wiet bommetje

pilliemonster

Experimenterende gebruiker
hey,,

kan je met wiet/hasj ook een bommetje maken van vloei net als bij mdma?
of moet het echt verwarmt worden net als bij space cake enzo?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb hier en daar gehoord dat thc verwarmt moet worden voordat het word opgenomen in de maag of voordat het actief is. Ik weet niet in hoe verre dit waar is maar ik zou zeggen probeer het eens uit, en anders verwarm je het tot 70 graden in de oven. Als het goed is blijft je thc dan nog intact maar zou het wel moeten werken.

Edit: Maar als je toch al de moeite neemt om het te verwarmen, maak dan gewoon wiet melk of thee wat ook goed werkt. :wink:

pawelonius

Belezen gebruiker
't werkt wel. Ik heb 't weleens gedaan en een vriend van mij ook. sommige mensen nemen ook hasj zonder 't op te lossen ofzo.
Dat van 't verwarmen is niet waar, de stof verandert er namelijk niet door.. dat 't eerst los zou moeten komen geldt alleen bij het roken of verdampen. Dan moet het 170 graden zijn ofzo, weet niet uit mijn hoofd. Dan verdampt de thc (en andere cannabinoiden).
het is iig foutief om te zeggen dat 'thc verbrandt' omdat je dan geen thc meer hebt ;P de stof zou dan namelijk een reactie aangaan met zuurstof.

SittaMan

Belezen gebruiker
pawelonius zei:
't werkt wel. Ik heb 't weleens gedaan en een vriend van mij ook. sommige mensen nemen ook hasj zonder 't op te lossen ofzo.
Dat van 't verwarmen is niet waar, de stof verandert er namelijk niet door.. dat 't eerst los zou moeten komen geldt alleen bij het roken of verdampen. Dan moet het 170 graden zijn ofzo, weet niet uit mijn hoofd. Dan verdampt de thc (en andere cannabinoiden).
het is iig foutief om te zeggen dat 'thc verbrandt' omdat je dan geen thc meer hebt ;P de stof zou dan namelijk een reactie aangaan met zuurstof.
Jij beweert dus dat als je een gram wiet gewoon zou opeten dat je dan stoned word?
Sorry, maar bij mij althans werkte dat niet xP

Volgens mij moest THC wel 80+ graden verhit worden, en dan pas komt thc vrij? Wat je juist wél nodig hebt als je het eet?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
pawelonius zei:
Jij beweert dus dat als je een gram wiet gewoon zou opeten dat je dan stoned word?
Sorry, maar bij mij althans werkte dat niet xP

Volgens mij moest THC wel 80+ graden verhit worden, en dan pas komt thc vrij? Wat je juist wél nodig hebt als je het eet?

Een gram zou ik niet doen :rolleyes: Een halve kan al behoorlijk hard aankomen.
Ik zelf heb het nog nooit getest, maar een vriend van me heeft het 2 keer geprobeerd.

1 keer met 0,33 gram wiet, geen reactie.
1 keer met 0,33 gram hasj, gewoon stoned.

Moet echt een keer een duidelijk onderzoek naar komen.

Lood

De thc kan je niet opnemen als je wiet gewoon eet , niet omdat het niet verhit is maar gewoon omdat je darmen het niet(goed) kunnen opnemen. Echter wanneer je spacecake eet (of wietboterproducten) is de thc gebonden aan vetten die je wel makkelijk kunt opnemen.
(zo zit t ongeveer pin me er niet op vast pls :wink: )

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lood zei:
De thc kan je niet opnemen als je wiet gewoon eet , niet omdat het niet verhit is maar gewoon omdat je darmen het niet(goed) kunnen opnemen. Echter wanneer je spacecake eet (of wietboterproducten) is de thc gebonden aan vetten die je wel makkelijk kunt opnemen.
(zo zit t ongeveer pin me er niet op vast pls :wink: )

Als dit zo is, zou het wel moeten werken waneer je al een hoop (dierlijke) vetproducten in je maag hebt. ( waar eigenlijk alles dus word opgenomen, niet in je darmen)

Dus eerst litertje volle chocomelk met slagroom wegdrinken en dan nemen, dan zou het dus moeten werken?

Aalpoepert

Badass junkie
Je moet inderdaad de wiet of hasj vermengen met een vettig product, meestal wordt boter gebruikt, omdat je het anders niet kan opnemen.

Als je spacecake maakt moet je ook de hasj of wiet met de boter vermengen, voor je verder gaat.

Dus.

pawelonius

Belezen gebruiker
De ervaring die ik heb daarmee is wiet grinden en bij de aanmaaksoep erbij gooien als heerlijk kruid :tongueout: (noem geen merk maar we kennen 't allemaal... :tongueout:)
het enige waar ik niet sterk mee sta in dat geval is dat 't wel verhit zal zijn geweest tot iets onder het kookpunt. ik schat toch zeker wel 80 graden.
In ieder geval werkte dat wel.

waarom gaan we niet gewoon met z'n allen testen? :tongueout: iedereen neemt wat wiet, zonder 't te bewerken op enige wijze, neemt een hoeveelheid die sowieso genoeg is als het gerookt wordt, en we zeggen of 't werkte ;P

EDIT:
bedenk me nu ook, dat als mensen content zijn met dit idee dat we ook rekening moeten houden met het feit dat we geen vette dingen eten/drinken gedurende dit proces. dus aantal uurtjes na het eten, zodat iig de maag leeg is, en het al wat verder de darmen door is :) :tongueout:

Shizzah

dit heb ik toevallig vorige week nog geprobeert met een half grammetje

ik voelde er eerlijk gezegt helemaal niks van.. (zonder voor verwarmen)

was ongeveer om 8 uur (2 uur na het avond eten) en ik voelde om 11 uur nog niks

behoorlijk vervelend want ik had er toch nog een mooie joint van kunnen draaien :stoned:

wietduif

Newbie
Van vitamine pillen weet ik dat ze alleen opgenomen worden als je van tevoren gegeten hebt en dan met namen vetten zullen erbij helpen dat de vitamines goed opgenomen worden. Naar mijn weten werkt wiet alleen als het verwerkt is in iets wat vetten bevat (space cake).
Ik heb zelf ook ooit eens een halve gram opgegeten op een nuchtere maag, maar voelde heeeeel lichtjes iets, maar verwaarloosbaar (placebo?).
Maargoed ik denk dat als je een stevige maaltijd achter de rug hebt en een dosis kruiden erachteraan dat je na een paar uur toch wel wat zou moeten merken, niet?: :grin:

Misschien iemand die uit ervaring kan bevestigen?

ps: eerste post, dus hoi!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
wietduif zei:
Van vitamine pillen weet ik dat ze alleen opgenomen worden als je van tevoren gegeten hebt en dan met namen vetten zullen erbij helpen dat de vitamines goed opgenomen worden. Naar mijn weten werkt wiet alleen als het verwerkt is in iets wat vetten bevat (space cake).
Ik heb zelf ook ooit eens een halve gram opgegeten op een nuchtere maag, maar voelde heeeeel lichtjes iets, maar verwaarloosbaar (placebo?).
Maargoed ik denk dat als je een stevige maaltijd achter de rug hebt en een dosis kruiden erachteraan dat je na een paar uur toch wel wat zou moeten merken, niet?: :grin:

Misschien iemand die uit ervaring kan bevestigen?

ps: eerste post, dus hoi!

Heey welkom,

Een logische verklaring voor jou gedachtes zijn dat de THC in de wiet dan in je maag aan die vetten gaat hechten en dan dus werkzaam worden..

Hier tegenover staat dat de meeste drugs juist op een nuchtere maag beter werken..

Fulairyn

Belezen gebruiker
Volgens mij moet wiet/hasj inderdaad verhit worden wil de thc vrijkomen, dus volgens mij heeft het vrij weinig zin om het zo op te eten. Zoiezo nogal droog

space scientist

Wijs gebruiker
hou er rekening mee dat thc zich moet hechten aan vet en dat het vet+thc dan weer wordt opgenomen door het lichaam.

Hou er wel rekening mee dat het dierlijk vet moet zijn

pilliemonster zei:
hey,,

kan je met wiet/hasj ook een bommetje maken van vloei net als bij mdma?
of moet het echt verwarmt worden net als bij space cake enzo?

ja heb het al vaak gedaan bijv op feestjes waar het even niet mogelijk was om te smokeeh
neem gewoon wiet voor 1 stick vermaal de wiet tot poeder pak een stukje vloei en rol het erin je krijgt dan een klein strak bolletje ongeveer even groot als een 2 cent stuk maar dan helmaal rond slokje water ofzo en weg is ie duurt wel effe maar kan soms hard aan komen
heb je net veel gegeten duurt het natuurlijk langer meestal rond de 2 uur doe je het op lege maag voel je het al na een kwartiertje

is eigenlijk heel logies als je wiet eet word het in je maag verteerd en het word opgenomen in je bloed (niet alles natuurlijk) maar cannabioden (thc enz.) zijn gewoon voedings stoffen zelfs als het lichaam er eigenlijk niks mee kan worden die kleine stoffen in je bloed opgenomen en komen dus bij je hersens dan begint de pret de wiet resten wat na het verteren nog in je maag en darmen zitten bevatten dan geen voedingstoffen meer en worden verwerkt naar een goede meststof voor eventuele wietplantjes :P

Berbatov

Bewuste gebruiker
Wiet is hydrofoob, het reageert niet met water en dus zal het niet in je bloed opgenomen worden op die manier, naar mijn weten.

endor

Badass junkie
Sorry , maar ik vind dit vrij vreemd om te lezen.
Als je niet voor het roken van wiet bent , ga je toch spacecake maken?
Ik denk er zelf niet aan om een bommetje te maken met een krop wiet in.

jason-

dit kan niet het moet eerst een halfuurtje op het vuur me kleinste pitje en dan komt het er pas in heb ik hier en daar gezien

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
jason- zei:
dit kan niet het moet eerst een halfuurtje op het vuur me kleinste pitje en dan komt het er pas in heb ik hier en daar gezien

Hoe bedoel je dit?
Cake bak je in een oven? En de wietboter kun je zelfs met het kleinste pitje al maken hoor!

dye

je hebt verschillende soorten thc , en de werkzame thc zit nog niet in wiet , pas als het verwarmt word tot een bepaalde temperatuur , verandert de molecuul bouw en krijg je je thc waar je high van word

Cooper

Bewuste gebruiker
dye zei:
je hebt verschillende soorten thc , en de werkzame thc zit nog niet in wiet , pas als het verwarmt word tot een bepaalde temperatuur , verandert de molecuul bouw en krijg je je thc waar je high van word
Verschillende soorten THC? Welke dan?
Nooit van gehoord... :confused:

Cooper

Bewuste gebruiker
Amaranth zei:
Hij bedoelt het verschil tussen werkzame THC en THC die niet werkzaam is of wordt.
mwah, oke dan kan het.
Maar aangezien hij het woord 'verschillende' gebruikt, denk ik aan meer dan twee.

cropp

Badass junkie
je geeft als argument je ouders, rook dan gewoon een stikkie in de achtertuin en loop met een stuk bubbalicious in je mond het huis weer eens in om je handen te wassen, doe ik al jaren...

Cooper

Bewuste gebruiker
cropp zei:
je geeft als argument je ouders, rook dan gewoon een stikkie in de achtertuin en loop met een stuk bubbalicious in je mond het huis weer eens in om je handen te wassen, doe ik al jaren...
Dat lijkt me in de meeste Hollandse achtertuinen nogal moeilijk, lijkt me :mrgreen:

Purple haze

Bewuste gebruiker
dye zei:

Dit is echt de grootste bullshit hoor. THC is THC.

cropp

Badass junkie
Cooper zei:
cropp zei:
Dat lijkt me in de meeste Hollandse achtertuinen nogal moeilijk, lijkt me :mrgreen:
mijn moeder kijkt me aan als ik sta te blowen en nog heeft ze het niet door, of ze stoort zich er gewoon niet meer aan, dat kan ook...

Bovenaan