Weinig effect van speed?

Remotay

Experimenterende gebruiker
Beste medeforumers!!

Ik heb gisteren voor het eerst speed genomen en ik vond het nogal appart vergeleken met wat ik in de speed trip reports heb gelezen.

Gisteren heb ik dus 2 sleutelpuntjes speed gehad op het begin en verwachte de opgenoemde effecten snel te komen.

2 vrienden van mij hebben ook gehad en die voelen inderdaad het effect van speed al na 7 minuten.

Maar toen ik het nam gebeurde er letterlijk op het begin helemaal niks!!

Ik zat er maar wat terwijl de 2 andere vrienden gewoon niet tot nouwlijks stil konden zitten.

Later heb ik meer bijgepakt maar bijpakken hielp ook niet bij mij, het enige wat ik uiteindelijk er van gemerkt heb is dat ik wel de heletijd door kan dansen (veel energy?)

Maar naast dat effect heb ik geen enkel ander positief effect gehad, en vond mijn hart ook niet eens zo snel gaan... zelfs niet tijdens het dansen.

5 weken geleden heb ik voor het laatst MDMA gehad en daar merkte ik echt alle positiefe effecten van, waarom merk ik bij speed bijna helemaal niks van het middel?

Ik had in princiepe zo een hele gram op kunnen snuiven, maar heb het voor mijn eigen veiligheid niet gedaan.

Daarnaast was de speed niet echt branderig en niet getest!! (Mijn vrienden namen er dus ook van en die voelden het wel!!)

Enig idee waarom dit bijna niet op mij werkt?

Alvast bedankt!!!

-Remotay

Jefferson420

Bij mensen die ADD/ADHD hebben kunnen minder voelen van speed. In de medicijnen die mensen met AD(H)D krijgen zitten ook afetaminen, en daar worden ze rustig van, dat heeft te maken met dopamine in je hersenen. Ik heb mijzelf nooit laten testen maar ik de symptomen komen wel overeen bij mij, en ik word ook niet echt hyperactief van speed. Maar ik voel me dan wel altijd chill, het is niet dat ik er niks van voel :confused:

Maar heb jij symptomen van AD(H)D?

Remotay

Ik heb geen enkele symptonen van ADHD en ben zelfs zeer rustig altijd...

Ik vind het allemaal maar wat raar want ik heb er gewoon bijna niks van gemerkt en nog wel een zeer stevige dosis gehad omdat er niks gebeurt... heb nog wel lang door gedanst maar thats it.. niet echt speciale gevoelens ofzo zoals je bijvoorbeeld blij en vrolijk word...

Jefferson420

Hmm.. Dan zou het nog de speed kunnen zijn, je zou het moeten testen en kijken wat daaruit komt. Maar dan is het nog steeds raar dan dat je vrienden er wel wat van voelden, en jij niet :confused:

Dan zou ik het verder ook niet weten, misschien reageert er nog iemand die een idee heeft hierover.
:wave:

Skirre

Bewuste gebruiker
Niet genoeg doorgesnoven? Had en vriend van me ook een keer, 2e puntje na een half uur sloeg meteen in.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jefferson420 zei:
Hmm.. Dan zou het nog de speed kunnen zijn, je zou het moeten testen en kijken wat daaruit komt.
+1
Best kans dat het lage kwaliteit is of zelfs helemaal geen pep. 7 minuten is volgens mij erg lang voor een lijntje pep om in te werken. Bij mij duurt het hooguit een minuut of 2 en meestal vrijwel direct. Misschien was het bij je vrienden een placebo-effect? Het zou ook kunnen zijn dat je verkeerde verwachtingen had, pep is nou eenmaal veel minder intens dan M. Branderigheid zegt niets over de kwaliteit, net als dat de geur daar niets over zegt. De geur en branderigheid komt niet van de speed zelf, maar van de middelen die voor de productie gebruikt worden.

Jefferson420

Skirre zei:
Niet genoeg doorgesnoven?
Dat kan natuurlijk ook, 2 sleutelpuntjes is ook niet heel erg veel. Het kan zijn dat je dan alleen wat extra helder wordt, maar nog niet echt hard gaat. En misschien zijn je verwachtingen van speed niet helemaal op zijn plaats. Als je verwacht dat je er blij en vrolijk van wordt, maar er verder niet echt een beeld bij hebt dan kun je teleurgesteld worden. Van speed wordt je niet zozeer euforisch, dat is meer bij MDMA (of XTC). Je wordt er als het goed is wel druk/energiek van, en je krijgt een bepaalde 'rush' door je lichaam heen, dat komt waarschijnlijk door het vrijkomen van (nor)adrenaline.
Je zou de volgende dosis kunnen verhogen, zit natuurlijk wel meer risico aan maar dat is je eigen keuze. Het is niet zo dat je al veel hebt genomen, en dan nóg meer moet nemen en dat het dan gevaarlijk wordt. Hoeveel zou een sleutelpuntje ongeveer zijn, tussen de 20 en 50 mg (ruim genomen)? De meeste kunnen tussen de 150-250 mg makkelijk hebben.

Remotay

Ben het hier helemaal mee eens wat hier gezegd word, ik koop binnenkort weer en het eerste wat ik dan ga doen is het laten testen, ik vind het toch zo apart....

Mocht het toch blijken goede pep te zijn dan word het wel heel vaag, maar zelf denk ik inderdaad dat het gewoon slechte/geen pep is, niet goed in ieder geval.

We zullen zien wat er uit de tests komt!

Bovenaan