Werking speed vergeleken met jaren geleden

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Tegenwoordig wordt ervaar ik de rust en orde in mijn hoofd. Daarbij kan ik uren filosoferen en gesprekken voeren. Ook voel een rush in mijn lichaam. Dit voelt erg lekker aan met golven van prikkels.

Vergeleken met speed die ik 13 jaar geleden snoof, is de werking nu niet meer je van het. Het lijkt wel minder potent. Alsof het minder goed en hard werkt. Ook mis ik de energie die ik er vroeger van kreeg. Die energie kick was zo groot dat je niet wist wat te doen om het kwijt te raken. Je moest gewoon keihard bezig gaan. Hakken, rennen dansen whatever. Maar tegenwoordig heb ik dit helemaal niet meer. Vraag me af wat hiervoor de reden is.

Ligt niet aan mij persoonlijk ...ik gebruik regelmatig recreatief. Gebruik max 300mg over een dag. Heb ook niet echt tolerantie opgebouwd. Dus dat is het niet.
Mijn amfetamine is 60%+ getest. Maandag breng ik een extra sample weg om het zeker te weten. Heb waarschijnlijk vrij zuivere en goede amfetamine. :rock:
Misschien ligt het aan het veranderde productieproces? Andere grondstoffen? Een net andere verbinding die weer anders werkt? Ik heb geen idee.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Te veel dingen waar het aan kan liggen denk ik om er achter te komen. Een molecuul is een molecuul, daar verandert niks aan in ieder geval.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Niemand hier op het forum die ervaring heeft met speed van 10 jaar terug en nog langer geleden? Vraag me af of diegene verschil merkt kwa effect?

Als voorbeeld. Vanmiddag heb ik wat amfetamine opgehaald om te testen. Dit komt van een bron die niet bepaald laag op de ladder staat. Mij is een nummer doorgegeven van een sample dat is ingeleverd. Na een telefoontje bleek dit 68% getest te zijn. Maandag ga ik naar een ander testcentrum in de buurt om een contra monster in te leveren, en die 68% te bevestigen. Ik ga ervan uit dat die bron eerlijk 68% spul heeft geleverd.

Vanmiddag heb ik als test +- 400mg gesnoven. Ik merkte er wel effect van. Alleen niet dat knal effect van jaren terug. Ik merkte een goede head rush, body rush en had zin om te praten. Maar niets vergeleken met vroeger, in vergelijking is het gewoon mellow en minder hard.
Ik heb s'middags die 400mg gesnoven ongeveer om 15:00 a 16:00. Vanavond om 23:00 ben ik gewoon in slaap gevallen. Ik heb 5 uur diep geslapen om nu om 4:00 klaar wakker te zijn zonder kater. Niet echt het effect wat je verwacht van zuivere pep. :confused:
Ik ben ook bekend met het effect van speed die zwaar versneden is met caffeïne en andere troep. En dit pik ik er meteen tussenuit. Dat van vanmiddag had zeker wel flink effect, maar voor mijn gevoel niet echt knallen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Verschil in kwaliteit of productie zal er altijd wel zijn maar uiteindelijk wordt je ook gewoon ouder en daar zit ook wel degelijk wat verschil in. De speed die ik snoof in 1994 had een heel andere werking dan wat ik gebruikte in 2011. Veel beter en energieker leek het, terwijl ik ook speed heb gehad van 73% in laatstgenoemde jaartal.

Je lichaam verandert, je hersenen veranderen, jij verandert, de speed verandert...

Vroeger was alles beter :wink:

MeejheM

Badass junkie
ik denk dat niemand je een objectief onderbouwde mening kan geven.

goed dat je tests hebt gedaan, maar L-D Apmphetamine sulfaat is nog altijd hetzelfde spul.

peppie

Belezen gebruiker
Je hebt helemaal gelijk, de pep van tegenwoordig haalt het niet bij de pep van zo'n 10 jaar terug.
Ook al heb je 70+% het geeft niet het effect van de ouderwetse pep.

Heb er heel lang naar gezocht, bij veel mensen geïnformeerd, en al m'n vrienden ervaren het ook zo.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn twee opties.
Optie 1 is dat er vroeger Pervitin (meth) inzat. Het schijnt dat als er 3 a 5 % doorheen zit, je al hele potente pep hebt.
Optie 2 is dat er andere olie wordt gebruikt.

Fool

Badass junkie
Optie 3: Je hebt het effect verheerlijkt door de jaren heen of/en je hersenen kapot/minder gevoelig gemaakt en je bent ook weer ouder/minder vitaal dan vroeger.

peppie

Belezen gebruiker
Optie 3 is bij mij uitgesloten, aangezien ik bijna geen pep meer gebruik, en dat er velen zijn uit die tijd die het zelfde ervaren.
Alleen diegene die ook die ouderwetse pep hebben gehad weten precies waar ik het over heb.
En er is nog een heel groot verschil: de pep van vroeger was je bijna een hele week behoorlijk verrot, zo verrot dat je voorlopig helemaal niet meer aan pep moest denken :mrgreen:

Fool

Badass junkie
Maar als je vroeger "veel" gebruikt hebt zul je ook iets van permanente tolerantie ervaren kunnen hebben. Daarnaast degraderen je hersenen naarmate je ouder wordt, dus is het niet heel raar dat drugs dan ook minder kunnen bewerkstelligen in je koppie. :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
peppie zei:
Optie 3 is bij mij uitgesloten, aangezien ik bijna geen pep meer gebruik, en dat er velen zijn uit die tijd die het zelfde ervaren.
Alleen diegene die ook die ouderwetse pep hebben gehad weten precies waar ik het over heb.
En er is nog een heel groot verschil: de pep van vroeger was je bijna een hele week behoorlijk verrot, zo verrot dat je voorlopig helemaal niet meer aan pep moest denken :mrgreen:

Ik begrijp volledig wat jij bedoelt. Vroeger kon ik niet eten nog slapen op pep en dat voor toch wel zo'n 36uur lang, ik deed het trouwens niet veel ( 1 keer drie dagen dat was mijn maximum ). Snuifde het enkel in de nacht maar het effect ging nog veel langer door tot de avond nacht erop.

Ben er even vanaf gebleven :-P Nu terug de laatste malen dat ik probeerde, verschillende bronnen getest. kwaliteit ondermaats. Als ik het es doe snuif ik tot 9 uur in de morgen nu maar gegarandeerd zit ik al om 16u waus te gaan met een jointje ogen open toe aan het slingeren omdat ik de hele nacht wakker was. De pep is niet meer wat het was...

peppie

Belezen gebruiker
Fool zei:
Maar als je vroeger "veel" gebruikt hebt zul je ook iets van permanente tolerantie ervaren kunnen hebben. Daarnaast degraderen je hersenen naarmate je ouder wordt, dus is het niet heel raar dat drugs dan ook minder kunnen bewerkstelligen in je koppie. :wink:
Ook uitgesloten: vroeger had je niet veel nodig. 1gr. was genoeg voor 2 personen en 2 weekenden.
Doordeweeks gebruiken was echt uitgesloten want als je vrijdag gebruikte, was je blij als je maandag weer aanspreekbaar was. En tot woensdag bleef je voelen dat het nog in je lijf zat.
Die verhalen die je nu hoort over meth, dat lijkt exact op de pep van vroeger.
Nog een verschil: toen was de pep (die ik kreeg) (bijna) altijd droog.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
peppie zei:
Fool zei:
Ook uitgesloten: vroeger had je niet veel nodig. 1gr. was genoeg voor 2 personen en 2 weekenden.
Doordeweeks gebruiken was echt uitgesloten want als je vrijdag gebruikte, was je blij als je maandag weer aanspreekbaar was. En tot woensdag bleef je voelen dat het nog in je lijf zat.
Die verhalen die je nu hoort over meth, dat lijkt exact op de pep van vroeger.
Nog een verschil: toen was de pep (die ik kreeg) (bijna) altijd droog.

inderdaad, sedert de opkom van de natte pep is de kwaliteit ondermaats geworden.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja zo'n molecuul is bekend en veranderd niet. De enige verklaring hiervoor kan inderdaad zijn dat je hersenen er anders op reageren als je ouders wordt. Ik weet van mijn eigen ervaringen al dat de pep 6 jaar geleden effectiever was dan nu, dat is puur omdat ik zelf minder energie heb en niet omdat de pep veranderd...

Skirre

Bewuste gebruiker
Uiteraard veranderen de productiemethoden ook maar uiteindelijk kom hetzelfde stofje tot stand. Ik denk ook dat het aan het ouder worden ligt en als er vroeger bij de pep nog wel eens Pervitin toegevoegd werd dan was uiteindelijk de pep niet beter :wink: Het gaat dan om de combinatie / verhoudingen.
Je zou net zo goed nu pep met meth kunnen mengen; dan zou het hetzelfde effect moeten hebben

peppie

Belezen gebruiker
Ik weet nog dat er toentertijd 40+ waren die hetzelfde gevoel hadden met de pep als die van tussen de 20 en 30 jaar.
Het verschil kun je ongeveer vergelijken als een xtc pil van zo'n 80 mg mdma (pep van nu) en eentje van boven de 150 mg (pep van toen)
Verder ben ik er van overtuigt dat als ik die pep nu weer zou nemen, dat het er in slaat als een bom.
Uitproberen lukt niet, omdat er het er niet is, of heel schaars is en dus (bijna) niet aan te komen.
Pervintine kreeg ik aangeboden voor € 200,- voor 1 gram. Daar begin ik niet aan. :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90. En er zit geen meth in en het is niet eens altijd 73% ofzo. Moet haast wel leeftijd en gewenning zijn zoals de anderen ook al zeggen. Ik moet ook zeggen dat de mindset waarmee je speed gaat pakken erg van invloed is. Als je even thuis pakt om te kijken of het goed werkt, ga je veel minder hard dan wanneer je dezelfde dosis met vrienden op een feest pakt en echt zin hebt om hard te gaan.

peppie

Belezen gebruiker
ooscaar zei:
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90.
Dus jij wil zeggen dat jij op je 10e jaar al pep hebt gehad :confused:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
peppie zei:
ooscaar zei:
Ik heb drie jaar terug voor het eerst gebruikt en ben in de twintig. Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90.
Lezen is ook een kunst Peppie :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
peppie zei:
ooscaar zei:

Ja, mijn moeder kookte graag amfetaminepasta als de aardappels op waren. :wave:

SirErick

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
peppie zei:
ooscaar zei:

Ja, mijn moeder kookte graag amfetaminepasta als de aardappels op waren. :wave:
Whahaha, lol... Ik zie het al voor me.

peppie

Belezen gebruiker
Dat bedoel ik dus: je kan er pas over meepraten als je het ook daatwerkelijk hebt gehad.
:wink:

peppie

Belezen gebruiker
ooscaar zei:
Ik en mijn vrienden kunnen net zo loeihard gaan als beschreven wordt over de speed uit de jaren '90.
Dat dus kun je niet zeggen als het niet gehad hebt. Ja als beschreven wordt, maar het is moeilijk te beschrijven.
En blijkbaar lezen de meesten van jullie niet.
Het is geen gewenning, want ik heb nooit veel gehad.
ook geen ouderdom, want ben nog lang niet bejaard.
Discussie mag van mij gesloten worden, het is toch niemand aan het verstand te brengen.

Fool

Badass junkie
gewenning hoeft niet persé te komen door extreem gebruik en ouderdom is niet gelijk bejaard zijn. :')

ooscaar

Wijs gebruiker
Koop meth, meng het door je speed, kaken op elkaar en gooi je bevindingen hier neer. Tot die tijd baseren we ons beiden op een vermoeden. Groetjes aan Kokkie!

peppie

Belezen gebruiker
ooscaar zei:
Koop meth, meng het door je speed, kaken op elkaar en gooi je bevindingen hier neer. Tot die tijd baseren we ons beiden op een vermoeden. Groetjes aan Kokkie!

Zo, de snotneus denkt interessant te zijn :wave:

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:

Ik heb in het verleden wel eens meth gebruikt. Dat is toch totaal anders "knallen" dan speed. En waarom je meth vervuilen? Zonde van dat goddelijke goedje :P

Van het weekend heb ik een proef uitgevoerd. Ik heb mijn broertje en zijn vrienden mijn amfetamine laten gebruiken. Getest op 61%. Ze hadden een feestje dus dat kwam goed uit.
Ze vonden het allemaal top spul. Ze stonden te knallen, springen, kaakschaatsen en wisten van gekkigheid niet wat ze aan het doen waren. Grappig om te zien. Ze reageerden totaal anders dan mij. Veel wilder, energieker en gekker.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
dubbel0seven zei:
Ze vonden het allemaal top spul. Ze stonden te knallen, springen, kaakschaatsen en wisten van gekkigheid niet wat ze aan het doen waren. Grappig om te zien. Ze reageerden totaal anders dan mij. Veel wilder, energieker en gekker.

Precies dat ja.. Na een paar jaar zijn de effecten simpelweg veel minder sterk dan de eerste keren, daarom lijkt het alsof het vroeger beter was. Hoor het continu maar de moleculen zijn niet gewijzigd...

* hij wist er wel vanaf dat je die proef deed neem ik aan? :P

peppie

Belezen gebruiker
Ik kan er maar een ding over zeggen: als je die pep van toen nooit gehad hebt, weet je niet waar je over praat.
Er zijn op meerdere fora discussies over. Doe je huiswerk zou ik zeggen :wave:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruite met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine. Of dexamfetamine, of wat voor samenstelling of aanverwante dan ook. Het kan ook aan je beleving liggen.

Wat je zou kunnen proberen is aan verschillende ''soorten" amfetamine en aanverwante proberen te raken en kijken wat het effect is. Maar of zo'n onderzoek verstandig is weet ik niet, bovendien weet je het dan ook niet helemaal zeker, want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.

Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.

Een discussie over zoiets heeft natuurlijk totaal geen nut, maar dat is wel gebleken.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
dubbel0seven zei:
* hij wist er wel vanaf dat je die proef deed neem ik aan? :P

Mij broertje vierde zijn verjaardag. Mij was gevraagd of ik "goed spul" kon leveren. Dit was uiteraard geen probleem. En ik ben gewoon blijven hangen om wat te snuiven en enkele biertjes te drinken. Zodoende kon ik goed zien wat voor een effect de amfetamine had op de jongeren. En dit was toch best wel anders dan het effect wat ik ervaarde. :grin:
Dit doet mijn vermoeden bevestigen dat met de tijd, gewenning en veelvuldig gebruik het effect van speed afneemt. Veranderingen in de hersenen spelen natuurlijk ook een rol.
Iedereen was toch alleen maar versneden caffeïne gewend. Allemaal hadden ze praatjes over hoeveel gram ze per avond konden snuifen. Lekker stoer hahahaha. Maar enkele puntje's Amfetamine, 61% getest,deed iedereen rond stuiteren. Knallen als een malle. Wel grappig om te zien. :grin:

Joopiejo zei:
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruite met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine. Of dexamfetamine, of wat voor samenstelling of aanverwante dan ook. Het kan ook aan je beleving liggen.

Wat je zou kunnen proberen is aan verschillende ''soorten" amfetamine en aanverwante proberen te raken en kijken wat het effect is. Maar of zo'n onderzoek verstandig is weet ik niet, bovendien weet je het dan ook niet helemaal zeker, want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.

Wat ook zou kunnen is dat er gewoon data bestaat van onderzoeksgegevens waaruit blijkt dat wat vroeger als pep werd verkocht iets anders is dan wat nu pep heet.

Een discussie over zoiets heeft natuurlijk totaal geen nut, maar dat is wel gebleken.

In het verleden heb ik vrijwel alle beschikbare soorten amfetamine gebruikt. Racemisch/straat Amfetamine, Dexamfetamine, Pervetine/Methamfetamine en stoffen als pure Efedra etc.
Al deze soorten hebben een verschillende werking. Zeer herkenbaar en makkelijk van elkaar te onderscheiden. Dit verklaart niet het verschil in ervaring van "vroeger" en nu.
Mijn eerste keer Amfetamine is nu 13 jaar geleden. Voor mijn gevoel werkte de Amfetamine uit die tijd beter/anders dan de Amfetamine van tegenwoordig. Destijds kocht ik een grammetje van een straatdealer. We snoven makkelijk enkele grammen per nacht. Daaruit concludeer ik dat het nogal onzuiver/versneden moest zijn geweest.
Tegenwoordig heb ik spul getest op 61%. En per nacht gebruik je daar echt geen grammen van.
De eerste ervaringen, van tig jaar geleden, die lijken al snel beter/anders. Maar niemand heeft overtuigend bewijs dat aantoont dat er "vroeger" andere types Amfetaminen werden geproduceerd. Zelfs de mensen bij het testcentrum ontkrachten dit. En daar beschikken ze nog wel over testresultaten die dit kunnen bevestigen.

Joopiejo zei:
Het kan toch zijn dat je vroeger amfetamine gebruikte met een andere stof er doorheen, of gewoon een andere stof dan amfetamine.

Het gerucht gaat dat er in het verleden pep werd verkocht die enkele procenten Methamfetamine bevatte. Tegenwoordig valt dit vrij lastig te bewijzen. En navraag bij het testcentra leverde ook niets op. Daar beweerden ze dat de Amfetamine niet veranderd is. Alleen de productiemethoden. Maar het uiteindelijke resultaat is en blijft Amfetamine, het molecuul is niet veranderd. Dus ja......je kunt blijven discussiëren...maar zonder bewijs kom je nergens.

Joopiejo zei:

Ik heb de vraag gesteld bij het testcentrum. Het antwoord was helder,kort en duidelijk, Amfetamine is door de jaren heen niet veranderd. Het molecuul is gelijk met die van de jaren 90. Alleen door het verbieden van bepaalde chemicaliën zijn de productieprocessen veranderd. Het eindresultaat is en blijft hetzelfde. Wel kunnen de verschillende productiemethoden verschillen opleveren in de structuur, kleur, geur, smaak en het effect.

Joopiejo zei:
want je gaat dan af op een herinnering en dat is sowieso niet echt betrouwbaar.

Het is ook een feit dat gebruikers uit verschillende jaartallen allemaal beweren dat de Amfetamine uit het verleden beter/anders werkt. Verder heeft niemand overtuigend bewijs dat bevestigd dat er "vroeger" andere pep werd geproduceerd dan tegenwoordig.
Feit is gewoon dat met de tijd, het gebruik en gewenning het effect van Amfetamine doet afnemen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha dat kan ik me goed voorstellen, daar stuiterde ik ook enorm op 5 jaar geleden.

peppie zei:
Ik kan er maar een ding over zeggen: als je die pep van toen nooit gehad hebt, weet je niet waar je over praat.
Er zijn op meerdere fora discussies over. Doe je huiswerk zou ik zeggen

Als je die pep van toen niet hebt laten testen is jouw bewering net zo waardeloos. Je praat over een wit poeder en jaren geleden, niet echt een betrouwbare basis dus. Herinneringsvervalsing is een bewezen feit en amfetaminemoleculen zijn niet veranderd. de term pep is ook al vrij oud en ook die is voor zover bekend niet veranderd. Ik heb mm huiswerk wel gedaan. Zorg even voor onderbouwing van je beweringen of accepteer gewoon dat je brein misschien niet meer in staat is om hetzelfde effect teweeg te brengen... :wave:

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
peppie zei:
Er zijn op meerdere fora discussies over. Doe je huiswerk zou ik zeggen :wave:

Je kunt natuurlijk tot in het oneindige discussies blijven voeren. En herinneringen van "vroeger" blijven verheerlijken. Maar zonder overtuigend bewijs, een testresultaat bijvoorbeeld, blijft het bij een herinnering van "vroeger".
Ik heb mijn huiswerk wel gedaan. Ik heb zelfs navraag gedaan bij het testcentrum. En een discussie bewijst nu eenmaal helemaal niets. Zonder bewijs blijft dit een verdenking/herinnering. :)

lotske1984-

Wijs gebruiker
Idd speed van paar jaar terug was stukken beter..heeft niks mee gewenning te maken..ze versnijde het veel te hard en een soort olie zou nimmer mogen geimporteerd worden van china ofzo..

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ja bedoel mee gewenning datbik er de goede speed zo eruit kan halen..vroeger had je zo goed of niks wit dat in neus blijft hangen en nu wel.. :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
lotske1984- zei:
Ja bedoel mee gewenning datbik er de goede speed zo eruit kan halen..vroeger had je zo goed of niks wit dat in neus blijft hangen en nu wel.. :)

Als je speed blijft plakken in je neus laat je die troep best es drogen of testen :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Misschien als je elke dag veel speed snuift dat er dan wel eens een kans zou kunnen bestaan dat je neusslijmvlies niet alles in één keer opneemt? :tearsofjoy:

Edit: en anders wat Tekzor zegt inderdaad

Bovenaan