Werking XTC na truffels

Extracy

Newbie
Hoi allemaal,

Dit weekend had ik op een festival vrijdag truffels gedaan (15g atlantis) en daarna op zaterdag xtc. Het rare was alleen dat het blije, verliefde gevoel wel kwam, maar de trip daarna stopte. Ik had helemaal niet dat lichten mooier werden of dat ik verknipt werd, terwijl ik dit wel wilde. Daarom heb ik s nachts in totaal 350mg bijgepakt op een begindosis van 100mg. Eerdere keren was dit voor mij wel echt genoeg.

Weten jullie waarom die xtc zo slecht werkte? Zelf zat ik aan de truffels de dag ervoor te denken.

Voor de duidelijkheid: de rest van mijn vriendengroep had een stuk meer effect met een lagere dosis van dezelfde pillen. Wel hadden zij de dag ervoor geen truffels gebruikt.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Daarom heb ik s nachts in totaal 350mg bijgepakt op een begindosis van 100mg. Eerdere keren was dit voor mij wel echt genoeg.

Dit is véél te veel. Op deze manier ga je MDMA voor jezelf verpesten (om over je hersenen nog maar te zwijgen).
Misschien moet je dit even doorlezen: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Het rare was alleen dat het blije, verliefde gevoel wel kwam, maar de trip daarna stopte. Ik had helemaal niet dat lichten mooier werden of dat ik verknipt werd, terwijl ik dit wel wilde.

Mijn theorie: de MDMA deed zijn werk gewoon (serotonine releasen -> euforie en verliefde gevoelens veroorzaken). De andere effecten die je normaal ervaart komen door de MDMA die in je lever omgezet wordt in MDA - normaal gesproken een verwaarloosbare hoeveelheid, maar met 450mg MDMA produceer je méér dan genoeg MDA om de psychoactieve effecten te bemerken.
Omdat psilocybine (truffels) en MDA allebei op de 5-HT2A-receptoren werken, is er sprake van kruistolerantie en zul je bij gebruik op opeenvolgende dagen weinig tot geen effect merken van de MDA.

Tip: probeer de volgende keer een normale dosis MDMA (1 à 1,5 mg per kg lichaamsgewicht) en een lichte dosis 2C-B (de eerste keer raad ik 10mg aan), voor het XTC-gevoel met een psychedelisch randje. Zorg wel dat je al ervaring met beide middelen hebt voor je gaat combineren, en probeer de combinatie liefst eerst thuis uit met een tripsitter.

Extracy

Newbie
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik weet dat ik veel heb genomen, maar dat komt omdat het dus niet werkte.

Probleem is wel dat ik een keer 2cb heb geprobeerd (15mg) en ik daar vooral kotsmisselijk van werd. Maar ik hoorde ook dat je lsd kunt nemen en dan een uur daarna xtc, misschien dat ik dat ga proberen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De werking en het effect van mdma is zeer sterk afhankelijk van je setting en gemoedstoestand. De ene keer valt mdma gewoon anders dan een andere keer.
Als voorbeeld: ik heb eens op een festival lang geleden hetzelfde gehad. Voor mijn doen echt veel bijgepakt, denk wel 2 a 2,5 mg per kg lichaamsgewicht. Merkte behalve een lichte vaagheid helemaal niks. Mijn vrienden gingen als de brandweer op deze.fde pillen!
Aantal maanden later weer diezelfde pil genomen, nou, trust me, tjemig de pemig wat ging ik hard...

Je hebt het over lsd ook. Heb je daar al ervaring mee? LSD is wel iets heel anders dan mdma etc. Daar moet je niet zomaar aan beginnen als je geen ervaring hebt of er weinig van weet. Duurt 8 tot 12 uren en een bad trip zit in een klein hoekje..

Bovenaan