welke drugs gebruiken op festival qua kater

Haarsteeg1

Experimenterende gebruiker
Hallo

binnenkort heb ik weer een feest waar ik drugs wil gaan gebruiken. Ik heb alleen geen zin meer om een enorme kater, die dagen duurt te hebben na een feest. Normaal gebruik ik xtc en ketamine op een feestje maar door de xtc krijg ik een enorme kater dus zijn hier vervangers voor? Moet sowieso stimulerende drug zijn

Aniet_Speed

Badass junkie
Ik heb een paar keer 4fmp gedaan, ik ervaarde dat als xtc- achtig, soort "xtc light" als ik het moet omschrijven, was die maandag topfit weer om 8 uur op m'n werk..😁 De andere keer is lastig te beoordelen want toen heb ik nog een aantal andere dingen erbij genomen😏 maar ik lees hier verschillende ervaringen over, dus garantie heb je niet... Een vriend van mij ervaarde juist alle nadelige dingen wat je van x kan krijgen dusja, je komt er maar op 1 manier achter😜

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Ik heb een paar keer 4fmp gedaan, ik ervaarde dat als xtc- achtig, soort "xtc light" als ik het moet omschrijven, was die maandag topfit weer om 8 uur op m'n werk..😁 De andere keer is lastig te beoordelen want toen heb ik nog een aantal andere dingen erbij genomen😏 maar ik lees hier verschillende ervaringen over, dus garantie heb je niet... Een vriend van mij ervaarde juist alle nadelige dingen wat je van x kan krijgen dusja, je komt er maar op 1 manier achter😜

Wowww, door 4F lig ik echt nog wakker...

De Zandman

DF-koning
Geen kater willen hebben? Of krijgen?
Niks nemen!
Geen drugs dus waarvan bekend is dat je er een kater van krijgt....
Dit zeg ik, omdat eigenlijk een soort van vuistregel is:
Alle middelen, die het plezier bij feesten aanzienlijk verhogen, hebben daarna een soort van prijs die je daarvoor moet betalen.
In de zin van: een zware, of iets lichtere kater....

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@Haarsteeg1
Misschien gebruik je teveel per keer of te kort op elkaar xtc?
Al hoor je ook best vaak dat men na de eerste aantal keren xtc/mdma haast geen kater heeft en hoe vaker je hebt gebruikt hoe erger de kater. Ook al houd je je aan de “regels”.
Heb ik ook last van helaas.
Laatste paar maal xtc (wel alweer lang geleden) had ik ook een mega kater. Ondanks dat ik er voor lang niet had gebruikt en niet hoger doseer als 1-1,5 mg per kg lichaamsgewicht. De eerste paar jaar had ik dat niet.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Haarsteeg1
Ik vind 5MeO-MiPT wel wat weghebben van XTC, zonder dat deze drug je serotoninevoorraad leeg trekt met alle bekende gevolgen van dien. Let wel dat het superpotent spul is dus je werkt met heel kleine hoeveelheden die niet op het oog te doseren vallen, een weegschaal tot op de milligram nauwkeurig is dus een vereiste.

De Zandman

DF-koning
De wet van Murphy, deze ken ik beter...

Daarna komen de wetten van kernfysica, en
De wet van 100 km maximum snelheid straks verder aan de orde.
O ja. De kolderfysica van de stikstofdramatologie. Óók al zoiets.....je zal maar niet zijn, tegenwoordig.

Ten leste dan.
De eenparig versnelde vanderwaalskrachten
En deze afgezet tegen fx = is x kwadraat plus (fx min 20 y ) die in De juiste oplossing een parabool laat zien met een lijn daar doorheen met 2 snijpunten. Een goeie deze...Of niet, soms..

Ik zet deze wetten en formules hier neer, omdat ik nu nog steeds zo af en toe een giga nachtmerrie krijg, en badend in het zweet des aanschijns wakker word, dit omdat dit voor mij een zware traumatische ervaring is geweest die als naam heeft:

Opnieuw Een wiskunde tentamen moeten maken ....
En dit laatste is géén flauwekul. Nee!
Wiskunde. Algebra. Dat kan je niet leren, nee, dat doorzie en begrijp je, of, zo als ik, dus, totaal niet.
De ellende was, dat je zonder wiskunde pakket vrijwel nergens verder kon studeren.
EEn welhaast oorlogsdrama was dit voor mij. Wiskunde. Bah!

Het zou bij wet verboden moeten worden!

Tegenwoordig neemt men ritalin geloof ik, om deze stof aan te kunnen..

En van deze upper krijg je óók een kater, dus!

Terugkomen on topic:

Zo als ik al vaker gezegd heb.
Iedere stof, of ieder middel, wat de feestvreugde extra verhoogt, daarvoor betaal je een prijs. Oftewel: een kater.
Geen ontkomen aan.
Echt niet.
Ook niet met een ontbijt van 4 gebakken eieren met vet spek.

Laatst bewerkt:

Cerberus

Wijs gebruiker
Wel, de uitzondering is de psychedelische drugs die je zachtjes terug op de grond afzetten zonder kater. Maar heb ze hier niet vermeld gezien deze niet stimulerend zijn op de manier die de topic starter wenst.

En ik heb ook nog steeds nachtmerries over school. Er zijn twee, nee drie terugkomende thema's:
- op school toekomen en voor het verkeerde examen geleerd hebben
- op school toekomen en beseffen dat je je huiswerk niet gemaakt hebt
- mijn cursussen en boeken kwijt zijn of niet aangevuld hebben door nooit naar de les te gaan

Maar de eerste wet van thermodynamica die ken ik, die stelt dat energie behouden blijft in een gesloten systeem. Energie kan van een vorm in de ander omgezet worden, maar niet aangemaakt worden of verdwijnen. En dit principe is van toepassing op uppers nemen: je kunt niets nemen waardoor energie uit het niets erbij komt. Je kunt wel je lichaamsreserves omzetten in de energievorm die je gebruikt op de dag van gebruik zelf, maar dit gaat dus ten koste van je energie de dagen na gebruik gezien de reserves uitgeput zijn + weer aangemaakt moeten worden.

De Zandman

DF-koning
Dat is helemaal juist.
Die wet is er een, die gewoon klopt.
Er gaat niets verloren, er komt ook niets bij.
Uiteindelijk gaat alles over in: warmte.

Huiswerk ben ik pas gaan maken op mijn beroeps studie.
Nooooit op de lagere en noooit op de middelbare.
Ik vond het te zot voor woorden.
Zat je daar de hele dag op school, kon je daarnaast nog thuis weer uren kwijt zijn aan huiswerk....Dat zat er voor mij dus niet aan. ( dom genoeg wellicht, maar ik zag het zo)
Maar goed . Passé.

Waar het nu over gaat, is dus dat wanneer je een toevlucht neemt tot gebruik van een middel ter verbetering, versterking van, dezelfde wet van behoud van energie gaat gelden, dwz de extra energie ofwel serotonine, die je " ff extra pakt", dat hier voor betaald moet worden. In casu: een kater, brak zijn, etc.
Daar is niets tegen te doen, of het zou " opnieuw middelen nemen ter versterking van ".
Ik denk hierbij met name aan speed, amfetamine en dergelijke.
Ook alcohol staat hoog op deze lijst.
Wat is nu precies verdovend ofwel opwekkend....
De prijs, die betaal je. Hoe dan ook.

Neocortex

Belezen gebruiker
Om XTC leuk te houden neem ik het niet vaker dan 4 keer per jaar. Ik heb me 1 keer op laten naaien door een vriend van me die het nodig vond om 4 x 150 mg pure M op een avond te gebruiken en daarna een week lang in een diepe depressie geleefd.

De Zandman

DF-koning
Als ik dit lees, zo aan de serotonine slurper te gaan, tsjahh dan weet je toch wel van tevoren, dat daar een flinke boete op staat....
Maar, eerlijk is eerlijk.
Ik ben in domme onwetendheid eens drie dagen aan de BKEPDB geweest.
Zonder eerst over dat goedje te hebben nagespeurd.
Dit was aan het begin van mijn rc tijd.
Onderschat. Zwaar onderschat.
6 dagen zeer depri en hotel de botel geweest. Ja.
Daar stond een enorme straf op.
Ja zeker.
Noooit weer, dus.

Laatst bewerkt:
Bovenaan