http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... at-je-doet
Drugs are bad mmkay, maar niet weten wat je doet en slechte voorlichting are even worse.
Drugs are bad mmkay, maar niet weten wat je doet en slechte voorlichting are even worse.
De kern klopt natuurlijk wel, met drugs op is je lichaam gevoeliger voor een extra hoeveelheid water.kokosmakroon900 zei:'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??
Fool zei:De kern klopt natuurlijk wel, met drugs op is je lichaam gevoeliger voor een extra hoeveelheid water.kokosmakroon900 zei:'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??
Desalniettemin is dit altijd weer sneu.![]()
Schrijver van het artikel weet blijkbaar niet veel van drugs, ouders niet en helaas Lisa ook niet. Ik hoop dat er eens grote campagnes op worden gezet om dit soort tragische gebeurtenissen te voorkomen.kokosmakroon900 zei:'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??
Skirre zei:Schrijver van het artikel weet blijkbaar niet veel van drugs, ouders niet en helaas Lisa ook niet. Ik hoop dat er eens grote campagnes op worden gezet om dit soort tragische gebeurtenissen te voorkomen.kokosmakroon900 zei:'' de harddrugs leidde tot watervergiftiging'' Dit kan toch niet serieus worden genomen??
Je zou verwachten van wel ja maar in de praktijk blijkt dat veel mensen echt totaal geen idee hebben dat te veel water drinken (en het verhoudingsgewijs lagere zoutgehalte) erg gvaarlijk kan zijnDunnetjess33 zei:In het artikel staat dat zij vaker MDMA nam op festivals. Dan zou ze het nog beter moeten weten...
Dunnetjess33 zei:In het artikel staat dat zij vaker MDMA nam op festivals. Dan zou ze het nog beter moeten weten...
Dunnetjess33 zei:Tja, ik probeer altijd iets zouts te eten tijdens MDMA, is moeilijk maar gewoon een paar frietjes of zakje chips. Desnoods spoel ik het weg met een cola, zit de suiker er ook weer in. Maar meestal eet ik ook nog fruit of een ijsje. Is moeilijk maar asl ik echt een dag of nacht op een festival ben dwing ik mezelf gewoon, ook al is het maar een paar happen. En wij (vrienden/dinnen en ik) letten op elkaar.
kokosmakroon900 zei:Dunnetjess33 zei:Tja, ik probeer altijd iets zouts te eten tijdens MDMA, is moeilijk maar gewoon een paar frietjes of zakje chips. Desnoods spoel ik het weg met een cola, zit de suiker er ook weer in. Maar meestal eet ik ook nog fruit of een ijsje. Is moeilijk maar asl ik echt een dag of nacht op een festival ben dwing ik mezelf gewoon, ook al is het maar een paar happen. En wij (vrienden/dinnen en ik) letten op elkaar.
Ik vind inderdaad ook dat je gewoon op elkaar moet letten als je drugs gebruikt. Ook een kwalijke zaak van die vrienden dat ze haar alleen naar huis lieten gaan terwijl zij zich niet goed voelde.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de vriendengroep waar ik nu mee omga, ik ook niet snel zou zeggen of iemand mij naar kan brengen als ik mij niet goed voel. Als je je niet zo op je gemak voelt bij die mensen kan dat best lastig zijn.
Ik niet. Zij.MeejheM zei:@Exeptional insight: ik snap even niet wie je probeert te trollen, trol.
Zij mocht niet worden wat zij wilde worden: ,,Rijk."
Het vervelendste aan deze discussies is dat veel mensen die anti drugs zijn dit soort gevallen graag aangrijpen om drugs illegaal te houden, terwijl het legaal maken het juist uit de taboe sfeer zal halen waardoor er ook goede voorlichting gegeven kan worden. Uiteindelijk zal het legaliseren van drugs de enige manier zijn om de risico's zoveel mogelijk te beperken. Mensen gebruiken het toch wel, of het nou legaal is of niet...Jixx zei:En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.
Wow, wat een slecht artikel zeg! Ik had hem al niet afgelezen omdat het niveau om te huilen was, maar als je dan ook nog eens zo eindigt...bobsacamano zei:Wel vond ik de laatste zin van het bericht een beetje een dooddoener.
Zij mocht niet worden wat zij wilde worden: ,,Rijk."

Jixx zei:Ik heb ook weer eens flink lopen zeiken toen ik de foto met tekst op facebook gedeeld zag worden. Niet om de ouders of familie af te zeiken. Maar het hele poppenkast gedoe eromheen op facebook. Het gaat over mdma, het gaat over een jonge meid, en ineens is het een hot discussie onderwerp.
Wanneer wordt er weer een foto gedeeld van een sporter die omgekomen is door een hartafwijking?
Ik vraag me eigen af of het dan ook zo interessant is om er over te discussieren?
En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.
Wat wil je hier nou mee bijdragen? ik snap het niet.omfg zei:Mensen die er niks van af weten hebben vaak de grootste muil;
ZIE HET IS DODELIJK OMG!111 HOE KAN JE DAT NOU NEMEN!111.. enz..
Beetje jammer altijd. Maargoed... ze hebben natuurlijk al zó veel mensen er aan kapot zien gaan altijd dat het niet GOED KAN ZIJN VOOR JE... om maar even een paar cliché's uit de kast te halen.
Kleine J zei:Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Dunnetjess33 zei:Kleine J zei:Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Ik gok dat het wel meevalt hoor met 4 glazen water na pep...![]()
Kleine J zei:Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
kokosmakroon900 zei:Kleine J zei:Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
ja, als je geen drugs neemt, die veranderen de zaak best wel. :Pkokosmakroon900 zei:Kleine J zei:Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
Fool zei:ja, als je geen drugs neemt, die veranderen de zaak best wel. :Pkokosmakroon900 zei:Kleine J zei:Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Adviezen zijn 1-2 standaardglazen water of fris per uur.