Werking / ADD

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
ik had een vraag.
ik loop al een tijdje met een aantal dingen die ik niet snap.
de 1e keer dat ik xtc nam voelde ik het effect goed (love gevoel) maar ongeveer 2 uur en toen was het weg. de 2e keer merkte ik het ook nog wel maar al minder .
daarna nooit meer egt iets van een xtc pil gevoeld , ook niet na een jaar stoppen.

de 1e paar keer speed kreeg ik een lekker gevoel en duidelijk een effect.
dit werd ook steeds minder.
als ik egt veel speed neem merk ik wel dat ik wat opgepept ben maar lang niet zo als mn vrienden.

hetzelfde geld voor coke en benzodiazepine.

nu is bij mij ADD vastgesteld.

kan het zo zijn dat deze middelen in het begin wel werkte maar dat ik er dankzij ADD snelle tolerantie voor ontwikkelde ofzo?
en dan heb ik het over speed, dexamfetamine, xtc , cocaine en benzo's.

het enige waar ik zeer gevoelig voor ben is wiet (op een slechte manier) word er para enz van.

en GHB waar ik super waus van word, onrust in mijn hoofd verdwijnt , concentratie verbeterd, geen moeheid meer enzovoort.

bedankt voor reacties.

ik krijg trouwens voorgeschreven dextroamfetamine maar heb hier weinig baat bij.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
xtc4fun zei:
de 1e paar keer speed kreeg ik een lekker gevoel en duidelijk een effect.
dit werd ook steeds minder.

Wat ik merk bij ADDers is dat naarmate de hoeveelheid speed toeneemt ze op een bepaalt moment een punt bereiken dat ze gewoon heel erg tja.. "kalm" worden :P

Waar ik op doel is dat mogelijk je steeds grotere hoeveelheden nam en dit juist daardoor ave-recht uitwerkt ofo.

Naja weet niet of je er iets mee kan :beer:

wcpapier

Ik heb dus precies hetzelfde, bij mij is ook ADD geconstateerd,
en ik voel ook steeds minder van vrijwel alle drugs.

Mdma (of xtc) werkt vrijwel helemaal niet meer, tenzij ik belachelijk grote hoeveelheden gebruik.
En dat doe ik ook maar 1x in de 2 maanden, als het niet minder is.

van speed blijf ik alleen lang wakker, en coke doet ook vrij weinig meer met me.
Ik word er tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gaar van.

OOK na 4 maanden gestopt te zijn met alles was dit nog steeds...

Carlitos

Badass junkie
Heb ook ADD.
Mijn drugs doet gewoon zijn werking zowel (grote) hoeveelheden speed als dex,mdma en cocaine vroeger ook gewoon.
Benzogewenning gaat sowieso rap,maar het doet wel nog gewoon wat met me.
Dus tjah,mischien je drugs is laten testen mischien is alles wat rommel :confused:

xtc4fun

nee dat is t egt niet geloof me.
meeste is getest, en de benzo's en dex komt van de apotheek.
en het is egt al een lange tijd dat alles veel minder werkt.

het lijkt gewoon of ik heeeeel snel tolerantie voor middelen opbouw.
en het bijna niet kwijt raak.

ik weet dat mensen met ADD zoiezo ongevoeliger zijn voor drugs maar bij mij is het wel heel erg.

50mg diazepam doet niets.
120mg dex niets , alleen onrustig en dat ik slecht slaap.
150mg mdma doet niets ook niet als ik daarna nog bijpak.
(word na veel bijpakkeen alleen duizelig in mn hoofd en para)
ben weleens tot 400 mg gegaan.

de enige drugs die werken zijn ghb dat werkt wel gewoon goed.
en ketamine werkt ook goed.

vooral dat de benzo's en coke geen effect meer op me hebben vind ik jammer.

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
ja dat klopt ik heb ADHD en ik bouw heel snel tolerantie op met pep,coke, etc.

omdat een AD{H}D er te weinig dopamine en noradrenaline aan maakt in de hersenenen en contant op zoek is naar prikkels, word je dopamine direct weer opgenomen door je neurotransmitters en werkt het minder.
:rockband:
:smoke: :smoke:

Albino

Bewuste gebruiker
Ik heb ADD. Ik word rustig en ik kan me veel beter focussen op iets. Zelf ben ik vrij verslavingsgevoelig en ben er echt blij dat ik niet meer verslaafd ben!

Pintho

Belezen gebruiker
bij ADD is drugsgebruik een vorm van zelfmedicatie. Dit komt doordat neurotransmitters in de hersenen niet in balans zijn. ik heb het zelf ook.

lunatic

Ik denk dat hier op dit forum het grootste deel van de mensen iets heeft van adhd.
Dat is mij iig wel opgevallen.
Ik heb zelf ook adhd/add. Daarom ook de grote interesse naar drugs. Speed werkt bij mij ook rustgevend in kleine doseringen en bouw snel tollerantie op. Ook met mdma en coke. Dat komt idd omdat er in je hersenen te weinig dopamine aangemaakt word.
Nu al een tijd geen speed gehad omdat ik er hier niet aan kan komen.
Ritalin is dan de enige optie...

anon22

Belezen gebruiker
kan een optie zijn maar vaakt helpt het niet of niet genoeg.

bij mij helemaal niets bij 4 x 25mg

nu heb ik dextroamfetamine wat wel een beetje helpt
ik heb zoiezo een wat hogere dosering met alles nodig

Peterblaat

Ketaboy zei:
Wat ik merk bij ADDers is dat naarmate de hoeveelheid speed toeneemt ze op een bepaalt moment een punt bereiken dat ze gewoon heel erg tja.. "kalm" worden :P
Dat heb ik ook inderdaad... tijdje geleden op een dag _echt_ veel weggenakt, en ik zat gewoon beetje te zitten... voelde me wel lekker, maar anderzijds voelde ik me ook alsof ik een nacht super slecht geslapen had en eigenlijk gewoon m'n bedje in wou.

xtc4fun zei:
ik weet dat mensen met ADD zoiezo ongevoeliger zijn voor drugs maar bij mij is het wel heel erg.
Ik heb juist altijd begrepen dat AD( H )D'ers altijd erg gevoelig zijn voor stoffen. Ikzelf heb dat ook; had ooit een 36mg concerta gekregen van een gast, en ik ging echt absurd hard... was ook wel de eerste keer dat ik een stimuland gebruikte, maar lichamelijk ging ik echt slecht. Keihard zweten, bijna flauwvallen door oververhitting (sterretjes zien, moest echt mn hoofd met water nat houden om mn hoofd wat koel te houden) en dat soort shit, terwijl vrijwel iedereen die ik ken en het wel eens abused niet zo beroerd veel merkt van 36mg.... Nu kan ik prima ook de 54mg aan, maar dat komt ook omdat ik het iets te veel abuse...

Zeepbel

herken mezelf enorm in dit topic.

wikipedia: Niet minder dan 20-30% van de personen met ADHD lijdt aan een depressieve stoornis met slechte prognose, waaronder misbruik van middelen en zelfmoord

Pebbles

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik heb ook ADD maar speed heeft totaal geen effect op mij. Sowieso de eerste keer al niet. Ik werd er gewoon rustig van eigenlijk, maar nu heb ik medicijnen daarvoor.
XTC werkt gewoon bij mij prima, ook in combinatie.

Bommijn

Newbie
wcpapier zei:
Ik heb dus precies hetzelfde, bij mij is ook ADD geconstateerd,
en ik voel ook steeds minder van vrijwel alle drugs.

Mdma (of xtc) werkt vrijwel helemaal niet meer, tenzij ik belachelijk grote hoeveelheden gebruik.
En dat doe ik ook maar 1x in de 2 maanden, als het niet minder is.

van speed blijf ik alleen lang wakker, en coke doet ook vrij weinig meer met me.
Ik word er tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar gaar van.

OOK na 4 maanden gestopt te zijn met alles was dit nog steeds...

ik heb ADHD en speed ja ik blijf wel wakker en ik begin me rustig te voelen en chill kan gemakkelijk 2uur in men zetel zitten te genieten van de rust. soms als ik zo op een feestje sta en er is goede muziek kan ik wel een hele tijd staan dansen en te genieten maar als ik ergens kan gaan zitten waar het rustig is zit ik te genieten.
coke weet ik niet heb ik nog niet gedaan
en xtc gaat wel nog goed gebruik wel redelijk vaak laat er geen maand tussen maarja
tolerantie heb ik wel en gevoel is niet meer hetzelfde als vroeger maar dat is normaal lijkt me

ik heb ook add en dit heeft meer te maken met tolerantie denk ik, en sowieso 1e x is het onbekend voor je lichaam en zal je ook anders reageren dan op de 2e x,

thesuger

Newbie
Ja dit komt mij zeer bekend voor alleen werkt het in het begin wel gewoon xtc en speed ook wel minder als io het vergelijk met anderen

DumDum

Newbie
Bij mij is er een vermoeden van ADD. Ik zit nu in die molen....
Bij ADD schijnt er een tekort te zijn aan dopamine, die de passiviteit en chaos tot gevolg geven.

Ik vond het altijd vreemd dat XTC/Speed altijd zo'n andere uitwerking had op mij, dan vrienden(eigenlijk alle) om mij heen die ook gebruiken. er lekker in in zitten, of eruit zijn..ik zat er altijd wel in als ik gebruikte :)

Ik had ook nooit van die enorme pieken en dalen. Altijd een lekker ontspannend en rustgevend gevoel. Tijd om van dingen te genieten... en de rust hebben om een gesprek aan te gaan met mensen, zonder mijn aandacht te verliezen, of zelfs verliezen waar het gesprek over ging :flushed:

Het leek wel alsof gedachten vloeibaar werden...de chaos in mijn hoofd kreeg een richting.

Ik hoop dat er mss met medicatie wat evenwicht in de chaos komt :)

Ik heb een vraag.
Ze zijn nu bij mij aan het kijken of ik ADD heb. Ik heb echt ziek veel kenmerken.
Mijn vriend heeft ADD. Hij word van xtc altijd heel erg rustig en zwaar in zijn eigen space.
Op een halve of hele pil.

En ik heb eigenlijk altijd eerst een drukke en vrolijke periode en daarna rustig en chill en dan space. Of naja werkt beetje anders met welke pillen je hebt maar wel eerst die drukke vrolijke periode. Nou vraag ik me af heb ik dan wel ADD?
Ze zeggen wel dat xtc al je remmen weg haalt en aangezien ik mijn hele blije, spontane, sociale, soms drukke kant best veel onderdruk op een dag dacht ik dan komt het juist met xtc eruit.
Maar vraag is heb ik dan wel ADD? Wat denken jullie?

Fool

Badass junkie
Ik denk dat we dat niet zomaar kunnen zeggen, lang niet alle stimulerende medicijnen werken dan ook voor alle AD(H)D-patiënten, dus het zou mogelijk kunnen zijn. Wel is het zo dat er tegenwoordig veel meer mensen AD(H)-D hebben dan dat er bij deze personen fysiologisch aantoonbaar is. :P

Bij ADD en ADHD is de drang naar en dus misbruik van middelen sterk verhoogd. Bij XTC wordt de AD(H)D'er overweldigd door het effect. Aangezien hij/zij zich altijd anders voelt en met XTC alle remmen verdwijnen. XTC heeft dan ook geen andere werking op die persoon ten opzichte van personen zonder de betreffende aandoening. Sterker nog, het wordt als zo intens lekker ervaren dat misbruik van XTC op de loer ligt. Bij cocaine werkt het echter anders. De persoon wordt bij gebruik rustig en helder in het hoofd. Bij speed krijgt men de speedy-rush en dus de gebruikelijke space van een speed-gebruiker. Kortom, zowel op XTC als op speed zal de AD(H)D'er in de regel niet anders reageren als gebruikers zonder deze aandoening. Het zal eerder te maken hebben met de opgebouwde tolerantie die sowieso al heel snel onstaat. Bij cocaine daarentegen zal de gebruiker juist rustig worden.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
^Dat is niet helemaal waar. Over het algemeen hebben mensen met ADHD een afwijkende hersenstructuur en -activiteit waardoor drugs (en medicatie zoals methylfenidaat) andere effecten kunnen hebben. Denk aan abnormaliteiten in de frontale cortex, tekorten in de executieve functies en verminderde dopamineactiviteit. Het is niet voor niets dat ADHD-ers rustig worden van ritalin, maar een gemiddeld studentje er lekker op kan studeren. Daarnaast werkt bijvoorbeeld ritalin als medicatie niet bij iedereen met ADHD, dus ik neem aan dat speed, coke of xtc ook niet allemaal op exact dezelfde 'andere manier' werkt bij mensen met ADHD.

Lekker oude topics uit de sloot halen btw? :wink:

Pebbles

Ik heb ADHD en mijn evaring met XTC was dat ik er rustig van werd en rustig op de bank zat en te genieten van de mooie wereld. Ondanks mijn achterlijke hoge dosis van 2x220 Mg werkte het niet tegenovergesteld. 2x geprobeerd, daarna niet meer. Ik wou meer, het was mooi maar ken jezelf en stel je grenzen.

Speed daarin tegen heb ik ook gebruikt en daarna ging ik naar de dokter om eerlijk te vertellen dat ik de slechte pad op zou gaan door de rustgevende gevoel. Maar nu, 3.5 jaar verder, met een officiële dosis van 80mg Ritalin, gebruik ik 160mg. De werking word minder, terwijl speed wel 'beter' werkte. Dus ik zit iedere keer een week zonder en dat is moeilijk, ondanks mijn gedachte en dwang om gewoon weer speed te slikken probeer ik m'n gevoelens te onderdrukken want het is echt waar dat 'wij, ADHD'ers' sneller verslaafd raken dan anderen. Denk maar dat het tijd word om hiermee naar de huisarts te gaan en te vragen naar dextroamfetamine te proberen.

Logisch toch? Zo een rustig gevoel van binnen. Als 'normale mensen' zich zo rustig kunnen voelen zonder pilletje is dat net als XTC, alleen zonder de mooie wereld.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Bespreek het inderdaad even met je huisarts, is wel beter om te doen voordat het echt uit de hand loopt! Dat het niet meer het goede effect heeft is ook niet prettig, als je juist veel aan je medicatie hebt in het dagelijks leven.

iv99

Newbie
Ik heb alleen nog maar wiet en xtc geprobeerd en xtc had zeker wel een effect op me maar anders dan mijn vrienden, ik merkte dat ik een hele psychologisch trip kreeg en zegmaar op zo'n manier naar de ruimte kon kijken dat ik het drukke deel kon afscheiden van het rustige deel en toen in een rustige kalme kamer leek te zitten waar ik eindelijk zonder chaos kon nadenken. Voor wiet daarentegen ben ik echt gevoelig. Ben wel vaker slecht gegaan op wiet, maar de dag nadat ik xtc had genomen en ik toen smokete, holy shit wat ging ik slecht, ik dacht echt dat ik dood zou gaan... dus ja die gevoeligheid voor wiet is wel iets wat bij add'ers past denk ik

Bij mij is er een vermoeden van ADD. Ik zit nu in die molen....
Bij ADD schijnt er een tekort te zijn aan dopamine, die de passiviteit en chaos tot gevolg geven.

Ik vond het altijd vreemd dat XTC/Speed altijd zo'n andere uitwerking had op mij, dan vrienden(eigenlijk alle) om mij heen die ook gebruiken. er lekker in in zitten, of eruit zijn..ik zat er altijd wel in als ik gebruikte :)

Ik had ook nooit van die enorme pieken en dalen. Altijd een lekker ontspannend en rustgevend gevoel. Tijd om van dingen te genieten... en de rust hebben om een gesprek aan te gaan met mensen, zonder mijn aandacht te verliezen, of zelfs verliezen waar het gesprek over ging :flushed:

Het leek wel alsof gedachten vloeibaar werden...de chaos in mijn hoofd kreeg een richting.

Ik hoop dat er mss met medicatie wat evenwicht in de chaos komt :)

Hmm ik ben er achter gekomen dat ik ook aan echt alle kenmerken van ADD voldoe (bizar gewoon). Ik heb de laatste jaren zo ongeveer 10 keer XCT gebruikt op festivals en echt alle 10 de keren werkte het echt geweldig (veel beter, langer en constanter dan bij de anderen waar ik mee was). Ik ken iemand die ADHD heeft en die heel vroeger het een paar keer heeft geprobeerd maar daar werkte het totaal niet (die werd er zelfs misselijk van).

Bovenaan