Wie heeft ervaring met alternatief methadon!?

BLADERUNNER!!! (je weet wel, ""Go after the nexus six, and neutraliz them"

Ik heb een vraag aan iédereen die dit forum leest!!
Ik gebruik al 15 jaar methadon, en de laatste 2 jaar heeft het geen
functie meer bij mij die werkt.
Dat betekent in de praktijk dat ik Methadon bij koop.
Wat weer bewerktstelligt dat ik ontwenningsverschijnselen zal krijgen met
alleen maar mijn normale dagelijkse dosis, iets waarvan ik hoopte dat het niet
zou gebeuren.
Maar het gebeurde tóch.
De afgelopen nacht en ochtend werd ik ziek, iets wat ik al 3 jaar niet meer heb meegemaakt.
Ik heb over een week een afspraaak met een verslavingsarts, kan één van jullie mij wat
vertellen over zijn eigen ervaringen met ándere synthetische opiaten
Tot zover mijn vragen én problématiek, doei, doei!

Aricanary

Newbie
bijkopen terwijl je al een dagelijkse dosis krijgt via bouman of wat dan ook? grinnik, das inderdaad nou niet een van de slimste dingen die je kan doen, kan me nog eerder voorstellen dat je bruin bijkoopt en zo niet meer genoeg hebt aan je standaard dosis meet, dan dat je meet bij neemt en dáárdoor niet meer genoeg hebt aan je standaarddosis. maar goed maakt ook niet uit in feite :) ieder zn ding en ieder zn vautjuhz :wink:

je kunt inderdaad gewoon uitleggen van dat je dosis niet genoeg meer is, om welke reden dan ook en dan verhogen ze hem gewoon voor je hoor. Je zal met de billen bloot moeten majah, eigen schuld dikke bult. :P

je vraagt om ervaringen met andere synthetische opiaten .. wat ik me dan eigenlijk afvraag, welke werking heeft methadon dan altijd bij jou gehad ... gaf het jou echt een roes of stonedheid ?

van wat ik weet is methadon wel een erg zwaar opiaat, maar het geeft amper tot geen roes.... zeker niet in vergelijking met andere veelal juist kortdurende opiaten als heroine en morfine-achtigen ...
erg sterk... dus een vervanger voor methadon zou automatisch gezocht moeten worden in de regionen van sterke morfine derivaten of morfine zelf ... in andere woorden, dat is over het algemeen niet de slimste overstap die je kan maken .. methadon is niet voor niets een vervangingsmiddel voor heroine ( en niet andersom) in de drugshulpverlening,

ik zou dus echt niets weten, waarmee je je meet zou kunnen vervangen, behalve troep die je zelf ook wel zult kennen ..

je zou meet eventueel kunnen vervangen door dingen als temgesic, alleen dan zul je wel een flink eind moeten minderen met je dagelijkse meet inname, die mag geloof ik maximaal een paar milligram per dag zijn, voor je op middelen als temgesic over mag stappen.

sterkte volgende week bij die arts en hopelijk kun je die week nog doorkomen, ziek het nieuwe jaar in gaan is geen pretje tenslotte :)

:wave:
AkA

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik merk ook dat ik de neiging heb om meer te willen slikken dan mn dagelijkse dosis. bij mij doet methadon op een goede dosis meer dan alleen zorgen dat ik niet ziek word. het zorgt ervoor dat ik geen trek in bruin heb en zorgt ervoor dat ik heel lekker in mn vel zit op een hele ''natuurlijke'' manier daarmee bedoel ik niet dat gedrogeerde gevoel......

en als je maar 1 keertje meer als je dagdosis neemt dan is de normale dosis al veel minder werkzaam bij mij iig.....

Zondag 3 januari,
Marcus,

Bedankt voor jullie reacties, newbe en speedjunky.
Op dit moment zorgt de methadon alleen maar voor een lichamelijk effect.
Ik slik 125 Mg.
Als ik meer zou vragen en krijgen dan zou dat geestelijk maar een klein beetje bij
mij werken, tenminste de hoeveelheid die ze mij dan zouden geven wat volgens mij
maar zo'n 60 mg zou zijn en dan ook nog eens een in 4 keer, ik zou dan op 185 Mg.
zitten wat ik maar een klein beetje geestelijk zou merken.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik een aantal stoffen mis in mijn hersenen.
En dat methadon bij mij geen goede vervanger daarvoor is.
Ook al zou ik 350 Mg. krijgen, dan zou dat maar een korte tijd een redelijk
effect bij mij hebben.
Ik wil een opiaat hebben die kwa werking hetzelfde is als heroïe maar dan in pilvorm.
Hij hoeft niet pérsee op heroïne te lijken, als het maar dié stoffen toevoegt aan mijn
hersenen die ik blijkbaar mis, en mij heroïne doet beschouwen als de stof die mij
compleet maakt.
Mischien is dit niet de juiste plek om te vragen of iemand ervaring heeft met
synthetische en/of halfsynthetische opiaten, dit forum wordt niet zo heel druk
(meer) bezocht.
Weet iemand misschien andere bronnen? misschien farmaceutische site's of site's
waar je dit soort zaken aan artsen kan vragen?
Nu is het wel beter om ervaringsdeskundigen dit te vragen, maar dan moet ik wel weten
waar, op dit moment ken ik niemand die deze middelen op doktersrecept krijgt.
Nou ja ,misschien moet ik maar een kilo zuivere heroïne kopen, dan hoef ik de
komende 2 jaar bij niémand aan te kloppen voor wát dan ook.
In ieder geval de groetjes aan iedereen.

Reiziger888

Experimenterende gebruiker
Als alternatief voor methadon is er bv. buprenorfine en ook oxynorm.
Zelf gaan dokteren is niet verstandig
Je kunt het beste je verslavingsarts vragen, of contact opnemen met de stichting Miroya in Amersfoort voor afkick onder narcose en buprenorfinetrajecten.
succes en LIEFDE IS DE BESTE KUUR.... :hearteyes:

Reiziger888

De onbalans in je hersenen is onstaan door een teveel aan endorfines en dopamines,door gebruik.
.Waardoor je nu een tekort voelt,maar met zoveel meet zul je je nooit goed voelen,zij bezetten je receptoren,maar geven geen goed gevoel.

Deze kun je en beetje reguleren als je clean bent met L_tyrosine (tryptofaan),welke zorgt voor een betere huishouding van je endorfinen.Tevens kun je de opname bevorderen met vit b6 b12.
Als je wilt stoppen dien je eerst goed af te bouwe ,en alleen als je echt wilt zal dit lukken.
Voor die tijd kun je beter lager op de meet zitten dan zo hoog...
veel succes en geluk

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik hoor inderdaad veel goede verhalern over l-tyrosine maar4 in een boek van mij(the biochemical basis for cneuropharmacology) staat dat je met l-tyrosine de hoeveelheid dopamine/noradrenaline niet echt ''voelbaar'' kan verhogen....
vreemd op zich want ik lees hier op het forum wel veel goede ervaringen met l-tyrosine

misschien dat het aminozuur dl-phenylalanine wat voor je is: de l-phenylalanine word omgezet naar l-tyrosine naar dopamine naar noradrenaline om het ff simpel te zeggen

en de d-phenyallanine zou de hoeveelheid van de natuurlijke endorphines/encephalines verhogen en de afbraak ervan remmen.

Ik heb het suplement zelf weleens geprobeerd om de dopaminetekort na speedgebruik te verhelpen en om de speed te potenntieren maar zonder significante resultaten(zeker gezien de redelijk hoge prijs voor het suplement).

r@r@

Wijs gebruiker
Roseta Stoned zei:
Aricanary zei:
oxycontin ...

gewoon morfine in een pilletje dus :)

Oxycontin is geen morfine.

Maar wel een opiaat; zie bijv. www.efarma.nl:
1. Wat doet Oxycontin en waarbij wordt het gebruikt?
Oxycodon behoort tot de groep geneesmiddelen die morfineachtige pijnstillers of opiaten worden genoemd. Het heeft een sterke pijnstillende werking.
Artsen schrijven het voor bij pijn.

Het kan gebruikt worden als vervanger van opiaten, zoals Methadon, maar het kan ook gebruikt worden bij de afbouw ervan. :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Reiziger888 zei:
Als alternatief voor methadon is er bv. buprenorfine en ook oxynorm.
Zelf gaan dokteren is niet verstandig
Je kunt het beste je verslavingsarts vragen, of contact opnemen met de stichting Miroya in Amersfoort voor afkick onder narcose en buprenorfinetrajecten.
succes en LIEFDE IS DE BESTE KUUR.... :hearteyes:

De Verslavingsarts van Miroya is idd helaas (voor mij dan destijds) een Oxynorm (= Oxycontin)-fan. Ik heb geprobeerd om i.p.v. dit middel te kunnen afbouwen m.b.v. Temgesic, maar dat zag zij niet zo zitten.
Tja, ook artsen hebben hun eigen voorkeuren :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Symeron geen oplossing? Krijg je niet zo gauw maar lijkt beter te zijn dan methadon drank

De pillen (Symoron) werkten idd sneller én leken iets sterker te zijn. Dus als je overstapt van drank- naar pilvorm heb je ineens iets minder nodig.

Flameon

Badass junkie
Klopt .... je hebt minder nodig, omdat pillen sterker gedosseerd zijn.
Werken ook langer. Valt dus eens te bepraten met je arts topicstarter.
Nooit zelf gaan experimenteren met methadon, zelf bij kopen etc.

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
r@r@ zei:
Roseta Stoned zei:
Aricanary zei:
oxycontin ...

gewoon morfine in een pilletje dus :)

Oxycontin is geen morfine.

Maar wel een opiaat; zie bijv. http://www.efarma.nl:
1. Wat doet Oxycontin en waarbij wordt het gebruikt?
Oxycodon behoort tot de groep geneesmiddelen die morfineachtige pijnstillers of opiaten worden genoemd. Het heeft een sterke pijnstillende werking.
Artsen schrijven het voor bij pijn.

Het kan gebruikt worden als vervanger van opiaten, zoals Methadon, maar het kan ook gebruikt worden bij de afbouw ervan. :wink:
Technisch gezien is het een opioide, maar goed, die termen worden ook vaak door elkaar gebruikt.

Ik heb me niet echt in de farmacologie verdiept maar op wikipedia staat het volgende:
"Mechanism of action
A group of Australian researchers has proposed (based on a 1997 study in rats) that oxycodone, unlike morphine (the effect of which is mediated by μ-opioid receptors), acts on κ-opioid receptors.[54] Further research by this group indicates the drug appears to be a κ2b-opioid agonist.[55] However, this has been disputed, primarily on the basis that oxycodone produces effects typical of μ-opioid agonists.[56]
Research by a Japanese group suggests that the effect of oxycodone is mediated by different receptors in different situations. Specifically, in diabetic mice the κ-opioid receptor appears to be involved in the antinociceptive effects of oxycodone,[57] while in non-diabetic mice the μ1-opioid receptor seems to be primarily responsible for these effects.[58]"

Morfine (en dus ook Heroine) is een volledige agonist van de μ-opiode receptor. Ik denk hierdoor eerlijk gezegd niet dat Oxycontin een geschikt medicament is om Heroine mee af te bouwen. Maar wellicht dat mensen hier meer verstand van hebben of er ervaring mee hebben?

Reiziger888

Rosetta, en iedereen die dit leest

Ze (de arts van miroya,waar ik onder narcose ga)wil dat ik mijn methadongebruik stop en nog 4 weken afbouw met oxynorm,waar ik een hard hoofd in heb want dat is een opiode die idd op andere receptoren werkt dan dope en methadon.Ik heb het idee dat ze maar gewoon wat proberen en alles beter dan dope.Ik ben in 2006 ook onder narcose afgekickt,maar toen gebruikte ik geen methadon maar dope en daar kwam ik relatief goed uit toen..Ik weet dat meet een zeer lange afkick geeft en daar kun je dus ook niet mee onder narcose .Nu heb ik het idee dat een nieuwe verslaving erbij (oxynorm) eigenlijk geen slim idee is.Ik heb daarom ook dope gehaald en ben nu al een week van de meet af.Vanaf vandaag krijg ik de oxynorm,en ik ga die om de twee dagen dope 1 dag gebruiken enz.Om de tolerantie,en dus mijn dopegebruik laag te houden.Maar om niet ook nog hooked aan oxynorm te worden neem ik die niet elke dag,ik hoop dat ik op 20 februari zo laag mogelijk in gebruik de narcosebehandeling kan ondergaan.Ik ben altijd wat eigenwijs(lees zelfnadenkend !!!! )geweest, en denk dat dit voor mij de beste methode is...Ik heb de mensen van Miroya verteld over mijn plannen,en uiteraard kunnen zij het niet eens zijn met dopegebruik...En al helemaal geen toestemming verlenen,maar ik ben als de dood voor methadon en ook voor de mij niet bekende gevolgen van oxynorm voor een narcose afkick.Ik ben van zeer goede wil,maar vind zelf nadenken en handelen altijd nog het beste.Bij Miroya zijn ze heel kundig,maar IK moet het ondergaan,en wil niet na de narcose wakker worden met een implantaat naltrexon in de mik,en dan nog ziek zijn.DE herstel ziekte reken ik niet als ziek zijn zodanig,en ben ik ook niet erg bang voor.Ik ben gezond en dat gaat vast goed komen.. Eenieder die wil afkicken en bang is na vele pogingen
kan ik verder Miroya wel aanraden (http://www.miroya.nl).Nou veel succes iedereen en groet van de Reiziger :wave:

takeasied

Newbie
ik doe mijn best zei:
waarom koop je bij,als je je arts vraagd kun je toch wel meer krijgen,ik bedoel,bij mij werkt dat wel zo,..ik gebruik 20-jaar,waarvan nu ongeveer 10-jaar meth.,ik zit op 40-mil per dag,maar als ik meer wil,vraag ik dat,en krijg dat ook wel,..ik woon in het oosten,weet niet waar jij woont,..of heb je daar de boel al verknald om meer te kunnen krijgen,..sorry voor deze opmerking,maar ik weet dat als ze je daar zien als een-probleem-het moeilijker wordt,maar een antwoord op je vraag verder heb ik niet,kopen kost ook geld,beter dat geld in je zak steken,..maar veel sucses verder,hoop dat iemand iets voor jouw weet,..groet van f.
hoi ik ben al 26jaar verslaafd aan de methadon zodanig dat ik nu 200mg das 100cc of 100ml stop ermee je komt er nooit meer vanaf ik hou het wel bij mijn blowtje en de benzo,s ik zie hier ook dat de mebseb zo weinig ervaring hebben ik heb bij elkaar 7jaar vastgezeten niet trots op maar dat zegt togwat over die teringzooi ik slik nogsteeds meet en 100mgvalium perdag en 3 flunitrazepametjes en ik voel me weer normaal.maar kijk uit zit je niet kang aan de meet stop want afkicken van meet duurd 10keer zolang.een goede raad

ronikron

Newbie
Om met bruin en metha te stoppen gebruik ik nu suboxone en dat bevalt goed.
Metha heeft me altijd tegengestaan en daarom gebruikte ik liever alleen bruin om vandaaruit over te stappen op suboxone
Ik heb 34 jaar gebruikt en heb nu vanaf september 2009 een onderhoudsdosis suboxone
In de laatste paar maanden van 2009 heb ik af en toe een beetje bruin gebruikt, maar vanaf de kerstdagen tot nu helemaal niets meer en de suboxone heb ik pijnloos afgebouwd van 3x8=24 mg per dag naar 4x2=8mg per dag
Zelf verwacht ik dat ik in juni dit jaar ook geen suboxone meer nodig heb.(blijf langzaam afbouwen)
Ben zelf ook via het miroya traject bij temgesik en suboxone uitgekomen omdat ik problemen had met de naltrexon(nalorex) ik sliep nog maar 2-3 uur per dag en dat trok ik op een gegeven moment niet meer.
Maar goed ,een alternatief voor methadon en het gebruiken op zich is voor mij de suboxone
groetjes ron

Reiziger888

Ha die Ron,
Allereerst goed dat je nu zo laag zit,miroya kan idd verschillende trajecten doen waaronder die met suboxone..Voor mij werkt dit niet ik ben huisvader en kan mij het ziek zijn en afbouwen over lange tijd niet veroorloven.Ik ga daarom de narcose behandeling doen eind februari.Ik hoop dat je het gaat redden,ik wens je i.i.g heel veel sterkte en succes met je queste.
Ten tweede die (vervloekte)veel te hoge dosis naltrexon is ook voor mij een hel geweest bij mijn vorigr poging in 2006. Het blokt alles ,dus ook vooral je eigen stoffen,die zeer belangrijk zijn.
Ook ik kon nauwelijks slapen,en voelde mij depri,had totaal nergens zin aan,en dat leide uiteindelijk tot niet innemen en terugval,met alle sjeit vandien.!!!
Nu krijg ik weer een implantaat voor 8 weken,waar ik niet onderuit kan,(al ga ik nogmaals keihard lobbyen vlak voor de behandeling!!!)maar zodra die periode voorbij is wil ik graag LDN(low dose naltrexon)van 3 tot 5 mg i.p.v 50 mg!!!!
Daar is Cat ,de arts van Miroya het uiteraard niet mee eens,maar er zijn meer artsen die dit kunnen en mogen voorschrijven,ook van de verslavingsinstellingen.Dan hoop ik de depressies over te kunnen slaan,en meer plezier uit dagelijkse dingen te kunnen halen,en energie te hebben om daadwerkelijk zaken aan te pakken en op te bouwen..Natuurlijk voel je je niet helemaal top eerst,maar ik(en velen met mij) wijt een groot deel van de ellende toch echt aan de naltrexon!!We gaan er voor!!Nou ,ik hoor nog wel hoe alles verloopt,en jullie horen ook van mij.(ook op nieuw topic over angst voor afkick)SUCCES EN GO GET IT!!

Groet De Reiziger :wave:

Eric

Hoi Bladerunner;
Ikzelf ben niet zo`n grote fan van methadon.Ik heb`t eigenlijk alleen maar gebruikt om HEEL snel af te kicken(Bajes en zo).Buprenorfine is(in MIJN ogen)een veel beter middel.Dit is een halfopiaat(syntetisch)wat er voor zorgt dat je lijf een beetje in de maling wordt genomen(Vraag je arts,als ik dat allemaal moet gaan opschrijven ben ik nog wel ff bezig,het werkt in ieder geval heel "slim").Het mooie is is dat`t "niet" veslavend is,het nadeel is is dat echt ALLE bruin\methadon uit je lijf moet zijn eer je kan beginnen(Je moet dus ff 1 a 2 dagen doorbijten),maar het is dan wel ook een soort "rem" op je gebruik !!!Ik ben zelf nou al een tijdje van de bruin af en lijd een vrij "normaal" leven door de buprenorfine(Heel af en toe een terugval,2a3X per jaar).De eerste +/-2 dgn. is kl***te en zal je effe moeten doorbijten.
Ik wens je heel veel success,groetjes;Eric. :grin:

bladerunner

Beste mensen, ik lees aardig wat reacties op mijn topic.
Maar alle reacties gaan ervanuit dat ik wil stoppen.
Dat is niet zo.
Ik wil voor de rest van mijn leven de beste kwaliteit opiaat nemen.
Ik wil wél stoppen met methadon, daar begin ik na 14 jaar héél erg van te balen.
Maar naast het afbouwen met mathadon wil ik een opiaat nemen met de mooiste
geestelijke werking.
En ik wil niét afhankelijk zijn van kleine dealertjes óf van een heroïneproject.
Vandaar mijn vraag betreffende palfium of een ander op heroïne lijkend opiaat.(en mijn
opmerking om dan maar desnoods 1 kilo zuivere dope te kopen, nadat ik een geldloper heb
geript natuurlijk)
totzover, ik moet naar de stad, groetjes.

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik denk dat kratom in dit soort gevallen een alternatief zou kunnen zijn. In elk geval zou die mogelijkheid een serieus onderzocht moeten worden.

Bovenaan