Wetgeving+risico import naar belgie(eigen gebruik)

Lithium

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,
het is weer festivaltijd en ik zou dus graag nog eens naar de coffeeshop gaan inkopen doen :wink:
Ik ga met 3 vrienden naar een festival, ik had gedacht om een 15-20g wiet te gaan halen + 30g truffels.

Ik ben van belgie en zou dit alles in maastricht met de wagen gaan kopen samen met nog een vriend (we gaan dus met 2 personen, 20g wiet en 30g truffels in de auto zitten)
Enkele vraagjes:

==> Is die wietpas nu al ingevoerd in maastricht???

==> Hoe groot is de kans op controle? + Is er een bepaald uur wanneer er meer controle is dan anders?(ik wou smiddags gaan) =>Ik ben nog nooit controle tegen gekomen maar heb ook nog nooit zoveel ineens gehaald(meestal maar 5g ofzo) dus heb me nooit er veel van aangetrokken

==> Hoe ziet een controle er uit? is dit met honden? Want zoniet denk ik dat ze het moeilijk vinden als ik het onder mijn bekleding verstop niet?

==> Stel dat ik toch gepakt wordt, dit betekend dan smokkel naar belgie van 10g wiet/persoon en 15gtruffels/persoon, wat voor straf mag ik dan verwachten?? Indien de straf vrij zwaar is welke hoeveelheid raden jullie dan aan?(ik dacht dat je tot vroeger 5g per persoon niet vervolgd wordt?)

Alvast bedankt voor jullie hulp,
een arme Belg die liever rookt dan drinkt op festivals :( ...

pwooppwoop

ze zijn een tijdje geleden afgekomen met aan of andere gekke wet....

iedere persoon zal vervolgd worden voor alle drugs in de auto, word je dus met 2 gepakt met 100 gram in de auto.. heb je niet ieders 50 gram "gesmokkeld", maar wel 100 gram volgens de pv

verder rijden wij al jaren naar holland, weten nu ongeveer de controles wel staan, en pakken daar de binnenbaantjes
ook rijden we altijd met 2 autos, eentje voorop zonder drugs, en eentje paar minuten later met alles
ziet de eerste een controle is een berichtje vlug gestuurd, en kan de 2de stoppen
verzonden items niet opslagen moet ingesteld staan (sommige overijverige popo's checken dat)

verder als je met die hoeveelheid word gepakt krijg je een boete van 300 - 600 euros
de enigste keer dat ik ben gepakt naar holland hebben ze maar 5gr gevonden, was toen 150€boete

edit:

denk niet dat die pass al ingevoerd is

en een normale controle is niet met honden, maar zo een 3 - 4 keer per jaar willen ze weer iets kunnen bewijzen, of hebben ze belastingsgeld teveel, ik weet het ook niet
maar dan staat er dus opeens een half leger en zijn er wel honden bij

Lithium

Ok bedankt dat lucht al een pak op dat er vrij zeker geen honden zijn, ik ken vrij veel van autos en weet dus plekjes genoeg waar ze wrs niet gaan zoeken(tenzij ze mijn interieur er uit willen halen wat ze niet zullen doen gok ik)
En Waauw! wat een achterlijke wetgeving is dat nu weer :d en toch serieuze boetes ook :confused::confused: Dan maar hopen dat ik nooit gepakt wordt. Met 2 autos rijden we nooit ik ben zowat de enige met een auto van mijn vrienden dus ik moet steeds rijden...
Morgen dan maar een tripje doen, overmorgen opent de tomorrowland camping al dus.. :tongueout: :wink:
grtz

pwooppwoop

verstop naar tomorrowland dan alles maar goed, vriend van me is vorige keer 10 gram kwijtgespeeld aan de popo's, daarna niet meer voortgezocht... al goed

Bovenaan