Psychiater stelde mij bijvoorbeeld voor om van methylfenidaat over te stappen naar een bepaalde soort anti depressiva voor add dan. Het zou de concentratie bij ad(h)d wel bevorderen maar heeft natuurlijk een andere werking en ook andere bijwerkingen. Hoe dit
precies werkt weet ik niet. Maar wat ik er wel van weet is dat het regelmatig wordt voorgeschreven voor mensen met ad(h)d, die bijvoorbeeld erg veel last hebben van de bijwerkingen van methylfenidaat. In mijn geval versterkt methylfenidaat m'n tics nogal, waardoor ze voorstelde anti depressiva te proberen aangezien dat ook vaak goed helpt voor concentratie bij ad(h)d, maar het versterken van bestaande tics is daarvan geen bijwerking. Ik wilde het zelf eerst nog een tijdje aankijken, aangezien het verder wel goed bevalt. Anti depressiva heeft weer andere bijwerkingen natuurlijk, maar het ligt er per persoon aan (denk ik) welke overwegingen je maakt, en wat het beste werkt.
Nogmaals, hoe het precies werkt met die stofjes... geen idee. Dit is wat ik ervan weet.... Hopelijk is het al iets duidelijker nu 😂