wellbutrine snuiven

hej, ben sinds een tijdje wellbutrine aan het snuiven, wat zijn eigenlijk de bijwerkingen op lange termijn? wnt dit voelt eigenlijk echt wel goed aan :tongueout:

grtz

en kvind trouwens niets vn wellbutrine, alleen vn rilatine, dus daarom datk het hier vraag, mss dat er nog mensen zijn die dit doen of gedaan hebben, mss is verder nadenke dan je neus lang is :)

Flameon

Badass junkie
violentritual zei:
mss is verder nadenke dan je neus lang is :)
Ik zou me ff gedeisd houden als ik jou was. Verder merk je het sowieso wel aan je neusschot als je pillen gaat snuiven, zal gatenkaas worden op lange termijn

oké , ik houd me ff gedeisd....
....
...
hoelang nog?
_________________________-

dude, het forum is om mensen die met vragen zitten verder te helpen, right?
ik stel een vraag, en omdat jij mss geen zin hebt om te antwoorden of omdat je het mss niet weet, moet je me niet direkt doorverwijzen naar google, daar ebk zelf al op gezocht tbh, nergens vind ik iets, alleen wat vn ritalin, maar wellbutrine is iets anders dus..

Flameon

Badass junkie

thnx voor de reacties, maar kbedoelde eerder voor mijn neus, op lange termijn, bv een half jaar, zou er dan grote schade aangericht zijn?

mvg

Pammer

Bewuste gebruiker
violentritual zei:
thnx voor de reacties, maar kbedoelde eerder voor mijn neus, op lange termijn, bv een half jaar, zou er dan grote schade aangericht zijn?

mvg
Ermh ik denk dat je sowiso je neus fuckt.

Hotseflots

Experimenterende gebruiker
waarom zou je dit in godsnaam willen snuiven? Het wordt voorgeschreven als antidepressivum en als middel bij stoppen met roken... lijkt me weinig recreatieve waarde hebben.

Pammer

Bewuste gebruiker
jA ERzij maar weinige middelen die je eigen lyijk recreatekf kan gebrugiken....
Eerst en vooral; snuiven is best niet goed... Maar dat tezeide maar medicale drugs snuive si gi goed.
Je hebt namelijk bindm:iddellen die je in het middelbhebbel en je neus aantasten. Daarbij wordt geen enekel medicale drug gesnoven met enkele uitzonderingen de middel evoor vADHD & ADD?

Dus... Ik zou daarmee kampen hoor.

Beeeb

Bewuste gebruiker
Mmm ten eerste snap ik niet waarom je dit je dit recreatief zou willen nemen.
En ten tweede al helemaal niet waarom je het zou willen snuiven.

Maar ja iedere gek zijn gebrek natuurlijk. :)

Ik ben er een aantal jaren geleden mee gestopt met roken.

(En na twee jaar weer begonnen met roken, en dus na een jaar weer aan de zyban gegaan om weer opnieuwe te stoppen met roken, omdat het de eerste keer zo fluitend ging. Maar deze tweede keer had ik ziekelijk veel last van allerlei nare bijwerkingen! Dus geen Buprion meer voor mij )

Beeeb

ly'ke

Newbie
wellbutrin wordt ook gegeven voor adhd. het is de legalere vorm van risperdal en heeft dezelfde uitwerking. wordt liever voorgeschreven daar ze niet vervolgd kunnen worden, valt niet onder opiumwet, in belgië toch. als ge dat gaat snuiven moet ge wel rekening houden met het omhulsel, dat zorgt dat medicatie over 24u vrij gegeven word en verteerd niet. zou dus we regelmatig je neus spoelen :) om te snuiven lijkt het me toch "gezonder" om speed te nemen dan...

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wellbutrin is een medicijn wat op korte termijn niet eens veel doet dus het snuiven is relatief zinloos. Medicijnen zijn gemaakt om te slikken en niet om te snuiven. Dus ik zou het niet doen een afrader in mijn ogen..

Realities

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Wellbutrin is een medicijn wat op korte termijn niet eens veel doet dus het snuiven is relatief zinloos. Medicijnen zijn gemaakt om te slikken en niet om te snuiven. Dus ik zou het niet doen een afrader in mijn ogen..

Ben het met je eens, wb dat laatste gedeelte, geneesmiddelen zijn om te slikken eigenlijk.
Heb ook al wel eens geneesmiddelen gesnoven, maar al dat bindmiddel maakt je neus sneller kapot dan je lief is.

Anderzijds is bupropion in XR vorm toch op de markt, dus als je ze crusht dan is die XR vorm er niet meer en als je het dan snuift ( met idd alle gevolgen voor je neus vandien) wel op korte termijn werkzaam.
Bupropion is een fenetylamine, een synthethische cathinone, dus crushen en snuiven kan je best een lichte stimulerende rush geven, maar de TS raad ik dan aan om gewoon een lijntje pep te snuiven van 60% ofzo.
Correct me if i'm wrong

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat iemand het een aantal weken moet nemen voordat het zijn echte werking heeft. Dat het constant in het lijf aanwezig moet zijn. Met de methadon heb ik in mijn ogen ook een spiegel opgebouwd een constante dosering in mijn lijf.

Heb het in het verleden ook met strattera gehad een verschrikkelijk medicijn dat maar niet aanslaat en dan nog niet te spreken over effexor ook weer zoiets. Pillen die je wat langer neemt voordat het werkt waarvoor je het neemt althans dat dacht ik...

Realities

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Dat iemand het een aantal weken moet nemen voordat het zijn echte werking heeft. Dat het constant in het lijf aanwezig moet zijn. Met de methadon heb ik in mijn ogen ook een spiegel opgebouwd een constante dosering in mijn lijf.

Heb het in het verleden ook met strattera gehad een verschrikkelijk medicijn dat maar niet aanslaat en dan nog niet te spreken over effexor ook weer zoiets. Pillen die je wat langer neemt voordat het werkt waarvoor je het neemt althans dat dacht ik...

OK, nu begrijp ik je. Wellbutrin XR dient geslikt te worden en dan heeft het een tijd nodig om een spiegel op te bouwen, daar ben ik het zeker met je mee eens.

Effexor heeft ook een XR werking, maar vroeger waren er ook instant release tabletten , of nu nog in sommige landen mss, maar betwijfel dat.

Maar die Effexor IR is een beetje als crack, het geeft een enorme piek en al vrij snel en zeker als je het snuift krijg je er een rush van hoor. Net als met Strattera snuiven ipv slikken.
Een imo (on)aangename rush, met bijwerkingen etc., dus ook daar ben ik het met je mee eens dat Strattera capsules en Efexor capsules een tijd nodig hebben om een spiegel op te bouwen.

Maar vergelijk het met een Concerta helemaal het omhulsel en lagen eruit halen en dan crushen en snuiven, of bv. een Xanax Retard crushen of een Oxycontin crushen.
Dan heb je toch wel degelijk de piek. Natuurlijk zijn dit geen antidepressiva.

Maar venlafaxine en bupropion in instant release vorm nemen geeft je een lichte stimulerende rush, maar je hebt een enorme weerslag, net als bij crack ofzo bv.

Daarom dat deze fenethylamines, dus de groep waartoe ook de amfetamines/wekamines behoren, nu in XR worden gemaakt, maar je kan dat omzeilen als je het wil misbruiken.

Strattera is een NRI en heeft bij normaal/therapeutisch gebruik een tijd nodig om een spiegel op te bouwen. De capsules hebben ook een vertraagde afgifte dacht ik toch, zitten toch ook net als bij venlafaxine ( efexor) bolletjes in de capsule?

En Strattera is een centraal stimulantium, dus heeft toch wel een recreatieve waarde, maar ja hangt af ook wat iemand als recreatief beschouwt, dat is relatief en breed volgens mij

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je het allemaal zo bekijkt dan denk ik dat heel veel mensen niet eens weten dat ze een wekamine of iets dergelijks nemen. Ze laten gewoon de helft aan informatie weg zodat mensen zich geen zorgen maken over wat ze nemen. Denk niet dat veel mensen oud worden met pepmiddelen. Over 20 jaar zijn waarschijnlijk pas de echte gevolgen bekend van alle troep die ze nu als snoep geven.

Realities

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Als je het allemaal zo bekijkt dan denk ik dat heel veel mensen niet eens weten dat ze een wekamine of iets dergelijks nemen. Ze laten gewoon de helft aan informatie weg zodat mensen zich geen zorgen maken over wat ze nemen. Denk niet dat veel mensen oud worden met pepmiddelen. Over 20 jaar zijn waarschijnlijk pas de echte gevolgen bekend van alle troep die ze nu als snoep geven.

Goede post willem, kan het zelf niet mooier verwoorden en ben het helemaal met je eens :mrgreen: !!

Fucking society! :angry:

Wellbutrin goed crushen en daarna het goedje door een zeefje halen (zo ontdoe je zeer gemakkelijk het omhusel) en het gezeefde goedje snuiven werkt weldegelijk! Vergelijkbaar met speed maar werkt maximum een 90-120 minuten. 2 pillen per dag zijn voldoende om mijzelf en mijn vriendin de dag door te halen!

De chemische structuur is verwant met die van amfetamine en aldus werkt bupropion ook enigszins als een psychostimulans.

Met vriendelijke groeten uit België!

Bovenaan