Weekend Gebruikers

Hardgoan

Newbie
Hallo allemaal

Ik ben zelf een weekendgebruiker, meestal begin ik vrijdags met n paar lijntjes die nacht haal ik 9vd10 keer niet door, ffies 4 a 5 uurtjes slaap en zaterdags in de namiddag weer lekker lijnen, en de zaterdagnacht ga ik lekker door tm zondagmiddag.dan ben ik de maandag natuurlijk ook mooi verrot maar dat is t me we wel waard :grin: Nou mijn vraag hoe gaan jullie met t gebruik om in het weekend ? Slaap of doorgaan ? en zijn er net als mij, veel pep+Ghb gebruikers ? heerlijke combi btw :rock:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je dit zo vol blijft houden, vind ik dat echt heel erg knap van je, want het zijn er uiteindelijk dus maar heel weinig, die het ook daadwerkelijk alleen bij het weekend kunnen laten. Vroeg of laat komt bij de meesten toch de - bijna onweerstaanbare - verleiding om die brakke maandag ook nog maar een klein oppeppertje te geven en door dat te doen sta je inweze al met een been aan het begin van je hardnekkige pepverslaving....

geox

Bewuste gebruiker
Ik gebruik bijna elk weekend speed, meestal 1 dag per weekend, zo is het al meer dan een jaar..
Ik heb altijd speed liggen maar heb geen moeite om er vanaf te blijven, intengendeel..
Kwestie van karakter te tonen op maandag..

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik hoop ook echt van harte dat Peppie je karakter met rust zal laten en besluit om het nooit aan te tasten, want daar is dit gemene, bijtende spulletje - na verloop van tijd - wel toe in staat! Peppie heeft veel slechte eigenschappen en kan o.a. zo sneaky zijn, dat je zelf niet eens door hebt wat er precies gebeurt...

Je gebruikt al ruim een jaar ieder weekend, sla je nooit een weekend over?

Als dat het geval is, probeer het dan eens een paar weekenden gewoon niet te doen. Als dit je heel veel moeite kost en niet zal lukken, heeft Peppie je dus toch al gestrikt en ben je afhankelijk geraakt van zijn "diensten"....

Ik ben benieuwd!!

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
zoals al gezegd probeer maar es 2 weekende geen pep te pakken ... dat zal je verdomd tegen vallen .. Sinds ik ghb ontmoed heb gaat er bij geen pep meer in zonder G's, maar gelukkig gebruik het maar zeer zelden het Verkankerd me te erg.. het leuke is er wel vanaf :)
Alleen nog de ghb onder controle krijgen kijk daarmee maar uit

Immo

Badass junkie
geox zei:
Ik gebruik bijna elk weekend speed, meestal 1 dag per weekend, zo is het al meer dan een jaar..
Ik heb altijd speed liggen maar heb geen moeite om er vanaf te blijven, intengendeel..
Kwestie van karakter te tonen op maandag..

Bij mij gaat hetzelfde op als bij jou. Bijna elk weekend gaat er wel een bommetje van 100mg dex naar binnen. Doordeweeks heb ik eigenlijk totaal geen behoefte aan drugs, Heel zelden pak ik wel eens een bommetje doordeweeks voor op mijn werk/school. Ik ben van mening als je ook maar een klein beetje zelfdiscipline hebt en je niet aan speed verslaafd wilt raken je dat ook niet zult raken.

Oom Klaas

Badass junkie
Tegenwoordig gebruik ik zonder enige moeite 1 tot maximaal 2 dagen in de maand speed.
Als ik langer achter elkaar gebruik dan ga veel te lang door dus ik hou het maar in de hand,
zonder moeite dat wel.

psych-out

Bewuste gebruiker
ik hoop voor jou dat je een weekend gebruiker blijft, maar dat betwijfel ik.
anyway, als ik speed snuif tege de avond aan dan kan ik bijna niet slapen, hangt ook van de hoeveelheid af. dus avondje(s) door.

Perrin

Newbie
Ik ben zelf ook een tijd weekendgebruiker geweest, maar op den duur is de lol er wel van af. Ik ben toen gestopt, maar ik ken genoeg mensen die het niet zo makkelijk hadden. Goed uitkijken, dus. Gebruik maar 'ns een weekend niet. Is het dan nog wel leuk? En zit je op woensdag of donderdag al uit te kijken naar het weekend omdat je dan lekker kan niffen? Dan ben je al hard op weg naar probleemgebruiker.

Oom Klaas

Badass junkie
LSDmathXtc zei:
anyway, als ik speed snuif tege de avond aan dan kan ik bijna niet slapen, hangt ook van de hoeveelheid af. dus avondje(s) door.

Ik weet hoe het is geweest om te misbruiken,
complete kamers zien veranderen door 5 dagen slaapgebrek...
Dat wil ik niet meer, speed is onderdaan aan mij en niet andersom.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
LSDmathXtc zei:

complete kamers zien veranderen door 5 dagen slaapgebrek...

Been that, done that too... :kots:

Dan is het echt niet lekker meer he?

snoopdok

Experimenterende gebruiker
ik haal meestal 1 nacht door en dan die dag erna rustig afbouwen zodat je nog fatsoenlijk kan slapen

geox

Bewuste gebruiker
Ben nu 3 weekenden gestopt, is eigelijk geen enkel probleem.. Ik voelde me wel beter in de week.

LekkerDing

Moet toch ook geen probleem zijn toch met deze kwaliteit van tegenwoordig.
Je hebt er echt Rennies bij nodig.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
In principe is elk weekend gebruiken best doenbaar.

Echter wel in principe, want je moet wel een aantal dingen in het oog houden:
- Gewicht constant houden.
- Rest van lichaam in het oog houden, vooral extremiteiten als voeten en handen kunnen zeer mager worden. Gezicht kan ook beginnen inzakken. En dit is geen zicht.
- Verslaving. Wees mentaal sterk genoeg om geen pep te nemen als er is een weekend is zonder goede gelegenheid. Blijf rationeel denken.

Vooral het eerste aspect kan een probleem zijn voor mij, daarom wissel ik periodes van pep af met langere periodes zonder pep. Gelukkig zijn er dan andere fijne dingetjes om te doen.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
en kan o.a. zo sneaky zijn, dat je zelf niet eens door hebt wat er precies gebeurt...
................

..................

Ik weet niet wat jij door de speed doet en of je er heel erg veel andere dingen bij gebruikt(e), maar dat speed sneaky kan zijn en je niet meer weet wat je doet............vreemde dingen daar heb ik nooit last van gehad.

en als tipje het is been there, done that

Verder ben ik qua gebruik te vergelijken met wat "Immo" zegt alleen gebruik ik het hoogstens 2x in de maand. Kwestie van zelfdicipline idd, blij dat ik dat heb.

Woodgnome

Newbie
DonnieDark0 zei:
Marla Singer zei:
en kan o.a. zo sneaky zijn, dat je zelf niet eens door hebt wat er precies gebeurt...
................

..................

Ik weet niet wat jij door de speed doet en of je er heel erg veel andere dingen bij gebruikt(e), maar dat speed sneaky kan zijn en je niet meer weet wat je doet............vreemde dingen daar heb ik nooit last van gehad.

Verder ben ik qua gebruik te vergelijken met wat "Immo" zegt alleen gebruik ik het hoogstens 2x in de maand. Kwestie van zelfdicipline idd, blij dat ik dat heb.

Als jij speed niet sneaky vind, verslavings gerelateerd, ben je of een ontzettend achterlijk figuur... of heb je ontzettend veel geluk.

Veel mensen denken dat ze on top of the mountain zijn geweest, maar 2x in de maand komt nog niet eens in de buurt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Woodgnome zei:
Als jij speed niet sneaky vind, verslavings gerelateerd, ben je of een ontzettend achterlijk figuur... of heb je ontzettend veel geluk.
Het zijn altijd de mensen met een zwak karakter die de mensen die sterker zijn dan drugs raar vinden. Het kan aan mij liggen hoor, maar wanneer jij je leven dermate laat beïnvloeden door een drug dat je toe moet geven dat er een verslaving op de loer ligt, ben jij het achterlijke figuur in dit verhaal hoor.

Wacky

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Woodgnome zei:
Het zijn altijd de mensen met een zwak karakter die de mensen die sterker zijn dan drugs raar vinden. Het kan aan mij liggen hoor, maar wanneer jij je leven dermate laat beïnvloeden door een drug dat je toe moet geven dat er een verslaving op de loer ligt, ben jij het achterlijke figuur in dit verhaal hoor.

Nee, het zijn de mensen die in de ontkenningsfase zitten die zeggen dat speed niet verslavend is enzo.
Ik geloof niet dat er veel mensen sterker zijn dan de drugs zonder een gezond respect voor de risicos van de drugs te hebben. Dat gezonde respect is juist wat de kracht geeft om niet verslaafd te worden.

En gedisciplineerd je gebruik onder controle houden, dat is toch een teken dat je dat respect hebt. Als je roept dat het niet verslavend is, maar er wel gedisciplineerd mee omgaat zal je zelf wel beter weten, maar graag roepen dat het niet verslavend is om aan te geven dat jij er niet verslaafd aan gaat worden, dat jou discipline sterker is. Dat is bij mij ook het geval, ik gebruik het ook een tot 2 keer per maand, en ik ga ook niet verslaafd worden aan speed, maar als je zegt dat speed niet verslavend is, dan ben je een koe. Zeg dat dan maar lekker tegen je vrienden die je wil laten zien hoe sterk jij bent, maar post het niet op een forum waar kindertjes misschien geloven wat ze lezen en hun respect voor de risicos (dat bij kinderen meestal al veel te weinig is) verminderd.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
DonnieDark0 zei:
Marla Singer zei:
................

..................

Het ging er over dat een speedverslaving er ongemerkt in kan sluipen, ook als je alleen in het weekend gebruikt. Wat dat betreft is het sneaky spul en heb je niet door wat er langzaam aan het gebeuren is. Ik reageerde dus gewoon op de eerdere posts en als je die ook gelezen had, had je dat ook wel begrepen...

Ik weet overigens ook wel dat het "been there, done that is", maar we maken allemaal wel eens een schrijf- of stijlfoutje toch? Blij dat jij iig "zelfdicipline" hebt! :rolleyes:

Nu alleen nog even de discipline opbrengen om het ook nog goed te schrijven en dan krijg je van mij helemaal een pluim! :P

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
DonnieDark0 zei:
Marla Singer zei:
................

..................

Het ging er over dat een speedverslaving er ongemerkt in kan sluipen, ook als je alleen in het weekend gebruikt. Wat dat betreft is het sneaky spul en heb je niet door wat er langzaam aan het gebeuren is. Ik reageerde dus gewoon op de eerdere posts en als je die ook gelezen had, had je dat ook wel begrepen...

Ik weet overigens ook wel dat het "been there, done that is", maar we maken allemaal wel eens een schrijf- of stijlfoutje toch? Blij dat jij iig "zelfdicipline" hebt! :rolleyes:

Nu alleen nog even de discipline opbrengen om het ook nog goed te schrijven en dan krijg je van mij helemaal een pluim! :P

Ik vond het gewoon onwerkelijk/raar (in mijn ogen), dat je zei dat je niet meer door hebt wat er precies gebeurt bij weekend gebruik van speed.

Ik bedoel met die verbetering niets negatiefs hoor, misschien wist je wel niet hoe die uitdrukking werkelijk geschreven hoort. Ik ben namelijk heel erg voor juist taalgebruik. En dan bedoel ik vooral de vrij grove overduidelijk aanwezige fouten niet het, door snel te typen, vergeten van een enkele letter in een woord of een d/t -tje hier en daar.
En discipline heeft in deze context dus niets te maken met het goed schrijven van een woord, maar je bedoel het waarschijnlijk als grapje.

p.s.
Bedankt voor de pluim

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
@ DonnieDarko : ik zat je idd gewoon een beetje te plagen, was niet negatief bedoeld iig, maar dat had je zelf dus ook wel door geloof ik. :wink:

VitamineX

Haha klinkt bekend in de oren "weekendgebruiker" haha! Ligt net aan de kwaliteit van de pep of er geslapen kan worden of niet, al moet ik zeggen dat het steeds makkelijker gaat na verloop van tijd... :wink:

Wietpep

Het begint als weekend gebruiker en plots denk je waarom doe ik het niet op een
maandag om je werk prestatie omhoog te krijgen daar begint het mee:P

Het is weer weekend het mag weer :grin:

altamiro

Hehe, toen ik elk weekend gebruikte ben ik al na 3 maanden doorgeslagen naar bijna dagelijks gebruik. Toen ik het doorhad meteen 5 maanden gestopt.

Heb voor wekelijks gebruikt echt te weinig discipline/karakter helaas :P Gelukkig ken ik mn eigen zwaktes sinds kort een beetje, hou het nu strikt bij 1x per maand 2 dagen doorhalen, goed eten/drinken en n dagje uitbrakken.

Kan de pep helaas niet zelf thuis bewaren, dan gaat het sowieso weer mis... Maarja, zolang ik er bewust voorzichtig mee om blijf gaan en me strikt hou aan de 1x per maand is het plezierig.

knolselderij

Wijs gebruiker
hou het tegenwoodig zowieso nog op het weekend anders gaat het ''speciale'' er van af want als je het door de week ''functioneel'' gaat gebruiken is het snel met je gebeurt

JunkXL

Bewuste gebruiker
Ja ik had mezelf ervan overtuigd dat ik een weekend gebruiker was.
Zoals ik al zei.. Was.
Het ik snuif alleen maar in het weekend geouwehoer heb ik toch nog best een tijdje vol gehouden.
Ik heb geen verplichtingen op het moment dus heel stiekem sloop het erin. Ik betrapte mezelf dat het ondertussen al maandag was en dat ik nog bezig was.
Ik schrok omdat ik voor mij een grens was overschreden.. En eerlijk gezegd was ik ook een moment bang om door te slaan.
Ik heb die gevoelens mijn brein niet laten penetreren. Ik heb namelijk geen zin om wroeging te hebben naar het verleden.
Ik was ondertussen ook al tegen de lamp aan gelopen. Ik heb maar een stukje licht meegenomen.
Beter mezelf verzorgen was nu toch wel het belangrijkste.
Ik respecteer speed door mijn ervaringen des te meer.. Ik geniet nog steeds van elk lijntje, en gebruik niet om de verkeerde redenen. Ik leg mezelf geen dingen op. (BV: dit weekend geen speed gebruiken.)
Ik ben gewoon een gebruiker. Geen weekend en ook geen dagelijks gebruiker. Als het moment er voor is, ja dan is het moment er :wink:
Ik weet me mate(n) te houden. En geniet van elk moment of het nu met of zonder is.
Maar op dit moment toch echt met! :grin:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
@JunkXL je zegt dat je niet om de verkeerde redenen gebruikt maar je zegt ook dat je geen verplichtingen hebt op dit moment en dat het er in is geslopen, heeft dat te maken met dat je je gewoon kei hard verveeld want dat is tog een verkeerde reden naar mijn mening
Peace

Debris

Bewuste gebruiker
Weekend gebruiker of dagelijks gebruiker, uiteindelijk is de controle houden het belangrijkste. Je kunt door de weeks eens een keer volledig kapot zijn en een bommetje nemen om toch te kunnen functioneren. Zonder verslaafd te zijn.
Terwijl er vrij veel weekend gebruikers zijn die in mijn ogen wel degelijk verslaafd zijn.
Elk weekend 3 dagen wakker, enorme hoeveelheden opsnuiven en geen weekend over slaan.

Uiteindelijk vind ik het belangrijkste dat je het zelf in de gaten kunt houden.
Als je eens een keer wat meer hebt dat er dan ook wat over blijft, en je er niet stiekem van gaat snoepen wanneer je er niet van mag snoepen (door de weeks, als je fit en wel bent).

Ik denk dat je speed beter functioneel dan recreatief kan gebruiken. Echter moet je wel inzien dat je veel beter functioneert zonder speed en met wat slaap en eten.

knolselderij

Wijs gebruiker
het moet geen gewoonte worden, anders ben je niet goed bezig (moet ik zeggen dat drinken nog altijd n gewoonte vooor me is maar toch)

Flameon

Badass junkie
Als je drugs gebruikt OM een rede buiten ontspanning dan heb je een probleempje.
Wakker blijven is daar eentje van denk ik

Bovenaan