Wiet gewenning?

Wierie123

Newbie
Hi allemaal,

Ik rook ongeveer een half jaar wiet, hiervan zijn ongeveer de laatste 2-3 maanden zo goed als dagelijks. De afgelopen maand dagelijks.

In de eerdere maanden werd ik stoned van 1 joint, waar +/- 0,3g goede wiet in zit.

Nu ik de afgelopen maand wat meer hebt gerookt en soms ook vaker op een dag, heb ik het idee dat ik simpelweg niet meer stoned wordt (of heel lichtjes).
Gisteren na het smoken van ongeveer 1 gram wiet in mijn eentje, niet tot heel klein beetje stoned.

Ik wil natuurlijk lekker stoned worden!
Maar wat kan ik doen om mijn trip te verbeteren?

Ik zat zelf al te denken aan een pauze van wiet, maar hoe lang zou die dan ongeveer moeten zijn?

Groetjeees en thanks!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Na een week voel je alweer een stuk meer van wiet. Misschien nog wat langer wachten en je hebt die oorspronkelijke high weer terug. Het probleem is bij veel mensen om er steeds die week of meer tussen te laten. Het is voor velen makkelijk om na die dag dat je gebruikt te blijven gebruiken.

Maar je kunt die goede high zeker weer terugkrijgen als je de discipline kunt opbrengen om er een tijdje vanaf te blijven.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb zelf nooit zo veel gemerkt van wiet-tolerantie. Nog sterker, ik lijk zelfs wat minder nodig te hebben voor hetzelfde effect sinds ik de 40 ben gepasseerd. (voor de duidelijkheid, ik ben dagelijks gebruiker, maar niet overdag).

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het is best voor te stellen natuurlijk dat tolerantie hierin een grote rol speelt. Bij dagelijks blowen wordt je gewoon niet meer zo stoned als in het begin of bij niet dagelijks blowen. Ik ben hier pas na 19jaar dagelijks blowen achtergekomen. Natuurlijk wist ik dit wel stiekem maar toch bleef ik lekker door blowen. Nu sinds ik (al bijna 2 maanden!!) maar 1 dag in week blow, ben ik in die 19 jaar nog nooit zo stoned geweest als toen ik nog dagelijks blowde. Dagelijks blowen is gewoon niet goed en zonde van de wiet en ervaring.
Daarom is het zeker aan te raden om een pauze in te lassen en niet meer dan 1x in de week te blowen. Het liefst nog minder vaak natuurlijk :wink:.
Ik heb zelf nooit zo veel gemerkt van wiet-tolerantie. Nog sterker, ik lijk zelfs wat minder nodig te hebben voor hetzelfde effect sinds ik de 40 ben gepasseerd. (voor de duidelijkheid, ik ben dagelijks gebruiker, maar niet overdag).
Ik durf te wedden dat als je het voor elkaar krijgt een week of meer niet te blowen, dat je toch een stuk stoned-er wordt als je dan ineens weer dezelfde hoeveelheid wiet gaat roken. Ik merkte ook nooit echt dat ik minder stoned werd na jarenlang blowen. Ik deed het in principe ook alleen s'avonds maar nu ik maar 1x in de week blow lijkt het voor mij wel weer een tripmiddel want hé... ik rook natuurlijk wel net zoveel als ik toen gewent was :grimacing:.

Wierie123

Newbie
Ik ben van plan een week te stoppen (wat naar verwachting niet erg moeilijk zal zijn).
Ik leef verder een erg actief en gezonde levensstijl en verwacht dus dat ik alles boven gemiddeld snel mijn lichaam uit kan werken.

Kom net op het idee alles er 1-3 keer flink uit te zweten in de sauna na het sporten in de gym (krachttraining).

Zouden er nog meer manieren zijn om dit proces te versnellen? (Bonus: ik rook geen sigaretten)

Bovenaan