burnevil92 zei:
Hallo,
Ik denk dat ik redelijk weedverslaafd ben... en Ik zou niet willen stoppen maar wel gewoon minderen door enkel nog in het week end een paar jointjes te roken... denken jullie dat dit me zal lukken of moet ik gewoon definitief stoppen?
Kan je stoppen? Jazeker, de verslaving is voornamelijk mentaal, en jij bent de baas over je eigen brein.
Mijn ervaring is dat je met een flinke portie doorzettingsvermogen en wat toekomstperspectief, er wel uitkomt.
In 1 keer stoppen werkte bij mij het beste. De eerste tijd kan je misschien slecht slapen, maar dat gaat redelijk snel over.
De gewoonte slijt langzaam maar zeker. In het begin vecht je vooral tegen de verveling, en je zoekt een uitlaatklep. Je kunt natuurlijk andere leuke dingen gaan doen om je zinnen te verzetten van muziek maken tot sporten en alles er tussen in.
Als je door de eerste moeilijke fase heen bent, merk je dat je veel meer leeft. Het eerstje jointje rookte je voor de sleur, maar na een tijdje dagelijks gebruik werd het de sleur zelf. En na verloop van tijd sta je helemaal stil.
Uiteraard praat ik nog steeds vanuit eigen ervaring, waarin ik eigenlijk vluchte in THC, want je kunt het ook op een positieve manier gebruiken. En als je je gebruik onder controle hebt, dan kan je dat misschien ook opbrengen, op zijn tijd wat te roken en daarmee juist meer in het leven staan, zonder zoals voorheen de hele boel continue te verdoven.
Kortom; volgens mij is het allemaal een kwestie van mindset.
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het je vergaan is, sinds je post.
Laat maar ff horen!