welke coffeeshop is goed in Leiden(noob/newbie vriendelijk)

daoist

Experimenterende gebruiker
Hi,

Normaal gebruik ik nooit cannabis maar wil toch een keer spacechocomel gaan maken.
Welke wiet is goed hiervoor en welke coffeeshops hebben goede wiet. of kan ik beter hash kopen en dat dan oplossen in warme chocomel?

Zoals ik al zei ik gebruik nooit cannabis. heel vroeger heb ik wel eens een waterpijp gerookt maar vind dat het effect te snel weer verdwijnt en ook vind ik roken niet lekker en stinkt je hele huis ernaar.

Nu wil ik dus space chocomel maken.

Bij welke coffeeshop kan ik het beste heen als beginnend gebruiker. Waar ik woon hebben ze geen coffeeshops dus ik ga naar Leiden. Ik zou ook naar Alphen aan den Rijn kunnen maar er staan daar altijd hele vage types voor de deur rond te hangen en er staat altijd wel een of andere neger op de hoek iedereen in de gaten te houden om wat voor reden dan ook, je ziet dat hij wat van plan is maar je weet niet precies wat dus ik ga daar liever niet heen maar liever naar Leiden. Ik weet niet of het daar beter is maar slechter kan het niet zijn.

Ik hoor graag van jullie.

MeejheM

Badass junkie
Re: welke coffeeshop is goed in Leiden(noob/newbie vriendeli

Van hasj en wiet kun je goede boter maken, mijn voorkeur gaat uit naar hasj.

Verder kun je volgens mij gewoon zonder bezwaar een coffeeshop binnenstappen en je situatie voorleggen. Binnen mijn niet landelijk dekkende, maar toch omvangrijke ervaring met coffeeshops, is mijn ervaring dat het personeel meestal erg vriendelijk is. Geen te gekke vragen gehoord hebben, en meestal best wel wat weten te vertellen over de producten die ze op dat moment op de lijst hebben.

Ook een praatje met mensen die rondhangen in coffeeshops is altijd vrij gemoedelijk, en vaak weet er wel iemand je vraag te beantwoorden.

Ga lekker (coffee)shoppen zou ik zeggen.

daoist

Nou ik had een review gelezen over een koffieshop en daar stond de reviewer keurig in de rij te wachten en toen hij aan de beurt was werd hij gewoon genegeert en gingen ze andere mensen helpen en dat ging een tijdje zo door en toe hij vroeg of hij nog geholpen kon worden kreeg hij een grote mond terug van het personeel. Ook werd de shop beschreven als "aso-winkel"

Ook staat het daar bekend dat mensen overlast veroorzaken in de buurt en ze moesten al een keer een maand dicht omdat er iemand was mishandeld daar. Ook staat er altijd wel een of andere vage neger de hele tijd op de hoek van de straat schichtig om zich heen te kijken. en dat vertrouw ik dus ook niet zo erg. Ik was er wel eens paar keer in de buurt want er zitten nog meer winkels daar zoals de toko en een natuurvoedings winkel en dan rijd ik er voorbij alsik daar moet zijn.

Vind het wel een beetje sjonnie en anita tent eigenlijk.

Toen ik wel eens in het centrum van amsterdam was had ik totaal niet de indruk dat het een aso tent was als ik voorbij een coffeshop liep maar in Alphen heb ik dat idee wel heel erg.

MeejheM

Badass junkie

De sfeer per coffeeshop kan behoorlijk verschillen. Ik ken shops waar iedereen druk met zijn laptop of smartphone bezig is met werk, of social media, shops waar alleen toeristen snel binnenkomen en weer gaan, shops waar studenten studeren en shops waar zwaar gefilosofeerd word.

De sfeer is overal anders sommige coffeeshops spreek ik met mensen af(die wel blowen), en andere koop je ff snel wat te blowen en ben je 2 minuten later weer buiten.

Of een coffeeshop je bevalt ligt er volgens mij aan of je voor de goed(kope) wiet ergens heengaat, je ergens graag goed advies wil krijgen over het aanbod wat ze hebben of dat je graag wil socializen.

Al die eigenschappen is hier wel een geschikte shop voor te vinden, maar meestal voldoen ze n elk geval aan een paar eisen. de drempel van een coffeeshop is niet erg hoog gemiddeld, ga gewoon lekker kijken, in jou omgeving ken ik toevallig geen coffeeshops, maar landelijk gezien is mijn ervaring hierboven beschreven.

Bee

Belezen gebruiker

Je kunt ook vragen of ze zelf cake/koekjes verkopen. Dan hoef je zelf niet aan te kloten en ben je goedkoper uit (althans, hier is dat wel zo). En dan weet je ook zeker dat het effect zal hebben :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Bee zei:
Je kunt ook vragen of ze zelf cake/koekjes verkopen. Dan hoef je zelf niet aan te kloten en ben je goedkoper uit (althans, hier is dat wel zo). En dan weet je ook zeker dat het effect zal hebben :wink:

Goed idee! Let wel op dat je weet hoeveel er in je koek, cake, bonbon etc zit. Ik ben de eerste keer doodziek geworden omdat een hele bonbon teveel was. Terwijl ze in de shop hadden verteld dat ze precies goed zijn. Dat is natuurlijk wel per persoon verschillend en dat bleek wel.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Begrijp wel dat wiet via orale inname (spacecake, wietboter, koekjes,ect) soms veel intenser wordt ervaren dan normaal blowen. Zelfs voor mensen die al langer blowen kan spacecake bijvoorbeeld enorm overweldigend zijn. Toen ik nog wat jonger was (15/16) hadden we ooit een keer een spacecake mee genomen naar een Festival. Ik had nog nooit iets gerookt en wilde daar ook nog even verstandig mee wachten en at dus een redelijk groot stuk.

Nou ik mocht het wel weten, zo intens stoned ben ik nog nooit geweest en het was in het begin ook wel een beetje beangstigend vooral door de set en setting. Massa's mensen om mij heen en het sloeg echt enorm om mijn hoofd. Dit was dan ook een typische beginners fout, doe daarom ook nieuwe middelen nooit op plekken waar je onbekend mee bent en/of waar (te) veel mensen zijn als je je een beetje slecht voelt. Het zijn twee ervaringen die ik niet snel vergeet, daarna heb ik nog een paar keer met vrienden geblowd, maar dat vond ik altijd maar een slome boel en niet echt geestverruimend als ik het zo vergelijk met truffels of paddo's.

Ieder natuurlijk zo zijn eigen smaak, ik hoop dat je hier iets aan hebt en hoop dat het je bevalt :)

Bee

Belezen gebruiker

Klopt, wiet eten is echt tien keer intenser dan wiet roken. Ook omdat je met blowen makkelijker kan "doseren". Als je het eet niet, dan is het te veel, precies goed of te weinig. Maar als het eenmaal begint zit je er aan vast voor enkele uren (Laatste keer bij mij duurde het ongeveer 8 u :openmouth: ) Teveel eten is echt geen pretje. Ik ben een keer heel slecht gegaan op (teveel) hasj, gelukkig was ik nog rationeel als in "dit komt door die koekjes en gaat zo weer over" maar ik vraag me af of je dat nog kunt bedenken als je het voor het eerst ervaart.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Bee zei:
Klopt, wiet eten is echt tien keer intenser dan wiet roken. Ook omdat je met blowen makkelijker kan "doseren". Als je het eet niet, dan is het te veel, precies goed of te weinig. Maar als het eenmaal begint zit je er aan vast voor enkele uren (Laatste keer bij mij duurde het ongeveer 8 u :openmouth: ) Teveel eten is echt geen pretje. Ik ben een keer heel slecht gegaan op (teveel) hasj, gelukkig was ik nog rationeel als in "dit komt door die koekjes en gaat zo weer over" maar ik vraag me af of je dat nog kunt bedenken als je het voor het eerst ervaart.
Met wiet eten is het lastig om precies de juiste dosering te krijgen inderdaad. Te weinig is saai, maar teveel is echt niet leuk inderdaad.

Mijn eerste keer was ik denk ik 15 ofzo en zo dom om 3 stukken spacecake te eten aangezien het lang duurde. Ik voelde alles in mijn lichaam zo extreem intens dat ik dacht dat ik dood ging. Ipv in paniek te raken had ik vrede gesloten met mijn dood, maar het is nog steeds een van de naarste ervaringen voor mij met drugs.

Moraal van het verhaal, ik zou gewoon lekker een voorgedraaide joint kopen als je weinig ervaring hebt. Als je het toch wilt eten of drinken, begin dan rustig met ongeveer 0,3 tot max 0,5g om te zien hoe je daar op reageert. Als je dat eenmaal weet kun je de volgende keren de dosis wat opbouwen.

MeejheM

Badass junkie

Ik zou om te beginnen het houden bij een jointje. neem af en toe een paar trekjes, en rook niet het hele ding in 1 keer op. Wanneer je cannabis producten eet kom je er meestal te laat achter of je te veel of te weinig gegeten hebt, bij roken merk je veel sneller welke effect de cannabis die je net gebruikt hebt op je heeft.

Veel plezier.

daoist

hi,

Nou ik heb intussen wat hash gekocht bij de coffeeshop. Aangezien ik toch wat verschillende types wil proberen om te kijken welke het beste is heb ik 3 verschillende genomen.
een polm, een afghaan en een marokaanse primera.

Ik heb gister geprobeerd space chocomel te maken. maar was wat aan de veilige kant gaan zitten met de polm hash. 0.1gr met chocomel en arachide olie opgelost. Als je het goed roert merk je niet eens dat er arachideolie in zit, is gewoon extra vette chocomel.

Ik merkte wel wat na ongeveer 2 uur begon ik wat te voelen. Maar niet heel zwaar stoned.
Gewoon begon te lachen om niets en als ik me ogen dicht deed zag ik een soort visioenen. Dit klinkt allemaal erg zwaar maar zo moet je het echt niet zien want het effect was heel erg licht en duurde maar een uurtje misschien 1,5 ofzo, daarna ben ik in slaap gevallen.

Ik denk dat de dosis nog wat hoger moet. Maar 0,1 gram deed dus niet veel dus ga vandaag 0,25 gram proberen met een andere hash(primera).

De coffeeshop was makkelijk bereikbaar en het personeel heel vriendelijk. Verder stonden er ook geen foute types voor de deur rond te hangen wat helaas bij sommige shops wel het geval kan zijn.

Bovenaan