan is het een ander verhaal :grin:

Ik gebruik zo'n 2,5 gr per dag. Heb last van mijn geheugen en ben flink depressief. (Heeft nog meer redenen maar word wel in stand gehouden door het blowen..) Volgens mij fuckt het behoorlijk met je hersenen al schijnt veel daarvan zichzelf te herstellen als je stopt.

azgaza

Badass junkie
Opzich wel, maar wel alleen tijdelijk. Soms schijnt het dat na heel lang gebruik de hersens nog wat lui zijn maar een beetje memory spelletjes doen enzo krijgt dat meestal wel weer goed. Ik blow zelf elke dag, maar zelden meer dan 0.5 gram per dag; zo'n 5 jaar nu en ik merk er eigenlijk weinig van. Geen paranoia wat sommige langdurig gebruikers hebben en geen verminderd geheugen of leervoormogen; óf mijn geheugen moet van eng goede kwaliteit geweest zijn en dan weet ik misschien gewoon niet meer goed hoe dat was, dat kán. In dat geval is het geen absurd geheugen dat ik echt nodig heb want hij doet het ruim goed genoeg zo.

Wacky

Badass junkie
Na 15 jaar blowen merk ik niet heel bewust wat van geheugen problemen. Het is niet dat ik niet meer kan onthouden wat ik moet onthouden. Ik kan nog steeds een boek leren door het anderhalf keer over te lezen voor een ezamen en ik heb nog steeds geen agenda nodig om mijn leven in goede banen te leiden etc. Wel kan ik heel slecht namen onthouden en heb ik regelmatig dat ik niet op een woord kan komen.

Wel zorgde dagelijks blowen op den duur (en dat is waarom ik het niet meer dagelijks doe) voor:
-onzekerheid
-sociale angst / paranoia
-11 uur slapen per dag en geen energie de overige uren
-blowen niet omdat het lekker is, maar omdat het moet

En dat is niet in het eerste of tweede jaar dat dat duidelijk word nee. Dat word pas duidelijk na jaren als je echt verslaafd bent. En zoals bij elke verslaving, zal het eerst een poos duren voor je het zelf enigzinds door hebt, daarna duurt het een poos voor je het aan jezelf toe kan geven. En dan duurt het nog een poos voor je er echt iets aan kan doen.

Mac...

Badass junkie
Tuurlijk is blowen slecht voor je hersenen, merk het zelf ook wel, kan moeilijk dingen onthouden, is dan weliswaar vooral korte termein geheugen, mja daar begint dementie ook mee en NEE! Het herstelt zich niet meer! Net zoals het hele zenuwstelsel (daar zijn de hersenen namelijk onderdeel van)

Trouwens is bijna alle drugs slecht voor je hersenen

En boksen ook :wink:

Cooper

Bewuste gebruiker
zozamusic zei:

Dat zijn geen betrouwbare criteria bij de beoordeling of je wel of geen hersenschade hebt opgelopen.

azgaza

Badass junkie
De 'schade' van wiet is helemaal niet permanent omdat het in de hersens geen meetbare schade is; het duurt gewoon even voordat het weer helemaal op normaal is maar dat komt volgens mij ook vooral omdat als je lang veel hebt geblowed het gewoon lang duurt voordat alle THC helemaal uit je systeem is en pas dan begint het allemaal weer op 'normaal' te komen. Nogmaals, ik merk zelf niet zo heel veel verschil, behalve aan mijn longen eigenlijk.

Wacky

Badass junkie
Waarom zo overtuigd ? De een typt NEE in hoofdletters om duidelijk te maken dat het niet hersteld. De ander zegt dat het "helemaal niet" permanent is met een loos argument erbij. (want geen meetbare schade zegt helemaal niets over permanent of niet)

Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?

Oom Klaas

Badass junkie
Wacky zei:
Waarom zo overtuigd ? De een typt NEE in hoofdletters om duidelijk te maken dat het niet hersteld. De ander zegt dat het "helemaal niet" permanent is met een loos argument erbij. (want geen meetbare schade zegt helemaal niets over permanent of niet)

Is de waarheid niet gewoon dat we het niet weten en dus alleen maar kunnen vertellen hoe we denken dat het zou kunnen zijn ?

Uiteraard.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wacky zei:

Is dit niet zo bij alle onderwerpen die onbekend zijn aan de mensheid?
Grootste en duidelijkste voorbeeld: Religie.

Wacky

Badass junkie
PepTalk zei:
Wacky zei:

Is dit niet zo bij alle onderwerpen die onbekend zijn aan de mensheid?
Grootste en duidelijkste voorbeeld: Religie.

Ja, ik wou het er nog bij zetten, het word anders net zo een discussie over religie :tongueout:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Muah denk dat over het algemeen genomen de meeste forummers wel redelijk met elkaar eens zijn qua religie.

Maar offtopic ga je dan wel idd.. Dus ik zeg niks meer :openmouth:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Zolang iemand met mate gebruikt is de kans groot dat het meer positieve als negatieve effecten heeft, in mijn ervaring dan. Feit blijft dat de een ontspoort en gek word van weinig blowen, en anderen 24/7 stoned zijn en geen steek veranderen.

Ik heb zelf een hoop positieve dingen ervaren door blowen, vooral qua mindset, en net zoveel negatieve, zoals paniekaanvallen, zware paranoia en gewoon fucked up lui zijn.

STRANQER zei:
Ik zou graag willen weten of wiet ook slecht is voor je hersens.

Echt gezond zal het nooit zijn, maar als je je balans erin vindt zal het wel meevallen en kan het heel mooi en leuk zijn :stoned:

Sjaakie

Newbie
nog mooier ik zie blowen als een medicijn, ben all 6 jaar niet verzekerd, met alles waar ik klachten mee heb is blowen me medicijn

kentucky

What's the problem? dan doe je het toch alleen in het weekend.

Alleen oppassen als je een psychische aandoening hebt (zoals schizofrenie) en/of daar medicijnen voor gebruikt. klik

alsje niet overdrijft is het niet slecht naar mijn weten...

als je zwaar gaat gebruiken , op lange termijn (enkele jaren / iedere dag/ enkele joints) , kan ik je verzekeren dat je mentaal het verschil gaat voelen . en dan niet in de positieve zin ...

SittaMan

Belezen gebruiker
NoMoreSmoking zei:
als je zwaar gaat gebruiken , op lange termijn (enkele jaren / iedere dag/ enkele joints) , kan ik je verzekeren dat je mentaal het verschil gaat voelen . en dan niet in de positieve zin ...

Omdat je dan de volgende dag nog aan het na-stonen bent?

Beanhead

Badass junkie
SittaMan zei:
NoMoreSmoking zei:

Omdat je hele persoonlijkheid uiteindelijk verandert.

Beanhead zei:
SittaMan zei:
NoMoreSmoking zei:

Omdat je hele persoonlijkheid uiteindelijk verandert.

dat inderdaad ook ,maar ik had ook last van felle gedachtestromen , dat je aan veel dingen tegelijk denkt, en dat die voortdurend door je hoofd gaan , alsof je het niet meer kan stoppen(al die gedachten in je kop)..

mentaal achteruitgaan dus...

kan ook wel iets te maken hebben met het gebruiken van cocaine en daarop blowen.

edit: Hasj /wiet + cocaïne of speed
Vergroot de kans op psychische klachten (angst, onrust)

die combinatie raad ik iedereen af :)

Bovenaan